Освітні (навчальні) втрати — це будь-яка втрата знань, умінь, навичок і/або уповільнення чи переривання навчального процесу через великі прогалини або паузи в навчанні конкретного учня. Вони можуть бути спричинені: пропусками занять, плановими перервами в освітньому процесі (канікули), незапланованими перервами в навчанні, пов’язаними із соціальними кризами, через пандемію COVID-19 і повномасштабним російським вторгненням в Україну.
Що найбільше перешкоджає організації освітнього процесу?Зміна місця проживання. Діти, які виїхали за кордон, найчастіше мають подвійне навантаження, адже вони повинні відвідувати школу в країні проживання, а також підключатися до онлайнових уроків, організованих нашою школою, щоб не втратити можливість продовжити здобуття української освіти. Повітряні тривоги. Через повітряні тривоги освітній процес може перериватися на години, іноді по декілька разів на день. Відсутність електроенергіїЧерез масовані ракетні обстріли в період із жовтня 2022 року до середини лютого 2023 року по всій території України регулярно вимикали світло. Відсутність укриття. У школі було відсутнє укриття, тому навчання було лише дистанційне. Брак підручників. Користувались електронними підручниками.
Алгоритм надолуження освітніх втрат Розробити індивідуальні навчальні плани для учнів, що мають початковий рівень знань. Створити карту опорних знань (виділити теми, на які слід звернути увагу)Проаналізувати календарно-тематичне планування, виділити уроки для повторення, коригування, підібрати завдання, що дають можливість самостійного чи колективного повторення вивченого в цікавій та ігровій формах. Провести діагностичні роботи, здійснити їх аналіз. Скласти план повторення, закріплення раніше вивчених тем Відповідно плану повторення, закріплення раніше вивчених тем, повторювати навчальний матеріал на уроках та індивідуальних консультаціях.
Як усунути ці проблеми?Створення цікавих і практичних завдань, які допоможуть учням бачити зв'язок між вивченням мови та її практичним застосуванням. Різноманітні ігрові завдання створюють позитивну мотивацію навчання, знімають її скутість, пробуджують бажання знати. Використання інтерактивних методів, таких як групова робота, рольові ігри тадискусії, сприяє активізації учнів та збільшенню їх інтересу до навчання.
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯпоєднання двох або більше повнозначних слів, одне з них – головне, а інше – залежне. Яка? - схематичне зображення словосполучення Золота осінь ХНЕ Є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИ: граматична основа слова (підмет і присудок): діти вчаться; службове слово (прийменник, частка) і повнозначне: у школі, не березі; однорідні члени речення: батьки і діти; стійкі сполучення слів (фразеологізми, власні назви): бити байдики, Кривий Ріг; складні форми різних частин мови: буду малювати, більш важливо.
ВИДИ РЕЧЕНЬЗа метою висловлювання:розповідні, питальні, спонукальні За будовою:прості, складніЗа наявністю необхідних членів речення:повні, неповніЗа емоційним забарвленням:окличні, неокличні За наявністю другорядних членів речення:поширені, непоширеніЗа структурою граматичної основи:односкладні, двоскладніЗа наявністю ускладнених засобів:ускладнені, неускладнені
3. Учні можуть самостійно опрацьовувати ресурси, де вчителі пояснюють теми шкільної програми:курс “Лайфхаки з української мови. ” на платформі Ed. Era теж має тести, допоміжні матеріали та інтерактивні конспекти;4. тренажер із правопису української мови пропонує різні вправи для закріплення та перевірки тем.