Мозковий штурм "Лідер - це..."

Про матеріал
Мета: з’ясування асоціацій учнів до слова «лідер», створення підгрунтя подальшої роботи. Лідер- людина в будь – якій групі (організації), яка має великий авторитет, вплив на інших.
Перегляд файлу

КЗ «Яблунівський ліцей»

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\психолог\загружено1.jpg

 

Підготувала

Практичний психолог

Горбач Я.В.

 

Вправа «Правила»

  1. Бути активними,
  2. Правило «СТОП»,
  3. Уважні,
  4. Слухняні,
  5. Відверті,
  6. Поважати думку іншого,
  7. Вислухати до кінця учасника,
  8. Не перебивати.

Мета: з’ясування асоціацій учнів до слова «лідер», створення підгрунтя подальшої роботи.

Лідер- людина в будь – якій групі (організації), яка має великий авторитет, вплив на інших.

Інформаційне повідомлення «Лідер та його риси»

Мета: повідомлення про особистість лідера, його риси.

У будь – якій групі є лідер. Він не тільки скеровує і веде послідовників, а й хоче вести їх за собою, а послідовники не просто йдуть за ним, а хочуть іти за лідером. Дослідження показують, що знання лідера оцінюються людьми значно вище, ніж відповідні риси інших членів групи.

Згідно з «концепцією рис», лідер має певні властивості, риси, завдяки яким його висувають у лідери.

Риси лідера:

  • Вольовий, здатен долати перешкоди на шляху до мети;
  • Наполегливий, вміє розсудливо ризикувати;
  • Терплячий (готовий довго і добре виконувати одноманітну, нецікаву роботу);
  • Психічно стійкий, не дає себе захопити нереальними пропозиціями;
  • Добре пристосовується до нових умов і вимог;
  • Самокритичний, тверезо оцінює не тільки свої успіхи, а й невдачі;
  • Вимогливий до себе та інших;
  • Надійний, тримає слово, на нього можна покластися;
  • Чутливий до нового, схильний розв’язувати нетрадиційні завдання оригінальними способами;
  • Стресостійкий, не втрачає самовладання і працездатності в екстремальних ситуаціях;
  • Рішучий, здатен самостійно і своєчасно приймати рішення, у критичній ситуації брати відповідальність на себе;
  • Здатен змінювати стиль поведінки залежно від умов, може і вимагати, і підбадьорювати.

Самодіагностика «Ознаки лідера»

Мета: дослідження лідерського потенціалу кожного учня.

Дайте відповіді «так» чи «ні» на кожне із запитань.

  1. Я не гублюся і не відпускаю у важких ситуаціях.
  2. Легко можу переконати в чомусь моїх друзів.
  3. Мені зазвичай вдається домогтися, щоб усі навколо добре працювали.
  4. Організовуючи якусь справу, намагаюся зацікавити нею учасників.
  5. Я регулярно свою роботу і свої успіхи.
  6. Добре відчуваю настрій своїх партнерів.
  7. Зазвичай я досягаю того, чого прагну.
  8. Приймаючи рішення, я перебираю кілька варіантів.
  9. Розв’язуючи проблеми, використовую досвід інших.
  10. Я готовий ризикувати, щоб отримати потрібний результат.

Ключ до тесту: за кожну відповідь «так» - 1 бал.

1-3 бали – У вас невеликий лідерський потенціал. Швидше за все, ви просто ще не працювали над його актуалізацією. Вам слід замислитися над своєю поведінкою, якщо ви хочете стати лідером.

4-6 балів – Ваш спосіб життя свідчить про те, що ви переважно самі визначаєте хід життя. Але вам є ще над чим працювати, щоб іще більше контролювати події, які відбуваються з вами.

7-10 балів – Ви майже цілком контролюєте життєву ситуацію. Ваші очевидці лідерські здібності приваблюють людей. Ви отримуєте задоволення від своєї діяльності. Але будьте обережні, намагайтеся не кривдити тих, хто вас оточує.

Психогімнастична вправа «Сліпий та поводир»

Мета: встановлення почуття довіри, виявлення лідерських якостей, формування відповідальності.

Група ділиться на пари. У кожній парі один із партнерів бере на себе роль ведучого, а другий – того, кого ведуть. Той, кого ведуть («сліпий») зав’язує очі. Після цього поводирі колективними зусиллями швидко змінюють розташування стільців, що знаходяться у кімнаті, повертаються до своїх «сліпих». Завдання поводирів полягає в тому, щоб провести своїх «Сліпих» через «хащі». Причому не дозволяється будь – яке вербальне спілкування. Потім учасники міняються ролями і вправа повторюється знову.

Вправа «Проект правил поведінки»

Мета: активація мисленнєвих операцій, актуалізація знань учасників, вироблення вмінь працювати в групі.

Учасники діляться на 3 команди. Командири отримують завдання: створити проект правил поведінки лідера, якими він має керуватися у своїй діяльності, щоб працювати ефективно в будь – якій сфері.

Після того, як команди закінчили обговорення проектів, з кожної команди виходить «спікер», який висловлює загальну думку своєї команди. У результаті учасники виробляють спільний проект правил поведінки лідера.

Лідерство передбачає участь у суспільній діяльності, а також у політиці. Політика – це серйозна справа, доводиться оперативно розв’язувати безліч складних проблем. При цьому необхідно грунтовно все продумувати і бути коректним. Якою ж треба бути людиною, щоб приймати рішення?

Вправа «Чи можу я бути мером?»

Мета: розвиток самоаналізу, вміння визначати позитивні та негативні риси свого характеру.

Учасникам пропонується записати в бланку «Аналітичної таблиці» у лівій колонці – «Мої переваги» і у правій колонці – «Мої вади». Піж час аналізу потрібно побачити себе в ролі мера міста.

Після того як учні попрацювали над цим завданням і заповнили обидві таблиці, їм пропонують зачекати і прокоментувати свої записи. Під час виступу всі інші грають роль «Експертної комісії», завдання якої – визначити його переваги.

Вправа «Мій настрій»

Мета: розвиток рефлексії та вміння фіксувати свій емоційний стан, зосередження на позитивних емоціях.

Кожен з учасників оцінює свій настрій за 12 бальною шкалою. Перевіряється, чи змінився настрій, чи ні.

Вправа – прощання «Рятувальний знак»

Мета: формування вмінь представляти себе, підбиття підсумків.

Кожен з учасників придумує свій рятувальний знак і демонструє його іншим. Учні аплодують.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вареня Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Horbach Yana Volodymyrivna
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 березня 2021
Переглядів
672
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку