Наші обереги. Український віночок

Про матеріал
Виховання любові і поваги до оберегів, інтерес до традицій українського народу.
Перегляд файлу

Урок з розвитку зв'язного мовлення

Тема. «Наші обереги. Український віночок»

 Мета. Розширити й активізувати словниковий запас учнів, розвивати читацькі та мовленнєві уміння, формувати уміння повноцінно сприймати художній текст. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов і повагу до оберегів, викликати інтерес до традицій нашого краю.

Підготовка дітей до сприймання матеріалу

- З яким настроєм ми розпочинаємо сьогодні урок?

- Чому?

Повідомлення теми та мети уроку:

- Давайте познайомимося з тим, що ми будемо сьогодні робити на уроці.

План уроку (зачитують окремі учні)

План

1. У нас сьогодні радість

2. Чарівний віночок

3. Слухаємо легенди

4. Пісня

5. Стрічки у віночку

6. Працюємо з книгою

7. Хвилинки творчості

                Бесіда

-«А чому наші дівчата сьогодні особливо красиві?

-Так, бо крім українського вбрання наші дівчата одягли красиві віночки. Віночок - це не тільки краса, а й оберіг. В ньому є чаклунська сила, що біль знімає, волосся береже. Певно, що всі дівчата, та й хлопці також, вміють плести віночок. До віночка вплітаються багато квітів. Кожна квітка є певним символом.

-А з яких квітів можна виплітати вінок? (ружа, мальва, ромашка,

волошка)

- Ці квіти-символи, бо кожна з них щось означає. Так, волошка - простоту і ніжність, мак - красу і молодість, мальва - красу, дзвіночки польові - вдячність, ромашка - кохання і мир, фіалка - соромʼязливість, троянда - кохання і здоровʼя.

Чарівний віночок

- Тепер, діти, давайте розкриємо квіточки на нашому чарівному віночку і ми побачимо, які ще квіти можна вплітати у вінок. Для цього потрібно виконати таке завдання:

(Після кожного правильно виконаного завдання учні відкривають квіточки з макета вінка, закріпленого на дошці)

Завдання

1. Уважно послухайте і скажіть, про яку квіточку нам розповіла

письменниця.

Наші квіти, гарні квіти

Голубіють на полях:

При дорозі, в просі, в житі,

У пшениці, в ячменях.

Нас не люблять хлібороби,

Бур'янами нас зовуть,

А діткам ми до вподоби

З нас вони вінки плетуть.

2. Придумайте якнайшвидше три слова, які б починалися

буквою „,P"

3. А це про яку квіточку розповідається?

Певно знає з вас усяк

Хто бував у полі

Що червоний, гарний він

Там росте на волі.

4. Назвіть три слова, які б закінчувалися буквою „к"

5. Відгадайте загадку

Росте зелений кущик

Не чіпай бо вкусить.

(шипшина)

6. А що це за квіточка?

( вчитель показує штучні квіти)

7. Відгадайте загадку

(загадує учень)

Весною зеленіла,

Влітку загоріла,

Восени червоне намисто наділа?

(калина)

8. А що це за квіточка?

Біла квітка, а в середині-золотаве сонце?

(ромашка)

9. Яка рослина схожа на сонце?

(соняшник)

- Ось і розкрився наш чарівний віночок. Ми побачили, які ще квіти вплітають до українського вінка.

      Слухаємо легенди.

Витель розповідає легенду про ружу, мальву, ромашку.

  1. У народі кажуть, що Ружа була колись красивою дівчиною і були в неї сестри - Мальва і Ромашка. Всі вони лікували людей.

Одного разу прийшов до них лікуватися Зимовий Вітер.

Постукав у двері і запитав:

- Тут дівчата - красуні живуть, котрі людей лікують?

- А хто ти будеш?

- Зимовий Вітер.

- А чи зробив ти щось добре людям?

- Hі.

- То за що ми будемо тебе лікувати?

- Бо я хворий.

- Але ми тільки добрим людям помагаємо.

Дмухнув вітер і перетворив сестер у квіти. А люди висадили їх у квітник: мальву - під вікнами, ромашки - в саду, ружу ближче до сонця. Так і ростуть квіти - сестри, своєю красою людей милують.

У віночку - це символ віри, надії, здоровʼя і ніжності.

2. Розповіді легенд учнями.

Легенда про Волошку, Червоний Мак, Фіалку, Червону Калину.

3.Пісні

Пісні виконують дівчата - старшокласниці разом з учнями класу.

4.Розповідь вчителя

Стрічки у віночку.

Всього у віночку 12 квіток і кожна щось символізує. Вчитель пропонує розглянути учням віночок, що висить у класі на почесному місці.

Стрічки - теж символи. Посередині повʼязують коричневу стрічку

(символ землі - годувальниці), по краях від неї - жовті стрічки

(символ сонця), далі - зелені( символ молодості і краси), за ними - сині (символ неба і води, що дають силу і здоровʼя), оранжеві стрічки символізують хліб, завʼязують і фіолетову стрічку ( символ мудрості), малинову ( символ щедрості), рожеву (символ достатку). На білій стрічці золотом і сріблом вишивали сонце і місяць. Вважалося, що стрічки берегли волосся від чужих очей.

Робота з підручником

Вчитель використовує текст „Віночок"

Робота за прочитаним

Пояснити вислови:

Так личить до дівочого виду..., а в очах небо ясніє.

Запитання:

1. З яких квіток плетуть віночок?

2. Яким віночком зустрічають першокласників?

3. Чому віночок перевʼязали жовтими і синіми стрічками?

Хвилинки творчості.

У кожного учня картка із завданням

1.Поясніть, як ви розумієте вирази:

Хата, ніби у віночку.

Весна ніби дівчина.

2.Продовжіть вираз - порівняння

Соняшник наче...

Очі сині, як...

Дівчина красива, як...

Щічки червоні, наче...

Підсумок уроку

docx
Додав(-ла)
Занік Тамара
Додано
29 вересня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку