Написання рядкової букви "ж" (же), складів, слів із нею

Про матеріал
Ознайомити учнів з малою рукописною буквою "у"; вчити писати нову бу¬кву і правильно поєднувати її з вивченими буквами; вправляти їх у звуко-складовому аналізі слів; виховувати у дітей старанність під час письма. Обладнання. Картки з літерами; предметні малюнки
Перегляд файлу

Написання рядкової букви "у"

Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою "у"; вчити писати нову бу­кву і правильно поєднувати її з вивченими буквами; вправляти їх у звуко-складовому аналізі слів; виховувати у дітей старанність під час письма.

Обладнання. Картки з літерами; предметні малюнки.

Зміст уроку

I. Організаційний момент.

Учні повторюють лічилку, як треба сидіти під час письма, як тримати зо­шит, ручку.

II. Повторення вивченого на попередньому уроці.

1.  Фронтальне опитування.

— Яку букву ви вчилися писати на минулому уроці? Покажіть картку з дру­кованою буквою "а". Напишіть на дошці рукописну малу літеру "а". (Один учень пише на дошці "а", решта спостерігають, виправляють помилки.)

— Який звук вона позначає? Назвіть слова з цим звуком. Пригадайте вивче­ну скоромовку.

2. Гра "Впіймай звук [у]".

— Послухайте вірш і знайдіть у ньому слова (оплесками) зі звуком [у].

Удав — товстезний і строкатий —

У затінку улігся спати.

Увившись між високих трав,

Удав до вечора куняв.

(О. Кононенко)

3. Звуко-складовий аналіз слів: трава, куняв.

ІІІ. Робота в зошиті на с 14.

1.  Розгляд малюнка.

Учні розглядають малюнок. Складають речення за схемою, роблять повний звуковий аналіз слова удав з опорою на схему, подану під малюнком.

2.  Ознайомлення з рядковою літерою "у".

Учні розглядають рукописну і друковану літери, з'ясовують, чим вони по­дібні і чим відрізняються.

3. Написання рядкової літери.

— Мала літера "у" складається з прямої похилої палички із заокругленням внизу і палички з петлею. Починаємо писати з верхньої рядкової лінії. Пишемо пряму похилу паличку із заокругленням внизу і доводимо до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену паличку вниз до міжрядкової лінії, де вона переходить у петлю, перетинає подовжену на нижній рядковій лінії і закінчується на середині рядка. Пишемо під лічбу раз-і, два-і (два-і промовляємо протяжніше).

Спочатку учні "обводять" кілька літер у повітрі, обводять зразок елементів букви "у" в зошиті, потім пишуть самостійно рядок елементів. У другому ряд­ку пишуть букву "у".

IV. Фізкультхвилинка. Повторення вправи попереднього уроку.

V. Продовження роботи в зошиті.

/. Написання букви "у" парами (безвідривно): другий елемент першої букви доводимо до верхньої рядкової лінії, звідки починаємо писати наступну букву

2.  Слухання вірша.

Кричить мій менший братик:

— У-а!У-а!У-а!

Він знас небагато —

Дві букви "у" та "а".

(І. Січовик)

3.  Написання буквосполучення "уа".

4.  Написання буквосполучення "ау".

— Розгляньте ще раз малюнок на сторінці зошита. Яка пригода трапилася з дівчинкою?

Яке слово кричить дівчинка? (Ау!) З яких звуків воно складається? Які вони за звучанням? Покажіть відповідні писані букви. Запишемо букви в зошиті.

Вчитель звертає увагу на нахил букв, призначення похилої лінії, поєднання букв.

5.  Фізкультпауза.

— Діти, уявіть, що ми з вами теж йдемо в ліс. Виходимо з класу (імітують вихід). Ідемо легко, повільно, милуємося красою осіннього лісу (повертають голови вліво, вправо). Повітря чисте, свіже, подихаємо (глибоко вдихають і види­хають). А ось і галявина. Зупинимося. Назбираємо листочків. (Діти імітують збирання листя.) Відпочинемо. Тихенько йдемо до класу і сідаємо за парти.

6. Звуко-складовий аналіз слів "учень", "груша".

Учні послідовно називають звуки у словах, доповнюють звукову схему сло­ва "груша".

VI. Розфарбовування малюнків.

VII. Підсумок уроку.


docx
Додано
13 лютого
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку