Урок на тему:" Музичний театр. Рок-опера.", комбінований, розвивати естетичне ставлення. інтерес , любов до музики.ю як виду мистецтв, оволодівати досягненнями світової культури, розвивати вокально-хорові навички учнів.
Урок з музичного мистецтва , 7клас,
за підручником «Мистецтво, інтегрований курс»,
автори: Л.М.Масол, О.В.Гайдамака,Г.В. Кузьменко,Н.А. Лємешева.
Урок № 24
Тема уроку: Музичний театр. Рок-опера.
Мета:
вчити учнів оволодівати досягненнями світової культури; організовувати своє робоче місце, планувати свої дії; знайомити учнів з рок-оперою як жанром театрального мистецтва;
сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики, творчі здібності учнів, естетичний смак,
Обладнання: фортепіано, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Лібретто»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні я всім пропоную віртуально відвідати музичний театр. Назвіть мені, будь ласка, які вистави ми зможемо побачити, якщо побуваємо в театрі?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
І саме тема уроку: «Музичний театр». Сьогодні ми познайомимося рок-оперою як жанром театрального мистецтва;
V. Вивчення нового навчального матеріалу.
1. Розповідь вчителя
У кожному великому місті є театр опери і балету. А зараз я хочу познайомити вас зі всесвітньо відомими театрами.
Зверніть увагу, які вони гарні, кожен зі своєрідною архітектурою. Ла Скала в Мілані в Італії, Гранд-Опера в Парижі у Франції, Віденська державна опера в Австрії, Сіднейський театр стоїть прямо на березі океану, і в Нью-Йорку дуже цікаве сучасне приміщення Метрополітен-опери. А які українські театри вам знайомі?
.
Учитель: У кожному великому місті є театр опери і балету. А зараз я хочу познайомити вас зі всесвітньо відомими театрами.
Зверніть увагу, які вони гарні, кожен зі своєрідною архітектурою. Ла Скала в Мілані в Італії, Гранд-Опера в Парижі у Франції, Віденська державна опера в Австрії, Сіднейський театр стоїть прямо на березі океану, і в Нью-Йорку дуже цікаве сучасне приміщення Метрополітен-опери. А які українські театри вам знайомі? ( Відповіді учнів.) А тепер ми відправимося в чарівний світ музичного театру.
У кожному великому місті є театр опери і балету. А зараз я хочу познайомити вас зі всесвітньо відомими театрами.
Зверніть увагу, які вони гарні, кожен зі своєрідною архітектурою. Ла Скала в Мілані в Італії, Гранд-Опера в Парижі у Франції, Віденська державна опера в Австрії, Сіднейський театр стоїть прямо на березі океану, і в Нью-Йорку дуже цікаве сучасне приміщення Метрополітен-опери. А які українські театри вам знайомі?
2. Музично-дидактична гра «Афіша»
Учитель: Добре. Отже, ми згадали з вами що являє собою музичний театр і музична вистава (опера чи балет). А сьогодні я вас запрошую на незвичайну виставу. Виставу, яка дещо відрізняється від тих, що ви бачили раніше.
Інтенсивний розвиток рок-музики сприяв виникненню рок-опери. Цей музично-театральний жанр зберіг характерні для класичних оперних зразків номери —арії, дуети, тріо, хори, розмовні діалоги.
Проте він вніс особливу манеру співу — темпераментний, дещо з надривом вокал.
3. Робота з підручником. Стор.190 - 191
4. Перегляд відео-фрагментів з рок-опери.
Ллойд Уеббер. Рок-опера «Ісус Христос — суперзірка».
Арія Марії «Я не знаю, як мені кохати його».
Сцена «Ісус Христос — суперзірка».
Обговорення після перегляду
- Які засоби рок-музики використав композитор?
- Як вони впливають на створення музичного образу?
- Пригадайте, що таке арія в опері?
5. Мистецька скарбничка.
Рок-опера — музично-сценічний твір, де в аріях, ансамблях та інших складових оперного спектаклю розкривається сюжет твору, при цьому музика написана в стилі рок, в інструментальний склад виконавців введено гітаристів та інших рок-музикантів.
6. Вокально-хорова робота.
Розспівування. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.
Розучування пісні. «Я тебе ніколи не забуду».
4. Виконання пісні під акомпанемент фортепіано.
VI. Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумок уроку.
Віртуальна подорож – гра «Де ми сьогодні побували»
VII. Домашнє завдання.
VIII. Вихід з класу під музику з опери «Ісус Христос – суперзірка».