Урок - тренінг "Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети."

Про матеріал

Навчальна складова: розглянути людину як унікальну живу істоту; формувати позитивну Я-концепцію; дати зрозуміти дітям, що немає зовсім „поганої”, „непривабливої” людини; треба вірити в себе і цінувати ті якості, які відрізняють нас від інших; учити учасників планувати життєві перспективи, визначати якості та вміння, необхідні для втілення мрії.

Розвиваюча складова: розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування, емпатію в міжособистісних відносинах, розвивати навички спілкування.

Виховна складова: виховувати в дітей людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей.

Перегляд файлу

Тема: Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети.

Мета уроку:

Навчальна складова: розглянути людину як унікальну живу істоту; формувати позитивну Я-концепцію; дати зрозуміти дітям, що немає зовсім „поганої”, „непривабливої” людини; треба вірити в себе і цінувати ті якості, які відрізняють нас від інших; учити учасників планувати життєві перспективи, визначати якості та вміння, необхідні для втілення мрії.

Розвиваюча складова: розвивати поняття учнів про самоповагу та її формування, емпатію в міжособистісних відносинах,  розвивати навички спілкування.

Виховна складова: виховувати в дітей людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Вид уроку:  урок - тренінг

Форми проведення: словесні, наочні і практичні

Методи організації навчальної діяльності: групові, фронтальні, індивідуальні

Методи й прийоми: вправа «Вільний мікрофон», метод «незакінченого речення»,

Обладнання: картки;  плакати; вирізані з паперу валізи; кольорові олівці,фломастери.

Перебіг уроку

І. Навчально-мотиваційний етап.

1. Організаційний момент.

Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Психологічне налаштування учнів до роботи на уроці.

Психоформула

Нехай не погасне бажання малят

Творити добро на планеты Земля.

3. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Вільний мікрофон».

— Як можна виявити свої здібності?

— Які умови потрібні для успішного навчання?

 

4. Перевірка домашнього завдання.

Метод «незакінченого речення»

Я розвинув у собі вольові навички …

5. Мотивація навчальної діяльності.

 Притча „Ворона та Павич”

У парку царського палацу  на гілку апельсинового дерева сіла чорна Ворона. У цей час по різнобарвному квітнику гордо прогулювався Павич. Побачивши його, Ворона прокаркала: „І звідкіля у нашому парку така жахлива птаха? А яка самовпевнена! Ходить ніби султан. Погляньте-но, які в неї страшні ноги, а  пір’я – який жахливий синій колір. Я б такого ніколи не носила. Ще й хвоста тягає за собою, наче лисиця”.

Ворона замовкла в  очікуванні. Павич через якусь хвильку сумно посміхнувся і відповів: „Гадаю, в словах твоїх правди немає, а все погане, що ти сказала, можна пояснити непорозумінням. Я і сам бачу, що в мене не так. Знаю, що шкіра на ногах зморшкувата. І мене це засмучує, тому й піднімаю так високо голову, щоб не бачити ніг. Ти бачиш тільки погане і закриваєш очі на мою красу. Те, що ти назвала жахливим – мій хвіст, мої пера, моя хода – саме цим я подобаюся  людям найбільше”.

 Запитання для обговорення:

- Чи сподобалася вам притча? Чим саме?

- Як би ви охарактеризували ворону?

- Що можна сказати про павича?

- Що є в характері павича такого, чого немає у ворони?

- Можна назвати цю притчу актуальною в наш час? Чому?

- Який висновок для себе можна зробити?

Кожна людина повинна усвідомлювати свої позитивні якості і поважати себе за них. Сьогодні на уроці ми знайдемо відповіді на ці запитання, розглянемо особливості поведінки з рідними й однокласника­ми. Знайдемо способи, які допоможуть розвивати повагу до інших людей та самоповагу.

6. Повідомлення теми і мети уроку.

Проблемні запитання.

— Чому кожна людина є унікальною?

7. Очікування. Вправа „Фруктовий сад”

- Як завжди, ми проговоримо, що саме ми очікуємо від себе на сьогоднішньому занятті. Свої очікування сьогодні ви запишете на карточках-фруктах, які потім розташуємо на плакаті з назвою „Фруктовий сад”.

ІІ. Операційно-пізнавальний етап.

  1. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.

1.1 Інформаційне повідомлення.

  Повага - одна з тих основ, яку не можуть змістити ні віяння моди, ні зміна стилю життя, ні зміни в особистому житті. Повага - це те повітря, який потрібен будь-якій людині. Тому що кожному з нас необхідно відчувати себе особистістю.

Людина, яка досягає поставленої мети заслуговує на повагу оточуючих і сама відчуває позитивні відчуття. Тому дуже важливо ставити перед собою мету і досягати її. Мета може бути різною. Завжди треба ставити мету, досягнення якої можливе.

1.2 Вправа «Мікрофон»

Обговорення фрази: «Дійсно впевнена у собі людина ставиться до себе з повагою».

 Учням пропонується закрити очі, уявити собі лист паперу, подумки написати на ньому слова «Я пишаюся тим, що я...», а потім закінчити цю пропозицію з використанням різних варіантів.

  1.  Робота в групах.

Кожна група отримує сюжетний малюнок із ситуацією. Ви обговорите якості, які проявляють люди в цих ситуаціях. Необхідно довести, що ці люди гідні поваги.(Кожна група готує доповідь, після цього роблять загальний висновок).

Здоров’язберігаюча фізкультхвилинка.

Станьмо, діти, чітко в ряд.

 Вирушаємо у сад.

Руки вгору піднімаєм,

Наче яблука зриваєм.

Назбираємо багато,

Щоб узимку ласувати.

 Руки на пояс ставимо всі,

 Будем стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад,

 Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

  1. Закріплення навчального матеріалу, формуваня знань, умінь та навичок.

2.1  Вправа „Мій портрет у променях сонця”

- Для виконання наступної роботи, ви на великому аркуші паперу намалюйте променисте сонце з 10-15 променями. Уздовж намальованих променів сонця напишіть свої якості і риси характеру (який я є), таланти і досягнення (що я вмію).

- Тепер ми об’єднаємося в пари. Кожній парі необхідно ознайомитися з „сонцем” свого партнера і підготувати невеличку розповідь про нього (можливо, це буде у вигляді рекламного ролика).

Запитання для обговорення:

- Які ваші враження від виконаної роботи?

- Що ви відчували, коли представляли свого партнера?

- Які відчуття переповнювали вас, коли були в центрі уваги?

- Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу?

2.2  Вправа „Комплімент”

- Як ви розумієте слово „комплімент”? (Комплімент – це приємне схвальне зауваження на чиюсь адресу, похвала)

- Чи часто ви чуєте похвалу на свою адресу?

- Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти гарні слова для кожного з них?

(про зовнішність: „Яке в тебе чудове волосся!”, „Твої очі голубі як небо!”, „У тебе дуже мила посмішка!”, „Видно, що ти займаєшся спортом. Ти завжди зібраний і підтягнутий!”, „На тебе завжди приємно подивитися!”

про справи: „Мені дуже подобається, як ти в’яжеш”, „Де ти навчилася так чудово плести з бісеру?”, „Ти малюєш, наче художник”, „Де ти навчився так чудово танцювати?”, „Я б із задоволенням навчився грати на гітарі, так як ти”…)

- Отже, спробуємо. Кожен повернеться до свого товариша, який сидить ліворуч і скаже комплімент. Тільки будьте щирі! Придивіться до друзів, і ви побачите: у кожного є чому повчитися!

Запитання для обговорення:

- Яке враження справила на вас ця вправа?

- Чи було складно говорити комплімент?

- Що ви відчували, коли комплімент говорили вам?

- Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу?

- Що приємніше говорити компліменти чи приймати їх?

- Коли хочеться говорити людині приємні слова?

2.3  Вправа „Машина часу”

- Що ви знаєте про машину часу?

- Чи хотіли б ви подорожувати на машині часу?

- Для того щоб нам відправитись у подорож, необхідно взяти з собою певний багаж. Багаж розкладається у валізі. Ви зараз отримаєте вирізані з паперу валізи( Додаток 4).Перш ніж відправитися в майбутнє, потрібно подумати:

- Ким би ви хотіли себе бачити? Дайте відповідь на запитання – запишіть:

У правій частині валізи:

- Яким я буду, коли мені буде 25 років? (моя професія, мій сімейний стан, мій дім, мої захоплення …)

У лівій частині валізи:

- Що я маю зробити, щоб стати таким? (указати свої власні дії)

Учасники за бажанням презентують свої роботи.

Запитання для обговорення:

- Чи сподобалося вам це завдання? - Що саме сподобалося?

ІІІ. Рефлексійно-оцінювальний етап.

  1. Підсумок уроку.

Учні одним словом висловлюють свої враження від уроку.

  1. Рефлексія.

- Про що нове ви дізналися?

- Що допоможе нам втілити свою мрію?

  1. Оцінювання.

ІV. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Виконати проект: «Моя мета»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Жажкова Тетяна Петрівна
    Дуже цікавий урок. Дякую.Творчої наснаги.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єложенко Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
8493
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку