Моя Батьківщина - Україна.

Про матеріал
Узагальнити знання дітей про нашу державу; формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; поправлятися у розпізнаванні державних і народних символів; пригадати відомих українців та їх внесок у розвиток нашої держави; розвивати в учнів творче мислення, мовлення, пам’ять, спостережливість, кмітливість; формувати громадянські якості, патріотизм; виховувати любов і повагу до України, її символіки.
Перегляд файлу

 

Тема: Моя Батьківщина – Україна.

Мета: поглибити знання дітей про нашу державу; формувати
уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; поправлятися у розпізнаванні державних і народних символів; пригадати відомих українців та їх внесок у розвиток нашої держави; розвивати в учнів творче мислення, мовлення, пам’ять, спостережливість, кмітливість; формувати  громадянські якості, патріотизм; виховувати любов і повагу  до України, її символіки.

                                                                 Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вступне слово вчителя.

  -   Дорогі діти! Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися.

- Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань. За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. Пропоную вам розповісти, як ви провели свої канікули?

2. Гра «Спогади про літні канікули».

- Візьміть ладоньку, яка лежить у вас на парті, прочитайте, що написано на ній і дайте відповідь письмово. Напишіть, де ви побували влітку, з ким зустрічалися, що робили і т.д.

-Зачитайте, що ви написали.

- Виходимо до дошки, читаємо, що ви написали і прикріплюємо свою ладоньку до дерева.

-Молодці! Ось ми і прикрасили наше дерево своїми ладоньками.

- Давайте привітаємо один одного з початком нового  навчального року і пограєм у гру «Комплімент».

3. Гра «Комплімент».                                                                                                      

 - Правила гри: станьте всі в  коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого однокласника. Скажіть комплімент товаришу справа та подаруйте йому квіточку, яка є на ваших партах та гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати один одному.

  •                  Правда приємно, коли нас оточують  гарні слова та посмішки.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                  Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної   людини. А про що саме, вам підкажуть квіточки,  які ви тримаєте у руках. Якого вони кольору ? (голубого та жовтого).
  •                  Чи випадково я обрала ці кольори ? 
  •                  Чи доводилось вам ще десь бачити поєднання таких кольорів?   (прапор України). 
  •                  Поєднання блакитного та жовтого кольорів є на прапорі України.
  •                  Що символізують ці кольори ? ( блакить неба та пшеничні лани).

- Отже, як ви вже здогадалися, сьогоднішній наш перший урок присвячений Україні, нашій державі. А ще він присвячений нам з вами, адже ми громадяни великої, могутньої, багатої, прекрасної і героїчної країни   України,  яка одна така на білому світі.

-Тема нашого першого уроку «Моя Батьківщина –Україна » .

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вступна бесіда вчителя.

- Україна…Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ.  Ось уже більше як 25 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній карті світу.  

-Та що знаємо ми про нашу Вітчизну?

-Чим можемо поділитися зі світом?

-Чим пишаємося?

-Про що ніколи не забудемо?

  2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» скласти «павутинку» до слова Україна  

 - Почнемо з того, що ж  для кожного з вас, діти, означає слово Україна?(Діти висловлюють свої думки).

  •                  Що означає любити Батьківщину?
  •                  А ще любити означає знати. Та що знаємо ми про нашу Вітчизну? Давайте перевіримо.

3. Бліц- турнір

  •                 Як співають і слухають гімн? (стоячи)
  •                 Що символізує синій колір українського прапору? (мирне небо)
  •                 Скільки кольорів має український прапор? (два)
  •                 Що відзначають 28 червня в Україні? (День Конституції)
  •                 Яке прізвище президента України? (В. Зеленський)
  •                 Яке місто є столицею України? (Київ)
  •                 Яка головна складова національного одягу України? (вишиванка)
  •                 Що означає жовтий колір нашого прапора? (колір пшениці)
  •                 Як називається майдан, на якому наш народ виборював перемогу? (Незалежності)
  •                 Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко)
  •                 Яка мова є державною в Україні? (українська)
  •                 Яке свято відзначають в Україні 24 серпня? (День незалежності)
  •                 Хто написав текст гімну України? (Павло Чубинський)
  •                 Хто написав музику гімну України? (Михайло Вербицький)
  •                  Молодці діти! Я запрошую сьогодні всіх до заочної подорожі Україною.

IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу

1. Ознайомлення з маршрутним листом.                        

-Щоб маршрутний лист прочитати, треба анаграми знати (робота в групах).

2. Виконання завдань

Зупинка 1. Історична.          

Завдання

   - Давайте ж почнемо  з самого початку і пригадаємо легенду як же саме Бог створив нашу землю.

Читання вчителем легенди про Україну.                                       

                                                                Легенда
                  Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони    були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: — Це справжній рай! Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною.  Адже у цій назві було слово «рай».   Так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.

— Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів.
прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

Бесіда

-Хто створював планети?

- Що набрав творець у руки?

- Що сталося із планетою?

- Що поклав у скриню творець?

- Як назвав планету?

- Як називав він ще цю планету?

 Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1.               Назва нашої держави? (Україна)
  2.               Державна мова України (Українська)
  3.               Столиця України? (Київ)
  4.               Швидкий український танок. (Гопак)
  5.               З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  6.               Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

Зупинка 2. Екскурсійна.                         

-Погляньте, діти, на карту України. На ній позначені кордони української землі, де з давніх-давен живе наш народ. Простір землі, заселеної українцями, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів. Загальна територія займає площу близько 603 тис. квадратних метрів. Тому Україна є однією з найбільших країн світу. Українців близько 43 мільйонів чоловік.

Україна – це велика й прекрасна країна.

Завдання:  

-Покажіть на карті, з якими країнами межує Україна?    

   Назвіть найбільші міста України і покажіть їх.

-Обчисліть прикладі і дізнайтеся, назви яких горів, річок і морів утворяться.  Покажіть їх на карті.

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музична фізкультхвилинка

Відеоролик  пісні «Україна моя, ти найкраща у світі» (діти танцюють) .

Зупинка 3. Пізнавальна.                         

Завдання

 – Давайте пригадаємо, що ми знаємо про символи та обереги України?  

 – На які групи поділяються символи України?

       Назвіть державні символи України. (Гімн, герб, прапор)

       Назвіть народні символи України (рушники, хліб і сіль, чорнобривці, барвінок, калина, верба тощо)

- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має  неповторні державні символи.

Про них послухайте казку. 

Читання казки вчителем  про державні символи              

      Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.                              

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.                 

Наш народ має герб – тризуб.                                  

         Це старовинний знак. Багато століть тому запровадив його в Україні київський князь Мономах. Княжий тризуб зображає старовинну зброю. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого народу. Герб – це символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі.  Число три завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, три дороги. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько – Мати – Дитина. Вони символізують собою силу – мужність – любов.

          Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.                       

- Що символізує синій  колір на нашому прапорі?

- А що означає жовтий?

- Чи має значення розташування кольорів на прапорі? Яке?

Український прапор                                  

            Український прапор. Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, символ миру. Жовтий – це колір вогню, сонця, без лагідних променів якого немає життя на землі, це колір пшеничної ниви, зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ мирний і працелюбний. 28 січня 1992 року Верховна Рада України затвердила Державний Прапор України – синьо-жовтий.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що матиь подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.                                   

Гімн – це найголовніша пісня країни. Для гімну України написані слова, які виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. Їхній автор – український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.                                                   

      З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.        

Інтерактивна вправа «Символи України» https://learningapps.org/24590168

Склади прислів’я

Зупинка 4. Славетна.               

       Наступна наша зупинка – Славетна. Давайте пригадаємо:

       Хто і чим прославив Україну ?

  •          Подивіться відео і назвіть імена славетних українців (Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Леонід Каденюк, Катерина Білокур, Андрій Шевченко, Віталій та Володимир Кличко, Богдан Хмельницький).

- Молодці, діти.

Я переконалася, що  ви вже багато чого знаєте про свою Батьківщину. Вам також усім відомо, що  наша країна зараз переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що бороться наші захисники, заради чого пожертвували своїм життям заради чого наші українські воїни обороняють зараз нашу територію нашої рідної землі.

      Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто пожертвував самим найціннішим, що є у людини – життям, заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

       Хвилина мовчання

- Подумайте, якою ви хочете  бачити нашу країну ?                               (відповіді дітей)

 - Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною,  квітучою. У середині квіточки напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої  любові до неї! Хай кожен із вас прикріпить  символічну квітку на  карті України. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу  Батьківщину!

Світлана Весна « Діти України». (Під супровід пісні «Україна – це я» Тіни Кароль  учні прикріплюють на дошці квітки навколо карти України і записують на квітці, щоб вони хотіли, щоб  змінилося у нашій країні).              

V. Підсумок уроку. Рефлексія                           

  Метод «Мікрофон»

-Чи сподобався вам урок ? Чим саме? Як вам працювалося?  Які поради ви можете дати собі, товаришам.

 - Про яку Україну ви мрієте? Що можете зробити для цього уже зараз?

Діти, пам’ятайте!  Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з Вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. А цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни  України її патріоти. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини.

Врученння свідоцтв і солодких подарунків.

Дякую вам за увагу і співпрацю! На все добре!          

 -На світі багато чудових країн,

та нам наймиліша країна,

Де ми народились, живемо, вчимось,

- найкраща з усіх Україна.

 

 

                   

 

docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
1913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку