Мультимедійна презентація.Тема. «Спеціальні знаки для запису чисел – цифри. Цифри різних народів. Арабська нумерація».

Про матеріал

Урок математики 1 клас

(за системою розвивальне навчання Д.Б. Ельконіна – В.В. Давидова)

Тема. Спеціальні знаки для запису чисел – цифри. Цифри різних народів. Арабська нумерація.

Мета. Познайомити учнів з цифрами різних народів. Розвивати бажання користуватися ними.Формувати інтерес до збагачення знань і розвивати полікультурні комунікативні та інформаційні компетентності.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок математики 1 клас (за системою розвивального навчання Д.Б. Ельконіна – В.В. Давидова) Спеціальні знаки для запису чисел – цифри. Цифри різних народів. Арабська нумерація.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

П’ять - шість – чотири - шість - вісім -

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Щоб успішно займатись сільським господарством давнім людям необхідні були арифметичні знання. Без підрахунку днів важко було вирішити коли засівати поля, коли збирати врожай, коли чекати приплоду від скота. Потрібно було знати скільки овець в стаді, скільки мішків зерна зібрано У прадавніх людей, крім кам'яної сокири й шкіри замість одягу, нічого не було. Тому первісній людині доводилося рахувати не так вже й багато.

Номер слайду 8

Загинала людина пальці – дадавали. Розгинала – віднімали.Так саме, як ми робимо, коли вчимося рахувати. На пальцях рахувати зручно, тільки результат рахунку зберігати не можна. Не станеш же цілий день ходити із загнутими пальцями. І людина здогадалася – для рахунку можна використовувати все, що попадеться під руку: камінчики, палички.

Номер слайду 9

Поступово людина приручала худобу, обробляла поля й збирала врожай. З'явилася торгівля. Але як запам'ятати, хто кому скільки повинен, скільки народилося лошат і скільки тепер у череді коней, скільки мішків кукурудзи зібрано?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

А от прадавні індіанці замість самих цифр малювали страшні голови, як у прибульців, і відрізнити одну голову від іншої було дуже важко.

Номер слайду 12

Потім вони навчилися записувати числа крапками й горизонтальними лініями.

Номер слайду 13

Народи Прадавньої Азії при рахуваннях зав'язували вузлики на шнурках різної довжини й кольору. У деяких багатіїв накопичувалося по кілька метрів цієї мотузкової «рахункової» книги, напевно згадай через рік, що означає чотиривузлика на червоному шнурку. Тому того, хто зав'язував вузлики, називали пригадувач.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Прадавні єгиптяни теж внесли свій внесок в історію цифр.Вони придумали АБАК – рахункову дошку, на якій пересували абрикосові кісточки. Абак використовували й у Прадавній Греції, і в Прадавньому Римі, а потім і в Західній Європі аж до XVIII сторіччя. Та й зараз іноді можна зустріти близького родича абака – рахівниця, де абрикосові кісточки замінені пластмасовими, а щоб не згубилися, їх нанизали на металеві спиці й вставили в рамку.

Номер слайду 16

Рахувати стало зручніше. А от запам'ятовувати? Прадавні египтяни на дуже довгих і дорогих папірусах писали замість цифр складні, громіздкі знаки. От так виглядало число 5656.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Перед вами Прадавній Рим. Чи під силу людям, незнаючим рахунку, збудувати таку красу. Але багато їх творінь збереглися й до теперішнього часу. Що потрібно, щоб збудувати такі будинки?

Номер слайду 19

Прадавні римляни придумали цифри, якими ми користуємося дотепер. Для зображення цифр римляни користувалися зображеннями людської руки. I I I I I I ? I I

Номер слайду 20

Інші числа записувалися за допомогою цих символів із застосуванням додавання й віднімання. Ця форма запису менш зручна, ніж та, якою ми користуємося. Число 444 записується так CDXLIV. Запис числа виходив дуже довгий. I – 1 VI – 6 II – 2 VII – 7 III – 3 VIII – 8 IV – 4 IX – 9 V – 5 X – 10 L – 50 C – 100 D – 500 M - 1000

Номер слайду 21

На Русі кожній цифрі відповідала своя буква абетки. Щоб не плутати й цифри, над позначенням числа писали витіювату лінію.

Номер слайду 22

Важко відрізняти букви від букв із лініями, незручно зберігати тендітні глиняні абаки, мотузки з вузликами, рулони папірусу.Прадавні індуси (жителі Індії) винайшли для кожної цифри свій знак.

Номер слайду 23

Трохи пізніше араби спростили ці значки, і вони стали виглядати от так: Що означає слово «ЦИФРА»?

Номер слайду 24

Цифри, якими ми користуємося, зараз називають арабськими, і з'явилися вони в Росії тільки при Петру I. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0

zip
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку