Мета:закріпити знання дітей про нетрадиційні засоби музичної культури: арт - терапія,музична –інтерактивна психогімнастика, релаксація, медитація.
Розвивати музичний слух та ритм, за допомогою гри на дитячих музичних інструментах.
Виховувати любов до музики, повагу один до одного, почуття дружби та любові.
Хід заняття
Музкерівник: Усміхнімось всім навколо –
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково день для вас приємним буде.
( притча про насіння)
Одного разу чоловікові наснилося, начеб то він ішов містом і зайшов до крамнички. Він довго ходив між полиць, на яких лежали різноманітні овочі та фрукти, що приголомшували своїм незвичайним виглядом, яскравими кольорами, ніжними пахощами. Але варто було чоловікові взяти з полички плід,як той одразу перетворювався на крихітне зернятко. Тоді він звернувася до продавця:
- Дайте мені будь ласка, ось той фрукт.
Але господар відповів:
- Ми не продаємо плодів. Ми торгуємо насінням.
Тож я пропоную познайомитися з тим благодатним зерном яке проростає в дивовижному ґрунті нашого дитячого садка.
( заходять діти, повертаються обличчям до гостей)
Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття, до нас прийшло багато гостей. І ми прийшли з вами до зали, привітаємось з гостями.
Інтерактивна психогімнастика « Тук – тук »
Тук – тук – тук 2 р. ( діти стукають кулачками)
Всюди чути дивний звук. ( діти стукають кулачками)
Двері відчиняйте і гостей вітайте. ( відкривають долоньки)
Добрий день! 2р. ( руки на поясі)
Музкерівник: Діти, погляньте що це?
Очікувана відповідь дітей – скринька.
«Ось ця скринька механічна
Не проста вона – музична
Як зачинена - мовчить,
А відкриєш – зазвучить,
Тут мелодія ночує
До вподоби всім хто чує».
Відчиняю скриньку, діти слухають мелодію.
Музкерівник: А давайте ми з вами подивимось , що в ній? Що це? – це зернятко!.. Я вам пропоную вирушити у подорож країною музики і обіцяю вам гарний настрій, казкове закінчення і багато, багато чудес. Але хто мені скаже, що потрібно для того щоб зернятко дало плід?
( очікувана відповідь дітей – сонце, повітря, вода, грунт )
А хто скаже з чого все починається?
Діти читають вірш:
« Все із доброго чи злого –
Починається з малого
Листя виросте з листочка
З нитки витчеться сорочка
Хліб з маленької зернини
Дощ із чистої краплини
А людське добро з людини.»
Музкерівник: Тож ми з вами вирушаємо в подорож. І ось наша перша зупинка. Що зображено тут?... вірно – ( сонце і дощик )
Діти я для вас підготувала малюнок ось подивіться (показую чистий аркуш паперу)
Ой що сталось … на малюнку зникли фарби .- що тут могло статись ? До кого нам звернутися? Я зараз подзвоню в довідкове бюро ,все дізнаємось що тут могло трапитись. …
- Алло. Доброго дня . Це довідкове бюро ? У нас сталася пригода . Я підготувала для діток малюнок, але на ньому зникли всі фарби. Що це могло трапитись ?......Все зрозуміло , Дякую . До побачення .
Діти виявляється ,через поле через ліс дощик воду в торбинці ніс . Розв’язалася торбинка і розсипались краплинки. Розлилася вмить вода . Така трапилась біда.
Дощові краплинки потрапили і на наш малюнок, ось тому зникли наші фарби. Але якщо нам вдасться зібрати всі краплинки, то до малюнка повернуться фарби. Та спочатку нам необхідно знайти торбинку, яка розв’язалася і покласти до неї малюнок і краплинки які погубилися.
А це наша наступна зупинка що зображено тут?
Діти: Зернятко і грунт
Музкерівник: А ось і торбинка ( Знаходимо торбинку і ховаємо малюнок )
Ну що ж а наша подорож продовжується і наступна наша зупинка подивіться зернятко вже випустило паросточок.
Ось я бачу перші краплинки. Та щоб їх зібрати, потрібно затанцювати танок. (Діти танцюють) ….Ось ми зібрали перші краплинки. Але це ще не всі. Продовжуємо нашу подорож.
А ось і наступна зупинка давайте подивимося що тут зображено.
Наша зернинка випустила перший паросток. І ми зможемо отримати ще одну краплинку.
У мене є дві краплинки одна - Велика , а інша маленька . На велику вам необхідно покласти інструмент, який грає тихо і низько. А на маленьку, який грає високо і дзвінко
(Діти розкладають інструменти)
Музкерівник: А ми з вами продовжуємо подорож і ось наша наступна зупинка.
Що зображено на цій зупинці.
Діти: пагінець і листочки.
Музкерівник: подивіться тут теж є краплинка яка пропонує щоб ви пограли на музичних інструментах.
Гра на музичних інструментах.
Молодці, ви справились і з цим завданням, тому ми отримуємо ще краплинку і кладемо її у торбинку. Але щоб на наш малюнок повернулися фарби , ми допоможемо торбинці виконати малюнок. То ж запрошую сісти за столики.
Музкерівник: А чи знаєте ви що кожна нотка має свій колір, Я вас познайомлю з ними.
Синій – До
Ре – зелений
Мі – салатовий не темний.
Фа – це сонця жовтий зайчик
Соль – оранжевий, гарячий
Ля – такий, як мак червоний
Сі – рожевим цвітом повен.
Отож я пропоную вам використати кольори ноток і відтворити період росту зернинки.
( діти сідають за столики і малюють період росту зернятка під музику).
Арттерапія «малюнок на склі»
Діти я вам обіцяла казкове закінчення подорожі. Тож зараз я запрошую вас на килим, щоб ми з вами відпочили . І ми з вами будемо медитувати, а під час цього я розкажу вам казку про зерниночку.
Була собі дівчинка – зернинка. – чемна та мила. Жила вона в чарівному грунті. Поруч протікав маленький струмочок. Вночі у полі тихо, тихо, лише зірки мерехтять на темному небі. Та ось прокинулось сонечко і послало на землю один промінчик, потім інший, а потім яскраво засіяло . Воно зігрівало землю теплим та добрим світлом. Першою від промінчика прокинулася травичка та лагідно зашелестіла. Але незабаром насінинка випустила з теплого грунту свій пагінець. Раптом почався літній теплий дощик, який зросив своїми краплинками суху землю. Зерниночці стало радісно, і вона випустила перші листочки, почали радісно співати пташки. Зернинка зраділа ще більше і її стебло підросло і випустило красиву ,червону квітку, яка почала радувати усе довкола. І зраділо сонечко, лагідно зашуміла травичка, задзвеніли дзвіночки, заспівали птахи , весело заплескали річкові хвилі.
Ось наша подорож і прийшла до завершення. Зернятко підросло і дало рясний плід.
Я хочу вам сказати, що у світі є дуже багато чудес, але вони всі діють тільки тоді, коли ми з вами є добрими, чемними, вихованими, доброзичливими і віримо у них. І коли ми з вами будемо добрим зерном, то тільки тоді ми зможемо дати рясний добрий плід.
Пісня « Тільки ти повір у чудеса»…..( діти дарують квіти).
1