Населення Землі. Розселення людей на Землі. Чисельність населення та її зміни. Умови життя на Землі.

Про матеріал
План-конспект інтегрованого уроку з природознавства та літературного читання, у якому поєднані різноманісті методи та форми роботи.
Перегляд файлу

План-конспект інтегрованого уроку

з природознавства, української мови та літературного читання

проведеного у 4 - Д класі

Богутою Наталією Олександрівною

 

Тема: Населення Землі. Розселення людей на Землі. Чисельність населення та її зміни. Умови життя на Землі.

Мета: ознайомити учнів з чисельністю населення світу й України; сформувати уявлення про людські раси, їх зовнішні ознаки;  розвивати пізнавальний інтерес; домогтися усвідомлення причин різного заселення  людьми земної кулі; виховувати повагу до представників усіх рас, любов до життя.

Обладнання: мультимедійна презентація, навчальне відео « Біблія. Фрагменти. Створення світу», завдання для роботи в групах, ребус,   зображення для розподілу команд, завдання для роботи в парах.

Біблійна істина: «…наповнюйте землю, оволодійте нею, і пануйте над морськими рибами, і над птаством небесним, і над кожним плазуючим живим на землі» (Буття 1:28)

Хід уроку:

І.Актуалізація опорних знань

ІІ. Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року? ( Осінь)

- Які місяці осені ви знаєте? ( Вересень, Жовтень, Листопад)

- Який зараз місяць? ( Листопад)

- Чому він так називається? ( В цей період відбувається опадання листя. Стає холодно та коротшає день)

- Допоможе нам записати погоду календар « Хмаринка». Один учень працюватиме біля дошки, а всі інші в зошитах.

- Яке сьогодні число? ( 20)

- Яка сьогодні температура повітря?

- Чи є вітер?

- Який він за напрямом? (Західний, Східний, Північний, Південний)

- Який стан неба ви спостерігаєте зараз?  ( ясно, хмарно , чи похмуро)

- Чи були сьогодні опади?

- Чи спостерігали ви якісь інші явища?

- Молодці! Ви  дуже спостережливі!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Результат пошуку зображень за запитом "ребус земля"

 

  1.     Бесіда з елементами розповіді.
  •         Погляньте на ребус. Яке слово зашифроване ?
  •         Які слова-синоніми можна дібрати до слова Земля?
  •         Що ми знаємо про планету Земля?
  •         На який день Бог створив Землю?

Як багато ви знаєте про планету на якій ми мешкаємо? Скільки проживає людей на нашій планеті, чому одні люди живуть у пустелі а інші – на берегах морів ми дізнаємось на сьогоднішньому уроці.

- Що ви учікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Які цілі ви ставите перед собою?

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.     Перегляд відео про створення світу, після чого дайте відповідь на запитання – що було на початку світу.

- Ким був створений світ?

- За скільки днів це відбулося?

- То якого дня з’явилася ворона? А береза?

- Що відомо про 7 день Творення?

  1.     Поділ учнів на 4 команди (обираючи зображення вода, земля, тварини, рослини)
  2.     Опрацювання тексту (текст подається у додатку А)  учнями методом «Я тобі, а ти мені»

( учні  опрацьовують текст командою, обговорюють його і хтось один із команди вирушає до інших команд,щоб розповісти про прочитане коротко, але головне. Після того, як порозповідають усі усім командам, учасники повертаються на свої місця)

(1 група)

  Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив, як чоловіка та жінку створив їх. І поблагословив їх Бог, і сказав Бог до них: Плодіться й розмножуйтеся, і наповнюйте землю, оволодійте нею, і пануйте над морськими рибами, і над птаством небесним, і над кожним плазуючим живим на землі! І сказав Бог: Оце дав Я вам усю ярину, що розсіває насіння, що на всій землі, і кожне дерево, що на ньому плід деревний, що воно розсіває насіння, нехай буде на їжу це вам!

 І земній усій звірині і всьому птаству небесному, і кожному, що плазує по землі, що душа в ньому жива, уся зелень яринна на їжу для них. І сталося так. І побачив Бог усе, що вчинив. І ото, вельми добре воно!

 І взяв Господь Бог людину, і в еденському раї вмістив був її, щоб порала його та його доглядала.

(2 група)

За те, що перші люди не послухали голосу Бога, вони були вигнані з раю.

Первісні люди спершу жили там, де умови існування найсприятливіші. У пошуках їжі та через зміни клімату вони змушені були освоювати нові місця, дедалі ширше розселяючись по Землі. До того часу, коли люди навчилися шліфувати камяні знаряддя, уже були заселені всі материки, крім Антарктиди. Звичайно, залюднені вони були не так густо, як тепер. Невеликі групи людей кочували серед лісів і степів у пошуках кращих умов життя, їжі, води.

(3 група)

Але на початку творення світу, усі люди розмовляли однією мовою.Аж до того часу, коли людям не закортіло побудувати Вавилонську вежу. Одного разу вони наважилися побудувати вежу висотою до небес, і були покарані. Господь змішав мови так, що люди перестали розуміти один одного. У підсумку вежа звалилася. Люди, які розмовляли різними мовами, пішли і осіли в різних краях. Так і з’явилися різномовні племена. Населення розселилося на планеті Земля нерівномірно.

(4 група)

Тривалий час чисельність населення збільшувалась дуже повільно. Це пояснюється тим, що люди залежали від природи, їм важко було боротися з хворобами й голодом. На людей чатувала й загроза з боку хижих тварин, отруйних змій. Небезпечними були різні стихійні лиха. В останні століття чисельність населення почала стрімко зростати. Розвиток медицини і техніки, зниження смертності сприяли збільшенню його кількості. Основна частина населення мешкає у таких країнах, як Китай, Індія, США, Росія, Бразилія.

Учені прогнозують, що загальна кількість населення на Землі зростатиме. А це означає, що збільшуватиметься потреба в їжі, воді, енергії тощо. Тому дуже важливо раціонально використовувати природні багатства і дбати про навколишнє середовище для поколінь, які житимуть після нас.

  1.     Створення інтелект-карти по засвоєному матеріалу.
  2.     Подорож материками та океанами.

- А зараз ми з вами підготуємось до подорожі. Закриємо очі і на рахунок 1,2,3 відкриваємо. В цей час вчитель змінює малюнок на моніторі.

І зупинка – Азія.

Переважають тут сухі степи, напівпустелі і пустелі. Рівнини чергуються з горами і надгір'ями, ізолюючими територію від вологих вітрів з океанів.

    В Азії люди отримали жовтуватий колір шкіри, вузький, ніби щілинки, розріз очей і пласке обличчя, що запобігало потрапляння в очі піску і пилу в пустелях де дмуть сильні вітри.

    Люди, які мають такі зовнішні ознаки відносяться до монголоїдної раси.

ІІ зупинка – Африка.

    В Африці багато пустель - спека там під 60 градусів. Через Африку проходить екватор - уявна лінія, яка, немов стрічка, оперізує всю Землю. На цю стрічку потрапляє найбільше сонячних променів. Тому шкіра людей, які живуть в Африці - темна або навіть чорна.

    В Африці живуть люди, для яких характерні темний колір шкіри, кучеряве або хвилясте волосся, в більшості з них широкий ніс, товсті губи. Темний колір шкіри захищає людей від палючого африканського сонця.

       Люди, які мають такі зовнішні ознаки відносяться до негроїдної раси.

ІІІ зупинка – Австралія

   Найменший материк на нашій планеті - Австралія. Це батьківщина дивовижних тварин і рослин. Погода в Австралії майже завжди спекотна. Навіть взимку тут не буває температури нижче 10 градусів тепла. На всьому континенті живуть люди однієї нації - австралійці.

     Жителям Австралії характерний темний колір шкіри, який захищає їх від палючого сонця, темне волосся, широкий ніс, похилий лоб і довгі кінцівки. Люди, які мають такі зовнішні ознаки відносяться до австралоїдної раси.

ІV зупинка – Антарктида

    Розташована Антарктида на Південному полюсі Землі. Цей континент - царство вічного холоду. Він покритий товстим шаром льоду. Температура повітря іноді опускається до мінус 90 градусів.     На Антарктиді немає корінних жителів, але є як постійні, так і сезонні науково-дослідні станції, на яких працюють вчені.

V зупинка – Європа

М'який клімат Європи обумовлений впливом Атлантичного океану і його морів.

 В межах даної території розташовані понад 50 країн. Природа країн має риси як подібності, так і відмінності. У північній частині регіону переважають низинні рівнини, а в південній - гори. Одні країни багаті деякими видами мінеральних ресурсів. У європейців світла шкіра, м'яке, пряме або трохи хвилясте волосся, вузький ніс, тонкі губи, різний колір очей. Люди, які мають такі зовнішні ознаки відносяться до європеоїдної раси. До цієї раси належить майже половина людства планети.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1) Гра «Вірю – не вірю»

   -А зараз ми ще пограємо в гру. Я буду зачитувати твердження. Якщо ви з ним погоджуєтесь, то говорите вірю, якщо не погоджуєтесь – не вірю. Кричати не потрібно.

• Через несприятливі природні умови територій люди слабо освоювали їх.

• Чим краще освоєна територія, розвинена транспортна мережа, промисловість, тим більшою є чисельність населення.

• Зростання населення Землі пояснюється низьким рівнем розвитку медицини.

• Дуже багато людей народжувалося під час війн.

• Людство розміщується на планеті нерівномірно.

• Південна Америка — найменший материк.

• Південна Америка — найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.

  1. Письмо для себе. 1 варіант. Що було б, якби перші люди не згрішили.

                             2 варіант. Скільки мов було б на світі, якби люди не почали будувати Вавилонську вежу?

  1. Робота в парах. Напиши по 5 слів для характеристики для кожної з рас людей.

Європеоїдна

1)

2)

3)

4)

5)

Негроїдна

1)

2)

3)

4)

5)

Монголоїдна

1)

2)

3)

4)

5)

Австралоїдна

1)

2)

3)

4)

5)

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Вправа 5 речень. Сформулюйте 5 речень про те, що вам на уроці найбільше запамяталось.
  2. Домашнє завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2020
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку