«Відгадай, яке слово пропущене»1. Після холодної.... (зими) наступає тепла….. (весна).2. Знову забіліла.... (зима) біла, знову….. (весна) рястом червоніла.3. Широкою……. (вулицею) йшов хлопчик.4. В дружбі ми зростаєм, як одна…. (сім’я).5. Із золотих….. (дерев) спадало листя.6. Третій день тижня — …… (середа), а четвертий — …… (четвер).7. Шостий місяць року – ……. (червень), а дев’ятий – …….. (вересень).
НА СТАВКУНАТАЛІЯ КЛЕВЦОВАПісля школи хлопці вирішили побігти до ставка.— Можна буде поковзати, — вигукнув Матвій, холодний вітер розкуйовдив його волосся.— Наввипередки, — крикнув Тарас і хлопці побігли. Першим прибіг Павло і глянув на воду. Ставок виблискував на сонці, мов дзеркало. Крига була ще тонкою, морозу тільки два градуси, куди ж кататись.— Хлопці, відбій. Матвій топнув ногою по льоду, під ногою хлюпнуло.— Проламується, зараза.
Сутінки опустились на землю, швидко вечоріло, та хтось ніби кликав хлопця. Друзі повернулись і вже втрьох придивлялись та прислухались. Берег був нерівний, між кущем та водою щось каламутилось. Он, там! Хлопчик побачив малого цуцика, який бультихався у воді. Всім тілом він боровся за своє життя. Лапки били по кризі, він не міг вибратись. Павло підбіг, вступив у воду, ухопив цуценя. Воно тремтіло від холоду і раділо, що врятоване. Швидким кроком хлопці побігли додому — грітися.
Щоденні 5. Читаю для себе. Стратегія «Щоденник подвійних нотаток». Учні самостійно мовчки читають текст оповідання. Під час читання записують у першу колонку таблиці цитати, фрази, які на них справили найбільше враження (викликали схвалення чи, навпаки, непорозуміння / протест). У другій колонці пояснюють, які думки та асоціації викликала записана цитата / фраза, про що вона змушує замислитись, пояснює вчинки.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Фраза з тексту Мої міркування (Чому саме ця цитата обрана? Про що вона змушує замислитись?)— Чи сподобалося вам, як закінчилось оповідання?