НАПИСАННЯ З ВЕЛИКОЇ БУКВИ НАЗВ МІСТ І СІЛ. ЗНАХОДЖЕННЯ В ТЕКСТІ НОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ПЕРЕТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ.

Про матеріал
У конспекті уроку зібрані цікаві ігри і вправи, які направлені на формування компетентності спілкування рідною мовою, комунікативної та громадянської компетентності, формування навички роботи в групі.
Перегляд файлу

НАПИСАННЯ З ВЕЛИКОЇ БУКВИ НАЗВ МІСТ І СІЛ. ЗНАХОДЖЕННЯ В ТЕКСТІ НОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ПЕРЕТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ.

 

Мета: ознайомити учнів з правилами написання назв міст і сіл з великої літери; закріплювати знання вивчених випадків уживання великої літери; розвивати мовлення учнів, уміння встановлювати відповідність; формувати компетентність спілкування рідною мовою, комунікативну, громадську компетентність; формувати навички роботи в групі; виховувати любов до своєї Вітчизни

Обладнання: слайдова презентація( вправа «Сходинки») , картки з прислів’ями, зображення України та Києва( фото або слайд) карта України, карти-розмальовки (на кожну дитину), картки для вправи «Прочитай та розмалюй», цеглинки LEGO з назвами міст, м’яч.

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

Основні галузі: мовно-літературна, громадська, соціальна і здоровязбережувальна.

 

Хід уроку

І.  ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу. Емоційне налаштування. Вправа «Так , як мама обіймає»

Глибоко вдихнути носом, руки розвести в різні сторони, затримати дихання на три секунди, видихнути, обійняти себе як  міцно, як тільки мама обіймає.

2. Вправа «Схованки»

- Діти, підготувала для вас цікаві віршики. Але деякі букви вирішили пограти в схованки та зникли. Спробуйте повернути їх на своє місце.

Наш …оркотик не гуляє,                                        І сестричка …алочка,

Ниточки снує-мотає.                                               …алочка-стрибалочка.

Як змотає на клубок,                      

Зшиє …алі фартушок.                                             Котик …омчик йде по хаті,

                                                                                   Він збудить не хоче ...аті.

Є в нас дівчинка …аринка,                                     Тихо в ліжко заглядає,

Зовсім крихітна дитинка.                                        Біля ніжок спать лягає.

 

  • Які букви ви вставили? Чому великі?
  • Які ще слова пишуться з великої літери?

3. Вправа « Задом наперед»

- Прочитайте слово задом наперед . Що у вас утворилося?

АНИЩВІКЬТАБ

  • Що таке Батьківщина ? Як її ще можна назвати?

4. Каліграфічна хвилинка.

Бб Ба ат ть кі ів вщ щи ин на Батьківщина      

Не повторна і єдина наша Батьківщина.

 

5. Вправа «Склади прислів’я». Робота в групах.

1) Об’єднання в  6 груп.

2) Виконання завдання( «зібрати» із слів прислів’я).

3)Презентація роботи групи: прочитати прислів’я та пояснити його значення. 

Група 1

Батьківщина – мати, умій за неї постояти.

Група 2

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

Група 3

Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя

Група 4

На чужій стороні Батьківщина вдвічі миліша.

Група 5

Немає в світі краще Батьківщини нашої.

Група 6

Багато різних країн, а Батьківщина одна.

  • Як народ здавна ставився до своєї Вітчизни?
  • Навіщо потрібно любити та захищати свою Батьківщину?

6. Повідомлення  теми уроку

- Як називається наша Батьківщина? ( Україна)

- А яка столиця України? ( місто Київ)

- Наш розумничок Ґаджик дізнався, як утворилася назва цього чудового міста.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Робота за підручником ( с. 65-66)
  1. Виконання вправи 1.
  • Читання тексту.
  • Прочитай інформацію від Ґаджика.
  • Бесіда.
  • На честь кого назвали місто Київ?
  • На березі якої річки розташована наша столиця?
  • Яке місто збудував князь Данило Галицький? На честь кого він назвав це місто?
  • Про що ще ви дізналися з цієї вправи?
  • Робота за картою України.
  • Подивіться на карту нашої Батьківщини.
  • У кожного з вас на партах є карта – розмальовка. На лінії під картою запишіть назву нашої держави. З якої букви будемо писати?
  • Як ми вже сказали, серце нашої держави її столиця – місто Київ.                       ( Учитель показує розташування міста Києва на карті.)
  • Перенесіть назву  столиці нашої Батьківщини на  власну карту. З якої букви будемо писати назву міста?( підказка – кружечок та лінія)
  1. Вибіркове списування ( Вправа 2.)
  • Випишіть виділені слова з тексту про міста і села.
  • З якої букви написані виділені слова? Що вони називають?
  • Який висновок ви можете зробити?
  1. Вправа «Навчаючи вчуся»  . Робота над правилом.

Учні працюють в парі. Читають та розповідають правило на с. 65.

Фізкультхвилинка.

Шумить вітер, шумить ліс.

Тихо лісом ходить лис .

Заховався зайчик в кущ.

Із куща піднявся хрущ.

Не хитайте ви куща.

Не лякайте-но хруща.

Хай росте угору ліс .

Не чіпа хай зайця лис.

Тільки вітер « Шу-шу-шу!».

Сядьте тихо вас прошу.

 

  1. Продовження роботи  з підручником.
  1. Виконання вправи 3. Гра «Прочитай та розсели».
  • Прочитайте текст від Родзинки. Про що в ньому йдеться ? ( Читання « ланцюжком».)
  • Поєднайте ім’я та прізвище людини та місце їхнього народження або проживання.

Тарас Шевченко

Колодяжне

Катерина Білокур

Моринці

Леся Українка

Богданівка

 

  1. Виконання вправи 4.
  • Розгляньте ілюстрацію до тексту. Хто, на вашу думку, із зазначених у тексті людей створив цю картину?
  • Чому ви так вирішили?

Пальчикова гімнастика

На дверях замок  висить.

Хто б зміг його відкрить?

Ми замочком стучимо,

Ми замочок крутимо,

Ми замочок вертимо.

Ми в замочок подивилися

І відкрили! ( Ручки розчепили)

 

  1. Виконання вправи 5. Списування з граматичним завданням.
  • Спишіть виділену частину тексту, вибираючи з дужок необхідну думку.
  • У яких словах ви обрали маленьку букву?
  • Які слова ви написали з великої букви? Чому? Підкресліть написані з великої букви.
  1. Гра « Чарівний ланцюжок» Робота в групах( вправа 7 ).
  • Родзинка з Щебетунчиком грали у міста. Прочитайте які умови цієї гри.
  • Спробуйте утворити «ланцюжок» із цеглинок з назвами міст.

Луцьк                                                  Вишгород                                         Львів

Одеса                                                   Дніпро                                             Ковель

 Луцьк Ковель  Львів Вишгород Дніпро Одеса

  • Запишіть цей « ланцюжок» у зошит.
  • Підкресліть букви, що називають м’які приголосні звуки.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

  1. Гра « Я знаю…»

Учитель кидає м’ячик. Учень який його отримав, говорить « Я знаю три назви міст».

  1. Бесіда.
  • Як пишуться назви міст і сіл?
  • Які ще назви пишуться з великої букви?
  • Як називається  місто (село) в якому ми живем?
  1. Рефлексія.

Вправа «Сінквейн»

Учням пропонують скласти сінквейн з назвою міста(села) , де вони мешкають.

  1. Домашнє завдання.

С.66, запам’ятати правило; вправа 6.

 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку