: Робота над піснею, над динамічними відтінками.Ознайомлення з музичними термінами: «тембр».

Про матеріал
тембр - це індивідуальне забарвлення голосу кожної людини  Тембр  має  свої ознаки, які можна назвати приємними і неприємними
Перегляд файлу

Конспект  заняття вокального гуртка

Дата :

Тема: «Дні тижня»-закріплення мелодії пісні на всіх куплетах, «Пісня про зарядку» -розучування тексту та мелодії пісні, «Нова»- виконання пісні з рухами; Музика природи-слухання музики; позиції рук та ніг - ознайомлення.

Мета: закріпити знання мелодії пісень; розвивати ритмічний слух, опорно-рухову систему; закріпити поняття «що таке композитор», «співоче дихання»;вчити дітей уважно слухати музику; закріпити вміння культури слухання музики, поведінки під час концертів; розвивати  ритмічний слух; виховувати бажання розуміти мову музики.

Література: «Музично-ритмічні хвилинки та розспіванки для дітей» З.Д. Ланцюженко, С.Я. Школьнік.

Технічні засоби навчання: музичний центр, СD диски, DVD-програвач; USB-флеш із записами фонограм.

Матеріали: картинки природи, сходу сонця, квіти, чарівні краєвиди, море.

 

Хід заняття.

 

І. Організаційна частина.

(тихо звучить музика природи)

  • музичне вітання

(діти виконують музичне привітання)

Керівник :

-Добрий день, вам діти ( висхідний рух мелодії звукоряду)

 

Діти: -Добрий день (Vст-ІІІст-Іст)

  • відмітка в журналі
  • оголошення теми заняття

-Діти, сьогодні на занятті ми продовжимо вивчати пісні «Дні тижня» А Мазур закріпим знання мелодії пісні на всіх куплетах, розучимо «Пісню про зарядку» О. Янушкевич, закріпимо знання правил правильного співу, помилуємось звуками природи та вдосконалимо вміння рухатись під музику під час пісні «Нова» А Мазур.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Давайте, пригадаємо правила правильного співу (постава, дихання положення корпусу).

При співі важлива правильна позиція тіла, емоційний стан людини. Крім того, дихання, дикція, артикуляція впливають на чистоту інтонування звуків. Почнемо з дихання і правильної позиції тіла при співі. Положення тіла має першочергове значення. Опущені плечі без підняття при звуковидобуванні, ноги на ширині плечей, рівна спина, опора на п'яти - все це дуже важливо.

(Для закріплення використовую метод «Лови помилку». Перелічую правила правильного співу серед яких є не правильна фраза. Наприклад: співати треба сутулячись,стоячи на одній нозі, дихати потрібно шумно, щоб всі почули і т.д)

-Діти, а хто мені нагадає як потрібно дихати під час співу, і як ще по-іншому називається дихання під час співу (співоче дихання)ї

-Чи важливо вміти правильно дихати.

Співоче дихання. Дихання має бути черевним або змішаним, тобто дихати потрібно животом. І тільки ним, без піднятих плечей, і без набору повітря в груди. Практикою сформовані основні правила по створенню правильного співочого дихання: вдих швидкий, легкий і непомітний (не підводячи плечей); після вдиху необхідно на короткий час затримати дихання; видих - рівний і поступовий, немов ви дуєте на запалену свічку або ніби н6юхаючи квіточку

Вправа на розвиток діафрагмового дихання: покладіть руки на ребра і дихайте так, щоб розширювалися ребра і черевна порожнина, не рухаючи плечима.( діти набирають дихання і рахують до десяти співаючи).

ІІІ. Розспівка.

-Для того щоб гарно співати  необхідно розігріти голосовий апарат, підготувати голос до співу. Тож настав час розспівки . Приготувались…..

Мета: сприяти виробленню рухливості голосу, розширення діапазонів дитячих голосів.

Вправа №1

Мета: розвивати дикцію і артикуляцію гуртківців; сприяти створенню позитивного ставлення до навчання.

(Діти промовляють текст спочатку повільно, потім поступово прискорюючи темп до дуже швидкого з подальшим уповільненням: "Швидко їхали, швидко їхали, швидко їхали... швидко їхали... швидко їхали").

 

 

Вправа №2 (діти читають примовку з поступовим прискоренням)

Сонечко,сонечко

Полети на небо,

Принеси нам з неба,

Щоб було влітку:

У городі боби,

В лісі ягоди, гриби,

В джерелі водиця,

В полі пшениця.

Вправа №2. Прочитати вірш в заданому темпі:

Ледве-ледве, ледве-ледве - - -(повільний темп)

Завертілися каруселі. - - -(повільний темп)

А потім, потім, потім - - -(середній темп)

Все бігом, бігом, бігом! - - -(швидкий темп)

Все швидше, швидше, бігом, - - -(дуже швидкий темп)

Карусель довкруги, довкруги! - - -(дуже швидкий темп)

Тихіше, тихіше, не поспішаєте - - -(середній темп)

Карусель зупините. - - -(середній темп)

Раз, два, раз, два - - -(повільний темп)

Ось і скінчилась гра. - - -(повільний темп)

Вокальні вправи.

Мета: підготувати голосовий апарат до співу; ознайомити з музними термінами  «legato», «staccato».

Поспівка «Я крокую вверх» (графічне зображення поспівки на дошці)

-Сьогодні, коли ви йшли на заняття, піднімались сходинками на ІІІ поверх. І сьогодні ми будем співати поспівку «Мандрівка сходинками». Ось наша нотка на першій сходинці (демонструю на дошці «рухому нотку») і поступово разом з нами вона буде підніматись аж до умовного «сьомого поверху». Рукою ми покажемо рух ноти по сходинках.

(діти співають поспівку «Я крокую вверх-я крокую вниз).

  • діти співають фрази поспівки зв`язно (legato)
  • спів поспівки гостро (staccato)

 

 

Вправи для розвитку співочих навиків.

                                  -мурмурандо (закритим ротом висхідний рух мелодії)

                                  - зі-і-зі; зоі; лії-лії; рії-рії;

                                      - ой;

                                      - ух;

                                      - мі-ме-ма-мо-му;

Вправа на дикцію:

                                      - тобі/ 5р

                                      - дон-ділі-дон-ділі-дон-ділі-ділі-ділі-дон.

ІV. Вокально-хорова робота пісні «Дні тижня» Марії Мазур.

Музична загадка (звучать записи пісень серед яких є Дні тижня, діти відгадують)

Завдання: назвати пісню,яка прозвучала в записі.

(включаю фонограму пісні «Дні тижня». Діти відгадують знайому мелодію)

(звучить запис пісні)

Мета: закріпити знання мелодії пісні на всіх куплетах;

  • Повторення пісні в повільному темпі під акомпанемент баяну.
  • Робота над недоліками у співі;
  • Робота над художнім образом;
  • Спів пісні в темпі;
  • Робота над правильним диханням;
  • Спів пісні з рухами.( слідкую за правильністю рухів).
  • Повторний спів на всіх куплетах.

V. Музична грамота.

-Ви вже знаєте, що музика теж має такий розділ науки як нотна грамота. Тож зараз ми закріпим наші знання проаналізувавши  даний запис на дошці.

(На дошці нотний запис пісні «Пісня про зарядку»).

Аналіз нотного запису:

  • визначення кількості тактів;
  • тривалості нот;
  • назв нот;
  • аналіз рух мелодії;
  • визначення напрямку руху мелодії.

VІ. Подача нового матеріалу. Розучування пісні. «Пісня про зарядку» О Янушкевич.

Мета:розучити мелодію пісні на першому куплеті; закріпити знання поняття що таке «композитор»

  • Вступна бесіда.

-Діти, що потрібно для того для того щоб бути здоровим ?

-Ось сьогодні ми розучимо пісню, яка так і називається «Пісня про зарядку». Її написала композиторка Ольга Янушкевич.

  • Розповідь про композитора.

-Діти,чи знаєте ви що таке композитор? (композитор - це людина, яка пише музику).

Янушкевич Ольга Миколаївна (народилась 19 лютого 1968 у смт Теплик Вінницької області) —українська композиторка і педагог. Народилась у родині лікарів. Працювала художнім керівником творчих музичних студій Вінниччини. Викладач-методист Вінницької академії неперервної освіти та обласного Будинку учителя, керівник вокальних ансамблів.

Авторка 7-ми аудіоальбомів авторських пісень, записаних упродовж 12 років учасниками зразкової вокальної студії «Мрія», яку створила Ольга Янушкевич при Немирівській дитячій музичній школі. Її пісень для дітей цікаві і доступні для сприйняття і вивчення.

  • Художній показ пісні (включаю  пісню в записі і показую рухи пісні, які надалі будем вивчати);

Завдання:визначити характер пісні та зміст.

  • Обговорення характеру пісні, змісту;
  • Слухання пісні у виконанні керівника;

Завдання:визначити кількість куплетів пісні.

  • Розучування мелодії в повільному темпі по фразах ;(роздаю текст та запис пісні мелодії га столи).
  • Проплескування ритмічного малюнку  пісні;
  • Повторний спів пісні

VІІ. Пластика. Вправа «Танцюючі руки»

Мета: дати можливість відпочити, змінити вид діяльності, створити позитивний емоційний настрій

Якщо діти неспокійні або роздратовані, то ця гра повинна дати їм можливість  прояснити свої відчуття та допомогти внутрішньо розслабитись.

Завдання:розвивати опорно-рухову систему гуртківців, ритмічний слух, закріпити знання позицій та положення рук, ніг, корпусу і голови

VІІІ. Слухання музики.

 Картинки по запросу картины природы море Картинки по запросу картины природы море

 

Завдання закріпити вміння слухати  музику. Дати змогу виразити свої враження, уяву на малюнку.

 

(Керівник показує картинки природи, сходу сонця, гарні квіти, чарівні краєвиди, тихо звучить музика. Діти милуються ними, висловлюють своє захоплення.)

  • Бесіда.-Діти, яка картина природи вас найбільше вразила? Чому? Що найбільше сподобалось? (Відповіді дітей).

- А зараз давайте послухаємо звуки природи, ви уважно вслухайтеся і скажете мені, чиї голоси ви почули. (Учні слухають і запам’ятовують).

  • Слухання музики.

Завдання:вчити дітей уважно слухати музику, культури слухання музики.

- Які звуки природи передав композитор? (Відповіді учнів).

- Голос соловейка, зозулі, жайворонка... Звичайно, ці голоси зачаровують кожну людину, бо вони дивовижні. Краса, звуки, тепло і холод, тиша і пориви вітру, дощ і гроза — це картини і миті природи, але кожна з них вражає людину своєю неповторністю, красою, викликає в душі радість чи смуток, захоплення, задоволення, зачарування, а іноді й страх.

-А коли буває страшно? (Відповіді учнів).

- Страшно буває в грозу, коли сильний вітер, блискає, гримить... Чарівно буває вранці, коли все довкілля вмите росою, а навколо тиша і спокій; весело і радісно буває вдень, коли діти грають в різні ігри, а все довкола залите сонячним світлом і теплом. Сумно буває в дощ, коли він мрячить, дрібненькими слізьми стукає у вікно і не кінчається, а всюди сіро і сиро, а ти дивишся у вікно і не можеш вийти з хати. Але будь-яка картинка природи викликає в людини обов’язково певні почуття, вона не залишається байдужою до навколишнього світу.

  • Аналіз прослуханого (визначення характеру музики, темпу);
  • Повторне слухання (керівник пропонує послухати музику з закритими очима).

-Які інструменти  виконували цей  твір?

-Як композитор використав темброву окрасу у творі?

-Яке значення динамічних відтінків? (Діти слухають і дають відповіді на питання).

Завдання:уявити картину, яку після слухання кожен намалює).

ІХ. Самостійна робота.

(Діти малюють картини природи, які собі уявили під час слухання музики).

Х. Закріплення. ГРА «МУЗИЧНЕ ЛОТО».

-На заняттях ми вивчили багато музичного теоретичного матеріалу і я хочу первірити як ми знаєм тривалості нот. Отже граємо гру «Музичне лото»

(Використовую  картки у вигляді лото. Відповідно до кількості гравців, на кожній з яких намальовано п'ять лінійок (нотний стан); кружечки-ноти; тривалості нот і пауз).

Хід гри. Кожна дитина має по 8 карток. Діти повинні по черзі викласти картки, що відповідають.

Закріплення пісні «Нова» А.Мазур (Спів пісні з рухами.)

-Ось і підходить до завершення наше заняття. Але ми сьогодні ще не пригадали нашу улюблену пісню.

-Про що чи про кого ця пісня?

-Як називається пісня? (включаю запис без слів. Діти відгадують)

-А кого називають солістом і що таке «хор»?

(діти виконують пісню по черзі побувавши в ролі соліста).

-А зараз ми побуваєм на міні концерті. І кожен хто бажає виконати одну з вивчених пісень прошу на нашу міні-сцену

(діти оцінюють спів за допомогою ноток-смайликів)

ХІ. Підсумок. (Визначення активності гуртківців, закріплення назв пісень, музичних термінів).

-Що найбільше запам’яталось на сьогоднішньому занятті(відповіді дітей).

-Сьогодні всі старались, але найбільш активними були ….

-І в нагороду за активність  я вручаю смайлики- нотки. А на підсумковому занятті ми визначмимо самого активного гуртківця за найбільшою кількістю смайликів.

(діти прощаються з керівником за допомогою музичної поспівки).

_______________________________________________________________________________________

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку