«В океані рідної мови»
Мовознавчий квест
Мета: |
перевірити вміння учнів практично застосовувати знання, здобуті на уроках української мови; розвивати логічне й асоціативне мислення, увагу, спостережливість, ерудицію, удосконалювати вміння працювати в команді, виховувати відповідальність, лідерські якості, товариськість, прагнення самовдосконалюватися, плекати любов до рідної мови, прагнення вивчати її, досліджувати і збагачувати |
Обладнання: |
вислови про мову, конверти із завданням, роздруковані шифрограми, алфавіт
|
Хід гри |
|
Дорогі друзі! Я рада вітати Вас на заході, присвяченому Міжнародному Дню української писемності і мови. Рідна мова – це мова нашого життя, нею ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Українська мова – це мова нашого народу. |
|
А що таке мова? Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, в яку народ вкладає своє давнє життя, і розум, і досвід, і почуття |
|
Мова - краса спілкування |
|
Мова- як сонце ясне, |
|
Мова – то предків надбання, |
|
Мова - надбання моє |
|
(пісня про мову (1 ст.)
|
|
А зараз ми з вами проведемо квест-гру «В океані рідної мови». Правила гри: кожна команда має розшифрувати назву кабінета, за дверима якого знаходиться завдання. Його вручить вам завідувач цього кабінету. Враховується не лише якість виконання завдань , але й те, як швидко ви розгадаєте шифрограму і попадете до кабінету. Тим, хто перший відкриє двері, буде вручений бонус – ключ до кабінету. 1 ключ = 2 бали.
|
|
Перш ніж розпочати гру , дозвольте познайомити Вас з нашим шановним журі. |
|
|
Гевліч Віктор Петрович – голова журі |
|
Дукмас Валентина Володимирівна – член журі |
|
Трохимчук Орися Мефодіївна – член журі
|
|
А тепер починаймо! |
А почнемо ми з привітання (учасники демонструють назву команди, свій девіз) Максимальна оцінка – 2 бали |
|
Другий конкурс - розминка – має назву «Народ скаже, як зав’яже…» Кожний представник по черзі дістає зі скриньки аркуш з початком прислів’я чи приказки, закінчує його і зачитує (3 спроби- 3 бали) Хто не робить …… Куй залізо….. Вовків боятися…. Вік живи…… Під лежачий камінь…. На чужому горі…. Краще синиця в руках…. Праця годує……. Не одяг красить людину….
|
|
Тепер ми розпочинаємо власне сам квест. До уваги усіх присутніх: квест в перекладі з англійської означає пошук. Це жанр інтелектуально-логічних ігор, суть яких полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань. Сьогодні участь в грі бере 3 команди (І,ІІ,і ІІІ курс відповідно). Хочемо побажати усім учасникам успіху та приємних відчуттів. Отож - до роботи! |
Шановні учасники квесту! Перед вами 6 дверей, за якими знаходиться завдання гри. Щоб дістатись до завдання, ви маєте за допомогою шифрограми дізнатися, за якими дверима воно знаходиться.
Отож, завдання № 1 і відповідна шифрограма.
Кабінет української мови
Для того, щоб дізнатися, за якими дверима знаходиться завдання, потрібно з’єднати всі сторінки книги , на зворотній стороні яких заховані літери. Правильно з’єднавши їх, ви отримаєте назву кабінета, а завідувач цього кабінету вручить вам завдання.
Завдання. Написати якомога більше слів з букв слова «Республіка» (1 слово—1 бал)
Відповіді: Булка, суп, бік, лак, рік, сік, ліс, рак,рука, крупа, ріка, ріпа, село
Спортзал
Для того, щоб дізнатися , за якими дверима шукати наступне завдання, необхідно знати український алфавіт.
Щоб розшифрувати назву кабінету, необхідно всі букви поданого слова замінити на ті, що стоять попереду них в алфавіті
Наприклад : ЩЛБХ = ШКАФ
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова (10 балів)
аврал – (лавра) автор - (товар)
банка – (кабан) літо – (тіло)
марш – (шрам) маяк - (ямка)
слово – (волос) газон – (загон)
фарш - (шарф) силач – (число
Кабінет психолога
Кожна буква алфавіту позначається певною цифрою і картинкою. Ваша задача – якнайшвидше підібрати букви і відгадати двері, за якими шукати завдання.
