Виховання національно – патріотичних цінностей на уроках фізичної культури. Підготовив викладач Фізичної культури. Варвара Фільова
Номер слайду 2
Національно – патріотичне виховання. Національно – патріотичне виховання включає в себе соціальні,цільові,функціональні,організаційні та інші аспекти,охоплює своїм впливом усі покоління,пронизує всі сторони життя: духовну,соціально – економічну,спирається на основі,культуру,науку,спорт,історію.
Номер слайду 3
Мета патріотичного виховання. Мета патріотичного виховання здобувачів освіти на традиціях народної фізичної культури полягає в тому, щоб, відроджуючи народні ігри та забави,видозмінюючи та пристосовуючи їх до сьогодення,формувати свідомого громадянина,професіонала,людину з рисами характеру,способом мислення, почуттями,вчинками та поведінкою,які спрямовані на розвиток незалежної України.
Номер слайду 4
Застосування на уроках розваг,естафет,козацьких забав, спортивних ігор за спрощеними правилами сприяють вихованню патріотичних почуттів,моральних та фізичних якостей, формують свідомого громадянина.
Номер слайду 5
Отже,на уроках фізичної культури, мета реалізується через знання та завдання та внаслідок формування:- свідоме ставлення до відродження народних ігор та забав;- свідоме ставлення до стану свого здоров'я;- позитивне ставлення до здорового способу життя;- національної свідомості,належності до рідної землі,народу,визначення духовної єдності поколінь та спільної спадщини;- толерантне ставлення до культур інших народів,визначаючи українську культуру часткою всесвітньо;
Номер слайду 6
Необхідною умовою патріотичного виховання є систематичний підхід,що передбачає розгляд конкретного,цілісного,взаємозалежного,відкритого процесу в його постійному розвитку. Через урок здобувачі освіти повинні вчитися, виховуватися і розвиватися. Найбільш вагомими принципами патріотичного виховання на уроках фізкультури та в позакласній роботі є :- гуманізація та демократизація виховного процесу,що передбачає рівноправність,але різнообовязковість учасників навчально – виховного процесу. Їх взаємоповагу, взаємодіалог,що викликає довіру та відкритість здобувачів освіти до сприймання людських цінностей: щирості,доброти,справедливості,доброзичливості,співчуття,милосердя.
Номер слайду 7
На своїх уроках фізичної культури запроваджую грі . Ігри набувають важливе значення . Найголовнішим чинником впливу на свідомість здобувачів освіти є зорове сприйняття того, що вони бачать. Гра є найприроднішим середовищем для здобувачів освіти .
Номер слайду 8
Номер слайду 9
На уроках фізичної культури проводжу Олімпійський урок, також на відродження Олімпійських ігор сучасності,основні цінності олімпізму,визначення спортивні досягнення олімпійців, Олімпійська Україна та за здоровий спосіб життя.
Номер слайду 10
Під час вивчення варіативних модулів. Здобувачі освіти ознайомлюються з: - історією виникнення та розвитку видів спорту, відомими українськими спортсменами та їх досягненнями на міжнародній арені; - характеристикою видів спорту на сучасному етапі. У цей модуль включені теоретичні відомості з питань патріотичного виховання здобувачів освіти у процесі професійно – прикладної фізичної підготовки.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Для підвищення ефективності національно – патріотичного виховання здобувачі освіти у процесі професійно – прикладної фізичної підготовки проводяться наступні заходи:1. Використання елементів військо – патріотичної спортивної гри “ Козацька наснага”- швидкісний біг – 30 м- перетягування автомобіля- метання гранати- стрибки у довжину з розбігу- підтягування на перекладині- біг 1000 м- згинання та розгинання рук в упорі лежачи- гра у футбол
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Отже,патріотичне виховання на уроках фізичної культури відбувається за умови, що здобувач освіти сам бере участь у діяльності, в якій випробовуються,перевіряються на практиці відповідні патріотичні цінності. У патріотичному вихованні особливого значення набуває індивідуально – орієнтовний підхід,коли в центрі навчально – виховного процесу стоять інтереси здобувачів освіти, її права,потреби,можливості. Такі якості й почуття можна виховати тільки за умови свідомого розуміння проблеми патріотичного виховання на традиціях народної фізичної культури.