Позакласний захід з музичного мистецтва:, музична казка "Казки музичного королівства", розвиток музичного сприйняття на основі синтнзу мистецтв, формування художньо-культурного смаку. прилучати до краси музики різних стилів і епох.
Позакласний захід з музичного мистецтва для учнів 1-4 класів
Музична казка: „Казки музичного королівства”.
Мета: розвиток музичного сприйняття на основі синтезу мистецтв, продовжувати збагачувати світосприйняття учнів красою класичної музики, збагачувати музичні враження учнів, розрізняти емоційний характер класичних творів; збагачувати творчу уяву учнів,
Луна музика Георга Генделя „Мазурка”
Вед.1 : Добрий день діти!
Як дивно... Всі гості давно вже зібралися , а господині – Королеви Музики – чогось тут не має?
Вед.2: А я відчуваю її присутність. Це ж вона зустрічала нас веселою музикою композитора Георга Генделя.
Мабуть Королева Музики трішки хвилюється.
( Лунає спокійна мелодія )
Ви чуєте? Я гадаю, що Королева Музики нам відповідає... В її голосі немає ні турботи, ні хвилювання, ні смутку. Як ви гадаєте, який у неї зараз настрій? Яка за характером музика?
( Відповіді дітей ).
Вед.1: Так, вірно ви сказали. Музика повільна, спокійна, ніжна. Ми з вами слухали „ Вальс” композитора Ричарда Штрауса. Вальс, в перекладі з французької мови, означає кружляти. Вальс – повільний танок, отже музика наспівна, ніжна, красива. А чому ми Королеву Музики обов‘язково повинні бачити? Вона може спілкуватися з нами, як завжди, за допомогою музичних звуків. А слова при цьому зовсім не потрібні, бо мова музики – язик емоцій, почуттів, настроїв – зрозумілий всім людям.
( Починає лунати музика, ведуча продовжує говорити, музика луна ще голосніше.)
На мою думку ваш настрій співпадає з настроєм Королеви Музики. Вона, мабуть, налаштована на якесь диво!
З‘являється Незнайомка – Королева Казок .
Вед.2: Хто ви, загадкова Незнайомка, невже Королева Музики?
Незнайомка: Дорогі друзі, не вгадали. Мене також запросили до вашої зали. А запросили мене, Королеву Казок, не випадково.
Вед.1: Ви теж отримали листа від Королеви Музики?
Королева Казок: Не листа, а телеграму! ( виймає телеграму)
„Терміново приїзди на свято – тебе чекають всі хлопці і дівічата,
Чекають диво, чекають казку приїзди до нас скоріш, будь-ласка!”
Звертається до гостей.
Так це ви ждете на диво?
Діти хором: Ми!
Королева Казок: А яке диво ви сподівалися побачити? Летючий Корабель...,
Чарівну скриньку...?
Учень: Та ні, нам це не потрібно. Нам би господиню , Королеву Музики не тільки чути, а й побачити.
Королева Казок: Побачити Королеву Музики? Це так складно. Вона завжди така різна: то красуня, то вередуля, то якась мрійниця. (думає):
Гаразд, спробую почаклувати! ( чаклує )
Лунає музика – відкривається завіса. На сцені Королева Музики (вчитель музики иконує „Вальс” Мауріччі Джері.(скрипка).
Королева Музики: Добрий день, малята! Як дивно, незвично з‘явитися серед вас в такому вбранні. А привела мене до вас чарівна скрипка і її помічник - смичок. Подивіться, яка вона гарна, ніби маленька дівчинка! А ви діти - фантазери! Спасибі вам за диво .
Вед. 1: І тобі Королева Казок спасибі. Я гадаю, що ти залишишся з нами?
Королева Казок: З великою радістю я залишуся з вами. І зараз вам розповім, як музика з‘явилася на світ.
Гадаю, що музика з‘явилася раніше, ніж чарівники. Давним-давно, ось послухайте......(розгортає книгу)
А починалося все випадково:
Цокнув колись камінець загадково,
І тятива стародавнього лука
Подарувала мисливцеві звуки.
Гравсь в очеретяних заростях вітер,
Кликали дзвони тужити й радіти.
Мушлі – дарунки морів небувалі,
Дім прикрашали, гули і співали.
З давніх часів спостережливі люди
В звуки вслухались уважно усюди
І примічали красиві, незвичні...
Так інструменти з‘явились музичні.
А з ними разом віками-роками
Музика йшла і прийшла до нас з вами.
Мабуть, не так уже й випадково
Цокнув колись камінець загадково.
Самі гарні, красиві мелодії намагалися створити люди. А у нас з вами теж є гарна пісня.
Пісня за вибором вчителя.
Королева Казок: Гарна пісня. Мабуть я зможу скористатися нею замість чарівної палички. Я зачарую кого-небудь з вас. Тільки як мені запам‘ятати вашу пісню ( наспівує ).
Я, як завжди, можу щось наплутати. (наспівує, не виходить).
Королева Музики: Якщо ти не можеш запам‘ятати мелодію, я тобі її запишу, а ти прочитаєш по нотам.
Королева Казок: Я не вмію читати по нотам. Я, чесно кажучи, не знаю що це таке.
Королева Музики: Діти, давайте познайомимо нашу казкову гостю із музичними звуками, нотами.
Королева Казок: А я зроблю ваше заняття трішки казковим – добавлю трішечки гумору, трішечки вигадки, та трішечки страху. Але не бійтеся, всі мої казки кінчаються добре. І може, якраз, я зможу навчити вас чомусь дуже важливому.
Королева Музики: Отже, в одній казковій музичній країні жили-були собі музичні звуки. Разом вони раділи, сумували, грали та розважались, виконували самі гарні твори, які могли тільки вигадати люди.
З’являється зла фея Какофонія
Какофонія: Впізнали мене малята! Це я фея Какофонія вкрала у місцевих мешканців музичної країни всі музичні інструменти. Тепер у вас більше не буде музики.
Дитина: Що ж нам тепер робити?
Королева Музики: Я знаю! Музику можливо не тільки грати, співати, її можна відтворити оплесками. Тож давайте спробуємо!
Діти відтворюють ритм.
Какофонія: Ах так! Тоді я відберу у вас Ритм!
Звертається до інших дітей: Дітки, допоможіть, мені, будь-ласка, пограйте трішечки ось на цих інструментах. (Діти грають на шумових інструментах, виходить хаос)
Тепер я задоволена! Почуваю себе дуже гарно! Музики ніякої більше немає, одна Какофонія. Ні красоти, ні замислу. Гарна я злодійка! Грайте трішки тихіше, а то в мене вже голова розболілась, можете затихнуть.
Королева Музики: Зрозуміло, не всім звукам хотілося жити в такому гамі, вони так втомилися від крикливого життя. Щоб заховатися від цього всього сім звуків побудували собі містечко в горах, куди не потрапляли крики.
Є за горами крутими,
За протоками стрімкими,
У далекій стороні
за лісами, за курганами
Диво-замок . Нотний стан!
Мешкають у замку тім брати й сестри:
Їх аж сім!
Знають всі: брати й сестриці майже справжні чарівниці!
Є в них справи і турботи, є і назва –
Звуть їх ноти!
Зранку всіх у Нотнім стані Ключ Скріпічний зустрічає!
(діти утворюють Казкове містечко, Скріпічний Ключ ходить між хатинками).
Скр. Ключ: До, дорогенька, ти тут?
До: (проспівує) Я тут.
Скр. Ключ: А ти ре, на місці?
Ре: (проспівує) На місці.
Скр. Ключ: Мі, красуне, всміхнися!
Мі: посміхається, киває головою.
Фа і соль: шепочуться між собою.
Скр. Ключ:( погрожує пальцем, ноти ховаються, проспівують): Завтра побалакаєм.
Скр. Ключ йде на носочках до Ля і прислухається: Ля співає „ля-ля-ля”
Скр. Ключ: Мабуть все добре, не буду турбувати! (йде до Сі )
Скр. Ключ: Принцесо, Сі, ти в порядку?
Сі: Не турбуйся, все добре!
Дитина або Скрипічний Ключ:
У світлиці гарно вбраній,
Ноти сходяться юрбою,
І приносять із собою
Низку звуків і пісень,
І співають цілий день!
Пісня за вибором вчителя.
Королева Музики: Одного разу мешканці містечка так захопилися розмовами, що й не помітили як до них приєдналися й сусіди, і в них виникла гарна Мелодія.
Пісня „Музика звучить” муз. і сл. Л. Горова.
Королева Музики: З цього часу у мешканців містечка почалося цікаве життя. Вони почали грати, співати, у веселі ігри грати.
Гра „Оркестр”
Какофонія: Яка гарна мелодія знову потрапила до нашої школи у зал, і ритм до них повернувся. Слухаючи таку гарну музику мені не хочеться бути злою, в мене не виходить більше сердитись. Моє серце б‘ється в такт з вашими серцями: добрими, чистими, відкритими до всього прекрасного. Тепер я знаю: саме прекрасне на землі – музика. Слухайте її, насолоджуйтеся її красою, наповнюйте музикою своє життя. І тоді вона буде прекрасна.
Королева Музики: На цьому дива в нашому музичному королівстві скінчилися, але я, Королева Музики, залишилася з вами, тому музика кожного дня буде лунати в ваших серцях.