Напрями роботи моделі цілісного гармонійного розвитку дитини з особливими освітніми потребами в Хорошівському ліцеї №1
Напрями роботи моделі цілісного гармонійного розвитку дитини це :
1.Командний підхід
У нашому ліцеї створена своєрідна мережа підтримки. Всі працівники та адміністрація, хто працює з дитиною з ООП ,допомагають один одному, обмінюються знаннями, досвідом, намагаються максимально використовувати місцеві ресурси для досягнення головної мети- реалізації дитиною її потенційних можливостей та підготовки її до незалежного життя. Характерні риси командної роботи з дитиною, яка має особливі потреби:
- рішення стосовно методів роботи з дитиною приймаються колективно;
- батьки є рівноправними членами команди;
- всі члени команди мають рівний статус і вважаються однаково важливими;
- життя в суспільстві.
2. Психолого-педагогічний супровід
Психолого- педагогічний супровід розглядається як цілісна діяльність групи спеціалістів ,спрямована на створення найбільш сприятливих умов для навчання, виховання, розвитку дітей з особливими потребами. Супровід – це система професійної діяльності психолога, мета якої не в тому щоб зазирнути у внутрішній світ дитини, дізнатись, як він влаштований, у її взаємини зі світом, а в тому, щоб організувати співпрацю з нею. Суть діяльності полягає в супроводі учня у процесі його навчання. Таким чином, супровід розглядається як цілісна діяльність та командна взаємодія.
3. Співпраця з батьками
Всі наші педагоги з повагою ставляться до навчального процесу, який відбувається вдома, і будують свою роботу з урахуванням інтересів дітей та їхніх родин. Ми залучаємо батьків дітей з ООП працювати в тісному контакті з учителями та іншими фахівцями нашого ліцею під час розробки та реалізації навчальних планів, їх адаптації, організації навчального середовища.
4. Створення позитивної атмосфери в дитячому середовищі
Оскільки в класах ліцею навчаються учні з різними рівнями розвитку та здібностей, педагоги намагаються підтримувати один одного у застосуванні найефективніших стратегій навчання. Наш педагогічний колектив робить усе ,щоб ліцей став рідним для учнів та їхніх родин. Інклюзивна форма навчання забезпечує задоволення потреб усіх членів навчального процесу. У дітей з особливими потребами, завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками, поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток.
5. Соціалізація
Перебуваючи вдома, діти з особливими потребами не отримують необхідних знань ,умінь та навичок, що сприятимуть саморозвитку, самореалізації в подальшому дорослому житті. Перший крок у соціалізації дитини роблять батьки, які усвідомлюють необхідність своєчасної інтеграції дитини у соціальне середовище. Кінцевою метою нашої роботи є досягнення дітьми з особливими потребами індивідуальних показників особистісного розвитку, функціональної значимості у процесі інтеграції в соціальне середовище, спроможності посісти в ньому належне місце, адекватне внутрішнім, особистісним набуткам.