Тема. Мудрість батьківського навчання.
Мета. З’ясувати важливість пошани до батьків, до їх повчань; усвідомити, що батьки люблять своїх людей так, як Бог любить всіх людей; розвивати спостережливість, мислення; плекати почуття вдячності батькам.
Біблійна історія. Про блудного сина (Лк. 15:11-32).
Ключовий вірш: «Мій сину! Не забувай мого навчання; нехай твоє серце береже мої накази» (Пр. 3:1).
Навчальні засоби. Кольорові олівці.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське вітання.
2. Молитва.
ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду, опорних знань.
Розв’язування життєвих ситуацій, пов’язаних з можливістю проявити турботу про батьків.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
1. Розповідь учителя.
Основні тези
V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.
1. Зачитування народних прислів’їв, їх пояснення та обговорення.
2. Навчальна праця з робочим зошитом Л.Кучми.
3. Прослуховування та обговорення легенди «Завжди розум навчить».
Колись старих людей, які вже нічого не могли робити, спускали на лубках у провалля,щоб дарма хліба не їли. А один чоловік дуже любив свого батька й, не виконавши жорстокого закону, заховав його в хліві та годував таємно. Через деякий час трапився недорід. Нічим людям сіяти. Батько побачив, що син чомусь зажурився, розпитав про все й порадив зняти зі стріхи снопи, ще раз обмолотити їх і засіяти. Так син і вчинив. Зійшов у нього хліб найкращий, найбільша нива була засіяна. Всі люди допитуються, як він до такого додумався. Чоловік спочатку мовчав, а тоді розповів, що батько так навчив. З того часу люди перестали старих на лубках вивозити, а шанували до самої смерті, бо вони мудрі, життям биті, завжди розуму навчать.
VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
Любов до ближніх розпочинається з любові до своїх батьків, бо кожен – плоть від полоті батьків своїх і немає нікого ближчого від них. Святе Письмо каже: «Шануй настанови батька твого і не відкидай поради матері твоєї, бо то найкращий вінець для голови твоєї й добра прикраса для душі твоєї»
VІІ. Інструктаж домашнього завдання.
Вивчити ключовий вірш.
VІІІ. Підсумкова частина.
1. Відзначення хорошої роботи учнів.
2. Молитва.