доповідь на тему "Викладання Української мови і літератури в Новій Українській Школі"

Про матеріал
Доповідь містить матеріали про особливості викладання української мови і читання у Новій українській школі
Перегляд файлу

Із червня 2016 року розпочався процес розробки і створення нового Стандарту загальної середньої освіти. Група експертів, що працювала над розробкою документа, виокремила такі основні вектори розвитку “Нової української школи”:

1.інтегрованість змісту освіти на основі ключових компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві;

2.упровадження інноваційних методик навчання;

3.вмотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно;

4.педагогіка партнерства учня і вчителя; наскрізний процес виховання, який формує цінності;

5.децентралізація як ефективне управління, що надасть школі реальну автономію;

 В основі Концепції НУШ — перехід від школи знань до школи компетентностей.

У концепції НУШ прописан результати навчання мовно-літературної освітньої галузі, які передбачають формування таких умінь і навичок , завдяки яким учень:

• використовує українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;

• обирає й застосовує доцільні комунікативні стратегії для досягнення жит- тєвих цілей;

• сприймає, розуміє, систематизує, перетворює та використовує інформацію з різних джерел;

• висловлює думки, почуття та погляди в різних комунікативних ситуаціях, дотримуючись норм української мови;

• аналізує, інтерпретує, критично оцінює тексти різних видів, генерує і впорядковує інформацію для створення текстів різного призначення;

• сприймає літературний твір як засіб збагачення особистого емоційно- чуттєвого досвіду, як вияв національної ідентичності та міжкультурної комунікації, отримує задоволення від процесу читання;

• застосовує різні стратегії для вдосконалення майстерності щодо володіння державною і рідною мовами.

Проаналізувавши цю інформацію, хочу зачитати рядки відомого педагога В.Сухомлинського, які  є дуже актуальними на сьогодні:

«Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити

Тому, сучасний педагог у освітньому процесі повинен намагатися вдосконалювати свою роботу, використовувати нові форми, методи, засоби, прийоми на уроках, які будуть цікаві для пізнааня мови дітьми.

 

Я вважаю,що  інноваційні технології, зокрема інтерактивні, передбачають розв'язання цього питання

Інтерактивні вправи застосовують на різних етапах уроку. Так на етапі мотивації навчальної діяльності та підготовки до сприймання нового матеріалу я використовую такі нестандартні інтерактивні технології, як «Мозковий штурм», «Криголам», «Мікрофон», «Незакінчене речення». «Асоціативний кущ», «Кластер», «Біном фантазій», «Кошик ідей».

 Під час засвоєння навчального матеріалу застосовую уже складніші технології: «Акваріум», «Ажурна пилка», «Кубування», «Конвеєр», «Броунівський рух», «Ситуативне моделювання», «Прес»,. На підбитті всіх етапів уроку доречними є технології «Займи позицію», «Дерево рішень», «Сенкан». На всіх етапах уроку можна використовувати групові форми роботи: робота в парах, малих групах. Проаналізувавши досвід багатьох вчителів початкових класів і спираючись на власний досвід, можу сказати, що найбільш ефективними і доцільними на уроках у початкових класах є такі технології: «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота в парах, «Метод ПРЕС», «Займи позицію», «Незакінчене речення», «Кубування», «Асоціативний кущ», «Акваріум».

Щоб отримати від учнів якісний зворотний зв’язок, дізнатися, що вдається їм добре, а що потребує додаткових пояснень, я використовую креативні фідбеки (від англ. feedback — зворотний зв’язок). Вони перетворюють процес оцінювання на частину навчального процесу та втягують школярів у конструктивний діалог. Найрезультативнішими із них, я вважаю: «Долонька»- завдання такого типу демонструють дітям ще змалку, що їхня думка цінна та буде врахована вами. Це спонукає їх вчитися обдумувати та висловлювати свої відчуття. «Дерево»- такий тип фідбеків дає розширену інформацію про те, що цікавить учнів, а що здається їм нудним. Це дасть широке поле для роздумів та пошуку нових рішень у викладацькій практиці. «Сьогодні я…» - ці вправи виконують дві функції: згуртування класу та отримання загальної інформації про те, що найбільше зацікавило учнів. Їхні відповіді допоможуть вам зорієнтуватися, як втримувати увагу класу та мотивувати навчатися.

Отже, проводячи уроки з таким методичним наповненням, ми зацікавлюємо  школярів предметом, формуємо   активну життєву позицію, розвиваємо  творчі здібності. Разом з тим удосконалюємо їх   мовленнєві і розумові  навички, створюємо  ситуацію успіху,  де кожен учень почувається невимушено, а це, в  свою чергу, сприяє самовдосконаленню їх  як особистостей.

 

 

 


 

 

Доповідь

 

« Вивчення української мови і літератури у початкових класах згідно Концепції Нової Української Школи»

 

 

 

 

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Войтенко Галина Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
11 березня 2020
Переглядів
6796
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку