21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Науково-методичні засади організації роботи з обдарованими дітьми

Про матеріал
Обдаровані діти – надія не тільки батьків, але й усієї України “Учень – не чаша, яку необхідно наповнити, а факел, який необхідно запалити” ( Давньогрецький вислів ) “Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування та таланти всіх вихованців” ( В.О. Сухомлинський )
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Науково-методичні засади організації роботи з обдарованими дітьми

Номер слайду 2

Обдаровані діти – надія не тільки батьків, але й усієї України “Учень – не чаша, яку необхідно наповнити, а факел, який необхідно запалити” ( Давньогрецький вислів ) “Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування та таланти всіх вихованців” ( В.О. Сухомлинський )

Номер слайду 3

Нормативно-правова база роботи з обдарованими дітьми: Закон України “Про освіту” Закон України “Про загальну середню освіту” Указ Президента України “Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді” Обласна комплексна програма “Обдаровані діти і молодь Кіровоградщини” Районна комплексна програма “Обдаровані діти і молодь Новоукраїнщини” Гімназійна програма “Обдарованість” Проект “Обдарована дитина”

Номер слайду 4

2010-2011 н.р. Початок роботи над загальношкільною методичною проблемою Проект “Ефективний педагог” Проект “Обдарована дитина”

Номер слайду 5

Ознаки обдарованого учня : Само актуалізаця, самоствердження Наявність особистої думки Наявність особистої думки Інтелектуальна незалежність Потреба мати свій «Я-образ» Оригінальність Імпульсивність, поривчастість Широта інтересів Повна відсутність поваги до проторених шляхів Прагнення самостійно долати труднощі Вимогливість до себе

Номер слайду 6

Психодіагностика обдарованості 1-й крок Пошук обдарованих дітей співбесіди з батьками, учнями, вчителями діагностика здібностей учнів учні, які належать до певної сфери обдарованості участь у олімпіадах і конкурсах участь у науково-дослідницькій роботі участь у факультативах, гуртках відповідного профілю

Номер слайду 7

Психодіагностика обдарованості ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИК: “Оперативна пам’ять”, “Пам’ять на образи”, “Кількісні відношення”, “Методика Равена”; проведення тесту А.Фурмана для визначення інтелектуального потенціалу дитини; запровадження діагностики щодо вивчення інтересів особистості, діагностики інтелекту. 2-й крок Визначення напрямків сфер обдарованості дітей

Номер слайду 8

Створення банку даних “Обдарованість” Рік Шкільна олімпіада Міська олімпіада Всеукраїнські, міжнародні олімпіади МАН Всеукраїнські конкурси Предмет ________________________________________ 1. П.І.Б.__________________________________________________________________________________________ 2. Число, місяць, рік народження __________________________________________________________________ 3. Адреса,телефон _______________________________________________________________________________ 4. Клас __________________________________________________________________________________________ 5. Вчитель _______________________________________________________________________________________ 6.Коротка характеристика __________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Досягнення ____________________________________________________________________________________

Номер слайду 9

Посередній вчитель викладає, Гарний вчитель пояснює, Видатний вчитель показує, Великий вчитель надихає. Уїльям Артур Уорд 3-й крок Відбір учителів для роботи з обдарованими дітьми

Номер слайду 10

до роботи з обдарованими дітьми – це процес формування його професійної готовності, яка містить: сумарну характеристику здобутих знань; компетенцію як загальну здатність, засновану на знаннях, досвіді, цінностях, набутих у процесі навчання; готовність як усталене умотивоване прагнення виконати свій обов’язок учителя.

Номер слайду 11

Знання та вміння, необхідні для забезпечення високого рівня професійно-педагогічної підготовки вчителя до роботи з обдарованими учнями Загальнонаукові та фахові Фізіологічні та психологічні Педагогічні та методичні

Номер слайду 12

Загальнонаукові та фахові теорія відповідного предмету; основи суміжних предметів; вміння використовувати знання у процесі роботи з розвитку здібностей і обдарувань учнів.

Номер слайду 13

Фізіологічні та психологічні вікові особливості фізичного та психологічного розвитку школяра; психологія навчання й виховання; поняття і види обдарованості та здібностей.

Номер слайду 14

Педагогічні та методичні сутність педагогічного процесу; теорія і методика навчання та виховання школярів; наукова організація праці вчителя і учня.

Номер слайду 15

до роботи з обдарованими учнями, на наш погляд, виявляється у високому рівні професійно-педагогічної компетентності спеціаліста до даного виду діяльності, що базується на: сукупності загальнопедагогічних, психологічних та спеціальних знань і вмінь; стійкому вмотивованому бажанні здійснювати цю діяльність.

Номер слайду 16

ГОТОВНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ позитивна мотивація мотиваційно-вольовий критерій рівень професійної компетент-ності інтелекту-ально-операційний критерій рефлексія і корекція оцінюваль-но-рефлек-сивний критерій

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

загальна професійна педагогічна підготовка, предметні, психолого-педагогічні, методичні знання та вміння; високий рівень професійної компетентності в контексті системи пошуку, підтримки та розвитку особистості; Для роботи з обдарованими дітьми від учителя вимагається:

Номер слайду 20

наявність професійно важливих особистісних якостей (необхідного рівня інтелектуального розвитку, адекватної самооцінки, творчого особистого світогляду, доброзичливості та об’єктивності при оцінюванні діяльності учнів, почуття гумору, неупередженості, впевненості, енергійності);

Номер слайду 21

особлива витривалість нервово-психічної системи, емоційна стабільність; уміння розпізнавати ознаки обдарованості в інтелектуальній діяльності, творчих проявах, художній майстерності, спілкуванні, руховій сфері та заохочувати своїх учнів;

Номер слайду 22

уміння залучати до виявлення та розвитку обдарованості учня батьків, однолітків, створюючи з їх допомогою сприятливе середовище для розвитку здібностей та обдарувань учня;

Номер слайду 23

Підготовка вчителя до роботи з обдарованими дітьми

Номер слайду 24

Удосконалення навчального процесу ступенева профілізація навчання; введення додаткових предметів, спецкурсів, курсів за вибором; широка мережа факультативних занять; діяльність осередку наукового товариства учнів МАН; робота наукових гуртків; співпраця з науковцями; робота школи юного науковця; самоосвітня діяльність учнів; робота у мережі Інтернет; робота консультаційного центру; змістовна позанавчальна робота; співпраця з позашкільними установами. 4-й крок Диференціація учнів на групи

Номер слайду 25

Удосконалення навчального процесу Немає абстрактного учня... мистецтво і майстерність навчання, виховання полягає в тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці... В.Сухомлинський 5-й крок Розробка плану проведення роботи та програми для груп

Номер слайду 26

Навчання обдарованих дітей 6-й крок ВИДИ ПРОГРАМ НАВАЧАННЯ Програми навчання Загальноосвітні Освітньо-розвивальні Розвивальні Прискорене навчання Збагачене навчання (поглиблене) Особистість Мислення

Номер слайду 27

Моральне та матеріальне стимулювання роботи з обдарованими Робота з обдарова ними учнями Премії вчителям та учням Грамоти Запис подяк до трудових книжок Свято Гімназійного Олімпу Поїздка до табору “Артек” Занесення на дошку Пошани та дошку “Таланти гімназії”

Номер слайду 28

Ми маємо право пишатися і радіти з того, що у вінку слави України є й наші барвисті квіти, що покоління будівничих, пройшовши через горнило гімназії, здобуває знання й наснагу трудову, йде в життя загартованими, духовно здоровими, інтелектуально розвиненими і відданими своєму народові. Дякуємо за увагу!

ppt
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку