«ВЕСЕЛКА НАСТРОЮ»
Мета: навчати дітей визначатинастріймузичноготвору —
передавати його за допомогоюрізноколірнихцеглинок LEGO.
Словник: веселий, сумний, спокійний; жовтий, блакитний, коричневий.
Вік: 5-7 років.
Обладнання: жовта, блакитна, коричневацеглинки LEGO для кожної дитини.
Хід:
Музичнийкерівник проводить з дітьмибесіду про те, якийбуваєнастрій; чиможнапередатинастрій за допомогоюцеглинок LEGO; якимкольоромможнапередати веселий, спокійний, сумнийнастрій? Діти слухаютьмузику та визначають, цеглинкоюякогокольоруможнапозначити її настрій. Наприклад, жовтацеглинкаможевідображати веселий настрій,блакитна — спокійний, коричнева — сумний.
«ЗНАЙДИ СВОЮ ПАРУ»
Мета: вправляти дітей у координації рухів, бігу під музичний супровід, умінні виконувати правила гри; розвивати довільну увагу, зосередженість, комунікативні навички.
Словник: однакові деталі.
Обладнання: цеглинки LEGO різногокольору та форми — по двікожної.
Вік: 4-6 років.
Хід:
Музичний керівник запрошує дітей стати кружка, роздає кожній дитині по цеглинці LEGO різного кольору та форми. Пропонує дітям розбігтися з цеглинками в руках по кімнаті під музичний супровід. Коли музика перестане звучати, діти мають відшукати свою пару: дитину з такою самою цеглинкою. Пари, які «знайшлися», мають крокувати по колу. Ускладнення: роздавати дітям не лише цеглинки, а й інші деталі конструктора LEGO, діти за тим же принципом мають відшукати свою пару.
«НА ГОСТИНУ ДО КОЛОБКА»
Мета: виявити вміння дітей визначати та називати темп музики.
Обладнання: цеглинки LEGO різнихкольорів: жовтого, розміром 2 × 2 (колобок), коричневого, розміром 2 × 4 (ведмідь), білого, розміром 2 × 2 (зайчик),помаранчевого, розміром 2 × 4 (лисичка).
Вік: 5-6 років.
Музичний репертуар: музичні твори з різними темпами.
Хід:
Педагог розповідаєдітям, що до колобка (жовтацеглинка) маютьзавітатигості, а хто саме — колобок не знає. Потрібно послухатимузичнийтвір і визначити, хто «йде» — ведмідь, зайчик чи лисичка (повільний, швидкийчипомірний темп). Знайтицеглинкувідповідногокольору і з’єднати її з жовтою.
«РИТМІЧНИЙ МАЛЮНОК»
Мета: навчати дітей за схемою з деталей конструктора LEGO впізнавати та відтворювати ритмічний малюнок мелодії, розвивати вміння сприймати музику.
Словник: довгі звуки, короткі звуки, ритм.
Обладнання: схеми ритмічних малюнків з цеглинок LEGO.
Хід:
Музичний керівник звертає увагу дітей, що довші цеглинки позначають довгі звуки які називаємо «та», а коротші – короткі звуки, які називаємо «ті». Показує на пластині викладену схему ритмічного малюнка, пропонує його відтворити та згадати, яку пісню нагадує цей ритмічний малюнок. Гра повторюється декілька разів.
«СЛОВО НАЗИВАЙ – ЦЕГЛИНКУ ЗАБИРАЙ»
Мета: навчати дітей описувати характер мелодії, будувати башту. Підвести до розуміння зв'язку: що більше слів-ознак музичного твору, то більше цеглинок – то вища башта – то ліпше відчуття мелодії.
Словник: характер мелодії.
Обладнання: цеглинки LEGO.
Хід:
Музичний керівник пропонує дітям уважно послухати музику. Після цього звертається до дітей із запитаннями.
Музичний керівник:
Зараз скажіть мені враження ваші,
З вражень почутих збудуємо башти.
Що ви в музиці почули?
Як ви музику відчули?
Діти по черзі називають слова-ознаки, які характеризують музичний твір, і за кожну відповідь отримують по цеглинці. Одне слово – одна цеглинка. Що більше слів називає дитина, то більше цеглинок отримує. З отриманих цеглинок діти будують башти, виставляють їх від низької до самої високої. Перемагає та дитина, в якої башта найвища.
«ПЕРЕШКОДИ»
Мета: навчати дітей змінювати рух за орієнтирами, відтворювати в рухах характер музики, розвивати уяву, музичну пам'ять, спостережливість.
Словник: рухи під музику
Обладнання: деталі конструктора LEGO.
Хід:
По залі розкидані «перешкоди» - деталі конструктора LEGO. Музичний керівник розповідає дітям, як слід рухатись, оминаючи їх. Діти під музичний супровід долають «перешкоди».
Музичний керівник:
Сині цеглинки – вище колінка,
«Пеньочки» знаходимо – «змійкою» обходимо.
«Калюжі» переступаємо,
Та й на «колоди» не наступаємо.
«ПРОГУЛЯНКА»
Мета: вправляти дітей у вмінні розрізняти кольори, увагу, вміння з’єднувати цеглинки за зразком.
Матеріали та обладнання: цеглинки конструктора LEGO шести кольорів: синього, жовтого, червоного, блакитного, оранжевого, зеленого (по 1 цеглинки кожного кольору на дитину)
Хід гри:
На підлозі розкладені цеглинки шести кольорів (по 1 кожного кольору на кожну дитину) так, щоб діти могли спокійно між ними ходити. Під час гри (співу) діти «гуляють» між цеглинками, уважно слухають завдання в пісні – цеглинку якого кольору вони повинні знайти і взяти у руки. На наступний куплет вони «гуляють» із цеглинкою в руках, слухають якого кольору треба взятии наступну цеглинку, беруть її і з’єднують дві цеглинки між собою. І так до кінця пісні. Всього діти збирають 6 цеглинок різних кольорів.
Як ускладнення для старших дітей, спосіб з’єднання цеглино кможе бути різним (за зразком муз. керівника або вихователя)
1 варіант:
Ми під ніжки заглядаєм і цеглиночки збираєм.
Ти зелену віднайдиі у рученьки візьми.
Ми гуляєм, ми гуляєм, все довкола розглядаєм.
Ми під ніжки заглядаєм і цеглиночки збираєм.
Ти синеньку віднайди І у рученьки візьми.
Ми гуляєм, ми гуляєм, все довкола розглядаєм.
Ми під ніжки заглядаєм і цеглиночки збираєм.
Ти жовтеньку віднайди і у рученьки візьми.