Навчальна презентація "Відсотки. Вчимося розв'язувати задачі."

Про матеріал
Презентація містить розв'язані з коментарями задачі на відсотки різного рівня складності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відсотки. Вчимося розв’язувати задачі. За підручником Математика 5 клас О. С. Істер

Номер слайду 2

Згадаємо:1% - це одна сота частина числа;Ціла величина відповідає 100%;При діленні десяткового дробу на 10, 100, 1000... кому переносимо вліво на стільки цифр, скільки нулів має дільник; Щоб знайти 5% від числа 12, треба 12:100*5=0,12*5=0,60=0,6;Щоб знайти 0,6% від числа 1,5, треба 1,5:100*0,6=0,015*0,6=0,0090=0,009

Номер слайду 3

Згадаємо: Щоб знайти відсоток від числа, треба число поділити на 100 і помножити на відповідний відсоток. Щоб знайти число за його відсотком, треба дане число поділити на відповідний відсоток, а потім помножити на 100.

Номер слайду 4

Щоб вдало розв’язувати задачі на відсотки, потрібно навчитися чітко розуміти, який відсоток відповідає заданому числу

Номер слайду 5

Задача 1(1 спосіб) Розв'язання: Аналізуємо: 1200- це всі деталі за місяць, отже це 100% продукції. Можемо дізнатися, скільки деталей припадає на 1 %.1 дія 1200:100=12(детал.)- на 1%Тоді дізнаємося, скільки деталей додатково стали виготовляти (їм відповідає 9%) 2дія 12*9=108(деталей)- на скільки збільшили виробництво. Далі дізнаємося, скільки деталей виготовлятимуть після переобладнання 3 дія 1200+108=1308 (дет)- виготовили після переустаткування. Відповідь: 1308 деталей. На завод завезли нове устаткування. Це дало змогу збільшити випуск продукції на 9%. Скільки деталей виготовили робітники на наступний місяць, якщо до переобладнання за місяць виготовляли1200 деталей?

Номер слайду 6

Задача 1(2 спосіб)Аналізуємо:1200 - це всі деталі, виготовлені за місяць, отже, вони становлять всі 100%. Якщо спочатку виготовляли 100% продукції, а потім виробництво збільшили на 9%, то у відсотках кількість деталей після модернізації буде: 1 дія 100%+9%=109% після встановлення нового устаткування. Дізнаємося, скільки деталей відповідатиме 109%2 дія 1200:100*109=1308 (деталей) виготовляють після переустаткування. Відповідь: 1308 деталей. На завод завезли нове устаткування. Це дало змогу збільшити випуск продукції на 9%. Скільки деталей виготовили робітники на наступний місяць, якщо до переобладнання за місяць виготовляли1200 деталей?

Номер слайду 7

Задача №2 (1 спосіб)У 5 класі 45% становлять хлопці. Скільки дівчат у 5 класі, якщо всього дітей — 20? Розв’язання: Аналізуємо: всі 20 учнів класу становлять 100%, а хлопці становлять 45%. Отже, знайдемо кількість хлопців у класі: 20:100*45=9 (дітей) це хлопці 5-го класу. Тепер можемо знайти кількість дівчат:20-9=11 — дівчата. Відповідь: 11 дівчат

Номер слайду 8

Аналізуємо: Всі учні класу становлять 100%, а хлопці 45%. Можемо дізнатися, скільком відсоткам відповідає кількість дівчат у класі100%-45%=55% - становлять дівчата. Якщо дівчата становлять 55 % класу, то можемо знайти кількість дівчат у класі:20:100*55=11 дівчат у класі Відповідь: 11 дівчат. Задача №2 (2 спосіб)У 5 класі 45% становлять хлопці. Скільки дівчат у 5 класі, якщо всього дітей — 20? Розв’язання:

Номер слайду 9

Задача №3 (№1535 у підручнику)Розв’язання:1) 150:100*40=60 (дерев) — це яблуні60:100*75=45 (дерев)- вишніВідповідь: вишень в саду 45. У садку росте 150 дерев. З них 40% - яблуні. Вишні становлять 75 % від кількості яблунь. Скільки вишень росте в саду?Коментарі: Нашу задачу можна умовно розділити на дві частини. Спочатку порівнюють яблуні з усіма деревами. Яблуні становлять 40% від всіх дерев, тому кількість всіх дерев — 100%. У наступній частині задачі вишні порівнюють з уже не з усіма деревами, а з яблунями. Вишні становлять 40% від яблунь. Тому тепер ми всі 60 яблунь вважаємо за 100%. І щоб визначити, скільки яблунь припадає на 1%, ми вже на 100 ділимо число 60 (кількість усіх яблунь).

Номер слайду 10

Задача №4 (№1537 у підручнику)Турист планував за три дні подолати 80 км. За перший день він подолав 35% запланованої відстані, а за другий — 55% решти. Скільки км йому залишилось пройти за третій день?Розв’язання:80:100=0,8 (км)- 1% від усієї дороги0,8*35=28 (км) -турист пройшов за перший день80-28=52(км)- решта дороги після першого дня52:100=0, 52(км) 1% від решти шляху0,52*55=28,6 (км)- пройшов турист за другий день52-28,6=23,4(км) залишилось туристу пройти за третій день. Або 80-(28+28,6)=23,4 (км)Відповідь: 23,4 км

Номер слайду 11

Задача №5 (у підручнику №1569)Чоловіки на підприємстві становлять 75% усієї кількості робітників. Жінок на підприємстві 108. На скільки жінок менше, ніж чоловіків?Розв’язання: Аналізуємо: у даній задачі число 108 і відсоток 75 не відповідають одне одному, адже 108 — це жінки на підприємстві, а 75 — кількість чоловіків у відсотках. Якщо всі люди становлять 100%, то знайдемо, який відсоток жінок працює на підприємстві:1 дія 100-75=25%- становлять жінки. Якщо 108 жінок відповідають 25%, то кількість всіх людей, які працюють на заводі знайдемо за правилом знаходження числа за його відсотком, тобто: 2 дія 108:25*100= 432(людини) працює на підприємствіЗнаходимо кількість чоловіків 3 дія 432-108=324(чоловіки) працює на заводіЯкщо жінок на підприємстві -108, а чоловіків-324, то відповідь на питання задачі ми знайдемо, віднявши від кількості чоловіків кількість жінок4 дія 324-108= на 216(чоловіків) більше, ніж жінок Відповідь: чоловіків на 216 більше.

Номер слайду 12

Задача № 6 (у підручнику №1571)Автомобіль за першу годину проїхав 30%шляху, за другу — 32%, а за третю — решту91,2 км. Скільки кілометрів подолав автомобіль за три години?Розвязання: Аналізуємо: 91,2 км — це відстань, яку проїхав автомобіль тільки за третю годину руху. Тому цій відстані не відповідають ні 30%, ні 32%, ні 100%. Знайдемо, скільки відсотків припадає на третю годину руху. Оскільки за першу годину він проїхав 30% шляху, а за другу 32%, в той час, як повністю весь шлях відповідає 100%, то за третю годину він проїхав 100-30-32=38% від всього шляху припадає на 3-тю годину. Тепер ми маємо, що за третю годину руху автомобіль проїхав 91,2 км, що відповідає 38%. Отже весь шлях ми можемо знайти за правилом знаходження числа за його відсотком:91,2:38*100=240 (км) вся відстань, пройдена разом за три години. Відповідь: 240 км

Номер слайду 13

Задача 7(у підручнику №1573)У школі дівчата становлять 53% всіх учнів. Скільки учнів навчається у школі, якщо відомо, що хлопців на 51 менше, ніж дівчат?Розв’язання: Аналізуємо:оскільки число 51 показує, на скільки хлопців у школі менше, ніж дівчат, то воно не відповідає 53%. Знайдемо відповідний даному числу відсоток: якщо дівчат у школі 53%, а всі діти становлять 100%, тоді хлопців у відсотках буде 100-53=47% - хлопціЗнайдемо, на скільки відсотків хлопців менше, ніж дівчат: 53%-47%=6%Маємо: у школі хлопців на 51 дитину менше, або на 6% менше. Отже, даний відсоток відповідає числу 51. Знайдемо кількість всіх дітей у школі: 51:6*100=850 учнів. Відповідь: 850 дітей

Номер слайду 14

Бажаю успіхів!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ангеловська Галина Миколаївна
    Дякую. Дуже цікава і корисна презентація.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хмелик Наталiя Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
3203
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку