План- конспект уроку з української мови в 2-Б класі
НУШ
Тема. Моя книжка. Створення сторінки книжки. «Цікаві факти про мене». Виправлення помилок на письмі.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
- підвищити інтерес до читання книги;
- розширити інформацію про цінність книг;
- ознайомити із видами книг;
- навчати шукати та використовувати інформацію з книг;
- має знання про книгу та її значення у житті людини;
- знає структурні елементи книг та їхнє призначення;
- вміє створювати нові сторінки для своєї книжки, доповнює
її цікавими фактами про себе, виправляє помилки під час
письма;
- читає невеликі тексти про книгу ,вміє їх аналізувати.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Доброго ранку! Гарного дня!
Бажаєм ми вам! Бажаю і я!
ІІ. Девіз уроку «Хто багато читає, той багато знає».
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
1.Перегляд учнівської публікації «Книга –наш друг і порадник».
2.Загадка
Не кущ ,а з листочками
Не сорочка, а зшита
Не людина, навчає.
(книга)
ІV.Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Ви вже мабуть здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про книгу.
- Які книги любите ви дітки?
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота з виставкою книг.
- Якими різними бувають книжки. Ось товстенький том із крихітними літерами –це для дорослих і дуже розумних людей. А ось невеличка книжка з великим шрифтом. Вона для малят, щоб ті краще розрізняли літери. Згодиться ця книжка і для бабусь, аби зручніше читати онукам. Це книга-велетень, а це малятко, книга-іграшка, книга –театр, книга-складачка, книга-панорама, книга розмальовка, книга- розкладушка.
2.Перегляд відео про книгу .Як твориться книга - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=FlTnz6J_Tv0 .
а ) Опрацювання побаченого.
б ) Продовження над роботою з книгами.
Час іде нестерпно вперед.
- А чи чули ви про існування електронних книг?
- Електронну книгу можна покласти до сумки чи рюкзака. Вона працює на батарейках протягом 6 годин. Це одночасно і книга, і бібліотека, і віртуальний книжковий магазин .ЇЇ пам`ять зберігає одночасно близько 30 книг, по 500 сторінок кожна. Досить провести по екрану пальцем ,щоб дібрати книгу чи газету, збільшити розмір букв, знайти значення незрозумілого слова у словнику. Ще більш цікаве досягнення комп`ютерних технологій –« жива книга». За допомогою комп`ютера можна не лише читати текст і переглядати малюнки, але й чути голоси персонажів, «оживляти» ілюстрації .
3.Робота в парах.
Опрацювання висловів про книгу.
« Книги- ріки, що поповнюють моря» Я. Мудрий
« По-справжньому освічений той, хто вміє читати між рядками» В.Сухомлинський
« Книги –це вікна, через які душа дивиться у світ» Т. Вільсон
а) Читання висловів у парах.
б) Читання висловів про себе.
в ) Читання висловів для друга.
г ) Робота з словами.
4.Запис одного із висловів у робочий зошит.
5.Читання правил обережного поводження з книгою. ( Учні сідають у колу, з кошичка вибирають цукерку ,на якій надруковані правила)
- Не варто перегинати політурку.
-Не треба загинати кути сторінок.
- Не можна робити позначок у книзі чи розмальовувати її.
-Потрібно уникати потраплення рідини на книгу.
-Не варто читати книгу, під час вживання їжі.
-Не можна брати книгу брудними руками.
-Носити книгу треба лише у чистому портфелі чи сумці.
-Залишати книгу лише на чистому столі або книжковій полиці.
-Не викидати пошкоджені книги, а ремонтувати їх.
- Вчасно повертати в бібліотеку.
- Пропонувати прочитані книги друзям.
6. Робота в групах. Мовленнєвий тренінг.
Пропоную висловити свою думку кожному і продовжити напис на стікерах, які прикріплені на малюнку, де зображені книги.
Завдання
« Я бережливо ставлюся до книг, тому що……..»
« Я згоден із думкою, що книга- кращий друг, тому що…………»
7.Робота над рекламою.
Уяви, що ти продавець у книгарні. Зроби рекламу книзі так, щоб її охоче розкупили.
( Учні підходять до виставки книг та охоче рекламують книги.)
8. Фізкультхвилинка.
Пісня про книжку - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=2Q-6S3W7xF4
9. Розсипанка.
Скласти прислів`я з « розсипаних» слів.
Книжка, віконце, маленьке, весь, світ, а, нього, через, видно.
Книгою, наберешся, з, подружишся, розуму.
Хто, читає, знає, багато, той, багато.
9.Складання нової сторінки для своєї книги. (с.58 підручник Г.Остапенко)
10.Оздоблення сторінки. Розфарбовування.
11.Пояснення методів виправлення помилок. (легенько скреслити, замалювати коректором, заклеїти смужкою).
12.Перевірка помилок другом.
13. Оформлення наступної сторінки з цікавими фактами про себе.
14. Гра «Добавлянка»
Сашко мав гарну книжку
Кинув раз її під (………),
Де лежала бідна книжка
Побігла сіра (……..).
Стала мишка книжку ( …….)
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із (…….).
Він прогнав зубасту (…….),
Врятував нещасну (……..),
Слава, слава, (…..)
Сором же кому? ( ……).
15.Робота в щоденниках вражень.
( «Мої враження від прочитаної книжки» )
16. Логічне завдання.
Ти взяв у товариша книгу і випадково забруднив її. Як ти вчинеш ?
а) Віддаси і скажеш, що вона була забрудненою.
б) Вибачишся перед товаришем і почистиш книгу.
в) Почистиш книгу, віддаси товаришеві ,змовчавши ,ніби нічого не трапилося.
V.Підсумок уроку.
-Що зацікавило тебе на уроці?
-Як слід ставитися до книг?
-Що порадиш своїм молодшим сестричкам і братикам?
-Оціни свою роботу на уроці за допомогою кольорових кружечків.
Читайте, читайте, читайте!
Хай не буде у вас жодного дня, щоб не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати- щаслива людина!