Завдання. Відгадайте загадки (3 бали)
1.Її сушать під час контрольної роботи, просипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть: добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві.
(Голова)
2.Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди.
(Ніс)
3.Якщо видаєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну.
(Руки)
Медпункт
Кожна буква в алфавіті має свій порядковий номер. Слово, яке потрібно розгадати, розташоване нижче. Познач цифру літерою і ти зрозумієш, за якими дверима шукати завдання.
Завдання. Розгадати ребус (2 бали)
Відповідь. Гайдамаки.
Їдальня
Назва наступного кабінету, до якого ви можете потрапити , зашифрований у тексті, який ви зможете прочитати, скориставшись екраном телефону або дзеркалом : «У давнину вважали, що на грецькому острові Самосі є все, чого душа бажає. А щоб підкреслити багатства цього острова, до довжелезного переліку тварин і рослин, страв і напоїв додавали те, чого насправді немає, але кожен із вас пробував на смак не раз (слово середнього роду). Тепер це назва відомих цукерок. Подумайте, де на території ліцею можна скуштувати це».
Відповідь. Пташине молоко. Зав.їдальнею дає цукерки із завданням.
Завдання. Розшифрувати текст.
«Нш дм, нш псн н вмр, н згн, т д, нш слв, сл. крн!»
«Чж мв мжн ввчт з шст ркв, св трб вчт вс жтт.»
Відповіді. Наша дума, наша пісня не вмре, не загине,
от де наша слава, слава України!
(Т.Шевченко)
Чужу мову можна вивчити за шість років,
свою треба вчити все життя.
(Ф.Вольтер)
(4 бали)
Бібліотека
Викресліть у фільворді по горизонталі вісім прізвищ відомих українських письменників і прочитайте, за якими дверима шукати наступне завдання.
Завдання. Морфологічні шаради (5 балів)
Із частин заданих слів треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово «посадка», треба взяти префікс з слова «поїзд», корінь з слова «садівник», суфікс і закінчення із слова «поїздка».
1.Префікс із слова «проїзд», корінь із слова «лісник», суфікс із слова «каток»
(Пролісок)
2.Префікс і корінь із слова «проводити», суфікс і закінчення із слова «коробка»
(Проводка)
3.Префікс із слова «побудова», корінь із слова «купити», суфікс і закінчення із слова «печатка»
(Покупка)
4.Префікс із слова «відпустка», корінь із слова «загадка», суфікс і закінчення із слова «виставка»
(Відгадка)
5.Префікс із слова «прибув», корінь із слова «кордони», суфікс із слова «керівник»
(Прикордонник)
Проведення підсумків гри.
Нагородження учасників.
Кабінет української мови |
Завдання. Написати якомога більше слів з букв слова «Республіка» (1 слово—1 бал) Відповіді: Булка, суп, бік, лак, рік, сік, ліс, рак,рука, крупа, ріка, ріпа, село |
Кабінет української мови |
Завдання. Написати якомога більше слів з букв слова «Республіка» (1 слово—1 бал) |
Кабінет української мови |
Завдання. Написати якомога більше слів з букв слова «Республіка» (1 слово—1 бал) |
Кабінет української мови |
Завдання. Написати якомога більше слів з букв слова «Республіка» (1 слово—1 бал) |
Спортзал |
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова (1 слово = 1 бал) аврал – (лавра) автор - (товар) банка – (кабан) літо – (тіло) марш – (шрам) маяк - (ямка) слово – (волос) газон – (загон) фарш - (шарф) силач – (число) |
Спортзал |
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова (1 слово = 1 бал) аврал –________________ автор - __________________ марш –________________ маяк - __________________ слово – _______________ газон – _________________ фарш -________________ силач – _________________ банка – ________________ літо – __________________ |
Спортзал |
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова (1 слово = 1 бал) аврал –________________ автор - __________________ марш –________________ маяк - __________________ слово – _______________ газон – _________________ фарш -________________ силач – _________________ банка – ________________ літо – __________________ |
Спортзал |
Завдання. Переставляючи букви у словах, утворіть нові слова (1 слово = 1 бал) аврал –________________ автор - __________________ марш –________________ маяк - __________________ слово – _______________ газон – _________________ фарш -________________ силач – _________________ банка – ________________ літо – __________________ |
Кабінет психолога |
Завдання. Відгадайте загадки (1 розгадка = 1 бал) 1.Її сушать під час контрольної роботи, просипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть: добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві. (Голова) 2.Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. (Ніс) 3.Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну. (Руки) |
Кабінет психолога |
Завдання. Відгадайте загадки (1 розгадка = 1 бал) 1.Її сушать під час контрольної роботи, просипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть: добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві. _____________________________ 2.Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. _____________________________ 3.Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну. _____________________________ |
Кабінет психолога |
Завдання. Відгадайте загадки (1 розгадка = 1 бал) 1.Її сушать під час контрольної роботи, просипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть: добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві. _____________________________ 2.Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. _____________________________ 3.Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну. _____________________________ |
Кабінет психолога |
Завдання. Відгадайте загадки (1 розгадка = 1 бал) 1.Її сушать під час контрольної роботи, просипають попелом, коли про щось шкодують. Кажуть: добре, коли вона одна, але ще краще, як їх дві. _____________________________ 2.Під ним часто нічого не бачать, ним крутять, коли в їдальні на гарнір каша, з ним часто залишаються обдурені люди. _____________________________ 3.Якщо ви даєте їм волю, то й вам може перепасти на горіхи, вони можуть мити одна одну. _____________________________ |
Медпункт |
Завдання. Розгадати ребус (розгаданий ребус = 2 бали) |
Відповідь. Гайдамаки. |
Медпункт |
Завдання. Розгадати ребус (розгаданий ребус = 2 бали) |
|
Медпункт |
Завдання. Розгадати ребус (розгаданий ребус = 2 бали) |
|
Медпункт |
Завдання. Розгадати ребус (розгаданий ребус = 2 бали) |
|
Їдальня |
Завдання. Розшифрувати текст. «Нш дм, нш псн н вмр, н згн, т д, нш слв, сл. крн!» «Чж мв мжн ввчт з шст ркв, св трб вчт вс жтт.»
Відповіді. Наша дума, наша пісня не вмре, не загине, от де наша слава, слава України! (Т.Шевченко) Чужу мову можна вивчити за шість років, свою треба вчити все життя. (Ф.Вольтер) (Розгаданий текст = 4 бали) |
Їдальня |
Завдання. Розшифрувати текст. «Нш дм, нш псн н вмр, н згн, т д, нш слв, сл. крн!» «Чж мв мжн ввчт з шст ркв, св трб вчт вс жтт.»
(Розгаданий текст = 4 бали) |
Їдальня |
Завдання. Розшифрувати текст. «Нш дм, нш псн н вмр, н згн, т д, нш слв, сл. крн!» «Чж мв мжн ввчт з шст ркв, св трб вчт вс жтт.»
(Розгаданий текст = 4 бали) |
Їдальня |
Завдання. Розшифрувати текст. «Нш дм, нш псн н вмр, н згн, т д, нш слв, сл. крн!» «Чж мв мжн ввчт з шст ркв, св трб вчт вс жтт.»
(Розгаданий текст = 4 бали) |
Бібліотека |
Завдання. Морфологічні шаради (1 шарада = 1 бал) Із частин заданих слів треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово «посадка», треба взяти префікс з слова «поїзд», корінь з слова «садівник», суфікс і закінчення із слова «поїздка».
(Пролісок) 2.Префікс і корінь із слова «проводити», суфікс і закінчення із слова «коробка» (Проводка) 3.Префікс із слова «побудова», корінь із слова «купити», суфікс і закінчення із слова «печатка» (Покупка) 4.Префікс із слова «відпустка», корінь із слова «загадка», суфікс і закінчення із слова «виставка» (Відгадка) 5.Префікс із слова «прибув», корінь із слова «кордони», суфікс із слова «керівник» (Прикордонник) |
Бібліотека |
Завдання. Морфологічні шаради (1 шарада = 1 бал) Із частин заданих слів треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово «посадка», треба взяти префікс з слова «поїзд», корінь з слова «садівник», суфікс і закінчення із слова «поїздка».
