Обдаровані діти – надія не тільки батьків, але й усієї України “Учень – не чаша, яку необхідно наповнити, а факел, який необхідно запалити” ( Давньогрецький вислів ) “Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування та таланти всіх вихованців” ( В.О. Сухомлинський )
Нормативно-правова база роботи з обдарованими дітьми: Закон України “Про освіту” Закон України “Про загальну середню освіту” Указ Президента України “Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді” Обласна комплексна програма “Обдаровані діти і молодь Кіровоградщини” Районна комплексна програма “Обдаровані діти і молодь Новоукраїнщини” Гімназійна програма “Обдарованість” Проект “Обдарована дитина”
Ознаки обдарованого учня : Само актуалізаця, самоствердження Наявність особистої думки Наявність особистої думки Інтелектуальна незалежність Потреба мати свій «Я-образ» Оригінальність Імпульсивність, поривчастість Широта інтересів Повна відсутність поваги до проторених шляхів Прагнення самостійно долати труднощі Вимогливість до себе
Психодіагностика обдарованості 1-й крок Пошук обдарованих дітей співбесіди з батьками, учнями, вчителями діагностика здібностей учнів учні, які належать до певної сфери обдарованості участь у олімпіадах і конкурсах участь у науково-дослідницькій роботі участь у факультативах, гуртках відповідного профілю
Психодіагностика обдарованості ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИК: “Оперативна пам’ять”, “Пам’ять на образи”, “Кількісні відношення”, “Методика Равена”; проведення тесту А.Фурмана для визначення інтелектуального потенціалу дитини; запровадження діагностики щодо вивчення інтересів особистості, діагностики інтелекту. 2-й крок Визначення напрямків сфер обдарованості дітей
Створення банку даних “Обдарованість” Рік Шкільна олімпіада Міська олімпіада Всеукраїнські, міжнародні олімпіади МАН Всеукраїнські конкурси Предмет ________________________________________ 1. П.І.Б.__________________________________________________________________________________________ 2. Число, місяць, рік народження __________________________________________________________________ 3. Адреса,телефон _______________________________________________________________________________ 4. Клас __________________________________________________________________________________________ 5. Вчитель _______________________________________________________________________________________ 6.Коротка характеристика __________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Досягнення ____________________________________________________________________________________
до роботи з обдарованими дітьми – це процес формування його професійної готовності, яка містить: сумарну характеристику здобутих знань; компетенцію як загальну здатність, засновану на знаннях, досвіді, цінностях, набутих у процесі навчання; готовність як усталене умотивоване прагнення виконати свій обов’язок учителя.
до роботи з обдарованими учнями, на наш погляд, виявляється у високому рівні професійно-педагогічної компетентності спеціаліста до даного виду діяльності, що базується на: сукупності загальнопедагогічних, психологічних та спеціальних знань і вмінь; стійкому вмотивованому бажанні здійснювати цю діяльність.
Удосконалення навчального процесу ступенева профілізація навчання; введення додаткових предметів, спецкурсів, курсів за вибором; широка мережа факультативних занять; діяльність осередку наукового товариства учнів МАН; робота наукових гуртків; співпраця з науковцями; робота школи юного науковця; самоосвітня діяльність учнів; робота у мережі Інтернет; робота консультаційного центру; змістовна позанавчальна робота; співпраця з позашкільними установами. 4-й крок Диференціація учнів на групи
Удосконалення навчального процесу Немає абстрактного учня... мистецтво і майстерність навчання, виховання полягає в тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці... В.Сухомлинський 5-й крок Розробка плану проведення роботи та програми для груп
Ми маємо право пишатися і радіти з того, що у вінку слави України є й наші барвисті квіти, що покоління будівничих, пройшовши через горнило гімназії, здобуває знання й наснагу трудову, йде в життя загартованими, духовно здоровими, інтелектуально розвиненими і відданими своєму народові. Дякуємо за увагу!