Навчальна гра «Знай свої права»
( 2 клас)
Мета: закріплювати знання про права на основі Загальної Декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини; формувати правові знання школярів, почуття власної гідності; розвивати навички співпраці та взаємодопомоги; виховувати любов до Батьківщини, впевненості в собі.
Обладнання: мікрофон, окуляри, анкета «Вимірювання температури класу» ,мультимедійний проектор, ілюстрації.
ХІД ГРИ
І. Організація класу
Країн на світі є чимало —
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право —
Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті.
Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна —
Велика, рідна, мила Батьківщина.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
- В яку країну ми будемо сьогодні подорожувати?
- Наше заняття буде проходити у формі змагання.
- З яким настроєм прийшли на заняття?
Тож час обрати назви своїм командам… та починати нашу гру-змагання!
І конкурс «Розминка»
- Давайте на початку пригадаємо які права дітей ви вже знаєте?
Діти за малюнками – знаками називають ті права дітей, які вони вже вивчили.
ІІ конкурс – «Конкурс фоторепортажів»
- Продивіться ці сюжети і скажіть, чи порушуються тут права дітей?
ІІ «Конкурс інтерв'ю»
- Ви непогано знаєте свої права , але ж не можна забувати і про обов'язки… - Назвіть, які обов'язки є у вас в школі, вдома…
- Тож пограємося в журналістів…
-Перед вами питання , на які ви повинні відповісти після трихвилинної підготовки.
1. Чи доводилося вам порушувати свої обов'язки?
2. Які саме?
3. Чому ви так вчинили?
4. Які наслідки ваших вчинків ви побачили?
5. Який висновок ви для себе зробили?
- Цікаві відповіді. Ви гарно попрацювали у ролі журналістів. Настав час відпочити.
- Пограємо у гру «Чарівні окуляри» .
Кожна людина – неповторна , індивідуальна… Дуже важливо бачити в людині її найкращі риси характеру! Ось ці чарівні окуляри допоможуть нам в цьому. Я одягаю їх і бачу – ви у мене старанні, добрі, наполегливі діточки. А що побачите ви ??? ( На мультимедійному екрані фото однокласників).
- Ви молодці!
ІV конкурс «Казковий»
-В одному казковому царстві жили казкові герої – добрі і злі, літні та молоді…. Ви зараз розподілите у своїй команді ролі… Хтось буде рятувальником, хтось будівельником, хтось лікарем, а хтось міліціонером. І саме, як люди цих професій, ви і допоможете змінити ці казки на краще!
Обговорення казок «Івасик - Телесик», «Коза-дереза», «Попелюшка»
-Які права героїв цієї казки порушувались?
- Хто з вас може змінити ситуацію на краще?
-Як саме?
-А мене дуже цікавить одне питання… Чи в нашому класі не порушуються права дітей? Я пропоную вам відповісти на питання.
Анкета «Вимірювання температури» класу.
- Відповідати на питання ми будемо зовсім не словами «так» чи «ні».
- Я приготувала для вас сюрприз. Подивіться на це дерево… На ньому зовсім немає листочків.
- А чому, як ви гадаєте?
- Правильно – зараз зима , але зовсім скоро настане весна і дерева одягнуть нове зелене вбрання. Ми спробуємо наблизити цей час, відповідаючи на питання.
-Якщо право виконується в нашому класі – то ми прикрасимо наше дерево листочками.
Учитель читає запитання.
Питання складені на основі Європейської Конвенції з прав людини.
1. У моєму класі учням гарантована безпека та особиста недоторканість .
2. Усі учні мають однаковий доступ до класних заходів, свят .
3. Коли виникають конфлікти, ми намагаємось їх вирішити ненасильницьким шляхом, шляхом переговорів .
4. Ніхто не зазіхає на моє місце або майно.
5. Учням надається достатньо часу для відпочинку протягом дня .
6. Я відповідально ставлюся до того, щоб однокласники поводилися таким чином, аби забезпечувались безпека і благополуччя всього класу.
ІV. Підсумок
- Сьогодні ми говорили про правила і їх значення у житті людини.
-А вам сподобалося?
-А що саме ?
-Напишіть на аркуші і прикрасимо ними нашу квітку.
-Настав час дізнатись, яка команда отримала перемогу
Навчальна гра «Знай свої права»
( 2 клас)
Мета: закріплювати знання про права на основі Загальної Декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини; формувати правові знання школярів, почуття власної гідності; розвивати навички співпраці та взаємодопомоги; виховувати любов до Батьківщини, впевненості в собі.
Обладнання: мікрофон, окуляри, анкета «Вимірювання температури класу» ,мультимедійний проектор, ілюстрації.
ХІД ГРИ
І. Організація класу
Країн на світі є чимало —
Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право —
Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті.
Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина
Заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна —
Велика, рідна, мила Батьківщина.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
- В яку країну ми будемо сьогодні подорожувати?
- Наше заняття буде проходити у формі змагання.
- З яким настроєм прийшли на заняття?
Тож час обрати назви своїм командам… та починати нашу гру-змагання!
І конкурс «Розминка»
- Давайте на початку пригадаємо які права дітей ви вже знаєте?
Діти за малюнками – знаками називають ті права дітей, які вони вже вивчили.
ІІ конкурс – «Конкурс фоторепортажів»
- Продивіться ці сюжети і скажіть, чи порушуються тут права дітей?
ІІ «Конкурс інтерв’ю»
- Ви непогано знаєте свої права , але ж не можна забувати і про обов’язки… - Назвіть, які обов’язки є у вас в школі, вдома…
- Тож пограємося в журналістів…
- Пограємо у гру «Чарівні окуляри» .
Кожна людина – неповторна , індивідуальна… Дуже важливо бачити в людині її найкращі риси характеру! Ось ці чарівні окуляри допоможуть нам в цьому. Я одягаю їх і бачу – ви у мене старанні, добрі, наполегливі діточки. А що побачите ви ??? ( На мультимедійному екрані фото однокласників).
- Ви молодці!
ІV конкурс «Казковий»
Обговорення казок «Івасик - Телесик», «Коза-дереза», «Попелюшка»
- Які права героїв цієї казки порушувались?
- Хто з вас може змінити ситуацію на краще?
Анкета «Вимірювання температури» класу.
- Відповідати на питання ми будемо зовсім не словами «так» чи «ні».
- Я приготувала для вас сюрприз. Подивіться на це дерево… На ньому зовсім немає листочків.
- А чому, як ви гадаєте?
- Правильно – зараз зима , але зовсім скоро настане весна і дерева одягнуть нове зелене вбрання. Ми спробуємо наблизити цей час, відповідаючи на питання.
-Якщо право виконується в нашому класі – то ми прикрасимо наше дерево листочками.
Учитель читає запитання.
Питання складені на основі Європейської Конвенції з прав людини.
1. У моєму класі учням гарантована безпека та особиста недоторканість .
2. Усі учні мають однаковий доступ до класних заходів, свят .
3. Коли виникають конфлікти, ми намагаємось їх вирішити ненасильницьким шляхом, шляхом переговорів .
4. Ніхто не зазіхає на моє місце або майно.
5. Учням надається достатньо часу для відпочинку протягом дня .
6. Я відповідально ставлюся до того, щоб однокласники поводилися таким чином, аби забезпечувались безпека і благополуччя всього класу.
ІV. Підсумок
- Сьогодні ми говорили про правила і їх значення у житті людини.