_______________________________ 2.Префікс і корінь із слова «проводити», суфікс і закінчення із слова «коробка» ______________________________ 3.Префікс із слова «побудова», корінь із слова «купити», суфікс і закінчення із слова «печатка» _______________________________ 4.Префікс із слова «відпустка», корінь із слова «загадка», суфікс і закінчення із слова «виставка» _______________________________ 5.Префікс із слова «прибув», корінь із слова «кордони», суфікс із слова «керівник» _______________________________ |
Бібліотека |
Завдання. Морфологічні шаради (1 шарада = 1 бал) Із частин заданих слів треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово «посадка», треба взяти префікс з слова «поїзд», корінь з слова «садівник», суфікс і закінчення із слова «поїздка».
(Пролісок) 2.Префікс і корінь із слова «проводити», суфікс і закінчення із слова «коробка» (Проводка) 3.Префікс із слова «побудова», корінь із слова «купити», суфікс і закінчення із слова «печатка» (Покупка) 4.Префікс із слова «відпустка», корінь із слова «загадка», суфікс і закінчення із слова «виставка» (Відгадка) 5.Префікс із слова «прибув», корінь із слова «кордони», суфікс із слова «керівник» (Прикордонник) |
Бібліотека |
Завдання. Морфологічні шаради (1 шарада = 1 бал) Із частин заданих слів треба створити нове слово. Наприклад, щоб створити слово «посадка», треба взяти префікс з слова «поїзд», корінь з слова «садівник», суфікс і закінчення із слова «поїздка».
(Пролісок) 2.Префікс і корінь із слова «проводити», суфікс і закінчення із слова «коробка» (Проводка) 3.Префікс із слова «побудова», корінь із слова «купити», суфікс і закінчення із слова «печатка» (Покупка) 4.Префікс із слова «відпустка», корінь із слова «загадка», суфікс і закінчення із слова «виставка» (Відгадка) 5.Префікс із слова «прибув», корінь із слова «кордони», суфікс із слова «керівник» (Прикордонник) |
Кожна буква алфавіту позначається певною цифрою і картинкою. Ваша задача – якнайшвидше підібрати букви і відгадати двері, за якими шукати завдання.
Кожна буква в алфавіті має свій порядковий номер. Слово, яке потрібно розгадати, розташоване нижче. Познач цифру літерою і ти зрозумієш, за якими дверима шукати завдання.
17 ? 6 20 ? 18 15 23
Назва наступного кабінету, до якого ви можете потрапити , зашифрований у тексті, який ви зможете прочитати, скориставшись екраном телефону або дзеркалом
Для того, щоб дізнатися, за якими дверима знаходиться завдання, потрібно з’єднати всі сторінки книги , на зворотній стороні яких заховані літери. Правильно з’єднавши їх, ви отримаєте назву кабінета, а завідувач цього кабінету вручить вам завдання.
Викресліть у фільворді по горизонталі вісім прізвищ відомих українських письменників і прочитайте, за якими дверима шукати наступне завдання.
Ш
|
Е |
В |
Ч |
Е |
Н |
К |
О |
Ш |
В |
И
|
Д |
Ш |
Е |
Ф |
Р |
А |
Н |
К |
О |
Г
|
О |
Н |
Ч |
А |
Р |
Ш |
У |
К |
А |
Й
|
Д |
В |
Е |
М |
И |
Р |
Н |
И |
Й |
П
|
А |
В |
Л |
И |
Ч |
К |
О |
Р |
І |
З
|
Н |
А |
Г |
Л |
І |
Б |
О |
В |
П |
И
|
С |
К |
У |
Л |
І |
Ш |
О |
М |
Б |
С
|
К |
О |
В |
О |
Р |
О |
Д |
А |
І |
Б
|
Л |
І |
О |
Т |
Е |
К |
А |
О |
К |
Для того, щоб дізнатися , за якими дверима шукати наступне завдання, необхідно знати український алфавіт.
Щоб розшифрувати назву кабінету, необхідно всі букви поданого слова замінити на ті, що стоять попереду них в алфавіті
Наприклад : ЩЛБХ = ШКАФ
ТРПСУИБМ