Музичне заняття з використанням музично-дидактичних ігор

Про матеріал
Музично-дидактичні ігри збагачують дітей новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприймання, розрізнення основних властивостей музичного звуку. Педагогічна цінність музично-дидактичних ігор полягає в тому, що вони відкривають перед дитиною шлях застосування одержаних знань в життєвій практиці.
Перегляд файлу

Мета:

Вчити дітей розпізнавати музичні твори за жанрами: пісня, танець, марш;

 Розрізняти і впізнавати музичні інструменти за їх назвою та звучанням;

Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів;

Удосконалювати співочі здібності дітей, уміння співати природним голосом без напруження;

Розвивати тембровий та звуковисотний слух, почуття ритму та динаміки, вміння характеризувати почуту музику;

Виховувати бажання слухати музику, співати, передавати позитивні емоції оточуючим.
 

МАТЕРІАЛ: наочні матеріали до посібників «Три кити», «Кого зустрів Колобок», «Ритмічне лото», аудіоматеріали: «Гопак», укр. нар. танок, «Колискова», муз. А.Моцарта, «Марш»; відеоматеріали: «Колобок».
 

ХІД ЗАНЯТТЯ:


Під музику діти забігають один за одним до зали.
МУЗИЧНЕ ПРИВІТАННЯ «ДОБРИЙ ДЕНЬ»
МУЗКЕРІВНИК: Як гарно ви привіталися, малята! Погляньте, у нас сьогодні в дитсадочку гості! Давайте пошлемо музичне привітання до них і подаруємо їм свої посмішки!
ДІТИ: Рано-раненько сонечко встало, Доброго ранку всім побажало.
МУЗКЕРІВНИК: Я дуже рада зустрічі з вами. В мене сьогодні такий гарний настрій і дуже хочеться поділитися ним з вами.
ПСИХОГІМНАСТИКА З ЕЛЕМЕНТАМИ МАСАЖУ.
Добрий ранок! (Діти повертаються один до одного )
Посміхнись скоріше  ( розводять руки в сторони )
І сьогодні цілий день  (плескають ) буде веселіше.

Розітремо ручки, (рухи за текстом) носик і щічки.
Будемо вродливі, (поступово піднімають руки),

Як весняні квіти. «Ліхтарики»
Розітрем долоньки - сильніше, сильніше,

 А тепер поплескаєм - дужче, cміливіше.

 Вушка потремо, здорові будемо,

 Посміхнемось знову  (посміхаються ) ,

Будьте всі здорові  (розводять руки в сторони).


МУЗКЕРІВНИК:  Ну що, у всіх гарний настрій? (Так!) Це чудово, коли день розпочинається з гарного настрою.
Сьогодні, мої любі діти, я хочу всіх вас запросити

У царство музики величне, чарівно гарне й фантастичне. Ви згодні? (Так!)
Але, щоб потрапити до царства музики, давайте згадаємо про світ звуків. Всі ви знаєте, що звуки бувають мовні та не мовні. Та серед безлічі звуків, що ми чуємо кожного дня, є також і музичні звуки. Коли ми з ними зустрічаємось? (Орієнтовні відповіді: Коли співаємо пісні, танцюємо під музику, слухаємо музичні твори.)
Відомий російський композитор Д. Кабалевський говорив, що музика – бурхливий океан звуків, що тримаються на трьох китах: червоний – це марш, синій – танок, а жовтий – це пісня.
А от такі самі китенята заблукали у морі музики. Й великі кити не можуть їх відшукати. Тож допоможемо їм. Пам'ятайте: червоний кит кличе своїх китенят маршовою мелодією, синій – танцювальною, а жовтий – піснею.
 

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «ПІСНЯ, ТАНОК, МАРШ»
 

МУЗКЕРІВНИК: Уважно слухаймо мелодійні звуки, щоб потім визначити, який настрій вони передають.

  1. Звучить в запису «ГОПАК», укр. нар. танок
    (Прошу дітей відповісти, який твір було виконано, визначається характер музики. Діти визначають жанр п'єси – танок й піднімають відповідну за кольором фішку, кажуть, що під цю музику можна танцювати. Запрошую всіх дітей стати в коло і пройти під музичний супровід підскоком.)
    2. «КОЛИСКОВА», муз. А. Моцарта
    (Визначаємо жанр, знаходимо відповідну за кольором фішку, яка відповідає жанру прослуханої музики. Запрошую всіх дітей заспівати пісню за вибором.)
    3.«МАРШ» (Діти визначають жанр п'єси – марш і піднімають фішку з відповідним кольором. Запрошую пограти в гру «Високі-низькі».)
     

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «ВИСОКІ-НИЗЬКІ»
ХІД ГРИ: Діти під час марширування по колу уважно слухають музику. Коли звучать низькі звуки – присідають, а коли високі – крокують з піднятими руками, а якщо музика звучить у середньому регістрі, марширують, руки на поясі.
 

МУЗКЕРІВНИК: Молодці, діти, впорались із завданням. Сідайте зручніше і слухайте музичну загадку. Я вам її проспіваю, а ви повинні її відгадати і доспівати відгадку. Тож слухайте уважно.
МУЗИЧНА ЗАГАДКА «КОЛОБОК»
Не злякався вовка він.

Хоч пішов у ліс один.

А лисиці на зубок.

Все ж потрапив …(КОЛОБОК)

 А ось і він…
ВІДЕО «КОЛОБОК»
 

РИТМІЧНІ ВПРАВИ ЗА КАРТКАМИ «РИТМІЧНЕ ЛОТО З КОЛОБКОМ»
МУЗКЕРІВНИК: Діти, а давайте пригадаємо всіх звірів, яких зустрів Колобок по дорозі. (Діти пригадують казку, називають всіх персонажів.) Зараз ви послухайте і відгадайте музичні загадки.

МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «КОГО ЗУСТРІВ КОЛОБОК»
(Звучать по черзі чотири п'єси, кожна з яких змальовує образ одного з персонажів казки.)
П'єси звучать в різних регістрах: «Заєць» – високий, «Лисиця» – середній, «Вовк» – низький, «Ведмідь» – дуже низький. Після виконання кожної п'єси один із дітей визначає, який персонаж змальований музикою і знаходять відповідне зображення, а всі інші імітують рухи цієї тварини.
Під звучання веселої музики на ширмі з'являється лялька, вітається.
ОЛЕНКА: Я дівчинка маленька, Зовуть мене Оленка
Я пісень багато знаю, З друзями в танку кружляю.
Хай лиш музику почую, То співаю і танцюю.
Дітки, у мене з'явилася цікава думка: давайте створимо музичний оркестр – дитячий. Ви будете грати, а я – танцювати. Згодні? Діти, а ви знаєте, що таке оркестр?
ВИХІД ВЕДМЕДИКА
ВЕДМЕДИК:  Нарешті я тебе знайшов, Оленка! Не знаю, що мені робити – всі музичні інструменти кудись поховались. І я ніяк не можу їх знайти. А замість себе вони залишили ось цього листа. Тримай його (віддає Оленці).
ОЛЕНКА: Ну, ведмедику, хутенько витри сльози. Зараз ми прочитаємо цього листа. (Читає.)
«Любі друзі! Нам дуже хочеться пограти з вами, але ми з'явимось лише тоді, коли ви впізнаєте нас на слух.»
ВЕДМЕДИК :(плаче). Я дуже хвилююся і боюся, що не впізнаю якийсь музичний інструмент.
Оленка: Не хвилюйся, ведмедику, я гадаю, малята допоможуть нам відгадати всі музичні інструменти, адже діти так люблять грати на них.
«ВІДГАДАЙ, ЯКИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗВУЧИТЬ»

(МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА).

За ширмою дзвенять дзвоники.
МУЗКЕРІВНИК: Слухайте уважно, малята, який музичний інструмент подає зараз свій голос? Так! Це дзвоники.

ДЗВОНИК:  (над ширмою) Я високий голос маю,
Ніжно й лагідно співаю.
В руки ти мене візьми,

Всіх малят розвесели.
ВЕДМЕДИК: Відмінно!

 Дзвоники повернулись до нашого оркестру.
За ширмою стукотять дерев'яні ложки.
ВЕДМЕДИК: А який це музичний інструмент озивається? О! Я його добре знаю. Ним чудово мед їсти.
ОЛЕНКА: Зачекай, ведмедику, нехай діти впізнають його. Малята, ви впізнали цей музичний інструмент?
ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ : (над ширмою).
Ми веселі, всіма знані,

Диво-ложки мальовані.
В такт ударимо гучніше –

 Буде музика чіткіша.

ОЛЕНКА: Такими веселими ложками ми й кашу мішатимемо й музику заграємо.

(За ширмою звучить металофон.)
ВЕДМЕДИК:  Який дзвінкий голос має цей музичний інструмент. Ви його впізнали, діти? Так. Це металофон.
За ширмою звучить барабан, діти відгадують назву музичного інструмента.
БАРАБАН: (над ширмою). Бум-бум-бум, трам-там-там,

Всі впізнали барабан?
ОЛЕНКА: Ось і барабан пристав до нашого оркестру. Якого ж ще інструменту не вистачає? (За ширмою дзвенить бубон, діти впізнають його.)
БУБОН:  (над ширмою).

Можу голосно і тихо

Я заграти для малят.
Ти трусни мене легенько,

Бубонці враз задзвенять.
А захочеш грім почути,

То сильніше в мене гупай.
МУЗКЕРІВНИК:  Діти, я пропоную вам пограти в гру з бубном.
МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА «ТИХІШЕ-ДУЖЧЕ В БУБОН БИЙ»
ОЛЕНКА:  Як гарно, що всі наші музичні інструменти повернулися в садок!
ВЕДМЕДИК: Оленко, давай попросимо дітей заграти в оркестрі відразу на всіх музичних інструментах. Я буду слухачем. А ти – диригентом. Друзі, ви знаєте, хто такий диригент? (Людина, яка керує оркестром за допомогою диригентської палички.)
ПІСНЯ-ОРКЕСТР «МУЗИКАНТИ»
МУЗКЕРІВНИК:  Діти, вам було весело на занятті? Що більше всього вам сподобалось? Бажаю зберегти гарний настрій на весь день. На згадку про наше заняття вам залишаються ось ці колобки гарного настрою (дарую). Час повертатися до групи.
МУЗИЧНЕ ПРОЩАННЯ «ДО ПОБАЧЕННЯ».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біркіна Світлана
    Дякую, чудове заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 травня 2020
Переглядів
1240
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку