Національні, соціальні і суспільні рухи в північній Америці та Європі

Про матеріал
презентація - урок. Національні, соціальні і суспільні рухи в північній Америці та Європі Гімнастика для очей, віде, робота з картою (анімована), робота з документами, посилання на цікаві факти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Національні, соціальні і суспільні рухи в північній Америці та Європі 1 листопада. Класна робота

Номер слайду 2

Метод «Відкритий мікрофон»Знайти в інтернеті наступні поняття: «конфронтація», «холодна війна», «маккартизм», «консерватизм» «лібералізм» Конфронтація — протиборство, протиставлення соціальних систем, класових інтересів, ідейно- політичних принципів і т. ін.; зіткнення. Холодна війна – період геополітичної напруги між Сполученими Штатами та Радянським Союзом та їхніми відповідними союзниками, Західним та Східним блоками. Маккартизм — явище, притаманне внутрішній політиці США 1950-54, пов'язане з діяльністю сенатора Джозефа Маккарті; суть якого полягала в протидії й боротьбі з комуністичним проникненням та шпигунством на користь СРСРКонсерватизм — одна з ідеологій правих політичних об’єднань, спрямована на захист традиційного укладу суспільного життя і його цінностей, заперечення необхідності будь-яких суспільних змін і народного волевиявлення. Лібералізм — філософська, політична та економічна теорія, а також ідеологія, яка виходить з положення про те, що індивідуальні свободи людини є правовим базисом суспільства та економічного ладу

Номер слайду 3

Розподіліть події, прізвища політичних лідерів і поняття між відповідними державами: {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}СШАФРНФранція. Греція. Португалія     Четверта республіка. Тризоння План Маршала К. Аденауер«чорні полковники»Берлінський мур. Революція 21 квітня Шарль де Голль. Спроба приєднання Кіпру. Маккартизм «Грандола» 3,102,41,85,97,11

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

https://www.youtube.com/watch?v=1tu. CAAPOZQQ Роза Паркс — американська громадська діячка, з чиїм ім'ям пов'язаний початок масової боротьби афроамериканців за рівні права в Америці

Номер слайду 8

Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартін Лютер Кінг. Наприкінці 1940-х років у США за президентства демократа Гаррі Трумена дедалі гучніше лунали вимоги афроамериканців покласти край расовій дискримінації. Фактів ставлення до них як до людей «другого сорту» у США було достатньо: Реакцією на расистські акції ку-клус-клану став екстремістський рух «Влада чорних». Особливо напруженим було становище в південних штатах країни. Долаючи опір впливових конгресменів з Півдня, президент-демократ Г. Трумен підписав указ про заборону всіх форм расової дискримінації. Президент Дуайт Ейзенхауер продовжив курс на викорінення расової дискримінації. Зокрема, він наполіг на спільному навчанні дітей у школах. У 1957 р. до південного містечка Літл-Рок в Арканзасі за наказом президента були навіть уведені федеральні війська, аби дев'ять школярів-афроамериканців могли зайти до школи. Того ж року конгрес ухвалив закон про захист виборчих прав афроамериканців. Драматичним був процес подолання расової дискримінації в громадському транспорті. Такі кроки президента схвально сприйняли лідери афроамериканців, серед яких особливо популярним був Мартін Лютер Кінг. Завдяки підтримці громадськості, Д. Ейзенхауер створив передумови для мирного вирішення расового питання в 1960-х роках.

Номер слайду 9

https://www.youtube.com/watch?v=Rg. CW1 Z1 Hap. E М. Л. Кінг та інші лідери руху за громадянські права зустрілися в Білому домі з обраним у 1961 р. президентом Джоном Кеннеді. Він запевнив їх у своїй відданості ідеям расової рівності. Проте восени 1963 р. Дж. Кеннеді вбили. Його законопроекти намагався провести в конгресі новий президент Ліндон Джонсон. Після вбивства навесні 1968 р. М. Л. Кінга піднялася нова протестна хвиля. Заворушення розпочалися одночасно в усіх великих містах країни. Найбільше постраждали міста Чикаго, Клівленд і Вашингтон. Рух за громадянські права (1955-1968) — одна з найдраматичніших сторінок американської історії.

Номер слайду 10

Гімнастика для очей

Номер слайду 11

Молодіжні виступи наприкінці 1960-х років1968 рік ознаменувався масовими нескоординованими молодіжними виступами в різних частинах світу, що переросли в справжню студентську революцію. Демократизація освіти, відкриття нових навчальних закладів після закінчення Другої світової війни зробили вищу освіту доступнішою. Вона перестала бути привілеєм забезпечених членів суспільства, у дітей з незаможних родин з'явилися нові можливості. Це була справжня революція не тільки в соціальній структурі суспільства, а й у масовій свідомості. Учасники молодіжних акцій протесту виступали проти війни США у В'єтнамі, засуджували імперіалізм, нерівність і несправедливість, критикували систему освіти, виступали проти расової та гендерної дискримінації, за збереження довкілля. У травні 1968 р. у французьких університетах і колежах розпочалися студентські заворушення. До Парижа ніби повернувся революційний дух 1848 р. У Латинському кварталі, де було чимало навчальних закладів, спорудили барикади з бруківки, повалених дерев та інших матеріалів. Студенти захопили університет Нантер, після чого уряд вирішив закрити навчальний заклад. Студенти й солідарні з ними містяни домагалися звільнення заарештованих напередодні активістів з паризького Сорбоннського університету, а також реформування вищої освіти. У відповідь поліція застосувала силу; десятки учасників протестів зазнали поранень. Ці події ввійшли в історію під назвою «червоний травень». Однією з причин «червоного травня» 1968 р. стала суперечність між спробами покоління, яке пережило дві світові війни, нав'язати молоді, котра народилася після війни й виросла в умовах миру, свої життєві цінностіМолодіжні виступи відбулися також у Західній Німеччині, Бельгії, Польщі, Югославії, Мексиці. У багатьох країнах організовували протестні акції проти введення радянських військ у Чехословаччину. У результаті молодіжних бунтів 60-х років ХХ ст. відбулися значні соціальні зміни. Протестний рух стимулював розвиток світової молодіжної культури, поширилися ідеї толерантності заради забезпечення внутрішнього миру й запобігання повторенню масових виступів.

Номер слайду 12

Рух хіпіhttps://www.youtube.com/watch?v=Scgr7d. JRf. Us

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Отже…50 – 60 роки в Північній Америці та Західній Європі відбувалися доволі бурхливі подіїВ першу чергу це виступи за свої права: права афроамериканців, молоді, різних етносоціальних груп. В цей час піднімають мовне питання (квебекська проблема)

Номер слайду 15

Поміркуй…Спробуйте провести паралель між минулим та теперішнім часом, назвіть спільні риси, якщо вони існують

Номер слайду 16

Оціни свої успіхи на уроціhttp://linoit.com/users/zela8197/canvases/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8 E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8 F%20%20%282%29

Номер слайду 17

Домашня робота. Опрацювати параграф 5 На 12 балів: підготувати повідомлення: Квебекська проблема, проблема Ольстеру

pptx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку