Надолуження освітніх втрат на уроках української мови

Про матеріал
У презентації надані власні розробки-таблиці для роботи на уроках української мови з надолуження освітніх втрат
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Подолання освітніх втрат на уроках української мови

Номер слайду 2

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс

Номер слайду 3

Освітні (навчальні) втрати — це будь-яка втрата знань, умінь, навичок і/або уповільнення чи переривання навчального процесу через великі прогалини або паузи в навчанні конкретного учня. Вони можуть бути спричинені: пропусками занять, плановими перервами в освітньому процесі (канікули), незапланованими перервами в навчанні, пов’язаними із соціальними кризами, через пандемію COVID-19 і повномасштабним російським вторгненням в Україну.

Номер слайду 4

Війна значно ускладнила доступ школярів до освіти та сильно вплинула на її якість.

Номер слайду 5

Що найбільше перешкоджає організації освітнього процесу?Зміна місця проживання. Діти, які виїхали за кордон, найчастіше мають подвійне навантаження, адже вони повинні відвідувати школу в країні проживання, а також підключатися до онлайнових уроків, організованих нашою школою, щоб не втратити можливість продовжити здобуття української освіти. Повітряні тривоги. Через повітряні тривоги освітній процес може перериватися на години, іноді по декілька разів на день. Відсутність електроенергіїЧерез масовані ракетні обстріли в період із жовтня 2022 року до середини лютого 2023 року по всій території України регулярно вимикали світло. Відсутність укриття. У школі було відсутнє укриття, тому навчання було лише дистанційне. Брак підручників. Користувались електронними підручниками.

Номер слайду 6

Ключові виклики в умовах війнинестабільні умови навчання;обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності;зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів/учениць

Номер слайду 7

Алгоритм надолуження освітніх втрат Розробити індивідуальні навчальні плани для учнів, що мають початковий рівень знань. Створити карту опорних знань (виділити теми, на які слід звернути увагу)Проаналізувати календарно-тематичне планування, виділити уроки для повторення, коригування, підібрати завдання, що дають можливість самостійного чи колективного повторення вивченого в цікавій та ігровій формах. Провести діагностичні роботи, здійснити їх аналіз. Скласти план повторення, закріплення раніше вивчених тем Відповідно плану повторення, закріплення раніше вивчених тем, повторювати навчальний матеріал на уроках та індивідуальних консультаціях.

Номер слайду 8

Наша спільна мета – створити умови для якісного навчання та розвитку учнів.

Номер слайду 9

Як усунути ці проблеми?Створення цікавих і практичних завдань, які допоможуть учням бачити зв'язок між вивченням мови та її практичним застосуванням. Різноманітні ігрові завдання створюють позитивну мотивацію навчання, знімають її скутість, пробуджують бажання знати. Використання інтерактивних методів, таких як групова робота, рольові ігри тадискусії, сприяє активізації учнів та збільшенню їх інтересу до навчання.

Номер слайду 10

На уроках використовую

Номер слайду 11

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯпоєднання двох або більше повнозначних слів, одне з них – головне, а інше – залежне. Яка? - схематичне зображення словосполучення Золота осінь ХНЕ Є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИ:  граматична основа слова (підмет і присудок): діти вчаться; службове слово (прийменник, частка) і повнозначне: у школі, не березі; однорідні члени речення: батьки і діти; стійкі сполучення слів (фразеологізми, власні назви): бити байдики, Кривий Ріг; складні форми різних частин мови: буду малювати, більш важливо.

Номер слайду 12

Розділові знаки в реченнях з однорідними членами. Кома ставиться. О, і О, і ОО, О і ОУС: О, О, ОО, О, О - УС

Номер слайду 13

Кома не ставиться. Перед одиничними сполучниками: і, й, або, чи, та (=і)ЗАПАМ’ЯТАЙ ВИСЛІВ!« І, АБО, ЧИ, ТА, Й – КОМИ КОВТАЙ» О і О. О й О. О або О. О чи О.

Номер слайду 14

Звертання – це слово або словосполучення, яке називає того, до кого звертаються. Непоширені – одне слово Поширені – два і більше слів. Розділові знаки в реченнях зі звертаннями. ЗВ, … .… , ЗВ, … .… , ЗВ.!ЗВ!Не є членом речення

Номер слайду 15

Вставні слова – це слова або словосполучення, що виражають ставлення мовця до висловлюваного. Не є членом речення

Номер слайду 16

ДІЄСЛОВО  Самостійна частина мови. Що робити?Що зробити?Морфологічні ознаки. Вид час число особа. Рід спосіб дієвідміниперехідність. Форми дієсловаІнфінітив, особова форма, безособова форма, дієприкметник, дієприслівник. Синтаксична роль. Присудок, рідше будь-який член речення

Номер слайду 17

ВИДИ РЕЧЕНЬЗа метою висловлювання:розповідні, питальні, спонукальні За будовою:прості, складніЗа наявністю необхідних членів речення:повні, неповніЗа емоційним забарвленням:окличні, неокличні За наявністю другорядних членів речення:поширені, непоширеніЗа структурою граматичної основи:односкладні, двоскладніЗа наявністю ускладнених засобів:ускладнені, неускладнені

Номер слайду 18

На допомогу вчителеві   1. Діагностичні тести на платформі ВШО. Їх розробили в межах ініціативи “Збереження доступу до шкільної освіти” від проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe), відеоуроки із завданнями для учнів 5–11 класів.  

Номер слайду 19

 2.  “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта”. Аудіоуроки для 5-9 класів з української мови та літератури

Номер слайду 20

3. Учні можуть самостійно опрацьовувати ресурси, де вчителі пояснюють теми шкільної програми:курс “Лайфхаки з української мови. ” на платформі Ed. Era теж має тести, допоміжні матеріали та інтерактивні конспекти;4. тренажер із правопису української мови пропонує різні вправи для закріплення та перевірки тем.

Номер слайду 21

5. “Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”  розробив посібник “Подолання освітніх втрат з української мови та літератури.  Методичні рекомендації та приклади уроків”.

Номер слайду 22

Дякую за увагу.

pptx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
4824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку