Самостійна робота Прикметник 6 клас
1. Позначте рядок,у якому записані лише прикметники:
А прозорий, ніжний, пташиний, родинний;
Б голубий, ніжно-сірий, триповерховий, чорнобривець;
В полуденний, ясен, красень, сільський;
Г великий, цегляний, колючий, прив’ялить.
2. Лише якісні прикметники є в рядку:
А англійський, одноденний, хоробрий, вечірній;
Б прикордонний, орлиний, лисячий, веселий;
В осінній, весняний, літній, зимовий;
Г щирий, синій, блідо-рожевий, малесенький.
3. Лише відносні прикметники вжито у рядку.
А шовковий, сімейний, прикордонний, хоробрий;
Б повний, прекрасний, мудрий, злий;
В український, залізний, чорничний, полуничний;
Г холодний, шовковий, піщаний, мідний.
4. Присвійний прикметник вжито у словосполученні:
А ніжний захід;
Б Шевченків «Кобзар»;
В заячий характер;
Г шекспірівський стиль.
5. Усі прикметники м'якої групи є в рядку:
А правильні, зимні, суботні, лісові;
Б древні, літні, ближні, середні;
В братні, вологі, терпкі, достатні;
Г байдужі, сині, торішні, Андріїв.
6. Від усіх прикметників у рядку можна утворити ступені порівняння:
А низький, глухий, пташиний;
Б порожній, прекрасний, поганий;
В солодкий, гарний, добренький;
Г рідний, милий, темний.
7. Правильно утворено складену форму вищого ступеня порівняння прикметників у рядку:
А більш точний
Б самий точний
В більш точніший
Г найточніший
8. НЕ треба писати разом із наступним словом у реченні:
А Доброму каменю пісок не/страшний.
Б Петрик упіймав зовсім не/велику рибу.
В Михайло Драгоманов відзначався не/втомною працею для свого народу.
Г Не/звичайна, а немов казкова скрізь лунає українська мова.
9. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті:
А кобзарева пісня Г директорова порада
Б школярська думка Д інженерова ідея
В Ігорова діяльність
10. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку:
А Оліна презентація Б матусина казка
В Маріїна подорож Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога
11. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників рядку:
А довжелезніший, найбільш привітний, модніший
Б найменш вологий, самий чудовий, більш лагідний
В найбільш самотніший, найгостріший, прудкіший за всіх
Г дуже цікавий, менш оригінальний, найніжніший
Д найясравіший, більш зручний, дорожчий над усе
12. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка:
А малиновий, чесний, цікавий
Б гучний, дешевий, приємний
В ультракороткий, злий, вагомий
Г солоденький, ретельний, щирий
Д здоровенний, доречний, вразливий
13.Прочитайте речення, підкресліть головні і другорядні члени у ньому. Випишіть прикметник, розберіть його як частину мови.
Любов розтопить найчерствіше серце, оживить його, дасть йому сили.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________