Урок 33 . Музика на кіноекрані.
Мета:
Вступ. А чи знаєте ви, що таке мюзикл? Походження цього жанру мистецтва пов'язано з оперетою (маленькою оперою). В мюзиклах за допомогою співу й усних діалогів розігрують драматичні» комічні і фантастичні історії. З усіх театральних жанрів він найбільше використовується у кінематографі.
Мюзикл — це музично-сценічний твір, у якому переплітаються діалоги, пісні, музика, хореографія.
Сюжети часто беруться з відомих літературних творів. Великий вплив на мюзикл здійснили оперета, комічна опера, водевіль.
А з'явилися вперше мюзикли в Америці наприкінці 20-30-х років XX століття. Вони не зовсім були схожі на сучасні вистави, тому що в них найголовнішу роль відігравали танці. У сучасному мюзиклі події відображено в піснях і танцях.
Пригадайте мюзикли, які вам довелося слухати та дивитися. Що вас найбільше в них вражає?
Мюзикл — жанр досить складний і дорогий щодо постановки. Багато мюзиклів славляться своїми спецефектами.
Як створюється мюзикл? Мюзикл — театральний жанр, робота над яким починається з написання п'єси. Постановка п'єси здійснюється режисєром-постановником. У постановці також можуть брати участь балетмейстери, фахівці зі співу.
При постановці мюзиклів часто використовуються масові сцени із співом і танцями. За формою мюзикл найчастіше є двохактним спектаклем.
Серед найвідоміших мюзиклів — «Звуки музики» Р. Роджерса, «Юнона і Авось» і «Вовк і семеро козенят на новий лад» О. Рибнікова тощо.
І
Працюємо разом. Який твір з програми української або світової літератури, шо ви вивчали в цьому році, може, на вашу думку, втілитись у мюзиклі? Обговоріть з однокласниками.
Слухання. Річард Роджерс, мюзикл «Звуки музики» (фрагмент «До-ре-мі» та ін.).
Чим відрізняється манера співу в мюзиклі від оперного співу? Чи можуть фрагменти з мюзиклу стати відомою піснею?
Розучування «Звуки музики» «До-ре-мі»
Ре – діточок береже
Мі – у нашому дворі,
Фа – радіє дітвора,
Соль – співає дітвора,
Ля – співає вся земля,
Сі – усі співають, хто хоче знов прийти у «До»
До-ре-мі-фа-соль-ля-сі-до,
До-сі-ля-соль-фа-мі-ре-до.
Працюємо разом. Створіть власний сценарій мюзиклу або лібретто театральної вистави «Мелодії літа», спираючись на образи картин О. Миронова.
Завдання за бажанням. Подивіться музичний фільм «Звуки оперної музики». Придумайте свою інтерпретацію слів на мелодію Р. Роджерса. Пригадайте і розкажіть історію, коли музика допомогла у складній життєвій ситуації.
Підсумок уроку.