Написання складних прикметників 6 НУШ

Про матеріал
Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загально пізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки прикметника; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників у мовленні» розвивати пам'ять, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НАПИСАННЯ СКЛАДНИХ ПРИКМЕТНИКІВ

Номер слайду 2

ГРА «ТАК-НІ»1. Прикметник – це самостійна частина мови 2. Відповідає на питання що? 3. Вказує на ознаку предмета 4. Означає назву істот і неістот 5. Має числа однини та множини 6. Має шість відмінків 7. Має кличний відмінок - сьомий відмінок 8. Має три групи за значенням 9. Має повні і короткі форми 10. Має три ступені порівняння 11. У реченні буває лише означенням 12. Словам-іменникам надає забарвлення

Номер слайду 3

ГРА «ТАК-НІ»1. Прикметник – це самостійна частина мови – «Так».2. Відповідає на питання що? - «Ні»3. Вказує на ознаку предмета - «Так»4. Означає назву істот і неістот – «Ні»5. Має числа однини та множини - «Так»6. Має шість відмінків - «Так»7. Має кличний відмінок - сьомий відмінок – «Ні» 8. Має три групи за значенням - «Так»9. Має повні і короткі форми - «Так»10. Має три ступені порівняння – «Ні»11. У реченні буває лише означенням – «Ні»12. Словам-іменникам надає забарвлення - «Так»

Номер слайду 4

1. ПЕРЕПИШІТЬ, ЗНЯВШИ РИСКУАбстрактно/конкретний, абсолютно/чистий, багато/віковий, багряно/ синій, березово/сосновий, вершково/шоколадний, взаємно/корисний, вибухо/небезпечний, десяти/поверховий, економіко/правовий, естрадно/цирковий, загально/відомий, книго/друкарський, криво/ногий, курортно/санаторний, лісо/степний, широко/листий, художньо/поетичний, соціально/активний, світло/брунатний.

Номер слайду 5

1. ПЕРЕПИШІТЬ, ЗНЯВШИ РИСКУАбстрактно-конкретний, абсолютно чистий, багатовіковий, багряно- синій, березово-сосновий, вершково-шоколадний, взаємно корисний, вибухонебезпечний, десятиповерховий, економіко-правовий, естрадно-цирковий, загальновідомий, книгодрукарський, кривоногий, курортно-санаторний, лісостепний, широколистий, художньо-поетичний, соціально активний, світло-брунатний.

Номер слайду 6

2. Творче конструювання : від поданих слів утворити складні прикметники. Білий, рожевий; круті роги; три проценти; світлий, зелений; кислий, солодкий; вісім років; суспільно корисний, залізо, бетон; синій, жовтий.

Номер слайду 7

2. Творче конструювання : від поданих слів утворити складні прикметники. Біло-рожевий; круторогий; трипроцентний; світло-зелений; кисло-солодкий; восьмирічний; суспільно корисний, залізобетонний; синьо-жовтий.

Номер слайду 8

Встанови відповідність{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Колір. Пояснення. ХакіА чорний з сірим відтінком. Кардинал. Б світло-цегляний(колір обпаленої глини)Бордо. В блакитно-синій. Терекот. Г коричнево-зелений, захисний. Масака. Д темно-червоний із синюватим відливом. Електрик. Е темно-червоний, колір червоного вина. БежЄ світло-коричневий з кремовим відтінком. Фрез. Ж темно-червоний колір. як мантія кардинала. Меренго. З колір розчавленої суниці

Номер слайду 9

Встанови відповідність{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Колір. Пояснення. ХакіА чорний з сірим відтінком. Кардинал. Б світло-цегляний(колір обпаленої глини)Бордо. В блакитно-синій. Терекот. Г коричнево-зелений, захисний. Масака. Д темно-червоний із синюватим відливом. Електрик. Е темно-червоний, колір червоного вина. БежЄ світло-коричневий з кремовим відтінком. Фрез. Ж темно-червоний колір. як мантія кардинала. Меренго. З колір розчавленої суниці

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перепишіть речення, правильно змінюючи прикметники в дужках1. Мій синочок (синьо) окий у колисці усміхається мені (В. Сосюра). 2. Заходило сонце, мінилося барвами небо — то (жовто) гарячими, то (густо) червоними, то просинюватими (Гр. Тютюнник). 3. (Червоно) боким яблуком округлим скотився день, доспілий і тяжкий (М. Рильський).4. Над водою пропливало легеньке (біло) сніжне павутиння (Ю. Збанацький).

Номер слайду 12

Перепишіть речення, правильно змінюючи прикметники в дужках1. Мій синочок синьоокий у колисці усміхається мені (В. Сосюра). 2. Заходило сонце, мінилося барвами небо — то жовтогарячими, то густо-червоними, то просинюватими (Гр. Тютюнник). 3. Червонобоким яблуком округлим скотився день, доспілий і тяжкий (М. Рильський).4. Над водою пропливало легеньке білосніжне павутиння (Ю. Збанацький).

pptx
Додано
3 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку