8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Відкритий урок з математики для учнів 5 класу за темою " Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Мета уроку: - Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби; - розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби. Продов-жувати розвивати уміння працювати самостійно і в парі з товаришем ( партнерство). Розвивати уважність,кмітливість,навички логічного мислення. - Виховувати активність, наполегливість, працьовитість, акуратність, самокритичність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета.   

  • Формувати вміння та  навички  учнів  додавати і  віднімати десяткові              дроби;  
  • розвивати   навички  обчислювальної  техніки, усної  лічби.  Продов-жувати  розвивати  уміння  працювати  самостійно і в парі з товаришем ( партнерство). Розвивати уважність,кмітливість,навички логічного мислення.
  • Виховувати активність, наполегливість, працьовитість, акуратність, самокритичність.

 

Тип уроку. Урок – подорож.

 

Засоби навчання. Карта  подорожі  по  країнах Європи  з традиціями до Дня святого Валентина.,  картки із завданнями, “Збірник задач і вправ для  5 – 6 класів”  ( А.Г. Мерзляк та інші), кольорова крейда.

Форма організації уроку: колективна, групова, індивідуальна, фронтальна.

 

Епіграф . Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще.

 

Девіз. Обчислюй та міркуй раціонально.

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Учитель.

Доброго дня. Підготуйтесь до уроку. Привітайтесь з гостями нашого уроку.

Вчитись нелегко буває

Та наука завжди хороша

Кожна в світі людина знає,

Що знання – найлегша,

найцінніша ноша.

Так незвично я почала урок, бо сьогодні у нас не просто урок, а урок – подорож по Різних країнах Європи. , дізнаємось дещо Про традиції  святкування Дня Валентина. перевіримо і закріпимо знання по темі «Дії з десятковими дробами»

Нас з вами чекають цікаві факти про святкування даного свята, на яке сьогодні припав наш урок.. Хочу зауважити, що у нашій роботі нам допоможе вислів І. Хіксона «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще». Це мало б застерегти нас від можливого розчарування, від невдач. І тому обчислюйте, міркуйте, причому раціонально, пам ’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива»

За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонячно. Сподіваюсь, що з ваших сердець випромінюється тепло, ласка, доброта, ніжність.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Метод «Знайди відповідь»

Завдання записано на дошці, і після них картки сердечка де є правильні відповіді і буква, що складуть першу країну.  Країна про традиції  святкування дня Валентина , якої ми дізнаємось першими. Поскладавши відповіді у порядку зростання.

№ 892

  1. 5,68 +13,27 + 4,9 = 23,85
  2. 18,35 + 1,4 +38,016 = 57,766
  3. 16,528+ 42,5 + 13,472 = 72,5
  4. 76,1 + 38,83 + 24,9 + 52,17 = 192
  5. 14,02 – 10,379 + 5, 004 – 7, 3245 = 1,3205

Результат пошуку зображень за запитом "фото серце"Результат пошуку зображень за запитом "фото серце"Результат пошуку зображень за запитом "фото серце"Результат пошуку зображень за запитом "фото серце"Результат пошуку зображень за запитом "фото серце"

Мешканці Данії надсилають один одному засушені білі  квіти. Ось цю квітку ми почепимо на карту Європи.

Молодці!

ІІІ. Формування мети і завдань уроку

З якими числами ми з вами познайомилися на останніх уроках? (з десятковими дробами) Які математичні дії ми навчилися виконувати з десятковими дробами?(додавання і віднімання) Тож сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Додавання і віднімання десяткових дробів».

  1. Актуалізація знань умінь і навичок.
  1. Метод бліц опитування

Троянда, як королева квітів, символізує мир і боротьбу, любов і прощення. День Валентина - це час квітів  і подарунків вашим шанувальникам. Ось передвами троянда на кожній її пелюстці завдання. Оберіть пелюстку і дайте правильну відповідь. І прочитайте країну про традиції святкування Дня Валентина ми дізнаємось . І троянду почепимо на нашу карту подорожі.

1. Які дроби ви знаєте?

2.Що таке десятковий дріб?

3.Як відрізнити десятковий дріб від звичайного?

4.З яких частин складається десятковий дріб?

5.За яким принципом записують десяткові дроби?

6.Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів?

7. Сформулюйте правило округлення десятеових дробів?

8.Сформулюйте алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів.

9.Які закони додавання ви знаєте?

Німеччина.

Німецька традиція відзначати день святого Валентина дещо дивна – для них Святий Валентин є покровителем психічно хворих. Цього дня німці прикрашають психіатричні лікарні – рожевими стрічками, а в храмах проводиться особливе богослужіння. Але у Німеччині дівчата писали на цибулинах тюльпанів чоловічі імена. Який тюльпан зацвіте першим — за того дівчина і вийде заміж.

 

  1. Робота з підручником.

Розвязавши номер  № 879   Ми з вами розшифруємо наступну країну, та познайомимось з її традиціями святкування даного свята. Знайшовши відповідь на голубі, який тут в мене на столі.  Голуб у християнській вірі показує чистоту, смиренність і невинність. Голуби вважалися улюбленими птахами богині кохання Венери.

№ 879

  1. 68,5 + 1,5 = 70(км.год) – власна швидкість катера
  2. 70 + 1,5 = 71,5 (км.год) – шв. За течією.

Відповідь :70 км.год власна швидкість катера, 71,5 км.год – швидкість катера за течією річки.

Францію називають "країною кохання" - саме французи першими почали вітати один одного у віршованій формі. Тут прийнято дарувати на День Валентина дорогоцінні прикраси або біжутерію.

№ 887

  1. 827, 48 – 59,59 = 767,89(т) – за дугий день
  2. 827,48 + 767,89 = 1595, 37(т) – за два дні разом
  3. 2436,86 – 1595,37 = 841,49 (т) за третій день

Відповідь :841,49 т.вугілля видубали за третій день

Румунія. Здавна в Румунії 14 лютого вважався днем приходу весни, пробудження природи і пташиних заручин. Люди мали долучатися до цих радісних процесів і веселитися, оскільки вважалося, що тоді кожен учасник свята буде захищеним від хвороб і забезпечить достаток у домі. Парубки та дівчата, зокрема, зустрічалися перед церквою та вирушали до лісу збирати найперші весняні квіти

  1. Робота в групах. Клас поділено на три групи по рядах. Кожна група отримує завдання у вигляді пазла який потрібно скласти , виконати завдання і почитати традиції  даної країни. