Телебачення: погляд у світ

Про матеріал
Тема. Телебачення: погляд у світ (Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет; телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра) Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті. Тип уроку: Урок розвитку ключових та предметних компетентностей загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури; міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; вміння вчитися: планувати свої дії, самостійно виконувати творче завдання; предметних компетентностей розширити знання про музичне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві. Сприйняття музичного мистецтва: Т. Боровок. Байрактар Художньо-творча діяльність: Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик. Стефанія Сприймання візуальних мистецтв: фото заставок до телепередач, гурту «Kalush Orchestra» на Євробаченні Обладнання: мультимедійний комплект. Основні поняття: телебачення, відеокліп, подкаст
Перегляд файлу

5 КЛАС  1 Л.М.Масол

Урок № 27

Дата:

Тема. Телебачення: погляд у світ

(Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет; телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра)

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Тип уроку: Урок розвитку ключових та предметних компетентностей

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури; міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; вміння вчитися: планувати свої дії, самостійно виконувати творче завдання; предметних компетентностей розширити знання про музичне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві.

Сприйняття музичного мистецтва: Т. Боровок. Байрактар

Художньо-творча діяльність:  Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик. Стефанія

Сприймання візуальних мистецтв:  фото заставок до телепередач, гурту «Kalush Orchestra» на Євробаченні

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Основні поняття: телебачення, відеокліп, подкаст

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пролунав дзвінок для нас,

Всі зайшли спокійно в клас.

Встали біля парти чемно.

Не мине наш час даремно.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Чи можеш ти уявити своє життя без телебачення? А хотілося б тобі брати участь у телепередачах? Яких саме?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Популярність наймолодшого екранного виду мистецтва — телебачення — величезна. Його головне призначення — інформувати, навчати, розважати. Це яскраве видовище поєднує в собі різні види художньої діяльності та сучасні технічні досягнення. Телебачення — це не тільки мистецтво, а й складна сучасна техніка, засіб швидкого поширення інформації на велику відстань.

Телебачення має лише йому притаманні засоби виразності. Це зображення і звук, можливості яких значно посилюються сучасними комп’ютерними технологіями. Вплив на людину здійснюється завдяки документальності відтворюваних подій, безпосередньому зверненню до глядача, імпровізації під час прямого ефіру. Отже телебачення — це синтетичний вид мистецтва, який існує у просторі й часі, який має лише йому притаманні засоби виразності, свою особливу аудіовізуальну образну мову, що характеризує його як «вікно у реальність». Разом із кінематографом воно входить до так званих екранних мистецтв. Телепередачі розподіляють на такі, що звучать у прямому ефірі («тут і зараз»), і такі, які попередньо записують.

Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв'ю, відеосюжет (мета — інформувати глядача); телефільм і телесеріал; токшоу, телегра (завдання — розважати публіку).

Телепередачі до ефіру готує багато людей творчих професій: телережисер, телеоператор, телеведучі. художній і музичний редактори тощо.

Переглянь заставки до телепередач і визнач їх теми.

Обговоріть.

Наведи приклади телепередач на теми мистецтва. Пригадай, яка музика звучить під час популярних телепередач.

Слово вчителя

З телеекрану нині найчастіше звучить естрадна музика.

Естрада — це сцена для виступів музикантів, акторів, промовців. Але це і різновид сценічного мистецтва, розрахований на сприйняття масовою аудиторію. Програма естрадного концерту може поєднувати різноманітні номери: музичні (спів, інструментальна п’єса), хореографічні (танцювальна мініатюра), літературно-театральні (художнє читання, гумористичні сценки, пантоміма), циркові (клоунада, жонглювання). Отже синтетична і багатожанрова за своєю природою естрада тісно пов’язана з багатьма видами мистецтва. Зазвичай естрадну музику виконують під акомпанемент естрадного ансамблю або естрадно-симфонічного оркестру.

Назви інструменти, що входять до складу естрадно-симфонічного оркестру, які не типові для симфонічного оркестру.

Яскравим прикладом взаємопроникнення легкої і серйозної музики є творчість французького Гранд-оркестру під керівництвом Поля Моріа. Упродовж багатьох років він виконував класичні та естрадні музичні твори. Деякі з них ставали музичними заставками до телепрограм, як наприклад, «Жайворонок» до телепрограми «У світі тварин».

Послухайте «Жайворонок» у виконанні оркестру Поля Моріа.

Схарактеризуй загальний емоційний колорит музики, темброві особливості звучання оркестру. Переглянь кліпи і визнач, який із них є найбільш вдалим щодо відповідності музики.

Гімнастика для очей.

https://uahistory.co/pidruchniki/masol-art-integrated-course-5-class-2022/masol-art-integrated-course-5-class-2022.files/image422.jpg

 

Розучуємо пісню Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик. Стефанія


        Виконуємо пісню Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик. Стефанія

У наші дні музична естрада із концертних залів вийшла на площі й стадіони, стала масовим видовищем. Найпопулярніші естрадні мелодії, що звучать навколо нас і швидко запам’ятовуються, отримали назву шлягер. Вони часто звучать в радіо- та телепрограмах, поширюються у вигляді дисків, відеокліпів. Величезні аудиторії збирають сольні концерти відомих співаків — зірок естради. Естрадне мистецтво мобільне, воно відповідає запитам людей, тому його люблять мільйони.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Мистецька скарбничка

Телебачення (від грец. — далеко) — синтетичний вид художньої творчості, засіб масової інформації, передача зображень із звуковим супроводом на далекі відстані за допомогою техніки.

Відеокліп — короткометражний різновид екранних мистецтв зі спецефектами. Застосовується найчастіше для ілюстрування музичних композицій, для показу на телебаченні, в рекламі.

Естрада (від лат. strata — підмостки) — різновид сценічного мистецтва, який складається з окремого жанру або синтезу жанрів (спів, танець, циркові номери тощо).

Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

1. Яке значення телебачення в житті людини? Чим воно відрізняється від мистецтва театру і кіно?

2. Назви види мистецтв, які поєднуються в естрадних програмах.

3. Поміркуй, до яких телепередач можуть стати музичними заставками пісні, які співали протягом року.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Самостійне дослідження, медіапошук

Робота в групах. Виберіть шлягер, який можете заспівати соло або в ансамблі й проведіть бліц-конкурс на їх краще виконання. Організуйте і проведіть дискусію на тему: «Як телебачення може допомогти у пізнанні музики».

Послухайте твори у виконанні оркестру Поля Моріа: https://www.youtube.com/watch?v=DPabSZMU7Zo&ab_channel=MariMusic

Фантазуємо, експериментуємо, діємо

Поцікався комп’ютерними програмами для створення відеокліпу.

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексія «Запитання від віртуального друга»

 

 

docx
Додано
18 березня 2023
Переглядів
1675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку