Тема : Написання малої букви «л» і складів з нею.
Мета :
─ навчальна : познайомити з новою письмовою буквою, її елементами; продовжити формувати уявлення про букви, розрізняти звуки і букви; формувати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, позначати мовні звуки на письмі: вчити списувати склади з вивченими буквами з друкованого і рукописного тексту;
─ розвиваюча : розвивати зв’язне мовлення учнів; вміння аналізувати, порівнювати рукописні букви та їх елементи; розвивати уміння працювати за зразком, виконувати завдання з коментуванням, здійснювати самоперевірку; розвивати комунікативні вміння й навички;
─ виховна : виховувати бажання вивчати рідну мову, спілкуватися нею усно і письмово; формувати позитивне ставлення до навчання, до однокласників, вміння співпрацювати в групі; виховувати старанність, наполегливість, охайність.
Задачі : вчити правильно каліграфічно писати нову букву, правильно й злито поєднувати її з іншими в процесі написання складів; формувати повноцінну навичку письма; називати і розбірливо писати вивчені букви, дотримуючись графічних, технічних і гігієнічних вимог; писати рукописними буквами злито; виявляти і виправляти графічні недоліки письма як з допомогою вчителя, так і самостійно.
Обладнання : К. Пономарьова «Я пишу» зошит з письма і розвитку мовлення 1 клас І частина Київ, видавництво «Оріон», 2018 р.; конверти з елементами рукописних букв; кольорові олівці; малюнок лисички; ІК, фліпчарт.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба для уроку :
Зошит, ручки, олівці.
Всі готові? Молодці!
І. Актуалізація.
Малюнковий диктант ( на листках)
─ Я показуватиму вам малюнок, а ви записуйте букву, з якого починається слово.
─ А на яку букву у мене не було малюнка? Давайте напишемо букву и.
ІІ. Усвідомлення (осмислення).
Групова робота
Підготовка до ознайомлення з рукописно буквою «л».
1) аналітико-синтетичні вправи
- з’єднайте малюнок і звукову схему, визначте місце звука [л] в слові
═ |
● |
─ |
─ |
● |
─ |
● |
─ |
- Хто з цих звірів дикий, а хто – свійський ?
Робота з малюнком у зошиті (сторінка 32)
Давайте пригадаємо імена дівчат, про яких ми читали на читанні. (Лола, Алла)
Куди вони пішли? (До лісу; у слові ліс звук л м’який на початку слова.)
Що вони там збирали? (малину, в середині слова, твердий)
2. Ознайомлення з новою буквою.
1) розгляд друкованої і рукописної букви, порівняння їх, зіставлення з раніше вивченими буквами
■ порівняння друкованої і рукописної букв «л» : що спільного, чим відрізняються
■ порівняння, зіставлення рукописної букви «л» з раніше вивченими буквами
- рукописна мала буква «л» складається з двох елементів : короткої похилої палички з заокругленням ліворуч та короткої похилої палички з заокругленням праворуч;
- які букви мають такі ж елементи (а и і у), а саме – коротку похилу паличку з заокругленням праворуч
- які букв не мають спільних елементів з буквою «л» (о е)
■ підготовчі вправи до написання букви
- обведіть ручкою рукописну букву «л» та розфарбуйте
Робота в зошиті
Казка
1. Перегляд відео написання букви.
- розгляд зразків нової букви; демонстрація на дошці; написання букви в повітрі; обведення зразка букви тильною стороною ручки;
обведення букв; самостійне письмо;
- розгляд і пояснення з’єднань нової букви з іншими вивченими буквами : в складах Лл – за допомогою нижнього з’єднання, в складах
Ли Лу – верхнє з’єднання, в складах Ла Ле Ло – середнє з’єднання.
- самостійне письмо (дописування незакінчених рядків зошита, списування з рукописного та друкованого тексту складів)
3. Закріплення вивченого матеріалу.
- За допомогою карти пам’яті давайте пригадаємо все, що ми тепер знаємо про рукописну малу букву «л».
Павутинка (якщо залишиться час)
ІІІ. Рефлексія
─ Пригадайте, у якої букви немає спільних елементів з буквою «л»? (з буквою о)
Тепломір успіху з цеглинками.