Напрями підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

Про матеріал
Сьогодення вимагає від вчителя систематичного та ефективного опанування новими навичками. Це спричинено освітньою реформою, оновленням освітніх програм та введенням нових дисциплін. Адже, від якості роботи вчителя, його кваліфікації, навичок креативного мислення залежить ефективність процесу організації педагогічної роботи та навчання здобувачів освіти. Вже не достатньо бути на уроці актором, режисером, діловодом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. Професійне навчання вчителя входить в систему освіти країни, надаючи можливість реалізації права на безперервну освіту, яку можна отримувати протягом усього життя, незалежно від статі та віку. Під час підвищення кваліфікації відбувається задоволення людських потреб, зокрема освітніх, які полягають в професійному вдосконаленні власних здібностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Напрями підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

Номер слайду 2

Професійна компетентність вчителя – це сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь, методичної майстерності, гармонійна інтеграція яких в педагогічній діяльності дає оптимальний результат.

Номер слайду 3

РІВЕНЬ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА —це його знання, вміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Професійну компетентність потрібно постійно розвивати й удосконалювати. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти (пункт 3 Порядку).

Номер слайду 4

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИЗакон України «Про освіту» (2017)Закон України «Про повну загальну середню освіту» (2020)Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова №800 КМУ від 21.08.2019)Лист МОН Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти (4.03.2020)

Номер слайду 5

ПІДВИЩЕННЮ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧИТЕЛЯ СПРИЯЄ ПІСЛЯДИПЛОМНА ОСВІТА, ЯКА ТРИМАЄТЬСЯ НА ТРЬОХ КИТАХ:

Номер слайду 6

ФОРМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Номер слайду 7

ОСНОВНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»;психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами (до таких дітей, зокрема, можуть бути віднесені діти з інвалідністю, обдаровані діти, діти з національних меншин, діти, які не встигають опанувати навчальну програму з різних причин тощо);використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо.

Номер слайду 8

ВИДИ ТА ОБСЯГ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Номер слайду 9

СЕРТИФІКАЦІЯОсновні нюанси процедури сертифікації описані в таких документах: Закон України від 05.09.2017 №2145-VIIІ «Про освіту»; Постанова КМУ від 19.02.2020 «Про встановлення доплати педагогічним працівникам за успішне проходження сертифікації»;Постанова КМУ від 24.12.2019 №1094 «Про внесення змін до Положення про сертифікацію педагогічних працівників»;Постанова КМУ від 27.12.2018 №1190 «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників».

Номер слайду 10

ЗМІСТ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИвивчення постанов Уряду про школу, Конституції України, конвенції прав дитини, нормативно-правових документів МОН України;оволодіння досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання предмета; підвищення рівня управлінською діяльності, загальної культури вчителя;систематичне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку, факультативних та інших занять позакласної та позашкільної роботи.

Номер слайду 11

ФУНКЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

Номер слайду 12

ОСНОВНІ ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

Номер слайду 13

САМООСВІТА ЯК ПІДВИЩЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІДавня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». Самоосвіта педагога – це провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу. Самоосвіта педагога не повинна зводитися до відновлення знань, якими він оволодів у вузі, мова йде про ознайомлення з новітніми педагогічними та психологічними дослідженнями, пошук нових напрямків у методиці та організації навчально-виховного процесу, розгляд на високому науковому рівні педагогічних проблем, що викликають утруднення в практичній роботі.

Номер слайду 14

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ САМООСВІТИ

Номер слайду 15

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ САМООСВІТИ

Номер слайду 16

УМОВИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ :позитивний духовно-моральний імідж ліцею: сприятливі, інноваційно-творчі умови роботи; акцент на інноваційному, творчо-пошуковому компоненті методичної діяльності; особистісно орієнтована методична підтримка діяльності вчителя з боку адміністрації;довіра, можливість виявляти ініціативу, творчість;любов до професії, дітей;потреба в самовдосконаленні, зокрема самореалізації, самоствердженні та самовияві; можливість отримати визнання в колективі;систематична самоосвітня діяльність протягом курсового й міжкурсового періоду; навчання на курсах підвищення кваліфікації;приклад і вплив учительського середовища, зокрема колег, адміністрації;організована робота професійних спільнот, усього вчительського колективу.

Номер слайду 17

ТО ДЛЯ ЧОГО Ж ПОТРІБНЕ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Сьогодення вимагає від вчителя систематичного та ефективного опанування новими навичками. Це спричинено освітньою реформою, оновленням освітніх програм та введенням нових дисциплін. Адже, від якості роботи вчителя, його кваліфікації, навичок креативного мислення залежить ефективність процесу організації педагогічної роботи та навчання здобувачів освіти. Вже не достатньо бути на уроці актором, режисером, діловодом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. Професійне навчання вчителя входить в систему освіти країни, надаючи можливість реалізації права на безперервну освіту, яку можна отримувати протягом усього життя, незалежно від статі та віку. Під час підвищення кваліфікації відбувається задоволення людських потреб, зокрема освітніх, які полягають в професійному вдосконаленні власних здібностей.

Номер слайду 18

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИМаксимюк С. П. Педагогіка : Навчальний посібник. - К.: Кондор, 2009. -670 с. Мешко Г. M. Вступ до педагогічної професії : навч. посіб. / Г. М. Мешко. - К. : Академвидав, 2010. - 200 с. (Серія "Альма-матер"). Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 5-е видання, доповнене і перероблене - К., 2007. - 656 с. Лист МОН № 1/9-141 від 04.03.20 року Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти URL:http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/71473/ (дата звернення 12.02 2023)Підвищення кваліфікації вчителів. Відповіді на основні запитання. URL:https://nus.org.ua/questions/pidvyshhennya-kvalifikatsiyi-vchyteliv-vidpovidi-na-osnovni-zapytannya/ (дата звернення 11.02 2023)ПОСТАНОВА від 21 серпня 2019 р. № 800 Київ Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text (дата звернення 12.02. 2023)Форми підвищення кваліфікації вчителів Наукова стаття 16 листопада 2020 Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти URL:https://op.ua/pedclass/naukova-stattya/formi-pidvischennya-kvalifikaciyi-vchiteliv (дата звернення 12.02 2023)

Номер слайду 19

Дякую за увагу.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку