Позакласний захід з музичного мистецтва:, музична казка "Казки музичного королівства"

Про матеріал

Позакласний захід з музичного мистецтва:, музична казка "Казки музичного королівства", розвиток музичного сприйняття на основі синтнзу мистецтв, формування художньо-культурного смаку. прилучати до краси музики різних стилів і епох.

Перегляд файлу

Позакласний захід з музичного мистецтва для учнів 1-4 класів                    

 Музична казка: „Казки музичного королівства”.

 

Мета: розвиток музичного сприйняття на основі синтезу мистецтв, продовжувати збагачувати світосприйняття учнів красою класичної музики, збагачувати музичні враження учнів, розрізняти емоційний характер класичних творів; збагачувати творчу уяву учнів,

 

Луна  музика Георга Генделя  „Мазурка” 

Вед.1 : Добрий день діти!

Як дивно... Всі гості давно вже зібралися , а господині  – Королеви Музики – чогось тут не має?

 

Вед.2: А я відчуваю її присутність. Це ж вона зустрічала нас веселою музикою композитора Георга Генделя.

Мабуть Королева Музики трішки хвилюється.

              ( Лунає спокійна мелодія )

Ви чуєте? Я гадаю, що Королева Музики нам відповідає... В її голосі немає ні турботи, ні хвилювання, ні смутку. Як ви гадаєте, який у неї зараз настрій? Яка за характером музика?

              ( Відповіді дітей ).

 

Вед.1:  Так, вірно ви сказали. Музика повільна, спокійна, ніжна. Ми з вами слухали „ Вальс”  композитора Ричарда Штрауса. Вальс, в перекладі з французької мови, означає кружляти. Вальс – повільний танок, отже музика наспівна, ніжна, красива.         А чому ми Королеву Музики обов‘язково повинні бачити? Вона може спілкуватися з нами, як завжди, за допомогою музичних звуків. А слова при цьому зовсім не потрібні, бо мова музики – язик емоцій, почуттів, настроїв – зрозумілий всім людям.

 

 ( Починає лунати музика, ведуча  продовжує говорити, музика луна ще голосніше.)

На мою думку ваш настрій співпадає з настроєм Королеви Музики. Вона, мабуть, налаштована на якесь диво!

 

              З‘являється Незнайомка – Королева Казок .

Вед.2: Хто ви, загадкова Незнайомка, невже Королева Музики?

 

Незнайомка: Дорогі друзі, не вгадали. Мене також запросили до вашої зали. А запросили мене, Королеву Казок, не випадково.

 

Вед.1: Ви теж отримали листа від Королеви Музики?

 

Королева Казок: Не листа, а телеграму! ( виймає телеграму)

 

„Терміново приїзди на свято – тебе чекають всі хлопці і дівічата,

  Чекають диво, чекають казку приїзди до нас скоріш, будь-ласка!”

          Звертається до гостей.

        Так це ви ждете на диво?

Діти хором: Ми!

 

Королева Казок: А яке диво ви сподівалися побачити? Летючий Корабель...,

Чарівну скриньку...?

 

Учень: Та ні, нам це не потрібно. Нам би господиню , Королеву Музики не тільки чути, а й побачити.

 

Королева Казок: Побачити Королеву Музики? Це так складно. Вона завжди така різна: то красуня, то вередуля, то якась мрійниця. (думає):

Гаразд, спробую почаклувати! ( чаклує )

 

Лунає музика – відкривається завіса. На сцені Королева Музики  (вчитель музики иконує „Вальс” Мауріччі Джері.(скрипка).

 

Королева Музики: Добрий день, малята! Як дивно, незвично з‘явитися серед вас в такому вбранні. А привела  мене до вас чарівна скрипка і її помічник - смичок. Подивіться, яка вона гарна, ніби маленька дівчинка! А ви діти -  фантазери! Спасибі вам за диво .

Вед. 1: І тобі Королева Казок спасибі. Я гадаю, що ти залишишся з нами?

 

Королева Казок: З великою радістю я залишуся з вами. І зараз вам розповім, як музика з‘явилася на світ.

Гадаю, що музика з‘явилася раніше, ніж чарівники. Давним-давно, ось послухайте......(розгортає книгу)

 

А починалося все випадково:

Цокнув колись камінець загадково,

І тятива стародавнього лука

Подарувала мисливцеві звуки.

 

Гравсь в очеретяних заростях вітер,

Кликали дзвони тужити й радіти.

Мушлі – дарунки морів небувалі,

Дім прикрашали, гули і співали.

З давніх часів спостережливі люди

В звуки вслухались уважно усюди

І примічали красиві, незвичні...

Так інструменти з‘явились музичні.

 

А з ними разом віками-роками

Музика йшла і прийшла до нас з вами.

Мабуть, не так уже й випадково

Цокнув колись камінець загадково.

 

Самі гарні, красиві мелодії намагалися створити люди. А у нас з вами теж є гарна пісня.

 

Пісня  за вибором  вчителя.

 

Королева Казок:  Гарна пісня. Мабуть я зможу скористатися нею замість чарівної палички. Я зачарую кого-небудь з вас. Тільки як мені запам‘ятати вашу пісню ( наспівує ).

Я, як завжди, можу щось наплутати. (наспівує, не виходить).

 

Королева Музики: Якщо ти не можеш запам‘ятати мелодію, я тобі її запишу, а ти прочитаєш по нотам.

 

Королева Казок: Я не вмію читати по нотам. Я, чесно кажучи, не знаю що це таке.

 

Королева Музики: Діти, давайте познайомимо нашу казкову гостю із музичними звуками, нотами.

 

Королева Казок: А я зроблю ваше заняття трішки казковим – добавлю трішечки гумору, трішечки вигадки, та трішечки страху. Але не бійтеся, всі мої казки кінчаються добре. І може, якраз, я зможу навчити вас чомусь дуже важливому.

 

Королева Музики: Отже, в одній казковій музичній країні жили-були собі музичні звуки. Разом вони раділи, сумували, грали та розважались, виконували самі гарні твори, які могли тільки вигадати люди.

 

Зявляється зла фея Какофонія

Какофонія: Впізнали мене малята! Це я фея Какофонія вкрала у місцевих мешканців музичної країни всі музичні інструменти. Тепер у вас більше не буде музики.

Дитина:  Що ж нам тепер робити?

 

Королева Музики: Я знаю! Музику можливо не тільки грати, співати, її можна відтворити оплесками. Тож давайте спробуємо!

             Діти відтворюють ритм.

 

Какофонія:  Ах так! Тоді я відберу у вас Ритм!

Звертається до інших дітей: Дітки, допоможіть, мені, будь-ласка, пограйте трішечки ось на цих інструментах. (Діти грають на шумових інструментах, виходить хаос)

Тепер я задоволена! Почуваю себе дуже гарно! Музики ніякої більше немає, одна Какофонія. Ні красоти, ні замислу. Гарна я злодійка! Грайте трішки тихіше, а то в мене вже голова розболілась, можете затихнуть.

 

Королева Музики: Зрозуміло, не всім звукам хотілося жити в такому гамі, вони так втомилися від крикливого життя. Щоб заховатися від цього всього сім звуків побудували собі містечко в горах, куди не потрапляли крики.

Є за горами крутими,

За протоками стрімкими,

У далекій стороні
за лісами, за курганами

Диво-замок . Нотний стан!

Мешкають у замку тім брати й сестри:

Їх аж сім!

Знають всі: брати й сестриці майже справжні чарівниці!

Є в них справи і турботи, є і назва –

Звуть їх ноти!

Зранку всіх у Нотнім стані Ключ Скріпічний зустрічає!

  (діти утворюють Казкове містечко, Скріпічний Ключ ходить між хатинками).

 

Скр. Ключ: До, дорогенька, ти тут?

До: (проспівує)  Я тут.

Скр. Ключ: А ти ре, на місці?

Ре: (проспівує) На місці.

Скр. Ключ: Мі, красуне, всміхнися!

Мі: посміхається, киває головою.

Фа і соль: шепочуться між собою.

Скр. Ключ:( погрожує пальцем, ноти ховаються, проспівують): Завтра побалакаєм.

Скр. Ключ йде на носочках до Ля і прислухається: Ля співає „ля-ля-ля”

Скр. Ключ: Мабуть все добре, не буду турбувати! (йде до Сі )

Скр. Ключ: Принцесо, Сі, ти в порядку?

Сі: Не турбуйся, все добре!

 

Дитина або Скрипічний Ключ:

У світлиці гарно вбраній,

Ноти сходяться юрбою,

І приносять із собою

Низку звуків і пісень,

І співають цілий день!

 

Пісня  за вибором вчителя.

 

Королева Музики: Одного разу мешканці містечка так захопилися розмовами, що й не помітили як до них приєдналися й сусіди, і в них виникла гарна Мелодія.

Пісня „Музика звучить” муз. і сл. Л. Горова.

 

Королева Музики: З цього часу у мешканців містечка почалося цікаве життя. Вони почали грати, співати, у веселі ігри грати.

           Гра „Оркестр”

 

Какофонія: Яка гарна мелодія знову потрапила до нашої школи у зал, і ритм до них повернувся. Слухаючи таку гарну музику мені не хочеться бути злою, в мене не виходить більше сердитись. Моє серце б‘ється в такт з вашими серцями: добрими, чистими, відкритими до всього прекрасного. Тепер я знаю: саме прекрасне на землі – музика. Слухайте її, насолоджуйтеся її красою, наповнюйте музикою своє життя. І тоді вона буде прекрасна.

 

Королева Музики: На цьому дива в нашому музичному королівстві скінчилися, але я, Королева Музики, залишилася з вами, тому музика кожного дня буде лунати в ваших серцях.

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку