КЗ «Яблунівський ліцей»
Підготувала
Практичний психолог
Горбач Я.В.
Вправа «Правила»
Мета: з’ясування асоціацій учнів до слова «лідер», створення підгрунтя подальшої роботи.
Лідер- людина в будь – якій групі (організації), яка має великий авторитет, вплив на інших.
Інформаційне повідомлення «Лідер та його риси»
Мета: повідомлення про особистість лідера, його риси.
У будь – якій групі є лідер. Він не тільки скеровує і веде послідовників, а й хоче вести їх за собою, а послідовники не просто йдуть за ним, а хочуть іти за лідером. Дослідження показують, що знання лідера оцінюються людьми значно вище, ніж відповідні риси інших членів групи.
Згідно з «концепцією рис», лідер має певні властивості, риси, завдяки яким його висувають у лідери.
Риси лідера:
Самодіагностика «Ознаки лідера»
Мета: дослідження лідерського потенціалу кожного учня.
Дайте відповіді «так» чи «ні» на кожне із запитань.
Ключ до тесту: за кожну відповідь «так» - 1 бал.
1-3 бали – У вас невеликий лідерський потенціал. Швидше за все, ви просто ще не працювали над його актуалізацією. Вам слід замислитися над своєю поведінкою, якщо ви хочете стати лідером.
4-6 балів – Ваш спосіб життя свідчить про те, що ви переважно самі визначаєте хід життя. Але вам є ще над чим працювати, щоб іще більше контролювати події, які відбуваються з вами.
7-10 балів – Ви майже цілком контролюєте життєву ситуацію. Ваші очевидці лідерські здібності приваблюють людей. Ви отримуєте задоволення від своєї діяльності. Але будьте обережні, намагайтеся не кривдити тих, хто вас оточує.
Психогімнастична вправа «Сліпий та поводир»
Мета: встановлення почуття довіри, виявлення лідерських якостей, формування відповідальності.
Група ділиться на пари. У кожній парі один із партнерів бере на себе роль ведучого, а другий – того, кого ведуть. Той, кого ведуть («сліпий») зав’язує очі. Після цього поводирі колективними зусиллями швидко змінюють розташування стільців, що знаходяться у кімнаті, повертаються до своїх «сліпих». Завдання поводирів полягає в тому, щоб провести своїх «Сліпих» через «хащі». Причому не дозволяється будь – яке вербальне спілкування. Потім учасники міняються ролями і вправа повторюється знову.
Вправа «Проект правил поведінки»
Мета: активація мисленнєвих операцій, актуалізація знань учасників, вироблення вмінь працювати в групі.
Учасники діляться на 3 команди. Командири отримують завдання: створити проект правил поведінки лідера, якими він має керуватися у своїй діяльності, щоб працювати ефективно в будь – якій сфері.
Після того, як команди закінчили обговорення проектів, з кожної команди виходить «спікер», який висловлює загальну думку своєї команди. У результаті учасники виробляють спільний проект правил поведінки лідера.
Лідерство передбачає участь у суспільній діяльності, а також у політиці. Політика – це серйозна справа, доводиться оперативно розв’язувати безліч складних проблем. При цьому необхідно грунтовно все продумувати і бути коректним. Якою ж треба бути людиною, щоб приймати рішення?
Вправа «Чи можу я бути мером?»
Мета: розвиток самоаналізу, вміння визначати позитивні та негативні риси свого характеру.
Учасникам пропонується записати в бланку «Аналітичної таблиці» у лівій колонці – «Мої переваги» і у правій колонці – «Мої вади». Піж час аналізу потрібно побачити себе в ролі мера міста.
Після того як учні попрацювали над цим завданням і заповнили обидві таблиці, їм пропонують зачекати і прокоментувати свої записи. Під час виступу всі інші грають роль «Експертної комісії», завдання якої – визначити його переваги.
Вправа «Мій настрій»
Мета: розвиток рефлексії та вміння фіксувати свій емоційний стан, зосередження на позитивних емоціях.
Кожен з учасників оцінює свій настрій за 12 бальною шкалою. Перевіряється, чи змінився настрій, чи ні.
Вправа – прощання «Рятувальний знак»
Мета: формування вмінь представляти себе, підбиття підсумків.
Кожен з учасників придумує свій рятувальний знак і демонструє його іншим. Учні аплодують.
1