Текстові задачі економічного змісту(вартість товару)5 клас Тарасова О. Л.
Номер слайду 2
Мета: сформувати вміння складати вирази до розв’язування текстових задач економічного змісту; виробити вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задачі, ставити запитання до умови задачі та розв’язувати їх; сприяти формуванню пізнавального інтересу; формувати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, формулювати математичні твердження; виховувати дисциплінованість, позитивне ставлення до знань. Очікувані результати: учні вміють розв’язувати задачі економічного змісту, застосовують формули вартості. Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.
Номер слайду 3
Економіка або економічні науки - комплекс наукових дисциплін про господарство, а саме про організацію та управління матеріальним виробництвом, ефективне використання ресурсів, розподіл, обмін, збут і споживання товарів та послуг. Задачі економічного змісту - це задачі про вартість товару, задачі на роботу, задачі, пов’язані з бюджетом сім’ї, можливості здійснення масштабних покупок, задачі на податки, роботу банків, ведення фермерського господарства, використання природних ресурсів рідного краю тощо.
Номер слайду 4
а – ціна товару. Марійка захотіла пригостити друзів тістечками. Для цього їй потрібно купити відповідні продукти, але вона не знає як правильно порахувати вартість покупок. n – кількість товарус – вартість товару
Номер слайду 5
Щоб знайти ……Вартість товарус Ціна товаруа Кількість товаруn Потрібноціну товару помножити на кількість товару с = a • n. Потрібновартість товару поділити на кількість товару a = с : n. Потрібновартість товару поділити на ціну товару n = с : a
Номер слайду 6
{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}Вартість товару, C156 грн180 грн. Ціна товару, a13 грн/кг24 грн/од. Кількість товару, n8 од.4 л. Завдання № 565.с = a • na = с : nn = с : a12 кг192 грн.45 грн/л
Номер слайду 7
Учень придбав 6 зошитів за ціною 7 грн. за зошит і 2 ручки за ціною 8 грн. Скільки коштує ця покупка? Яку решту отримав учень з купюри у 100 грн.?с = a • nn – кількість товаруа – ціна товарус – вартість товару 7 • 6 =42 грн.коштують зошити 8 • 2 =16 грн.коштують ручки100 – (42 + 16) =42 грн.решта
Номер слайду 8
Для нагородження призерів олімпіади придбали 20 орфографічних словників. Яка ціна одного словника, якщо вартість покупки 600 грн? 1000 грн? a = с : nn – кількість товаруа – ціна товарус – вартість товару600 : 20 = 30 грн.1000 : 20 = 50 грн.
Номер слайду 9
Родина із чотирьох осіб планує поїхати з Києва до Івано-Франківська. Можна їхати поїздом, а можна – на власному авто. Квиток на поїзд для однієї особи коштує 320 грн. Автомобіль витрачає 8 л пального на 100 км шляху, відстань по шосе між містами дорівнює 600 км, а ціна пального – 25 грн за літр. Скільки коштуватиме родині найощадливіший варіант такої подорожі?автомобілем дешевше320 ∙ 4 =1280 грнпоїздка поїздом(6 ∙ 8) ∙ 25 =1200 грн поїздка автомобілем1280 – 1200 = 80 грн
Номер слайду 10
У сім’ї Сидоренків, яка складається з 3 осіб, склалася така фінансова ситуація за місяць: щомісячний дохід батька Олексія – 6 000 грн, щомісячний дохід матері Катерини – 4 000 грн. Обов’язкові щомісячні витрати є такі:платіж за комунальні платежі – 700 грн, витрати на харчування – 2 200 грн,витрати на одяг та взуття – 2 500 грн,витрати на особисті потреби (кожному) – 500 грн, медичні витрати – 300 грн. Потрібно визначити суму, яка залишиться в сім’ї після всіх витрат. Визначте чи зможуть Сидоренки в кінці місяця придбати телефон сину Андрію за вартістю 2850 гривень?