Урок математики в 5 класі
Тема. Натуральні числа. Порівняння, додавання і віднімання натуральних чисел. Розв’язування задач і вправ.
Форма уроку. Урок-подорож.
Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.
Мета. Систематизувати та узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми «Натуральні числа», вдосконалити навички та вміння записувати, читати, порівнювати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння при розв’язуванні нестандартних задач; формувати навички роботи за комп’ютером; виховувати інтерес до математики, увагу, самостійність, формувати вміння працювати.
Обладнання: На дошці прикріплена квітка-веселка; картки із завданнями; додатки 1 – 3 (знайди загублені числа); комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»; картинки бобра; дивовижний квадрат; схема для визначення маси бобра; долоньки.
Хід уроку
Тема нашого уроку «Розв’язування задач і вправ». На перший погляд здається урок самий звичайний, але це не так. Сьогодні ми вирушимо у фантастичну подорож по країні Математика. А маршрут нам вкаже чарівна квітка – веселка.
Подивіться на квітку! Вона зовсім не схожа на веселку, мабуть хтось розмістив пелюстки в неправильному порядку, щоб збити нас з маршруту.
- Діти, а хто знає в якому порядку розміщені кольори веселки?
То ж яку першу пелюстку ми повинні зірвати? Так, червону! Але спочатку давайте промовимо чарівні слова:
Просимо тебе, квітко – веселко, нам дорогу вказати,бо ми любимо математику і хочемо її вивчати!
Перша зупинка «Натуральні числа» (Червона)
1.Усне розв’язування вправи. (На дошці записане число 45 702 580 649 )
(Завдання на червоних картках, кожному учневі) .
4) 40 000 050 800;
5) 12 000 000 005.
Друга зупинка «Відгадай-но» (Оранжева)
Віднайди загублені числа. (Додатки 1 – 3 до уроку №2).
Третя зупинка «Порівняй-но» (Жовта)
**1* і 99*;
9*47 і *029.
3454 > 34*9;
2785 < 27*0.
№81; №82.
Четверта зупинка «Цікавинка»(Зелена)
На цій зупинці ми дізнаємось про великого гризуна. Відгадайте, хто він?
Зуби гострі, хвіст лопатою,
Що за славні хлопці?
Будують хати і греблі,
Валять липи й осики. (бобер)
Вечно мокрый - как вода,
Плавает туда-сюда -
Это трудится бобёр:
Строит под водой забор.
Утром трудится и днём, Потому что строит дом.
Даже вечером гнёт спину,
Чтобы возвести плотину.
Инструмент бобра хорош:
Острый, жёсткий, точно нож,
Без пилы, без топоров,
Строит - с помощью зубов,
Зубки - гордость у бобров.
Вайнер А.
Бобри відомі трудяги, вони одні із самих великих гризунів в світі.. Поява бобрів у річках і споруда ними великих загат надає дуже сприятливий вплив на місцеву екологію – в запрудах з’являється різна живність, яка є кормом для птахів, з’являється риба, так і лісовим гризунам-зайцям не буде загрожувати голод, вони з радістю обгризають повалені бобрами дерева. У побудованих річковими бобрами запрудах очищається вода, греблі затримують річковий мул і річка стає чистішою.
На жаль, із-за цінного хутра і неможливості ховатися або відбиватися від мисливців бобри дуже сильно страждали і страждають досі.
У народній творчості річкові бобри традиційно римуються зі словом «ласкаві», їх діяльність оцінюється дуже позитивно, а постійним використанням множини підкреслюється їх колективізм і працьовитість.
59 |
63 |
36 |
23 |
27 |
0 |
37 |
41 |
14 |
Завдання:
(36+27+37=100)
2) Знайдіть суму чисел по діагоналях.
(37+27+36=100; 59+27+14=100)
3) З кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному найменшому числу, знайдіть суму всіх цих чисел. (36+0+14+23+27+0=100)
Ми отримали відповідь на запитання?
(8*207=1 656; 1 656-1500=156; 156:4=39; 39+61=100; 100:4=25)
П’ята зупинка «Фізкультхвилинка» (Голуба)
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
Шоста зупинка «Комп’ютерна» (Синя)
Робота учнів за комп’ютерами з програмою «Курчата» комплексу програм «Сходинки до інформатики».
Сьома зупинка «Розумників і розумниць» (Фіолетова)
Повторити П. 1 – 4. Виконати завдання домашньої самостійної роботи (с.38) (Математика 5 клас, О.С.Істер, Київ, «Генеза», 2013 рік)