Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Розв'язування задач і вправ

Про матеріал
Ця розробка дає можливість систематизувати та узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми "Натуральні числа", вдосконалити навички та вміння записувати, читати, порівнювати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння прирозв'язуванні нестандартних задач.
Перегляд файлу

Урок математики в 5 класі

Тема. Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Розв’язування задач і вправ.

Форма уроку. Урок-подорож.

Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.

Мета.  Систематизувати та узагальнити знання, уміння та навички    учнів з теми «Натуральні числа»,  вдосконалити навички та вміння записувати, читати, порівнювати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння при розв’язуванні нестандартних задач; формувати навички роботи за комп’ютером; виховувати інтерес до математики, увагу, самостійність, формувати вміння працювати. 

Обладнання: На дошці прикріплена квітка-веселка; картки із завданнями; додатки 1 – 3 (знайди загублені числа);  комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»; картинки бобра; дивовижний квадрат; схема для визначення маси бобра; долоньки.

 Хід уроку

  1.                    Організаційний етап.
  2.                    Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого  уроку «Розв’язування задач і вправ». На перший погляд здається урок самий звичайний, але це не так.  Сьогодні ми вирушимо у фантастичну подорож по країні Математика.  А маршрут нам вкаже  чарівна квітка – веселка.

Подивіться на квітку! Вона зовсім не схожа на веселку, мабуть хтось розмістив пелюстки в неправильному порядку, щоб збити нас з маршруту.

- Діти, а хто знає в якому порядку розміщені  кольори веселки?

  • Каждый
  • Охотник
  • Желает
  • Знать
  • Где
  • Сидит
  • Фазан

То ж яку першу  пелюстку ми повинні зірвати? Так, червону! Але спочатку давайте промовимо чарівні слова:

 Просимо тебе, квітко – веселко, нам дорогу вказати,бо ми любимо математику і хочемо її вивчати!

Перша зупинка «Натуральні числа» (Червона)

1.Усне розв’язування вправи. (На дошці записане число   45 702 580 649 )

  • Прочитайте дане число.
  • Назвіть цифру, що стоїть у розряді десятків класу одиниць, класу тисяч, класу мільйонів.
  • Назвіть найвищий розряд даного числа.
  • Назвіть розряд, в якому записана двійка.
  • Назвіть відсутні розряди.

(Завдання на червоних картках, кожному учневі) .

  1.                    Виконання вправи біля дошки. Записати цифрами числа:
  1.                                 7 млрд. 804 млн. 40 тис. 5;
  2.                                 1 млрд. 73 млн. 482;
  3.                                 723 млрд. 591 тис.;
  4.                                 43 млрд. 356 млн. ;
  5.                                 303 млрд. 7.
  1.                    Самостійне виконання вправи з наступною перевіркою у парах. Записати словами числа:
  1.                                   5 749 201 483;
  2.                                 56 000 076 000;
  3.                                   416 503 000 070;

4)                40 000 050 800;

 5)               12 000 000 005.

 

Друга зупинка «Відгадай-но» (Оранжева)

Віднайди загублені числа. (Додатки  1 – 3 до уроку №2).

Третя зупинка «Порівняй-но» (Жовта)

  1.        Усне розв’язування вправ:
  • У числах замість кількох цифр поставили зірочки. Порівняйте ці числа:                          85***  і   83***;

                    **1*  і  99*;

                       9*47  і  *029.

  • Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб утворилася правильна нерівність:            617*  <   6171;

                                  3454  >  34*9;

                                    2785  <  27*0.

  1.        Коментоване розв’язування вправ з підручника

№81;       №82.

American Beaver.jpgЧетверта зупинка «Цікавинка»(Зелена)

На цій зупинці ми дізнаємось про великого гризуна. Відгадайте, хто він?

Зуби гострі, хвіст лопатою,
    Що за славні хлопці?
Будують хати і греблі,
Валять липи й осики.   (бобер)

http://betaproject.net/images/image/12934/large/12934-6qy9gv.JPG

Вечно мокрый - как вода,
Плавает туда-сюда -
Это трудится бобёр:
Строит под водой забор.
Утром трудится и днём,                                                                           Потому что строит дом.
Даже вечером гнёт спину,
Чтобы возвести плотину.
Инструмент бобра хорош:
Острый, жёсткий, точно нож,
Без пилы, без топоров,
Строит - с помощью зубов,
Зубки - гордость у бобров.
                              Вайнер А.

Бобри відомі трудяги, вони одні із самих великих гризунів в світі.. Поява бобрів у річках і споруда ними великих загат надає дуже сприятливий вплив на місцеву екологію – в запрудах з’являється різна живність, яка є кормом для птахів, з’являється риба, так і лісовим гризунам-зайцям не буде загрожувати голод, вони з радістю обгризають повалені бобрами дерева. У побудованих річковими бобрами запрудах очищається вода, греблі затримують річковий мул і річка стає чистішою.

На жаль, із-за цінного хутра і неможливості ховатися або відбиватися від мисливців бобри дуже сильно страждали і страждають досі.    

У народній творчості річкові бобри традиційно римуються зі словом «ласкаві», їх діяльність оцінюється дуже позитивно, а постійним використанням множини підкреслюється їх колективізм і працьовитість.  

  1.                    Дізнатись про довжину тіла бобра в сантиметрах нам допоможе дивовижний квадрат. (Завдання на дошці) .

 

59

63

36

23

27

0

37

41

14


 

Завдання:

  1.                    Візьміть найменше число з І рядка, додайте до нього найбільше число з ІІ рядка і до знайденої суми додайте ні найменше ні найбільше число з ІІІ рядка.

(36+27+37=100)

2)  Знайдіть суму чисел по  діагоналях.

     (37+27+36=100; 59+27+14=100)

 3)  З кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному найменшому числу, знайдіть суму всіх цих чисел. (36+0+14+23+27+0=100)

  1.        Що ви помітили?

Ми отримали відповідь на запитання?

  1.                    Визначте масу бобра в кілограмах.

 

 

  • Назвіть геометричні фігури, що використовуються в цьому завданні.
  • Яка фігура зайва? Чому?

 (8*207=1 656; 1 656-1500=156; 156:4=39; 39+61=100; 100:4=25)

 

П’ята зупинка «Фізкультхвилинка» (Голуба)  

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

Шоста зупинка «Комп’ютерна» (Синя)

Робота учнів за комп’ютерами з програмою «Курчата» комплексу програм «Сходинки до інформатики».

Сьома зупинка «Розумників і розумниць» (Фіолетова)

  1.                    У двох хлопчиків було 17 марок. Коли другий хлопчик віддав першому 2 марки, то в нього залишилось 9. Скільки марок було у першого хлопчика? (17 – (2+9) =6)
  2.                    Для поливу шкільної ділянки було заготовлено 2 баки води, в одному 46 відер, а в другому 32. За один і той самий час з кожного баку викачували воду одночасно. Скільки води залишилось в другому баку, якщо в першому залишилось 16 відер?   (12відер)
  3.                    Один чоловік проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть три чоловіки за 2 години з тією самою швидкістю? (10км)
  4.                    Цеглина важить 2 кг та ще пів цеглини. Яка маса 4 цеглин? (8кг)
  5.                    На полиці є 19 книжок. Якщо рахувати їх зліва направо, то підручник з математики стоїть на 13-му місці. Котрим по порядку буде цей підручник, якщо книги рахувати справа наліво? (на 7 місці)
  6.                    В одному ряді посаджено 14 груш на відстані 5 м одна від одної, а в другому – 22 яблуні на відстані 3 м. Який з рядів довший?  (13 × 5=65м;              21 × 3=63м; довший ряд з грушами)
  7.                    На вагах не зважиш, на базарі не купиш.(Розум)
  1.                    Домашнє завдання. Відкриваємо серцевину квітки-веселки і учні записують домашнє завдання у щоденники.

Повторити П. 1 – 4. Виконати завдання домашньої самостійної роботи (с.38) (Математика 5 клас, О.С.Істер, Київ, «Генеза», 2013 рік)

 

  1.                    Підсумок уроку.
  • Оцінювання учнів.
  1.                    Рефлексія.
  • Чи сподобався вам наш урок-подорож.
  • Прикріпіть долоньки на тих пелюстках-зупинках, завдання яких вам найбільше сподобались

 

docx
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку