Н А К А З №__
по _______________________________________________
Про результативність методичної роботи
з педагогічними кадрами
в 2022-2023 навчальному році 22 червня 2023 р.
Головним завданням методичної роботи ліцею-інтернату у 2022-2023 навчальному році закладі було визначено науково-методичне забезпечення освітнього процесу, організація удосконалення професійної майстерності та кваліфікації педагогічних працівників, забезпечення їх професійною інформацією, виявлення та вивчення педагогічного досвіду, допомога в розробці та впровадженні інноваційних освітніх програм, методик, технологій. У своїй роботі заклад освіти керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією Нової української школи, Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
У поточному навчальному році педагогічний колектив продовжив реалізацію єдиної науково-методичної проблеми «Реалізація завдань компетентнісної освіти для ефективної підготовки ліцеїстів в умовах спеціалізованого закладу спортивного профілю». Члени методичної ради, керівники методичних підрозділів організовували системну роботу щодо зміни освітньої парадигми на компетентнісну, здійснювали методичну роботу на основі диференційованого підходу; підтримували педагогів у формуванні їх готовності до реалізації освітніх завдань у контексті реалій воєнного стану, набутті відповідних компетентностей, стимулювали педагогів до самоосвітньої діяльності в міжатестаційний період з опорою на їхню активність, досвід і знання. Планування роботи здійснювалось із урахуванням особистісних потреб педагогічних працівників, які вивчались шляхом діагностування, співбесід, анкетування, узагальнених результатів внутрішкільного контролю та передбачало заходи для реалізації обраної науково-методичної проблеми. Тематика теоретичних та практичних занять із педагогами, засідань методичних об'єднань підпорядкована єдиній методичній проблемі закладу. Ця система вдало поєднує різноманітні аспекти: організаційні, психолого-педагогічні, роботу з кадрами, роботу з учнями та їхніми батьками, зміцнення матеріально-технічної бази, стимулювання педагогів до самовдосконалення та самореалізації.
Відповідно до Річного плану роботи закладу освіти на 2022-2023 навчальний рік, на основі вивчення результативності освітнього процесу, діагностичного аналізу професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, рівня їх компетентності, з метою організації інтегрованої допомоги педагогічним працівникам в удосконаленні їх професійного рівня та покращення якості навчання учнів, створення в поточному навчальному році умов для формування професійної мобільності педагогічних працівників щодо подальшого впровадження нових Державних стандартів загальної середньої освіти, використовуючи сучасні досягнення психолого-педагогічної науки, методична робота ліцею-інтернату була спрямована на приведення фахової та методичної компетентності педагогічних кадрів до рівня сучасних вимог і охоплювала такі напрямки:
Методична робота закладу освіти була практично спрямована, здійснювалася як традиційними, так і нетрадиційними підходами, поєднанням індивідуальних, групових, колективних форм роботи з педагогами; вивченням можливістей поєднання очного і дистанційного надання освітніх послуг через єдину шкільну мережу Google Classroom за основною та дистанційною формами здобуття освіти, викликаними новими реаліями в період воєнного стану, використання різноманітних ресурсів для надання освітніх послуг, самоосвітньої діяльності та залучення учнів до участі у турнірах та змаганнях. Центром методичного простору ліцею є методичний кабінет, який працює в системі науково-методичного забезпечення освітнього процесу, надання консультативної методичної допомоги педагогічним працівникам. Робота методичного кабінету планується відповідно до запитів різних категорій педагогів: вчителів зі спорту, керівників методичних об’єднань, класних керівників, вихователів, педагогів, що атестуються. У методичному кабінеті є багата методична скарбничка, в якій систематизовано матеріали з досвіду роботи педагогів ліцею та колег з інших закладів освіти. З метою надання педагогам ліцею інформаційно-методичної допомоги було розроблено такі інформаційні пам’ятки «Меню» ефективного уроку», «Використання інноваційних технологій в освітньому процесі», «Складові безпечного освітнього середовища», «Використання інтернет-сервісів та цифрових інструментів» тощо.
Система методичної роботи ліцею-інтернату реалізовується таким чином, щоб сприяти становленню педагога як суб'єкта педагогічної взаємодії в умовах особистісно зорієнтованого навчання та виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасного закладу спеціалізованої освіти.
Методична рада ліцею практикує різноманітні традиційні та нетрадиційні форми роботи, які забезпечують удосконалення знань педагогів, сприяють виробленню єдиної педагогічної позиції щодо реалізації завдань науково-методичної проблеми навчального закладу. Для них характерні наявність постійного складу педагогів, адресна спланованість і системна періодичність у роботі.
Групові форми науково-методичної роботи в ліцеї-інтернаті використовуються з метою обговорення актуальних питань організації освітнього процесу, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду. Вони об’єднують педагогів за інтересами, у них створюються оптимальні умови для обміну досвідом, для творчих дискусій, виконання проєктів. До групових форм методичної роботи належать: творчі групи, методичні об’єднання, майстер-класи, методичні оперативки, творчі майстерні тощо.
Робота методичних об’єднань ліцею є домінуючою формою групової методичної роботи. Головним у роботі МО є робота над реалізацією завдань наукової проблеми ліцею, організація самоосвітньої діяльності педагогів, вивчення державних документів, ефективного педагогічного досвіду, а також опрацювання методичних рекомендацій, необхідних для продуктивного викладання навчальних предметів. Робота МО також передбачає діагностику утруднень у роботі кожного педагога, вибір актуальних тем, форм проведення засідань, удосконалення форм, методів, прийомів, змісту освітнього процесу. У ліцеї працює п’ять методичних предметних комісій: суспільно-гуманітарного циклу (керівник ______), природничо-математичного циклу (керівник ______), вчителів зі спорту (керівник ______), класних керівників (_______) і вихователів (керівник ______.). Усі керівники МО - досвідчені педагоги, мають вищу та першу кваліфікаційну категорію, грамотно, відповідно до стратегічних завдань сьогодення планують роботу предметних комісій.
Аналіз матеріалів роботи, звітів МО, відвідування уроків, позакласних заходів дають підставу стверджувати, що педагоги ліцею застосовують компетентнісний підхід у викладанні предметів та використовують ефективні форми і методи проведення навчальних занять, які спрямовані на творчий розвиток учнів, їх самостійну і аналітичну роботу. Відповідно до методичних рекомендацій на 2022-2023 н.р. викладання навчальних предметів було спрямоване на оволодіння учнями ключовими компетентностями та наскрізними вміннями. Педагоги застосовували елементи формувального оцінювання, мотивували учнів до продуктивного навчання.
Головним результатом роботи методичних підструктур є усвідомлення педагогами неподільності навчального та виховного процесу в закладі освіти, необхідності впровадження ідей компетентнісного підходу, дитиноцентризму, педагогіки партнерства у роботі з учнями. Весь освітній процес був спрямований на те, щоб допомогти ліцеїстам здобути потрібні знання та вміння, навчити застосувати їх в майбутньому житті. Педагогічні працівники навчають отримувати знання, міркувати, думати, стимулюють інтерес до навколишнього світу, відкриваючи ліцеїстам якомога більший потік інформації з життя, підтримують допитливість, розвивають спостережливість, здібності до певного виду спорту.
Протягом навчального року продуктивно працювало методичне об'єднання учителів предметів суспільно-гуманітарного циклу (керівник ___) Члени МО надають великого значення виховним можливостям предмету: вихованню читацьких інтересів школярів, формуванню естетичних смаків засобами художнього слова. Уся робота МО була спрямована на особистісний розвиток ліцеїстів. Під час проведених засідань були розглянуті питання «Як навчати під час війни: чеклист учителя на дистанційці»; «Візуалізація навчальної інформації як один із прийомів формування ключових та предметних компетентностей; «Формування позитивної мотивації до навчання» «Кейс-технологія як методи інтерактивного навчання».
Члени методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник _______) у цьому навчальному році працювали над проблемою «STEAM - освіта як шлях інтеграції навчальних предметів» та завданнями, які визначали цю тему, а саме: працювали над підвищенням якості знань та вмінь здобувачів освіти, акцентували увагу на міцному, свідомому засвоєнню здобувачами освіти основних наукових понять, вчили ліцеїстів використовувати здобуту інформацію на практиці, сприяли самовдосконаленню, розвитку мислення та творчих здібностей кожної дитини, реалізували таку освітню діяльність, щоб кожна дитина стала повноцінним, самодостатнім творчим суб'єктом діяльності, пізнання та спілкування. Під час засідань МО були розглянуті такі теми: «Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами ІКТ та дослідницької діяльності», «Розвиток творчого потенціалу ліцеїстів через науково–дослідну роботу», «Компетентнісно орієнтований підхід до навчання: суть, проблеми та перспективи», «Використання технології особистісно-діяльнісного підходу навчання в розвитку освітніх компетентностей учнів на уроках природничо-математичних дисциплін».
Методична робота методичного об'єднання вихователів у 2022-2023 н.р. (керівник _____) була спрямована на реалізацію проблеми закладу «Реалізація завдань компетентнісної освіти для ефективної підготовки ліцеїстів в умовах спеціалізованого закладу спортивного профілю». Головні зусилля в роботі МО було спрямовано на надання допомоги вихователям у підвищенні їх професійної майстерності, створення творчої робочої атмосфери, сприянні сприятливого морально-психологічного мікроклімату для пошуку та реалізації ефективних виховних технологій, втілення інновацій, загальної оптимізації виховного процесу.
Протягом навчального року вихователі творчо підходили до планування своєї роботи, працювали над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчали теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання, а саме: «Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення», «Підвищення фахової компетентності вихователя», «Ключові компетентності НУШ та їх впровадження на практиці», «Сучасний погляд на патріотичне виховання», «Розвиток м’яких навичок у підлітковому середовищі».
МО вчителів зі спорту (керівник _______) спрямовувало роботу педагогів на відновлення, оновлення та поглиблення необхідних загальноосвітніх та професійних знань, умінь і навичок фахівця, здійснює підготовку розробок, інформаційних матеріалів, що забезпечує проведення навчально-тренувального процесу на високому рівні. Провідним гаслом діяльності МО було підвищення професійного рівня вчителів зі спорту (відповідно до діагностики та кваліфікації) і рівня інформаційної компетенції; удосконалення володіння сучасними методиками та технологіями з метою підвищення ефективності та якості проведення навчально-тренувальних занять. У ході роботи обговорювалися питання «Вплив когнітивних здібностей на розвиток спортсмена», «Основи правильного харчування для спорсменів», «Сучасні методики тренування з видів спорту».
Така організація діяльності методичних об’єднань дає можливість забезпечувати неперервність педагогічної освіти, здійснювати прогноз щодо обсягів і напрямів професійної підготовки педагогічних працівників, формує потребу і здатність особистості до самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови українського суспільства. В основному, всі завдання, які були поставлені перед МО були вирішені, але потрібно продовжити роботу, спрямовану на підвищення якості навчання.
У процесі педагогічної діяльності значна увага приділялася такій складовій освітнього процесу, як взаємовідносини педагогічних працівників і учнів. Педагогічні працівники закладу освіти взаємодіяли із ліцеїстами на засадах педагогіки партнерства та особистісно орієнтованого підходу. Свою роботу педагоги спрямовували на виявлення навчальних можливостей учнів, формування у них творчо наукових здібностей, особливу увагу приділяли вивченню навчальних предметів як об’єктів пізнання.
У зв’язку із воєнним станом перед педагогами постало чергове непросте завдання – організація продуктивного освітнього процесу шляхом поєднання очного навчання та навчання з використанням технологій дистанційного навчання (для тих учнів, які перебувають за кордоном або у віддалених районах області). На сайті ліцею у розділі «Дистанційне навчання» учні разом зі своїми батьками мали можливість ознайомитися з розкладом занять, навчальним матеріалом, виконати завдання і тренувальні вправи. Навчальна взаємодія здійснювалося через соціальні мережі Viber, Facebook, платформу Сlassroom.google. Усі вчителі створили віртуальні класи у Сlassroom.google, у яких розміщували завдання для учнів та навчальні матеріали. Аби забезпечити успіхи у навчанні, вчителі пропонували учням готові й створювали власні інтерактивні вправи, вели додаткові онлайн-уроки, тренування на платформі Meet.google. Такий системний та творчий підходи педагогів допоміг ліцеїстам успішно засвоїти навчальну програму, закінчити навчальний рік.
Протягом навчального року педагоги опрацьовували інструктивні матеріали на інтернет-ресурсах «Всеосвіта», «На урок», Prometheus, EdEra для урізноманітнення завдань під час дистанційного навчання учнів, з метою саморозвитку працювали з фаховою літературою, знайомилися з новинами освіти на сайті МОН України, Osvita.ua. Тож педагоги ліцею завжди у пошуках шляхів, форм і методів, які б давали можливість розвивати в учнів здатність мислити та бути творчими людьми.
Однією із провідних колективних форм методичної роботи в ліцеї-інтернаті та потужним інструментом професійного розвитку є педагогічна рада. Педрада стимулює розвиток творчого потенціалу педколективу, ріст професійної майстерності педагогів. При визначенні змісту роботи педагогічної ради дирекція визначає насамперед ті питання, які є актуальними для всього педагогічного колективу і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить підвищення якості освітнього процесу. Проведенню тематичних педрад передувала велика підготовча робота: обговорювалися і затверджувалися плани з їх підготовки, проводилися мікродослідження, анкетування педагогів та учнів, проводилися тижні педмайстерності, панорами відкритих уроків і класних годин, організовувалася робота тимчасових творчих груп, проводилися методичні виставки. При проведенні педрад практикуються як традиційні форми проведення з читанням доповіді та обговоренням, так і нетрадиційні форми, в яких беруть активну участь всі члени колективу в обговоренні тих чи інших проблем. Протягом 2022-2023 навчального року були проведені засідання педагогічної ради на такі теми: «Про затвердження Режимів роботи ліцею-інтернату на 2022-2023 н.р.», «Про вибір форми здобуття загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році та вибір формату навчання в умовах правового режиму воєнного стану», «Про затвердження Алгоритму дій педагогічних працівників при сигналі «Повітряна тривога», «Мета та переваги формувального оцінювання», «Про результати проведення самооцінювання БЛІСП», «Про ефективність організації навчально-тренувального процесу», «Сучасні методики тренування у футболі». За результатами роботи, проведеної у ході підготовки та проведення педагогічних рад, та з метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, поліпшення якості освітнього процесу було розроблено методичні рекомендації, надано педагогам допоміжні інструктивні матеріали.
У зв'язку з повномасштабним вторгненням росії в Україну, введенням воєнного стану особливої актуальності у поточному навчальному році набула діяльність психолого-соціальної служби ліцею-інтернату. Практичний психолог _____ поновила навчально-методичне наповнення кабінету такими методичними посібниками «Надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають/перебували у зоні збройного конфлікту», «Рекомендації щодо виявлення та реагування на випадки жорстокого поводження з дітьми в умовах воєнного стану», «Психологічна підтримка та супровід дорослих і дітей у кризових ситуаціях», порадник для вчителів «Активності для учнів та учениць у бомбосховищах шкіл» та «Допомога людині яка знаходиться у стані шоку, стресу чи травми», «Групові форми роботи в системі психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинилися у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій», «Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації», «Використання метафоричних асоціативних зображень «НОТІУМ». Практичний психолог надавала допомогу в адаптації учнів ВПО до нових умов навчання та проживання, здійснювала їх психологічну підтримку. На виконання завдань превентивної роботи, у рамках акції «16 днів проти насилля» з 5-9 грудня, були проведені такі профілактичні заходи: «Інтимне селфі в інтернеті-жарт чи небезпечний ризик?», квест «НЕ ВЕДУСЬ». Впродовж акції ліцеїсти вчилися релаксувати та будувати свій ресурсний внутрішній світ без насилля, без війни за допомогою патріотичних ігор «Все буде Україна», «Знай наших», «Ой, у лузі…», «Доброго вечора, ми з України», пазли «Мрія». Проведення таких заходів сприяло зростанню духу незламності ліцеїстів, які на 100% вірять у перемогу ЗСУ над росією.
На офіційному сайті закладу освіти практичний психолог висвітлювала інфографіки та матеріали інформаційного характеру для ліцеїстів, батьків, педагогів, а саме: «Зниження рівня тривожності, паніки у дітей і дорослих у воєнний час», «Перша психологічна допомога дітям від рідних», «Профілактика стресових розладів», «12 експрес-способів заспокоєння для батьків», «Як опанувати себе і не зірватися на дитині», « Що таке тривожність і як її подолати», «Як мотивувати себе», «Як розпізнати синдром професійного вигорання?», «Як допомогти пережити травматичний досвід старшим дітям», «Як можна допомогти людині у стані панічної атаки», «Як поповнювати власний ресурс», «Натхнення для доброї підтримки один одного під час війни».
Соціальний педагог ліцею ____ протягом навчального року працювала у тісній співпраці з практичним психологом, класними керівниками, вихователями, службою у справах дітей, центром служби для молоді, адміністрацією ліцею. Створила банк даних про здобувачів освіти за місцем їх проживання по ОТГ, провела соціальну паспортизацію груп ліцею. Проте не всі заплановані заходи були реалізовані у повному обсязі.
Беручи до уваги поради практичного психолога, педагоги ліцею використовують нові методи і вправи, що мають на меті навчати учнів емоційної розкутості, вмінню проявляти свій настрій, відчувати іншу людину, поважати її, розвивати навички само презентації. Тому і загальношкільні методичні заходи мають нестандартний характер. Так, під час методичних посиденьок «Використання інноваційних технологій в освітньому процесі або «меню» ефективного уроку» педагоги ліцею презентували не тільки професійні напрацювання, дієві освітні інструменти, а й смаколики, приготовлені власноруч. Вчитель мистецтва ___ провела Workshop “Великоднє свято наближає перемогу“, під час якого педагоги власноруч виготовляли пасхальний декор для оздоблення подвір’я ліцею. Заступник директора з навчальної роботи ____ залучила вчителів-предметників до обміну ефективним досвідом з теми «Використання інтернет-сервісів та цифрових інструментів».
Педагоги ліцею також активно впроваджують у освітній процес проєктивні технології. Реалізовані проекти створювали умови для творчої самореалізації учнів, підвищували їх мотивацію до навчання, сприяли розвитку інтелектуальних здібностей, формували пошуково-дослідницькі навички, а саме:
- «Мова - це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її". Під таким гаслом учні 11-А класу разом зі вчителькою української мови та літератури ____ працювали над реалізацією проєкту "Чистота мовлення та боротьба проти забруднення рідної мови". Під час проведених досліджень одинадцятикласники виявили основні причини забруднення рідної мови ліцеїстами та з'ясували шляхи подолання негативних мовних наслідків.
- Вчитель мистецтва з учнями 9-А класу реалізувала проєкт «Нехай лунає українське». У ході його реалізації ліцеїсти збирали інформацію про україномовних виконавців, слухали їх музику, пропагували звучання української пісні у публічному просторі.
- Вчитель української мови та літератури разом з педагогом-організатором та десятикласниками після вивчення творчості Лесі Українки створили літературний фотопроєкт «Лісова пісня».
- За творчим задумом в.о.директора ліцею вчитель мистецтва реалізувала соціально-мистецький проєкт в укритті «Незламні».
- Учні 10-Б класу разом із наставниками реалізували творчий проєкт «Одягни ліцей у вишиванку».
- Вчитель англійської мови запропонувала дітям нетридиційний проєкт - караоке батл сучасних англомовних пісень «I am the best singer»;
- Проєкт «НЕЗЛАМНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ СПОРТ» - (вихователь 10-Б класу .);
- Творчий проєкт «Андріївські вечорниці» (вихователі 8-11 класів);
- творчий проєкт БЛІСП «Тризуб – закодований символ України (вчитель мистецтва , педагог-організатор, вчитель трудового навчання )
З метою формування мотивації до навчання, ключових компетенцій, розширення освітнього кругозору, виховання інтересу до навчальних предметів у ліцеї-інтернаті проводилася позакласна робота з учнями. Особливо хочеться відзначити заходи таких педагогів:
інтегрований інтерактивний квест “У пошуках скарбів” (вчитель мистецтва та вчитель зарубіжної літератури);
марафон вдячності «ШАНА НЕСКОРЕНИМ»
фотозвіт канікулярного тижня БЛІСП «Здорове харчування завжди в тренді! (класні керівники та вихователі 8-11 класів)
акція підтримки «Ворожу літературу - на макулатуру, а гроші – на ЗСУ» (методист з ВЧ , бібіотекар );
акція “16 днів проти насильства” (практичний психолог, соціальний педагог );
інтегрований урок української мови та футболу «Футбол – це не просто гра, футбол – це життя» (вчитель української мови та літератури, вчитель з футболу )
інформаційно-пізнавальний колаж «Шевченко від А до Я» (вчитель української мови та літератури )
марафон для допомоги захисникам – «Шоколад для ЗСУ» (методист з ВЧ )
вчитель інформатики провів з учнями 9-х класів УРОК МІННОЇ БЕЗПЕКИ. На занятті були використані матеріали, надані ЮНІСЕФ Україна;
екскурсія до Музею історії міста Бердичева на виставку «Фотопроєкт «Квітень-86. Відлуння». (класний керівник та вихователь 10-Б класу );
година спілкування «Атомна весна України ( кл.керівник 9-А класу);
урок патріотизму «Ми – українці! Живімо, творімо разом, а не поодинці»), інтелектуально-розважальний брейнштормінг «Гідні бути українцями», урок незламності «Ми українці: честь і слава незламним», інформаційний САSE-STUDI «Знати, щоб жити!» (вихователь 10-Б класу );
інформаційна кампанія «СТОП! БУЛІНГ» (практичний психолог);
тематичні радіодні «Чорний біль над білим світом», «Між нами»;
“Бюро психологічних знахідок “Стрес як ресурс” (практичний психолог );
квест «Вода – джерело життя» (вчитель хімії ).
Модель діяльності сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Саме тому основною стратегією підвищення методичної грамотності та професійної компетентності вихователів у 2022-2023 р. стали саморозвиток й самоосвіта. Систематично вихователі ліцею-інтернату працювали над поповненням знань із різних джерел з урахуванням інтересів, схильностей кожного педагога та об’єктивних потреб закладу. В умовах карантину кожен педагог закладу, виходячи із технічних та інших можливостей, продовжив роботу з самоосвіти та підвищення кваліфікації у форматі онлайн-навчання, прийняли участь у вебінарах всеукраїнської освітньої платформи «Всеосвіта», «На урок», Prometheus: «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми», «Підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Можливості платформи «Всеосвіта» для дистанційного навчання», «згуртування дитячого колективу та робота з батьками в умовах дистанційного навчання», «Організація навчання та дозвілля під час карантину – користні матеріали на допомогу педагогу»; Суїцидальна поведінка у підлітків, причини виникнення та алгоритм подолання», «Дистанційні та психологічні ігри в сучасному освітньому процесі», «психологічна допомога дітям та дорослим у кризових станах». Результатом є отримані сертифікати. Участь у вебінарах – ефективний засіб підвищення рівня компетентності педагогів під час дистанційної роботи.
З метою підвищення ефективності взаємодії педагогічних працівників з батьками та ліцеїстами вихователями виготовлено та розповсюджено у соціальних мережах та групах методичні публікації на теми: «Мережа Інтернет – правила безпечної поведінки» , «Обмеження, що діють під час адаптивного карантину. Як уберегти себе та родину?», «Все про вакцинацію. Щеплення – шлях від карантинних обмежень до звичного життя», «Як уберегти дитину від участі у небезпечних челенджах та інтернет-іграх».
Система підвищення професіоналізму педкадрів – це цілісний комплекс взаємопов’язаних і взаємозумовлених організаційно змістовних компонентів. Вона передбачає безперервну післядипломну освіту, а саме: курсову підготовку, атестацію, самоосвітню діяльність.
Спільна робота адміністрації та педагогічного колективу в напрямку підвищення кваліфікації розпочалась з вивчення теоретичних засад, нормативної бази, аналізу курсової підготовки вчителів закладу за 2022 рік. Відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800, у ліцеї затверджено графік курсової підготовки кадрів на 2023 рік. Відповідно до поданих заяв, станом на червень 2023 р. відповідно до затвердженого графіка усі педагоги пройшли курсову підготовку у Житомирському ОІППО у обсязі 30 годин. Курсова підготовка вчителів та вихователів здійснювалася у дистанційному режимі. Протягом січня - травня 2023 року педагоги закладу підвищували кваліфікацію онлайн на освітніх порталах, проектах, студіях, сервісах: «На урок», «Всеосвіта», «EdEra», «Prometheus» «Аtomshub» та інших. Педагогічні працівники займалися постійним самовдосконаленням і саморозвитком, поглиблюючи як свої власне предметні знання, так вдосконалюючи навички методичної роботи.
Педагоги БЛІСП активно та результативно застососвують у своїй роботі цифрові ресурси та інструменти. У вересні 2022 року педагогічний колектив закладу успішно завершив навчання за програмою “Цифрові інструменти Google для освіти”, а Бердичівський ліцей-інтернат спортивного профілю отримав спеціальний статус - “#Заклад_освіти__учасник_програми_Google_for_Education.
Одним із важливих напрямків удосконалення педагогічної майстерності є атестація педагогів, яка здійснюється у відповідності з чинним законодавством, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, змінами і доповненнями до нього. Головним завданням атестаційного періоду є комплексна оцінка рівня кваліфікації педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності вчителів та вихователів.
У звітному році було атестовано 9 педагогічних працівників:
_______, вихователь |
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» |
__________, вихователь |
Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» |
______________, вчитель зі спорту |
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» |
_______________, вчитель зі спорту |
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорі» |
_______________, вчитель зі спорту |
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» |
______________, вчитель зі спорту |
Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» |
______________, вчитель зі спорту |
Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії» |
_______________, вчитель зі спорту |
Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії» |
________________, вчитель зі спорту |
Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст» |
На початок 2022–2023 навчального року у ліцеї-інтернаті працювали 32 педагоги. Мають вищу освіту 30 педагогів (94%); 2 – незакінчену вищу освіту.
За кваліфікаційними категоріями: 9 педагогів (28%) мають вищу категорію; 5 педагогів (16%) - першу категорію; 6 педагогів (19%) - другу категорію; 12 педагогів (37%) - категорію «спеціаліст».
Порівняльна характеристика кваліфікаційних категорій педагогів
Кваліфікаційна категорія |
Вересень 2022 р. |
Травень 2023 р. |
Спеціаліст вищої категорії |
14 |
15 |
Спеціаліст першої категорії |
5 |
4 |
Спеціаліст другої категорії |
7 |
11 |
Спеціаліст |
6 |
2 |
ПОРІВНЯЛЬНИЙ МОНІТОРИНГ
кваліфікаційних категорій педагогів
Аналізуючи результати атестаційного періоду 2022-2023 навчального року, можна зробити висновок про позитивну тенденцію у підвищенні рівня професійної кваліфікації педагогів. Успішна атестація членів педагогічного колективу свідчить про те, що професійний рівень і результативність професійної діяльності відповідають загальним вимогам, педагоги володіють сучасними педагогічними технологіями, підвищують свій професійний рівень.
В цілому методична робота структурних підрозділів ліцею-інтернату ведеться на належному рівні, діяльність усіх методичних об’єднань скоординована, носить цілеспрямований і системний характер. Робота всіх структурних підрозділів методичної служби ліцею спрямована на безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності педагогів, їх компетентності в організації, проведенні та забезпеченні освітнього процесу. У педагогічному колективі створена атмосфера творчого пошуку, зацікавленості і прагнення педагогів до оволодіння сучасними інноваційними технологіями, до підвищення рівня професійної майстерності. Завдання методичної служби на 2022-2023 навчальний рік в основному реалізовані.
Проаналізувавши методичну роботу БЛІСП, можна зробити висновок про те, що педагогічні працівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі із здобувачами освіти.
Разом з тим педагогічному колективу необхідно:
- удосконалювати роботу за пріоритетними напрямами діяльності;
- продовжити роботу щодо організації освітнього процесу на основі вивчення та розвитку здібностей та обдарувань ліцеїстів;
- продовжувати роботу щодо підвищення професійної майстерності педагогів;
- висвітлювати свої професійні досягнення на сайті закладу, активніше публікувати свої творчі напрацювання на освітніх порталах.
На підставі вищезазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на наступний навчальний рік та з метою підвищення ефективності методичної роботи, -
НАКАЗУЮ:
1. Визнати методичну роботу у 2022-2023 навчальному році задовільною.
2. Продовжити реалізацію науково-методичної проблеми «Реалізація завдань компетентнісної освіти для ефективної підготовки ліцеїстів в умовах спеціалізованого закладу спортивного профілю».
2. Методистам _____________________________.:
2.1.На засіданні методичної ради ліцею докладно проаналізувати результати методичної роботи у 2022-2023 н.р. та визначити основні напрямки діяльності на 2023-2024 н.р.;
Серпень 2023 р.
2.2. Проаналізувати вплив методичної роботи на результативність освітнього та навчально-тренувального процесів за підсумками спортивних змагань, участі ліцеїстів у НМТ.
До 30 серпня 2023 р.
2.3. Забезпечити супровід педагогів щодо організації науково-методичної, інноваційної діяльності, як важливого чинника підвищення професійної компетентності педагога. Протягом року
2.4. Продовжити моніторингові дослідження якості освітнього та навчально-тренувального процесів, рівня вихованості учнів.
Протягом року
3. Керівникам МО:
3.1.Розробити проєкти планів роботи МО на 2023-2024 н.р. відповідно до Річного плану ліцею, науково-методичної проблеми.
Серпень 2023 р.
3.2. Передбачити під час планування роботи участь кожного педагога у методичній роботі ліцею. Серпень 2023 р.
3.3. З метою підвищення рівня мотивації педагогів ліцею до саморозвитку та підвищення рівня професійної компетентності практикувати більш широке застосування нових, нетрадиційних форм методичної роботи.
Постійно
4. Педагогам ліцею-інтернату:
4.1. Працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності освітнього процесу.
Постійно
4.2. Удосконалювати матеріально-технічну базу навчальних кабінетів з метою більш широкого використання педагогами інформаційних технологій в освітньому процесі;
Постійно
4.3. Активізувати участь у фахових конкурсах, публікаціях у фахових журналах та вчительських інтернет-виданнях. Постійно
5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на методистів__________.
Директор ліцею-інтернату __________________