Наказ про моніторинг дистанційного навчання

Про матеріал
Наказ містить посилання на чинні нормативні документи, які регламентують організацію дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році, а також перелік необхідних внутрішніх документів закладу. Буде у нагоді заступникам директора з навчальної роботи
Перегляд файлу

 

 

 

БЛАНК ЗАКЛАДУ

НАКАЗ

 

14.12.2023

 

Населений пункт

      №48-о

Про результати моніторингу

якості організації дистанційної

форми навчання як окремої

форми здобуття освіти

 

    Враховуючи безпекову ситуацію в ………… громаді, продовження воєнного стану в Україні, тимчасову окупацію смт …………, відповідно до розпорядження …………… селищного голови від 19 серпня 2022 р. № 40 «Про організацію освітнього процесу за дистанційною формою», наказу опорного закладу від 31 серпня 2023 р. №29-о “Про організацію освітнього процесу за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти) з 01.09.2023 року”, на підставі рішення педагогічної ради опорного закладу від 30.08.2023 року (протокол №1), заяв педагогічних працівників про згоду на дистанційну форму роботи в опорному закладі , керуючись Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, для учнів 1-11 класів за заявами батьків, незалежно від території обслуговування, в опорному закладі з 01.09.2023 року організовано освітній процес за дистанційною формою навчання як окремою формою здобуття освіти.              

   Заступниками директора з навчальної роботи Прізвище, Ім’я, КПрізвище, Ім’я, здійснено   моніторинг якості дистанційного навчання шляхом підключення до уроків онлайн, співбесід з вчителями, класними керівниками, перевіркою вчасних записів до електронного журналу (“Єдина школа”), спостереженням за викладанням інформації, матеріалів, завдань, інструкцій до виконання лабораторних, практичних, тестових, контрольних робіт, самих робіт на Google Classroom та за такими показниками:

  • технічне забезпечення вчителів;
  • сервіси навчання;
  • охоплення учнів дистанційним навчанням, відвідування онлайн-уроків;
  • навчання учнів з особливими освітніми потребами;
  • дотримання робочого часу вчителями;
  • відповідність дистанційних уроків затвердженому розкладу та синхронному/асинхронному режимів;
  • відповідність наданого матеріалу учням навчальним програмам;
  • форми оцінювання учнів, взаємозв’язок між учасниками освітнього процесу.

     Специфіка дистанційного навчання, що базується на цифрових технологіях, інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання. Дистанційні навчальні заняття в опорному закладі проводяться, відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття освіти в ОЗ “……………”, схваленого рішенням педагогічної ради від 07.02.2022 року (протокол №2) та введеного в дію наказом від 07.02.2022 року №22-о, через схвалені педагогічною радою від 31.03.2020 року (протокол №3), 21.08.2020 року (протокол №9), 24.12.2020 року (протокол №12) електронні освітні платформи, онлайн сервіси та інструменти (веб-сервіс Google Classroom для асинхронного навчання, ІКС «Єдина школа», ЕОП «Всеукраїнська школа онлайн», Zoom-конференцій для синхронного навчання, Viber для оперативного інформування учнів та батьків). Основною базовою платформою для обліку навчальної роботи визначено   Google Classroom. Відповідно до ст.38 Закону України “Про повну загальну середню освіту” педагогічною радою  від 30 серпня 2022 року (протокол №1) схвалено дистанційний режим роботи, розклад навчальних занять з урахуванням права учнів, які перебувають за кордоном та на тимчасово окупованій території, на освіту за українськими програмами; затверджено структуру навчального року та строки проведення канікул; використання електронного розкладу та електронного журналу. Онлайн-уроки проводяться в режимі київського часу, затвердженого розкладу з дотриманням тривалості занять відповідно до наказу МОЗ України від 01.08.2022 року №1371.

       Члени педагогічного колективу  працюють як з власних ноутбуків, так і з тих, які були передані їм у тимчасове користування закладом освіти і педагоги змогли вивезти їх з окупації. Вчителі, які знаходяться на підконтрольній Україні території і виявили бажання отримати ноутбуки по акту приймання- передачі, користуються отриманими новими хромбуками та ноутбуками.

      Класні керівники здійснюють моніторинг відвідування учнів уроків онлайн та виконання завдань в Google Classroom. Щодо учнів, які систематично не виконують завдання та не беруть участь в онлайн уроках, класні керівники зв’язуються, якщо є така можливість, та інформують через різні канали комунікації батьків учнів для визначення причини відсутності та невиконання обов’язкових завдань, доповідають адміністрації опорного закладу.

       Вчителі, які працюють з учнями з особливими потребами, враховують особливість дитини та адаптують завдання та поданий матеріал відповідно потребам даних учнів.

        Навчання учнів та робота вчителів проводилася згідно з розкладом роботи, затвердженим директором закладу. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти в закладі освіти під час навчання з використанням елементів дистанційного навчання в синхронному режимі майже всі вчителі проводили не менше 30% уроків  (Zoom) від загальної кількості уроків з кожного предмету. Режим роботи (асинхронний чи синхронний) педагоги відображали в календарному плануванні, під час планування занять на GoogleClassroom.

    У початкових класах педагогічними працівниками здійснювалось дистанційне навчання з усіх предметів інваріантної складової. Освітній процес забезпечують одинадцять педагогів початкових класів, чотири вчителі англійської мови та два вчителі інформатики. Вчителі використовують різні режими дистанційного навчання, програми та цифрові сервіси. Для дистанційної роботи найчастіше використовують платформу Zoom, інтернет-платформу Google Classroom, месенджер Viber. Є окремі вчителі-предметники, які використовують сервіс Google Meet.

Переважна більшість педагогів пройшли навчання в студії онлайн-освіти «EdErа» за 50-годинним курсом «Про дистанційний та змішаний формати навчання». Досконало володіють методикою проведення онлайн-уроків, широко застосовуючи презентації та майже всі можливі інтернет-ресурси – це і електронні підручники, віртуальні бібліотеки, онлайн словники, енциклопедії, журнали, каталоги вебсайтів за тематиками тощо.

Вчителі початкових класів до кожного проведеного уроку намагаються прикріпляти відео уроку/презентації з поясненням нового матеріалу. У свою чергу учні здійснюють зворотній зв’язок, прикріплюючи домашні завдання, завдання творчого характеру на інтернет-платформу Google Classroom.

Для організації дистанційного навчання  розроблено розклад уроків у початкових класах з урахуванням вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, враховуючи вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН у синхронному режимі протягом навчального заняття для учнів початкових класів унормовано. Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи для рухової активності, для очей.

Найбільш складним у процесі реалізації дистанційного навчання є:

1) Налагодження ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу.

2) Технічне забезпечення (відсутність необхідної техніки вдома (особливо стосується родин, де двоє і більше дітей), низька якість інтернет-зв’язку, відключення електроенергії).

3) Деякі учні початкових класів не можуть самостійно працювати з комп’ютерною технікою без допомоги батьків.

Вчителі-предметники 5-11 класів активно використовували електронні репозитарії освітнього контенту, а саме відеопояснення інших вчителів, інфографіку, документальні відеоролики (YouTube), відеоуроки Всеукраїнської школи онлайн, готові тестові завдання освітнього проекту «На урок» та LearningApps, створювали власні на гугл диску. Також кожен вчитель розробляє та накопичує власні розробки відеоуроків, тестових завдань, сценарії заходів онлайн тощо, дану інформацію вчителі систематизують, накопичують та зберігають на  гугл дисках. Декілька вчителів ведуть власні блоги.

         Оцінювання робіт здобувачів освіти під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчанняце встановлення рівня освітніх досягнень здобувачів освіти в оволодінні змістом окремої компетентності відповідно до вимог чинних освітніх програм. Основною метою оцінювання здобувачів освіти в умовах організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання була не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв’язку педагога зі здобувачем. Тому в організації щоденного освітнього процесу надавали пріоритет не поточному,  а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання здобувачам освіти підтримку, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності. Результати виконаних самостійних робіт здобувачами освіти використовувалися для відзначення їх успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання. Отримання навчальних матеріалів та спілкування між учасниками дистанційного навчання забезпечується через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі. Це письмові роботи (самостійні і контрольні, перекази, зокрема й окремі тестові, компетентнісні завдання тощо), а також навчальний проєкт, заповнення таблиць, побудова схем, моделей тощо.

        Результати оцінювання освітніх досягнень повідомляються здобувачам освіти у такі способи: фіксуються в електронному щоденнику (ІКС «Єдина школа»), надсилаються в індивідуальному порядку шляхом використання одного із засобів зв’язку (електронної пошти, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо). Оприлюднення списку оцінок для всього класу не зафіксовано.

       Моніторинг відвідування учнями синхронних, асинхронних занять, взаємозвязок учитель – учень, який здійснюється вчителем-предметником у співпраці з класними керівниками, дозволяє стверджувати, що дистанційний освітній процес здійснюється належним чином, але потребує подальшого вдосконалення взаємозв’язку вчителів та учнів, шляхом опанування сучасних, нових методів та форм дистанційного навчання, та поліпшення матеріально-технічного забезпечення як вчителів (ноутбуки, камери, мікрофони) так і учнів (безперебійна робота інтернету, забезпеченість необхідними технічними засобами).

      Разом з тим, не всі педагогічні працівники належним чином виконують свої посадові обов’язки у частині проведення синхронних онлайн-уроків.

Так, на сторінках предметів, які викладає вчитель …………. Прізвище, Ім’я, не дивлячись на неодноразові нагадування, спостерігалася невідповідність між кількістю уроків у КТП та записів тем і пояснень у GoogleClassroom, а також відсутність  пояснень та матеріалів до частини уроків (наявне лише запрошення на синхронний урок), що унеможливлювало навчання дітей у асинхронному режимі. Невчасно відводилися  колонки «Зошит» у вказаних класах.

Вчителем …………. Прізвище, Ім’я протягом вересня-частини грудня до електронного журналу 8-В класу не було записано уроки предмет. У Google Classroom матеріали уроків наявні, роботи  учнів перевірялися, синхронні уроки вчителем проводилися.

Станом на кінець семестру вказані недоліки вищезгадані вчителі виправили.

На платформі Google Classroom вчителі розміщували інформацію та завдання відповідно розкладу кожного класу, проте в деяких педагогів не розміщено інструкцію виконання завдання та критерії його оцінювання. Іноді вчителі – предметники, під час синхронного навчання допускають порушення норм часу у проведенні онлайн уроків. Залишались тривалий час неперевіреними учнівські роботи. Після нагадувань дані недоліки усувалися. Всі пропозиції, зауваження заступників, батьків враховано, виявлених порушень на даний час більше вчителями не допускається.

       Узагальнюючи вищевикладене,

 

НАКАЗУЮ:

      1. Вважати, що організація освітнього процесу за дистанційною формою як окремою формою здобуття освіти в опорному закладі відбувається відповідно до чинного законодавства.

      2. Вчителям Прізвище, Ім’я, Прізвище, Ім’я вказати на неприпустимість порушення Положення про дистанційну форму здобуття освіти в ОЗ “                ”.

      3. Педагогічним працівникам опорного закладу:

    3.1. Дотримуватись Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти та Положення про дистанційну форму здобуття освіти в ОЗ “………………..”;

      3.2. Підвищити власні досягнення з питань організації навчальної діяльності, самоосвіти, застосування знань на практиці у нестандартних ситуаціях;

      3.3. Удосконалювати спільну систему роботи з класними керівниками, батьками учнів щодо питань відвідування онлайн-уроків, виконання обов’язкових завдань, результативності навчання;

       3.4. Продовжити індивідуальну роботу з учнями, які не мають атестації з  предметів.

       3.5. Вчасно організовувати власну роботу на ІКС «Єдина школа».

       4. Заступникам директора з навчальної роботи Прізвище, Ім’я, Прізвище, Ім’я на період навчання учнів у дистанційному режимі:

        4.1.Здійснювати з 08.01.2024 року щотижнево (вибірково) контроль за якістю організації дистанційної форми навчання як окремої форми здобуття освіти.

        4.2. Надавати щомісяця аналіз організації взаємозв’язку між учасниками освітнього процесу, результатів навчання здобувачів освіти, для яких організовано освітній процес у дистанційному форматі, для врахування доцільності встановлення надбавки за складність та напруженість у роботі.

       5. Ознайомити педагогічних працівників з даним наказом через електронну пошту.

        6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                     Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 

З наказом ознайомлені:

                  Ім’я ПРІЗВИЩЕ

                   Ім’я ПРІЗВИЩЕ

docx
Додано
23 січня
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку