Тема :Написання рядкової букви «З»(зе), складів, слів із нею. Розвиток зв’язного мовлення
Мета:Вчити учнів писати рядкову букві З(зе), з’єднувати її з іншими буквами, розвивати фонематичний слух, збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати любов до природи.Розвивати вміння писати правильно, красиво, охайно
Обладнання: Малюнки із зображенням звірів, кроссворд, картки звуків, предметні карточки.
Зміст уроку
1.Бесіда.
*Серед слів, які ви називали, було слово «звірі».Ахто такі звірі?
* А де в місті ми можемо побачити звірів? (у зоопарку)
* Яких звірів ви знаєте?
*А зараз ми знову відправимося на екскурсію в зоопарк.А перепускою в зоопарк будуть ваші знання.
Діти по черзі розповідають про тварин:
У зоопарку є звірята:
Зайчик, зебра,зубренята
Ось волохатий зубр стоїть.
Їх ви,дітки, розглядайте,
Першу букву упізнайте,
Дружно всі її назвіть.(Буква «З»)
*Які ще звірі ,що «дружать» з літерою «з» вам відомі? (Козуля, зозуля,Змія,полоз)
*Пані ,Зебро,де ви йдете?
*Пані,Зебро, що несете?
Несу зайчика малого
Заболіла ніжка в нього.
Зима морозяна надворі
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі.
Проснули зайчики малі.
Учні порівнюють друковану й рукописну літеру. Звертають увагу, що у рукописної літери елемент переходить у петлю.
Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо вгору до лінії , закругляючи праворуч. Потім – вниз і ліворуч до нижньої рядкової лінії без заокруглення вгору. Не відриваючи руки , рухом праворуч і вниз опускаємо нижній півовал, який , торкнувшись міжрядкової лінії, переходить у петлю. Лінія петля перетинає півовал на нижній рядковій лінії. Пишимо під лічбу « і- раз, і – два- і».
Вправи для кисті рук:
«Стіна – невидимка», «Квітка», «Звірятко», «Метелик».
Посл. загадку:
Зозуля відома всім як бездомниця. Вона не будує гнізда, не висиджує яєць, не знає материнської тривоги, турботи і радощів. Але потомство все ж залишає. На Україні зозулі підкидають свої яйця очеретянкам , білим плискам, сорокопудам. Зозуляче яйце можна знайти в гнізді майже будь-якого співочого плата: вівчарика, волового очка,тинівки,мухоловки і в багатьох інших гніздах пташок. Навіть дивно , в яких різноманітних гніздах і на якій різноманітній їжі виховується зозулячий рід.
Зранку , вдень і в надвечір’я
Облітаю ліс уздовж і вшир я
Занесу своє яєчко
У чуже якесь гніздечко
Легко всівшись на суку
Я роки лічу ку-ку. (Зозуля)
Взимку білий кожушок
Носить звір цей,побігайчик
Має пару довгих вушок,
Куций хвостик. Хто ж це? (Зайчик)
Ходить – блукає і навкруги
Пухом вкриває ліси та луги. (Зима)
Щоза пташки у ліску,
Все виспівує :КУ-КУ! (зозуля)
Не літаю, не кричу
Все с-с-сичу, с-с-сичу ,с-с-сичу.
По землі повзаю я
Люди звуть мене…(змія)
1.Звуковий аналіз .Лексична робота.
Діти розглядають малюнок, називають предмет, визначають наголос у слові.(замок)
Потім будують звукову модель і записують слово в рядку.
Слово – це старовинна будова
З гостряками мурованих веж.
Щойно зміниш ти наголос слова –
Цим одразу будову замкнеш(замок - замок)
-Чистомовки для розвитку фонематичного слуху.
За – за – за – дідова коза
Зі –зі – зі – не ламай лозу
Зе – зе- зе –кінь не довезе
Із – із- із - скиплячий віз
Азь –азь –азь –молодий князь
Зи – зи з зи – чумацькі вози.
Написання слів з пропущеними літерами.
Гра «Піймай звук»
Зоровий диктант сл.
Гра «Піймай звук»
*Зіна в зарості пішла
Зіна зайчика знайшла.
Заховала у корзину.
Зверху кинула хустинку.
Зайчик хитрий був, як лис-
З-під хустинки втік у ліс.