НАША ПЛАНЕТА – ЗЕМЛЯ

Про матеріал
Пізнавально - дослідницька діяльність в старшій групі Розширюємо уявлення про прекрасну і цікаву планету Земля, про її народження, будову. Знайомство з таким явищем як вулкани. Узагальнити й систематизувати знання дітей про космос, підвести до поняття космосу, як простору, що існує за межами планети Земля.
Перегляд файлу

НАША  ПЛАНЕТА –

ЗЕМЛЯ

 

Пізнавально - дослідницька

діяльність в старшій групі

 

 

 

 

 

 

Мета:   Дати дітям уявлення про прекрасну і цікаву планету Земля, про її народження, будову.

    Познайомити з таким явищем як вулкани.

Узагальнити й систематизувати знання дітей про космос, підвести до поняття космосу, як простору, що існує за межами планети  Земля.

  Продовжувати вчити дітей самостійно аналізувати ситуації.

Закріпити вміння використовувати в бесіді раніше отримані знання.

Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення.

Виховувати свідомість того, що Земля наш загальний дім.

Викликати захоплення новим незнайомим.

 

Словник: орбіта, вулкан, цунамі, землетрус, скам'янілість, геологи.

 

Обладнання, матеріали: панно "Зоряне небо", пензлики, пісок, іграшка - динозаврик, макет вулкана, яйце, магніт, скріпки, кнопки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Вихователь:

Всі сідайте тихо, діти

Домовляйтесь не шуміти

Руки гарно піднімайте

Чітко влад відповідайте

На занятті не дрімати

А знання мерщій хапати,

Щоб не було в нас мороки

Всі готові???

То ж гаразд, часу не гаєм

І заняття починаєм.

 

 

 

 

  • Сьогодні, ми з вами почнемо заняття з мрії.
  • Скажіть, хто з вас мріяв про політ над землею?  Хто хотів би помандрувати до місяця? До далеких зірок? В космос?
  • А що таке космос?    (це зоряний простір, що існує за межами планети Земля. В ньому багато планет і зірок)

 

 

А у нас в групі є хлопчик, який розповів мені про свій сон.

 

                                         Мрія.

На небо глянув хлопчик

У дивний телескоп.

На небі він побачив

Зірковий хоровод

Невже зірки маленькі

 

 

 

 

"Танцюють в небесах?

Мабуть вони так схожі

На хлопчиків й дівчат!

Вони стрибають високо

І падають згори,

Та мама все ж не лає

За їх брудні штани.

І на вечерю кашу

Не заставляє їсти,

І на кометі в гості

їм можна полетіти

Покличте мене, зірочки,

До себе на свята,

Побігаю я з вами

По зоряних шляхах!

Он там маленька зірка

Всміхнулася мені...

На жаль усе це сталося

Лише в моєму сні"               (Т.Й. Дроздік)

 

 

 

 

  • А щоб здійснилась ваша мрія, треба багато знати, бути розумним, допитливим. Бо наша сонячна система має багато таємниць. Сьогодні ми з вами деякі таємниці будемо пізнавати.
  • Скажіть будь ласка, а на якій планеті ми з вами живемо?  (наша планета - Земля)
  • А які планети ви знаєте?   (Сатурн,  Уран, Нептун, Юпітер, Марс, Венера, Плутон, Меркурій)

 

  • Кожна планета має свою доріжку - орбіту, по якій кружляє кругом  сонця. І кожна з них має свої особливості.

 

  •  Найбільша - Юпітер;
  • Найменша - Плутон;
  • Наймиліша - Меркурій;
  • На Венері - ніч.

А що таке Сонце?       (це зірка)

Воно обертається, чи ні? Чому?                (Ні. Сонце - це гаряча і найбільша зірка. Воно зігріває всі планети, які обертаються кругом нього)

Сонце називають денною зіркою.

  • Давайте уявимо на хвилиночку, щоб сталося на Землі, якби погасло сонце?          (настала б ніч, все замерзло)
  • Давайте, зараз згадаємо про дослід з насіннями.   (діти порівнюють сходи чорнобривців, вівса, квасолі)

 

Висновок: В темному місті паростки бліді, тоненьки.

  • А тепер заглянемо під камінці де росли овес і цибулька. Чи росте там щось? (діти міркують: волога є, тепло є, повітря є, нема світла)
  • Робимо висновок: без сонячного світла рослина гине, та ще й під грузом.
  • А чому сонечко інколи не світить?
  • Де воно ховається?

 

Є така казочка, послухайте:

                            

                         Чому сонечко не світить.

 

Чи знаєте, чому інколи, сонечко не виглядає зі свого віконечка?  Його тітонька хмаронька не пускає.

Одного разу відпустила тітка Сонечко погуляти. Та воно не вбереглося, простудилося, бо скупалося у холодній річці. Тяжко захворіло. Лікує його, чаєм із малиною напуває, гуляти не пускає. Тож як сонечка не видно; знайте, що воно захворіло. Його хмаринки тітоньки ковдрою накривають.

А зараз послухайте загадку, ще про одне небесне тіло:

 

В небі куля вогняна

Має довгий хвіст вона

А не зірка, не планета

Здогадались? (Комета)

 

 

Гра з кометою.

 

        

3

 

 

2

 

 

1

 

 

 

Завдання: Відповідно до слів вихователя, шукати комету  на на даному листочку.

Наприклад: Комета знаходиться на у 5-му квадраті. Комета полетіла вгору, праворуч. В якому квадраті вона знаходиться?

 

                                      Фізхвилинка:

Щоб у діток все було в порядку

Вийшли діти на зарядку

Руки вгору, руки вниз

Подивились скрізь.

Головою покрутили

Вітрячка мені зробили.

Присідайте і вставайте

І на місті пострибайте.

Потім діти тихо сіли

І взялися знов до діла.

 

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз.

Руки в боки, руки так

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

До роботи! Все гаразд!

 

  • А тепер почнемо пізнавати таємниці космосу. Вчені говорять, що життя  існує тільки на нашій планеті.

                                                                   Наша планета Земля

                                                                   Щедра вона і багата

                                                                   Гори, ліси і поля -

                                                                  Наша домівка малята.

 

 

 

 

 

Для життя на нашій планеті є повітря, вода, світло.

Тепер ближче розглянемо її.

Ви добре знаєте, що це таке?  (глобус)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глобус крутну, наче дзиґу малу,

Щоб обертав він швидко.

І за хвилину я облечу.

Всю нашу Землю рідну.

Тут океани, моря і річки,

Гори здаються малими,

А величезні материки -

Плямами на кулі синій.

 

  • Діти, а чого на Землі більше: води чи суші?  (води)
  • А де вона знаходиться?  (річки, озери, ставки, моря, океани)

 

Проблемне запитання:

  • діти, на суші стоять будинки, ходять люди, ростуть дерева, живуть тварини, їзде транспорт.
  • Чому нічого не падає з землі? Вона ж кругла, ще й обертається навколо сонця?    (діти міркують, дають свої пояснення)
  • Тому, що Земна куля, як магніт, усе притягує до себе.
  • А хочете дізнатися: Як утворилася Земля? Це довели вчені: Наша планета народилася з невеликого шматочка схожого на магніт. Цей шматочок весь час літав у космосі і як магніт притягував до себе камінці, піщинки, пил, уламки інших планет.

 

 

Дослід: 1.

                              "Як утворилася Земля"

(Вихователь пропонує дитині взяти магніт і водити ним по столу, на якому лежать невеличкі металеві предмети)

  • Так, поступово Земля стала великою кулею, що оберталася навколо сонця. Але на ній не було ні рослин, ні тварин.

 

Дослід: 2

(Земля так само, як яйце шкарлупою, вкрита земною корою. Потім іде мантія - залізо, каміння, мінерали (плавлені). А в середині знаходиться ядро. Тільки зелений "жовток" - то величезна вогняна куля, там усе кипить. Буває, що земля тріскається, тоді трапляються землетруси. При  сильних землетрусах будівлі й дороги руйнуються, виникають пожежі, гинуть люди. Якщо трясеться морське дно, виникає моретрус з величезними хвилями. Їх називають цунамі.

 

Дослід: 3

 

"Вулкани"

- Хто з вас знає, що таке вулкан?  Це дуже небезпечне явище в природі. Воно приносить багато шкоди. Зараз я вам його покажу.

Це гора із якої вивергається бурлюча, розплавлена і розжарена до червоного кольору вогонь, каміння.  Коли вулкан знаходиться під водою, у морі утворюється острів. Коли вулкан згасає, він приносить людям і користь. Вулкани постачають людям корисні копалини.

 

- Діти, а як ви гадаєте з чого ми дізнаємось про нашу планету?   (книги, кіно, картини) 

Пізнавати таємниці нашої землі нам допомагають геологи, археологи. Вони ведуть розкопки.

  • Діти, а ви хочете подивитись, як вони знаходять скам'янілості.

 

Дослід: 4

"Знайди скам'янілість"

(Подивіться, перед нами ящик з піском. У цьому піску ми  і будемо шукати. спочатку  обережно розгортаємо пісок руками, а коли побачимо предмет, його треба пензликом дуже обережно звільнити від зайвого піску)

  • Ось так вчені робили розкопки, а потім вивчали знайдене.

 

 

Так минав час поверхня  Землі покривалась густими лісами, з»являлися комахи, риби, динозаври. Але про їх появу, ми поговоримо на іншому занятті. Наступного разу ми відправимось у царство динозаврів.

- Діти, я думаю,  що вам сподобалась моя розповідь. Сьогодні ви дізнались, про нашу планету ще більше, але таємниць залишається ще багато. І постійне «чому» буде супроводжувати нас завжди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
3520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку