Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі

Про матеріал
Урок онлайн-конференція в форматі Zoom. Буде корисним у роботі вчителів початкових класів
Перегляд файлу

Урок літературного читання в 4 класі

(дистанційно – 15 хвилин)

Тема. Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі

Мета: розширити знання учнів про творчість Т.Г.Шевченка; ознайомити з музеєм «Заповіту» Тараса Шевченка; вдосконалювати навички свідомого читання; розвивати спостережливість, увагу, виховувати допитливість; викликати інтерес до творчості Т.Г.Шевченка, бажання здійснити екскурсію до міста Переяслава; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати прочитаний твір, виділяти в тексті головне; виховувати гордість за духовну спадщину українського народу

Тип уроку: онлайн-конференція в форматі Zoom

Обладнання:  ноутбук, доступ до мережі інтернет:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

1. Привітання з учнями. Перевірка якості зв’язку

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 

  1. Гра «Скоромовка» 
  • За традицією у нас є діти, які вчилися вимовляти швидко скоромовки (їх п’ятеро). Надамо їм слово по черзі.
  • Хто бажає підтримати своїх товаришів – поставте їм свої оплески

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Проведемо гру «Бліц опитування» Нагадаємо один одному, що ми вже знаємо про Т.Г.Шевченка (СЛАЙД 3)
  • Нагадаю, що діє правило піднятої руки

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

— Сьогодні ми ознайомимося з деякими сторінками життя і творчості Т. Г. Шевченка, дізнаємося про історію створення його безсмертного «Заповіту»

 І епіграфом до уроку стануть слова Т.Шевченка:

"Наша дума, наша пісня 

Не вмре, не загине… 

От де, люде, наша слава, 

Слава України!"              (СЛАЙД 4.)

  1.               ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ»

- Давайте згадаємо поезії видатного Кобзаря. Нагадую, що діє  правило піднятої руки    (СЛАЙД 5)

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

1. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ 

- Сьогодні ми познайомимось із статтею «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяслові» (с. 86–87) . Дізнайтесь, чому саме в цьому будинку було його створено? 

2. ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНОГО

— Що нового ви дізналися із статті? 

— Коли було відкрито музей «Заповіту»? 

— Чому саме— Які незвичайні дерева можна побачити у садибі Козачковського? 

— Хто їх посадив? 

— Що сказав Тарас Григорович, саджаючи дерева? 

3.ВІРТУАЛЬНА ЕКСКУРСІЯ ДО МУЗЕЮ Т. ШЕВЧЕНКА    https://www.youtube.com/watch?v=-aOyHc0KNX0  (СЛАЙД 6.)

4. ЦІКАВО ЗНАТИ 

— «Заповіт», перекладений нині 147 мовами світу, написаний Т. Г. Шевченком 25 грудня 1845 року

  • У світі існує 16 музеїв Шевченка.  (СЛАЙД  7-8)
  •  В Україні розташовано  10. 
  • Музей Шевченка можна знайти в Росії (Санкт-Петербург, Москва), у Казахстані (Алма-Ати), Польщі (Варшава), у США (Філадельфія), у Канаді (Торонто). 

 

-В Україні Шевченкові побудовано понад 400 пам'ятників  (СЛАЙД 9)

- Стоять пам'ятники Шевченкові також у Канаді, США, Франції, Бразилії, Італії…

VI. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП. РЕФЛЕКСІЯ 

— Що нового ви дізналися про Т. Г. Шевченка? 

— Що хотіли б ще дізнатися? 

— Чи хотіли б здійснити справжню екскурсію до музею Шевченка в Переяславі? 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Читати статтю  - с. 87- 88, підготувати творче завдання с.88

Список використаних джерел:

  1. Літературне читання. Українська мова: підруч. для 4 класу загальноосві. навч. закл./О.Я.Савченко.- К.: Видавничій дім «Освіта», 2015.
  2. Віртуальна екскурсія до музею  Тараса Шевченка  в Переяславі https://www.youtube.com/watch?v=-aOyHc0KNX0

 

docx
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку