Проект з предмету «Основи здоров’я»
Тема проекту:
«Моя мета-стати індивідуальністю!!!»
Автор проекту: практичний психолог Острівської ЗШ I – III ст. Аушева Т.Л.
Учасники проекту – учні 8 класу Острівської ЗШ
Характеристика проекту:
Межпредметні зв’язки – біологія, етика, фізичне виховання, психологія;
короткочасний, термін 10 уроків, пізнавальний, груповий, кількість учасників – 15 (10 дівчат і 5 хлопців).
Вид проекту: практико – орієнтований, спрямований на дослідження особистості учасників.
Ресурси : комп’ютери, листи ватману, щоденники для записів, маркери, ножиці, клей, скоч, кольоровий папір .
В цьому проекті автор звертає увагу на проблеми, характерні у підлітковому віці, на активні зміни в організмі та психіці підлітків, на розвиток творчості учнів та конструктивного мислення.
Актуальність проблеми:в підлітковому віці відбувається не тільки фізична зрілість, але й інтенсивне формування особистості, зріст інтелектуальних сил. Для того, щоб особистість розвивалась, необхідні певні умови, насамперед цьому будуть сприяти вміння дітей пізнавати себе, критично оцінювати себе й оточуючих, розуміти свої бажання та здібності, формувати позитивні риси характеру та волю, постійно самовдосконалюватись.
Мета:
-ознайомити учнів з психологічними характеристиками підліткового віку, проаналізувати проблеми, характерні для цього віку;
-розвивати свої вольові якості, такі як – сміливість, рішучість, ініціативність,
-розвивати свої психічні процеси, вчитися оцінювати свої можливості, для того, щоб знайти своє місце в житті;
-вчитися оцінювати особливості своєї поведінки, яка допомагає або заважає
досягати поставлених цілей.
Завдання проекту:
-розвиток впевненості, адекватної самооцінки своїх здібностей, самовизначення в успішних видах діяльності;
-розвиток пізнавальної активності.
Очікувані результати : створення портфоліо «Моя мета – стати індивідуальністю»
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Етап |
Завдання |
Вид діяльності |
Термін |
Ресурси |
Результат |
Виконавці |
І. Підготовчий/ інформаційний етап |
Теоретичне знайомство з основними психологічними ознаками підлітко вого віку , надання учням рекоменд. літерат., план оформлення порт фоліо |
Підготовка матеріалів до створення портфоліо |
2 дні |
Аркуші паперу, кольоровий папір, папка, колажі фотоматеріалів, малюнки, вирізки з журналів. |
Надання вчителем рекомендацій, щодо складання портфоліо |
Вчитель з предмету «Основи здоров’я», учні 8 класу |
ІІ. Діагностико-концептуальний етап |
Діагностика характеру, рівня самооцінки, здібностей, рівня розвитку психічних процесів, складання правил самовиховання, розроблення пам’ятки «Сходинки до успіху» (розвитку позитивної самооцінки) |
Робота з проективними методиками, тестування |
4 дні |
Навчальні посібники, комп’ютер, бланки для відповідей
|
Підведення підсумків діагностики та інтерпретація результатів
|
Педагог- психолог |
ІІІ. Формувальний етап |
Робота за планом, свої пропозиції, консультація з вчителем |
Робота над створенням портфоліо |
2 дні |
Аркуші паперу, кольоровий папір, папка, колажі фотоматеріалів, малюнки, вирізки з журналів |
Підготуватись до презентації |
Педагог- психолог, учні 8 кл. |
ІV. Контрольно-узагальнювал. етап |
Розуміння учнями, як важливо пізнавати себе: свій характер, почуття, здібності, емоції |
Аналіз в щоденниках всіх записів, надання коментарів |
2 дні |
Щоденники
(зошити) |
Презентація учнями класу своєї роботи |
Учні 8 кл. |