Надзвичайні ситуації. Підсумковий урок з теми « Безпека життя»

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я в 4 класі з використанням тестових завдань, які дають можливість вдало і доцільно організувати перевірку знань, умінь і навичок учнів. Тести містять завдання на перевірку теоретичних знань, але більшою мірою – формуванню практичних життєвих навичок. Мета даного уроку: повторення матеріалуз теми « Безпека життя», формування уявлення про надзвичайні ситуації, виховання бажання берегти своє здоров'я.
Перегляд файлу

Тема: Надзвичайні ситуації. Підсумковий урок з теми « Безпека життя»

Мета: формувати уявлення про надзвичайні ситуації на підприємствах та транспорті, вчити правильно поводитись у надзвичайних ситуаціях;

повторити матеріал з вивченої теми, розвивати навички безпечної поведінки в побуті, на дорогах; виховувати дисциплінованість, бажання зберігати своє здоров’я.

Очікувані результати:

Наприкінці уроку учні повинні:

- вміти пояснити, що таке надзвичайні ситуації;

- мати уявлення про види аварій:

- виконувати правила безпечної поведінки під час аварій;

 

                                          Хід уроку

  1. Організація класу

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене

Посміхніться і до себе.

«Доброго дня» всім побажайте

І тихесенько всідайтесь.

 

  1. Основоздоровча розминка.

- Що слід зробити, якщо в квартирі чути запах газу?

- Як збити полум’я на людині?

- Коли вогонь стає ворогом?

- Як треба діяти, якщо виникла пожежа у сусідів?

- Чи може натовп стати загрозою для життя людей?

- Назвіть правила поведінки з незнайомцями на вулиці.

- Покажіть жест регулювальника дорожнього руху, що означає « Увага»

- Як перейти дорогу на перехресті?

- На які групи поділяються дорожні знаки?

 

  1. Перевірка знань, умінь і навичок з теми « Безпека життя».

Використання тестових завдань.

 

  1. Взаємоперевірка результатів
  2. Інформаційне повідомлення.

          В багатьох населених пунктах України знаходяться промислові підприємства. У нашому місті  є завод скла та гірничо-металургійний комбінат, які застосовують різноманітні кислоти, отруйні речовини. Якщо ці речовини неправильно використовувати чи зберігати може відбутися аварія. Саме отруйні речовини небезпечні для навколишнього середовища, бо потрапляють в повітря, воду, землю.

 

  1. Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»
  • Що означає поняття « надзвичайна ситуація»? Відповіді учнів.

Висновок:

« Надзвичайна ситуація» - це порушення нормальних умов життя і діяльності людей, які виникають внаслідок природних явищ, або спричинені діяльністю людини.

     « Аварія» - пошкодження механізму діючих машин, вихід з ладу заводів, підприємств.

      « Катастрофа» - це аварії, які призвели до значних людських жертв.

Види аварій: - промислові; - транспортні.

  1. Руханка « Евакуація» ( діти працюють в парі.Один закриває очі, а другий чітко подає йому команди - 3 кроки вліво, зупинись, крок вправо і т.д., прокладаючи маршрут виходу з класу, не заважаючи іншим дітям)

8.Робота з підручником  ст..133.

 

  1. Робота в групах.

Завдання групам.

Перша група: До вас приїхали рятувальники. Що ви повинні зробити, в першу чергу?

Друга група: Як ти вчиниш, якщо під час твоєї прогулянки на вулиці станеться аварія на комбінаті і в повітря потрапить хлор?

Третя група: Тато у стані алкогольного сп’яніння сів за кермо автомобіля. Якими будуть твої дії?

 

9. Складання правил безпечної поведінки  в надзвичайній ситуації

- Почувши сигнали сирен, необхідно ввімкнути телевізор, радіо, щоб довідатись про надзвичайну ситуацію.

- Зачинити вікна, ущільнити їх тканиною.

- Взявши необхідні речі ( документи, гроші), зателефонувати батькам, повідомити_ що ви рухаєтесь до найближчого сховища.

- Бути весь час з дорослими.

- Чітко виконувати  накази рятувальників.

- Не піддаватися паніці.

 

10 Підсумок уроку.

     Сьогодні на уроці я дізнався ( дізналася)…

         Додатки. Тести до уроків даної тематики

  Тема:   Фізична складова здоровя

 

  1. Як називається період у житті дитини з 6 до 11 років:

А) дошкільний;

Б) ясельний;

В) молодший шкільний вік;

 

  1. Складові здоров’я:

А) фізична, психічна, соціальна, духовна;

Б) спортивні, атлетичні, боксерські;

В) білки, жири, вуглеводи;

 

  1. Телефон швидкої допомоги:

     А) 101

Б) 102

В) 103

 

  1. Шкідливі звички – це:

А) заняття музикою, малюванням, читанням книг;

Б) прогулянки на свіжому повітрі, заняття в спортивних секціях;

В) паління, вживання алкоголю, наркотиків;

 

5.Безпечна поведінка в школі – це:

А) спокійна ходьба коридорами, розмови з однокласниками;

Б) біганина коридорами, крики, писк, біг сходинками;

В) галас, штовханина, рухливі ігри;

 

6.Правила догляду за ротовою порожниною:

А) вживати цілий день жувальну гумку;

Б) зуби не чистити, вживати багато солодощів, не лікувати хвороби зубів;

В) чистити зуби двічі на день, чистити щічну, піднебінну, язикову поверхні зубів, міняти щітку через 3 місяці;

 

7.Назви чинники загартування:

А) засмагати цілий день, пити неочищену воду;

Б) сонце, повітря, вода;

В) гарячі ванни, тепла не провітрювана кімната;

 

8..Назви складові їжі:

А) білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини, вітаміни;

Б) крупи, риба, сир;

В) овочі, молочні продукти, м’ясо;

 

9.Правила поведінки на воді:

А) випливати туди, де ходять судна, плавати там на надувних матрацах;

Б) не пірнати у незнайомих місцях, не запливати за буйки;

В) хапати друга за руки, ноги під час ігор на воді;

 

10.Щоб не сталося сонячного удару:

А) уникай тіні;

Б) відпочивай весь час на сонці;

В) покрий голову панамкою, кепкою, перебувай на сонці з 9.00 до 11.00, з 16.00;

 

11. При користуванні човном, катамараном заборонено:

А) вставати, розгойдувати його, залізати на нього через борт;

Б) не запливати за буйки, не стрибати з човна чи катамарана;

В) не відпливати далеко від берега;

 

12. Якщо хочеш бути здоровим:

А) цілий день дивись телевізор, грай в комп’ютерні ігри;

Б) багато рухайся, правильно харчуйся, роби добрі вчинки;

В) тепло одягайся, багато їж і не цурайся солодощів;

 

 

Соціальна, психічна, духовна складові здоровя

 

  1. Назви місце, де ти зростаєш здоровим і щасливим:

А) родина;

Б) школа;

В) лікарня;

 

  1. Емоції бувають:

А) дитячими і дорослими;

Б) радісними і сумними;

В) позитивними, негативними, невизначеними

 

  1. Слово « емоціо» означає:

А) почуття;

Б) бажати;

В) хвилювати;

 

4.Конфлікт – це:

А) бійка між дітьми;

Б) суперечка, що може призвести до бійки;

В) груба розмова;

 

  1. Медична служба в Україні - це:

А) шкільний медичний кабінет, поліклініка, лікарня, санаторій;

Б) пігулки, ліки, розтирки;

В) знахарка, санітарка, лікар;

 

  1. Вибери невизначені емоції:

А) заздрість, горе, гнів;

Б) байдужість, зніяковілість, розгубленість;

В) вдячність, рішучість, радість;

 

  1. Наркотики, сигарети, алкоголь приносять:

А) шкоду;

Б) користь;

В) стаю швидше дорослим і всі мене поважають;

 

8.Корисні звички здорового способу життя – це:

А) їсти впродовж дня, довго сидіти за комп’ютером, пізно лягати спати;

Б) вживати алкоголь, наркотичні речовини, палити;

В) виконувати правила гігієни, займатись спортом, правильно харчуватись;

 

9.Назви правила користування побутовим газом:

А) виходячи з квартири, не перекривати газ;

Б) не залишати включену плиту без нагляду, не робити уроки на кухні;

В) виснути на газовій трубі, запалювати плиту запальничкою;

 

10.Якщо ти забився, то слід:

А) намочити рушничок і прикласти до забитого місця;

Б) намочити забите місце, витерти його;

В) поплакати, перетерпіти біль;

 

11.Назви « секрети» спілкування:

А) будь сильним, грубим і в тебе буде багато друзів;

Б) не слухай іншого, бо це тобі не цікаво;

В) називай дітей на ім’я, уважно слухай  іншого;

 

12. Вибери правила ввічливого учня:

А) говори чемно, поважай оточуючих, допомагай їм;

Б) вживай образливі слова, говори брутально;

В) не пропускай в дверях дорослих, ображай однокласників;

 

                         Безпека життя

 

  1. Що таке « небезпека»:

А) обставини, що загрожують життю і здоров’ю людини;

Б) умови, коли твоєму життю немає ніяких загроз;

В) цікаві ігри з друзями;

2. Небезпека для життя і здоров’я може виникнути:

А) вдома, у школі, на вулиці;

Б) на вулиці;

В) у школі;

 

3.Безпечна поведінка вдома – це:

А) легковажна поведінка, коли ти сам вдома, гостини для друзів;

Б) не закривати на замок двері, хвалитися доходами сім’ї;

В) не відчиняти двері незнайомцям, в разі небезпеки телефонувати батькам, до міліції;

 

4.Правила безпечної поведінки у випадку ураження електричним  струмом:

А) підійти до потерпілого і перевірити його пульс;

Б) покласти на уражене місце мокру серветку;

В) звільнити сухою палицею дію електричного струму, відключити електрику, викликати службу 103;

 

  1. Правила безпеки при експлуатації побутових електроприладів:

А) користуватися електроприладами  у ванній кімнаті, де волога;

Б) не користуватися несправними  електроприладами, не торкатися оголених електричних проводів;

В) підходити до оголених проводів електроприладів, що упали на підлогу;

 

  1. Не можна користуватись несправними електроприладами, бо:

А) сваритимуть батьки;

Б) погасне світло;

В) можна загинути або отримати опіки;

 

  1. Щоб не сталося пожежі у твоєму будинку необхідно:

А) не гратися з сірниками, не залишати без нагляду, включені електроприлади;

Б)  не вмикати в одну розетку одночасно багато електроприладів;

В) користуватись справними електроприладами;

 

  1. Якщо у твоїй квартирі ( будинку) сталася пожежа ти:

А) заховаєшся під ліжком чи у шафі;

Б) намагатимешся залишити квартиру за будь-яких обставин;

В) позатикаєш мокрими ганчірками щілини біля дверей і вікон, вийдеш на балкон, кликатимеш на допомогу;

 

  1. Якщо вийти з приміщення під час пожежі неможливо:

А) щільно закриєш двері, заткнеш щілини, будеш подавати з вікна рятувальникам сигнал яскравою тканиною;

Б) будеш бігати по квартирі і гасити пожежу;
В) сховаєшся під одіяло;

 

  1. Правила поведінки у випадку пожежі у сусідів:

А) намагатися самотужки погасити пожежу;

Б) шукати сусідів, щоб повідомити про пожежу в їхньому будинку;

В) кликати на допомогу людей з інших будинків, викликати пожежників;

 

  1. Щоб вибратися з приміщення, де сталася пожежа, ти будеш рухатися:

А) повзком;

Б) на повний зріст;

В) пригнувшись або повзком, затуливши рота і носа вологою ганчіркою;

 

  1. Якщо твій товариш отримав опік, то ти:

А) охолодиш уражене місце;

Б) проколеш пухир, який з’явився на місці опіку;

В) змастиш уражене місце олією або якимось кремом;

 

                                     Твоя безпека

 

  1. Правила безпечної поведінки у натовпі:

А) панікуєш, хаотично рухаєшся, шукаєш вихід;

Б) лягаєш на підлогу і чекаєш допомоги;

В) застібаєшся, не тримаєш руки в кишенях, рухаєшся з натовпом людей;

 

  1. Якщо на перехресті працює і світлофор і регулювальник, то головні сигнали:

А) світлофора і регулювальника;

Б) регулювальника;

В) світлофора;

 

  1. Перейти перехрестя тобі допоможуть:

А) друзі;

Б) світлофор, регулювальник, пішохідний перехід;

В) вчитель;

 

  1. Які є види перехресть:

А) дитячі і дорослі;

Б) регульовані і складні;

В) регульовані і нерегульовані, прості і складні;

 

 

  1. Дорожні знаки сприяють:

А) безпеці транспорту;

Б) безпеці руху пішоходів і транспорту;

В) безпеці пішоходів;

 

 

  1. Якщо людина потрапила під лід:

А) побіжиш додому і сядеш дивитися телевізор;

Б) покличеш на допомогу, шукатимеш довгу палицю, щоб подати потерпілому;

В)  подаси руку і будеш витягати потерпілого;

 

  1. Правила безпечної поведінки на льоду:

А) крига  почала тріскатись, треба бігти далі;

Б) рухатись великою групою, а попереду повинен іти найменший;

В) не ходити на тонкий лід, іти натоптаними стежками;

 

  1. Якщо потрапив у промоїну, то:

А) тримаючись за край криги, кликатимеш на допомогу, вибиратимешся на той бік криги, звідки прийшов;

Б) будеш кричати, махати руками;

В) випливеш на середину промоїни;

 

  1. Порядна незнайома людина:

А) запропонує гроші на покупку велосипеда;

Б) нікуди не буде тебе запрошувати без батьків;

В) пригостить солодощами, покатає на автомобілі;

 

  1. При спілкуванні з незнайомцем:

А)  вступиш з ним в розмову, погодишся на його пропозицію;

Б) про будь-яку подію з незнайомцем нікому не розкажу;

В) не довірятиму незнайомцеві, щоб він не пропонував, буду відходити від нього;

 

  1. Якщо синоптики попереджують про наближення бурі, випадання великої кількості снігу, ти:

А) залишишся вдома, готуючись до наближення стихії;

Б) підеш до школи;

В) вийдеш з друзями на вулицю, чекаючи стихію;

 

  1. Що таке « план евакуації»:

А) план школи;

Б) план вулиці;

В)  напрям руху до запасного виходу у небезпечній ситуації;

 

 Правила поведінки на дорозі, при аваріях на виробництві

 

1. Про надзвичайну ситуацію ми дізнаємось:

А) від сусідів;

Б) з радіо;

В) гудків сирен, радіо, телебачення;

 

  1. У якому віці можна велосипедисту їздити на проїзній частині дороги:

А) з 13 років;

Б) з 14 років;

В) з 16 років;

 

  1. Що таке дорожні знаки:

А) знаки- помічники пішоходів, водіїв;

Б) математичні цифри;

В) букви алфавіту;

 

  1. Дорожні знаки:

А) попереджають, дають поради;

Б) забороняють, наказують;

В) попереджають, забороняють, наказують, дають поради;

 

  1. Водій подає звуковий сигнал, щоб:

А) попередити про поворот машини;

Б) попередити пішоходів та інших водіїв про небезпеку;

В) вказати пішоходам про початок переходу;

 

  1. Спеціальні машини:

А) машини, обладнані проблисковими маячками;

Б) великі машини, які перевозять пасажирів;

В) машини, які мають дозвіл проїжджати на червоне світло світлофора;

 

  1. Правила безпечної поведінки при хімічній аварії на виробництві:

А) відкрити вікна, щоб заходило свіже повітря;

Б) одягти засоби захисту органів дихання, вимкнути газ, електрику, взяти теплий одяг, вийти з будинку, укритися в найближчому сховищі;

В)  чекати батьків;

 

  1. Хто допомагає людям у надзвичайних ситуаціях:

А) аварійно-рятувальні служби;

Б) міліція;

В) вчителі;

 

  1. До надзвичайних ситуацій належить:

А) які виникли в результаті ДТП;

Б)  які виникли під час грізних природних явищ, або були спричинені діяльністю людини;

В) які виникли на перерві у школі;

 

  1. Правила поведінки при загрозі вибуху у приміщенні:

А) швидко лягати на підлогу, накривши голову руками;

Б) панікувати, вибігати із приміщення;

В) стати на підвіконня і кликати на допомогу;

 

  1. Якщо в приміщенні розбили ртутного термометра:

А) вологою повязкою захистити органи дихання і покликати дорослих на допомогу;

Б) віником зібрати ртуть, щоб мама ні про що не здогадалась;

В) закрити всі вікна, включити телевізор, чекати батьків з роботи;

 

  1. Під час надзвичайних ситуацій потрібно взяти із собою:

А) ноутбук;

Б) свої улюблені іграшки;

В) необхідний одяг і їжу

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку