1
МОЯ СІМ'Я – МОЯ РОДИНА
Мета:
Перебіг заходу
Рефлексія:
Вихователь:
Подивилися на мене
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Поверніться до гостей.
Привітайтеся любесенько.
Усміхнімося радесенько.
Виховна година принесе користь нам.
Психологічне налаштування:
– Станьте в коло. Передайте щиру усмішку і тепло своїх долонь один одному.
Я вам бажаю успіхів, бо ви у мене найкращі!
Вихователь:
Ми будемо – активні, уважні, працьовиті, творчі.
Виховна буде – цікавою. корисною, творчою.
Мотивація навчальної діяльності:
Вихователь:
- Діти, щоб дізнатися тему нашого виховного заходу, я пропоную Вам відгадати загадки:
1.
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)
2.
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
3.
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)
4.
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)
5.
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)
6.
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
7.
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)
Вивчення нового матеріалу:
Вірш Н. Чемериса «Що таке сім’я».
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя,—
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золоті,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані —
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім «я»,
Знайте, це і є сім’я.
Вихователь:
Сьогодні ми навчимося розуміти значення даних слів.
Робота з «Родинним словничком»
РОДОВІД – походження, послідовність, історія поколінь певного роду.
РІД – далека і близька людина.
РІД - група осіб, кровно пов'язаних між собою, що виводять своє походження від одного предка: усі родичі, родина, сім'я.
Сім'я́ - це група людей, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних або прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками...
Сім'ю ще називають родиною.
РОДИНА – це найрідніші, найближчі люди, які допомагають нам у складних ситуаціях, які дарують нам тепло, це безпечний і затишний рідний дім...
– Діти пропоную нам пограти в гру «Мікрофон».
Ми по черзі будемо передавати один одному Мікрофон і казати, що для з нас означає наша сім'я?
Гра «МІКРОФОН»
Вихователь:
ВІРШІ ПРО РОДИНУ:
Вихователь:
“Родина”, “рід”, які слова святі!
Вони потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами гілочки на дереві,
Що вже стоїть віки.
1 Учень:
Це дерево – наш славний родовід,
Це батько, мати, прадід твій і дід.
Батько і мати – два сонця гарячих,
Що нам дарують надію й тепло.
2 Учень:
Родина — стовбур дерева міцного.
Це батько й мати, бабці й дідусі.
Тітки і дядечки всі до одного,
Ну, словом, родичі й близькі усі.
3 Учень:
Сім'я - це щастя, любов і удача,
Сім'я - це влітку поїздки на дачу.
Сім'я - це свято, сімейні дати,
Подарунки, покупки, приємні витрати.
4 Учень:
Сім'я - це праця, один про одного турбота.
5 Учень:
Сім'я - це багато домашньої роботи.
Сім'я - це важливо!
6 Учень:
Сім'я – у нас найдорожче
7 Учень:
Без сім'ї, самому жити не можливо.
Вихователь:
«Найласкавіші руки»
«Найласкавіші руки»
Маленька дівчина приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилася в юрбі. Загубилась і заплакала:
- Мамо!.. де моя мама?
Люди оточили дівчину й питають?
- Як звуть тебе, дівчинко?
- Оля.
- А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.
- Маму звуть… мама… матуся.
Люди усміхнулись. І знову питають:
- Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?
- А коси? Які в мами коси – чорні, русі?
- Коси… найкрасивіші…
Знов усміхнулися люди. Питають:
- Ну, скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай.
- Руки у неї … найласкавіші.
Пішли люди й оголосили по радіо:
« Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки.»
І мама знайшлася.
Вправа «Запитання – відповідь»
Вихователь:
ФІЗХВИЛИНКА
Вихователь:
Гра «Збери прислів'я»
Вихователь:
Вихователь:
— А зараз ми обіграємо невеличкі сценки. Давайте, розповімо веселинки, які трапляються у кожній родині.
Сценка: «Веселинки»
Сімейна арифметика
Вчитель питає у учня:
Портфель з з п'ятірками
Батько купив, синові портфеля і наказав:
Слухняна дочка
Першокласниця приходить із школи, а мама питає:
Досить помилок татку!
Син повертається додому і говорить батькові6
Вихователь:
Це дуже добре, адже він має велике значення для сім’ї.
Сімейний альбом – це історія родини. Давайте глянемо на ваші малюнки, якими ви малювали свої родини.
Розповідь про пошану до батьків.
«Шануймо наших батьків!» — так велить Біблія. Майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Сінай, були вирізьблені слова: «Шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі та щоб довголітнім був ти на землі».
Шанування батьків — один із найсвятіших обов’язків людини і неоплатних боргів дітей. Батьки вас ростять, виховують, учать добра, пестять, люблять. І як же не відплатити їм пошаною, любов’ю, ласкою і допомогою?
Вихователь:
Словесна рефлексія:
Вихователь:
Пісня: «Родина»
Найбільше щастя для дитини -
Щаслива, дружняя родина!
Коли зі мною мама й тато
Мені від щастя хочеться співати!
Приспів:
Дякую, мамо, дякую, тато,
За вашу любов,
На яку ви багаті!
Дякую щиро вам за добро,
Вашого серця тепло!
Куплет:
За сонце в небі голубому,
За стежку, що веде додому,
Вклонюся низько, щоб сказати,
Як я люблю вас, мамо й тато!
Приспів:
Дякую, мамо, дякую, тато,
За вашу любов,
На яку ви багаті!
Дякую щиро вам за добро,
Вашого серця тепло!
Вихователь: