музичні ігри й танці в дитячому саду є невід'ємною частиною естетичного виховання дітей дошкільного віку на протязі року, але в літній період більш уваги приділяється гри.

Про матеріал
музичні ігри й танці в дитячому саду є невід'ємною частиною естетичного виховання дітей дошкільного віку на протязі року, але в літній період більш уваги приділяється гри.
Перегляд файлу

 

Яка роль музичних ігор на музичних заняттях?!

Музичний керівник Бурлай Оксана Василівна, ЗДО №5 «Теремок»,м.Южне,Одеської область.

Саме  музичні ігри й танці в дитячому саду є невід'ємною частиною естетичного виховання дітей дошкільного віку на протязі року, але в літній період більш уваги приділяється гри. Для того щоб донести  та зародити у дітей любов до мистецтва нам в роботі допомагають музичні твори, а саме це спів пісень, слухання музики,ігри й танці. Саме коли діти відчувають естетичну насолоду переживають світлі,радісні настрої,граючись і танцюючі.

Основний шлях розкриття музикального образа через рух,увагу іде на зміст йде на зміст твору,на його характер і на кошті музичної виразності-це музичні ігри. Ми знаємо , що виразність і музикальність рухів спирається на загальний фізичний розвиток дітей, фортеця їх м'язів, спритність, координованість рухів. У той же час розучування музичних ігор, танців закріплює і вдосконалює навички, що здобуваються на фізкультурних заняттях (хороша постава, правильний крок, біг, стрибок, вміння орієнтуватися в просторі і т. Д.)

Познавательно-спортивная игра «Экологические забеги» 2017, Ташлинский район  — дата и место проведения, программа мероприятия.

Цілий ряд дитячих ігор заснований на з'єднанні пісні з рухом. Це ігри хороводи. Як правило, в дошкільних виховних закладах освоєння хороводних ігор починають рано. Буквально з 2 років малюків вчать ставати в коло, братися за руки і рухатися по ньому, не збиваючись в сторону або в центр, що є для них поки що непростим завданням.

У молодшій групі, де знаходяться 3-4-річні діти, навчання хороводні ігор для малюків продовжується..При цьому співають в основному дорослі: вихователь, музичний керівник, хтось із батьків, а діти зосереджують всю свою увагу на русі по тексту. Згодом, вивчивши руху, вони пробують підспівувати. Для того - щоб діти краще засвоїли гру, її необхідно повторювати щодня хоча б по одному разу до тих пір, поки малюки не запам'ятають послідовність дій і слова

Можна організувати рухливі ігри , хороводи під час прогулянки або занять фізкультурою, головне, щоб дітям вони подобалися, і вони із задоволенням брали в них участь.

Ігри умовно можна розділити на види:

а) рухливі (спортивні) гри;

б) обрядові (календарні);

в) по відношенню до природи (природні);

г) трудові (побутові)

д) з ведучим (ведучим);

ж) драматичні (з елементами театралізованих дій)


До рухових (спортивних) ігор відносяться ігри змагального характеру, що включають в себе біг, стрибки і розвиваючі силу, спритність, швидкість, орієнтування в просторі ( «Горілки», «ловишка», «Хованки», «Звонари», «Бубен» і ін .) Обрядові (календарні) гри, це ігри, які мали зв'язок з народним сільськогосподарським календарем. На жаль, багато хто з них вже давно утрачени.К них відносяться ігри: «Зозуленька», «Струмочок», «Гори, гори ясно», «Сонечко», «Кострома» і ін.

Возможно, это изображение (текст «LE REDMI NOTE 8 PRO Al I-QUAD CAMERA») Возможно, это изображение (текст «SHOT ON REDMI AI DUAL CAMERA»)

По відношенню до природи. Ми вчимо дітей  дуже ніжно, трепетно ​​ставився до природи, прославляти і берегти її. Ці ігри не тільки виховують любов і добре ставлення до навколишнього світу, а й мають пізнавальне значення: діти знайомляться з навколишнім природой. Це гри: «Сорока», «У ведмедя у бору», «Зайченя», «Павучок», «Ворон» , «Олень» і ін.

Дуже багато музичних пальчикових ігор я використовую Нінель Жилютової «Сороконіжка», «В морі живе дельфін», «Ромашка». Дітям вони подобаються.

Возможно, это изображение (3 человека)

Нет описания фото.

Возможно, это изображение (4 человека)

Ігри з провідним (ведучим) - гри, де гравець виконує якусь дію або веде гру. ( «Звонари», «Відгадай, чий голосок», «Море хвилюється», «Сиджу на камінці»).


Ігри - забави - це ігри, які веселять, бавлять дитину і, в той же час, несуть в собі пізнавальний і виховний елемент. До них відносяться ігри «Сорока-сорока», «Ладушки», «Йде коза рогата», «За купинах», «Баба сіяла горох», та ін.

Драматичні (з елементами театралізованих дій) ігри - це ігри, які вимагають мистецтво «артиста», вміння на час перетворитися в будь - то героя гри і виконувати його дії ( «Зайченя, виходь», «Вовк-дзига», «Бабка Йожка» , «Йде коза по лісі», «Дрімота» і ін.). Я використовувала фартушок на якому була казочка «Подорож краплинки».

Возможно, это изображение (1 человек) Нет описания фото.Нет описания фото.

 

Возможно, это изображение (1 человек)

 


Руховий досвід тісно пов'язаний з досвідом музичним, образ музики у свідомості людини тісно пов'язаний з образом руху, що включає кілька компонентів:

  • емоційно-комунікативна спрямованість,
  • рухова виразність і просторово-часові уявлення.

 А в музику вкладено колосальний потенціал для оздоровлення в силу впливу на багато сфер життєдіяльності через три основні чинники:

  • вібраційний,
  • фізіологічний,
  • психологічний.

Музика розвиває рухову, мовну і мімічну експресію людини, особливо, це стосується народної музики і пісні. Позитивні емоції від спілкування з народним мистецтвом надають лікувальну дію на психосоматичні процеси, мобілізують і активізують резервні сили організму

Музика розвиває рухову, мовну і мімічну експресію людини, особливо, це стосується народної музики і пісні. Позитивні емоції від спілкування з народним мистецтвом надають лікувальну дію на психосоматичні процеси, мобілізують і активізують резервні сили організму


Розвиток дитини йде від руху і емоції до слова. Тому цілком природно, що дошкільнятам легше висловити свої почуття і емоції через пластику свого тіла. Особливо цікаві і виразні пластичні образи виникають під впливом музики. Різні по настроям і характером народні твори стимулюють розвиток фантазії та уяви дитини, допомагають творчо використовувати пластичну виразність.

Допомогти дитині розкріпачитися і відчути можливості свого тіла можна за допомогою різноманітних танцювально-рухових вправ та ігор, які передбачають вирішення наступних завдань: навчити дитину знімати напругу з окремих груп м'язів і всього тіла; розвивати рухову здатність; пластичну виразність: (музикальність, ритмічність, швидкість реакції, координацію рухів); уяву (здатність до рухової імпровізації); фантазію; сприяти зниженню боязні, страху, тривожності, поліпшення настрою; підвищити свою самооцінку, соціальну активність; розвивати емоційність.

Музичні ігри цікаві дітям, вони з великим задоволенням, а найголовніше, з користю грають в них. Мелодія пісні пов'язує рухи дітей одним ритмом, координує їх, піднімає настрій, розвиває фізично, доставляє радість. Ігри викликають активну роботу думки, сприяють розширенню кругозору, уточненню уявлень про навколишній світ, вдосконалення всіх розумових і психічних процесів, стимулює перехід дитячого організму до більш високого ступеня розвитку.

Влітку необхідно більше музикувати, грати,давати дітям більше часу насолоджуватися музикою,теплим сонечком. Музичні заняття влітку я проводжу на вулиці і це неймовірно круто.В своїй роботі поєдную казку,музику, творчі ігри і творчу діяльність  саме цей крок є упізнання світу дитини,розвивати її фантазії творчу стабільність та сприяє емоціональну діяльність. Я пропонує вам деякі ігри які ви можете використовувати в своїй роботі. Кожен музичний керівник знає своїх дітей і що саме їм дати. На мій погляд діти повинні якогомога більш рухатися,гратися,музикувати.

 

 

Літні ігри для дітей дошкільнят.

1 Гра «У небі»,

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи під спокійну музику.

Раз два три чотири п'ять -

Разом ми йдемо гуляти.(Йдемо на місці.)

 А над нами що таке?

Це небо блакитне.(Піднімаємо руки вгору.)

Сонечко там яскраво світить. (Руки вгорі розчепірювати пальці.)

Ради сонечку все діти. (Опускаємо руки через сторони.)

А по небу що пливе?

Це білий пароплав? (Піднімаємо руки вгору.) 

До нас пливуть здалеку,

Немов човна, хмари.

(Водимо руками справа наліво.)

 У небі пташки пролітають

Високо і низько.(Махаємо руками, як крилами.)

 А живуть де ці пташки?

Далеко і близько.(Махаємо руками перед собою.)

2.Гра «Стрибаємо через калюжі»

 На підлозі, майданчик - аркуші паперу (можна вирізати овали). Це калюжі. Діти намагаються перестрибнути через всі калюжі - спочатку через невеликі, потім через ті, які побільше. Той, хто перестрибне через найбільшу калюжу, стане переможцем

3. Гра «Дощик»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

Сонечко сяяло яскраво.(Руки вгорі, розгортає пальці.)

Всім деревам було жарко.

 Вітер дув і задував.(Показуємо, як дме вітер.)

І дерева він качав.(Піднімаємо руки вгору, гойдаємось з боку в бік.)

Дощик сильний раптом полив,Всі листочки намочив.(Трясём кистями рук.)

Дощик землю намочив,Усюди калюж великих налив.(Разводимо руки в сторони.)

 Дощик ллється все сильніше.Де ж калюжки вужче?

Ми пройдемо, адже ми зуміємо перестрибнути через калюжі!(Стрибаємо на місці.)

Гра «Після дощу»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

Усюди метелики літають,

Над квіточками пурхають.(Махаємо руками.)

В поле метелики летіли,

На квіточки вони сіли.(Присідаємо.)

 Над галявинкою жук летить.

Дивиться вниз він і дзижчить.(Изображаем.)

 Павучок в траві біжить.

Він до друзів своїм поспішає.(Біжимо на місці.)

 Черв'ячки в землі повзуть -

Були там, а стали тут.(Дивимося вправо, потім вліво.)

На поверхню вилазять

І спокійно відпочивають.(Присідаємо.)

Гра «Жучки, мурашки, черв'ячки»

Коли вихователь вимовляє слово «жучки», діти повинні махати руками (ніби крильцями), коли слово «мурахи» - повинні бігти на місці (мурахи бігають по землі), а коли слово «черв'ячки» - присісти (черв'ячки повзають в землі). Вихователь може супроводжувати слова діями і іноді показувати неправильна дія, щоб заплутати учасників гри

.

Гра «В літку на лугу»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

Ми прийшли на літній луг.(Йдемо на місці.)

Як красиво все навколо!(Разводим руки в сторони.)

 Тут травинки і листочки,

Різнобарвні квіточки.(Зводимо руки перед собою.)

 

Ми по лузі побіжимо,(Біжимо на місці.)

Ми на травичці полежимо.(Разводим руки долоньками вгору.)

 Ми піднімемо наші ніжки,

Потрясём ними трошки.(Весело трясём спочатку однією ногою, потім інший.)

 На лузі ми відпочинемо

Сонячним і теплим днем.(Присідаємо.)


Гра «Метелики і квіти»

На підлозі - квіти, вирізані з кольорового паперу (картону). Всі діти - метелики. Під музику вони кружляють, літають. Як тільки музика закінчується, діти встають на квіточки і присідають.

Гра «Метелики літають»

Слухаємо вірші і робимо веселий масаж: торкаємося пальчиками різних частин тіла.

Всі квіточки розцвітають,

Усюди метелики літають.

Можуть близько підлетіти,

Крильцями нас зачепити.

 До нас сідають на головку

І злітають швидко, вправно.

 Полетять з верхівки

І зачеплять вушка.

 А потім зачеплять лоб,

Щічки, носик, ротик.

 Полоскочуть плечі нам,

Грудку і животик.

 Метелики-красуні

До ніжок торкаються.

 І над ручками пурхають,

На долоньках відпочивають

 

Гра «Хто сьогодні політає?»

Вихователь називає тварин. Якщо тварина літає, діти махають руками, як крилами. Якщо тварина не літає, діти стоять, опустивши руки. Вихователь може супроводжувати слова дією (махати руками) і іноді показувати дію неправильно, щоб заплутати учасників гри.

Гра «Добра черемха»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

добра черемха

Гілками качає.(Виставляємо руки перед собою і трясём кистями.)

Добра черемха в гості нас запрошує.(Разводим руки в сторони.)

 - Ви біжіть до мене!(Біжимо на місці.)

Нахилю я гілки.(Виставляємо руки перед собою і опускаємо вниз.)

Багато ягід на них.Пригощайтеся, дітки!

 Добра черемха гілками трясе.(Трясём кистями рук перед собою.)

Добра черемха ягід нам дає.

 Руки ми протягнемо,

Ягоди дістанемо.(Руки вгору, тягнемося на носочках.)

Пальчикова гра «Ягоди»

Можна виконувати на малюванні,аплікації ,ліплення.Слухаємо вірші і загинаємо пальчики - вважаємо ягоди.

Ми з кошиком до лісу підемо,

Багато ягід наберемо.

 Раз - полуниця,

Два - чорниця,

Три - рум'яна брусниця,

А чотири - суниця.

 П'ять - лісова вишня,

Нам не буде зайвою.

 Шість - калина червона,

Ягода прекрасна.

 Сім - малина солодка,

Дуже ароматна.

 Вісім - ожина,

Дев'ять - костяниця,

Десять - лохина.

Просять: «Збери-ка!»

Гра «Збираємо ягоди»

На підлозі - кружечки, вирізані з червоного паперу. Це ягоди. За командою вихователя діти починають їх збирати. Гра закінчиться, коли всі ягоди будуть зібрані. Переможцем буде той, хто збере ягід більше інших.


Гра «Паркан»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

Зробити ми паркан хочемо.

(Виставляємо кулачки вперед.)

Молоточком постукаємо. (Стукаємо кулачком про кулачок.)

Є у нас вправність, Пиляємо дошки спритно. (Показуємо, як пиляємо.)

Їх до паркану приставляє І цвяхами прибиваємо. (Показуємо, як прибиваємо.)

Тук-тук-тук! Тук-тук-тук! - Чути веселий стук. Ми поплескаємо в долоні. Ах, який паркан хороший! (Ляскаємо в долоні.)

Ось такий високий. (Піднімаємо руки вгору.)

Ось такий широкий. (Разводим руки в сторони.)

Гра «Сонечко, парканчик, камінці»

Коли вихователь вимовляє слово «сонечко», діти повинні підняти руки вгору, коли слово «парканчик» - повинні стояти, опустивши руки, а коли слово «камінчик» - повинні сісти. Вихователь може супроводжувати слова діями і іноді показувати неправильна дія, щоб заплутати учасників гри.

Гра «Помічники»

Слухаємо вірші і показуємо те, про що йдеться.

У городі допомагаємо -

Бур'яни ми вириваєм.(Показуємо, як рвемо траву.)

Ось так, ось так

Всю траву ми вириваєм.

 У городі допомагаємо -

Дружно грядки поливаємо.(Показуємо, як поливаємо.)

Ось так, ось так

Їх з лійки поливаємо.

 У городі допомагаємо -

Овочі ми збираємо.(Показуємо, як збираємо.)

Ось так, ось так

Їх в кошик збираємо.


Гра «Овочі та фрукти» Вихователь вимовляє назви овочів і фруктів. Якщо звучить назва овоча, діти присідають (овочі ростуть на землі), а якщо назва фрукта - встають (фрукти ростуть на дереві)

Пальчикова гра «Жук»

Слухаємо вірші і виконуємо рухи руками.

Жук великий дзижчить, дзижчить.

За травинці він біжить.(Перебираємо вказівним і середнім пальчиками на долоньці.)

Жук на листочок забіг,

Там трохи полежав.(Кладемо долоньку на долоньку.)

Раптом він з листочка звалився

І на спинку повалився.(Перевертаємо долоньку, приставляє до іншої долоньці тильною стороною.)

На спині застрибав,

Ніжками задригав.(Притискуючи долоньку до іншої долоньці тильною стороною, ворушимо пальчиками.)

Жук вусами ворушить(Шевельов тільки вказівним і середнім пальчиками.)

І сердито говорить:

- Мені живіт пощекочіте,(Водимо вказівним пальчиком однієї руки по долоні іншої.)

А потім переверніть.(Перевертаємо долоньку, щоб була тильною стороною вгору.)

Політати зараз хочу.

Високо я полечу.(Трясём кистями рук, піднімаємо їх перед собою.)

Я над лугом покружляв

І на травичку сяду.(Повільно опускаємо кисті рук.)


Гра «Комахи»

Слухаємо вірші і виконуємо різні рухи.

Бджоли кружляють, дзижчать. (Махаємо руками.) Крильця у них тремтять. (Трясём кистями рук.)

Метелик летить вперед. Як гарний її політ! (Махаємо руками, розведеними в сторони.)

Округливши свої очі, Тут пурхає бабка. (Махаємо руками перед собою.)

А в густій ​​траві коник - Стриб, стриб, стриб. (Стрибаємо на місці.)

Як зелений чоловічок - Стриб, стриб, стриб. (Стрибаємо вперед.)


Гра «Танець коників»

Звучить весела музика (можна включити пісню В. Я. Шаїнського «Коник»). Всі діти - коники. Вони танцюють у парах, взявшись за руки: кружляють, стрибають, присідають. Вихователь визначає, чий танець краще, і оголошує переможців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гейдарова Олена
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1344
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку