КОНСПЕКТ
інтегрованого заняття
з патріотичного виховання
та розвитку зв’язного мовлення
для дітей середнього дошкільного віку
« Моя Батьківщина – Україна»
Підготувала вихователь
Гарус Ірина Миколаївна
2018 рік
Моя Батьківщина-Україна
Мета: розширити знання дітей про Батьківщину-Україну, її символи(Герб,Прапор,Гімн),столицю-місто Київ;оглядово ознайомити з народними ремеслами (гончарство,вишивка,вироби з дерева).
Учити дітей відповідати на поставлені вихователем запитання, активізуючи у мовленні слова з лексичної теми «Рідна країна».Формувати вміння узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі та відмінку, утворюючи форму множини іменників. Сприяти розвитку розповідного мовлення, пам’яті, слухової та зорової уваги.
Виховувати патріотичні почуття, гордість за свій народ, Батьківщину
Матеріал та обладнання:Герб, Прапор, Гімн(грамзапис),глобус, карта України, лялька в національному одязі, м’яч, зразки народних ремесел, види Києва, матеріал до дидактичних ігор по змісту заняття, сердечка.
Попередня робота з дітьми: бесіди про рідне місто, сім’ю; перегляд ілюстрацій з видами Києва, України; читання творів про Київ, Україну; заучування напам’ять віршів, приказок, прислів’їв з даної теми; слухали українські народні пісні, грали народні ігри; ліпили народну іграшку , малювали українські орнаменти.
Хід заняття
Діти заходять до зали і вітаються:
-Доброго ранку, рідний наш дім,
-Доброго ранку,гостям усім!
Вихователь: Доброго ранку, мої малята,
Дуже рада вас вітати.
Наберем в долоні сміху
Кинем всім гостям на втіху.
Нашорошим наші вуха,
Щоб могли уважно слухать.
І поплескаєм завзято
Та й почнем наше заняття.
- А заняття в нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве.
-Що це в мене в руках? (глобус).
-Глобус- це модель нашої планети Земля. На ньому багато голубого кольору- це моря і океани. А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші- це наша держава.
- Діти, як називається наша держава? (Україна). Ось Україна позначена на глобусі жовтим кольором.Україна- це наша земля, рідний край. А ще Україна- це наша Батьківщина. Там, де народилася людина, там і є її Батьківщина.(вірш читає дитина):
Батьківщина – це рідний край!
Батьківщина – це ліс і гай!
Батьківщина – це рідна земля.
Батьківщина – це ти і я!
- Діти, пригадайте прислів’я про Батьківщину:
( -Батьківщина- мати, умій за неї постояти.
- Наша слава- Українська держава.
- Всюди добре, а дома найкраще.
-Кожному мила своя сторона.
-Людина без Батьківщини – пташка без крил.
- Без верби і калини- нема України.)
Діти, пропоную пограти гру «Яка наша Україна?» (діти стоять у колі, вихователь кидає м’яч дитині і говорить початок речення, а дитина продовжує « Наша Україна красива,…».)
- А тепер завдання (дидактична гра «Утвори слово» -- вихователь називає слово, а діти утворюють нове , добавивши «най»).Отже, Україна для нас не просто рідна, а найрідніша…
- Діти, ви сказали, що Україна багата. А чим багата наша держава, перевіримо чи ви знаєте.( педагог промовляє слова , якщо назване є в Україні, діти плескають у долоні , якщо немає – тупають ногами). Слова до гри: річки, моря, гори, океан, ліси, міста, пустеля,квіти, пшеничні поля, джунглі.
- Діти, наша Україна має державні символи (показує Герб).
Герб-це символ влади. В основу сучасного Герба покладено давній золотий тризуб на синьому тлі.( Дитина читає вірш про Герб:
Тризуб—немов сім’я єдинна,
Де тато, мама і дитина.
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній новій.
-Національний Прапор України синьо-жовтого кольору. Жовтий колір- це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, це і колір сонечка. Адже без його теплого проміння не дозрів би врожай, не було б хліба. Синій колір- це колір чистого мирного неба, колір води.( вірш читає дитина):
Прапор- це державний символ
Він є в кожної держави.
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
-Національний Гімн- це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Для Гімну України написані слова, які виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. (звучить Гімн України у запису).
--Діти, а ось карта України, яка вона різнобарвна. Пригадаємо вірші про Україну:
І Полісся ,і Донбас,
Крим і Буковина-
Все це наш чудовий край,
Наша Україна.
Яблуневий ніжний цвіт,
Соняхи й калина-
Це найкраща на Землі
Наша Україна.
І дитячий наш садок,
Школа і родина-
Все це рідна назавжди
Наша Україна.
--Діти, в Україні є багато мальовничих сіл та великих міст. Та в кожної країни є одне місто-найкраще, найбільше, найголовніше- це столиця.
-Як називається столиця нашої України? (місто Київ).
(показує на карті)
Дидактична гра «Київ-місто велике»(переглядаючи слайди з видами Києва, вихователь складає словосполучення, а діти утворюють речення, вживаючи дрібні сполучення слів у множині родового відмінка).
- Ось старовинний храм (У Києві багато старовинних храмів).
- Ось широка вулиця.( У Києві багато широких вулиць).
- Ось великий майдан.( У Києві багато великих майданів).
- Ось затишний парк. ( У Києві багато затишних парків).
- Ось висотний будинок.(У Києві багато висотних будинків).
- Ось величний пам’ятник.(У Києві багато величних пам’ятників).
(вірш про Київ читає дитина).
- Діти, а розташований наш мальовничий Київ на річці, що називається Дніпро. Погляньте, яка ця річка : повноводна, широка, мальовнича (показує слайд). По Дніпру ходять великі кораблі і плавають маленькі човни. Над Дніпром літають білокрилі річкові чайки. У водах Дніпра водяться різні риби, великі і малі. (дидактична гра «Скажи навпаки».)
Скажу я слово «високо»,
А ти відповіси «низько»;
Скажу тобі «далеко»
Ти скажеш мені «близько».
( слова для гри: чистий-брудний, широкий- вузький, великий-малий, глибокий-мілкий, веселий-сумний та інш.)
-Діти,я пропоную вам здійснити уявну мандрівку на найшвидшому транспорті-літаку над нашою столицею .
Фізхвилинка « Подорож на літаку до Києва»):
Ручки ставимо отак--
Ось і вийшов в нас літак.
(діти розводять руки в сторони)
Він летить, стрілою мчиться,
(не змінюючи положення рук, похитують тулубом праворуч-ліворуч)
Вирушає до столиці.
Ось і Київ вже під нами-
Із високими домами.
(стають навшпиньки і тягнуться руками вгору).
Широченний ось майдан,
(розводять руки в сторони)
І золотоверхий храм,
(малюють руками у повітрі купол храму)
Ось Дніпра прозорі хвилі,
(виконують плавні рухи кистями витягнутих уперед рук)
Люди тут привітні й милі.
(посміхаються і похитують головою).
- А тепер закрийте очі, будемо приземлятися… І приземлилися ми у музеї, де виставлені чудові вироби народних умільців.
- Ось вироби з глини і виготовили їх гончарі. Тут глечики, миски, горщики, куманець, барильце. Вони гарно розписані, їх можна використовувати у побуті. (проводиться гра на дихання):
- Уявіть, діти, що ви маленькі, охайні, красиво розмальовані горнятка. Вдихніть повітря, відчуйте, як ваші груди(горнятка наповнюються водою).
А тепер повільно видихніть – це водичка виливається з горнятка (повт. 3р.).
- Поки ви дихали, то розбилися горнятка. (Пропоную скласти зображення горняток з частин. Діти складають на килимку горщики, а тоді відповідають на запитання: «Я склав горнятко з трьох частин, двох, п’яти частин…).
(Підходять до наступного столика, і розглядають вироби з дерева. Вихователь називає вироби в однині, а діти – в множені.)
Вихователь пропонує розглянути вишиті рушники, серветки, сорочки та інш.,а також ляльку в національному одязі.(діти описують ляльку за зразком вихователя).
- Діти, на віночку у ляльки є красиві стрічки, пограємо гру «Барвисті стрічки»:
В руки стрічки ви візьміть
Догори їх підійміть.
Стрічками помахайте,
Разом з ними покружляйте.
Ручки ваші вже стомились
Стрічки вниз опустились.
- Діти, ось і скінчилась наша подорож по Києву. Повертаємось у дитячий садок до нашого міста. – Як називається наше місто? (Бровари).
Ручки ставимо отак
Ось і сіли ми в літак.
Мотори завели й полетіли в Бровари.
- Діти, ми сьогодні багато з вами говорили про нашу Україну. І я пропоную, щоб кожен з вас сказав побажання для нашої рідної Батьківщини і приклеїв сердечко на карті. Ось як це зроблю я «Я бажаю нашій Україні бути неподільною…».
- Діти, подивіться на карту, як прикрасили її ваші сердечка! І я впевнена, що вони будуть захищати нашу рідну Україну від ворогів, від зла і різних негараздів.
Хочу закінчити заняття словами відомого українського поета Дмитра Павличка:
Виростай, дитино, й пам’ятай,
Батьківщина – то найкращий край!
СЛАВА УКРАЇНІ!!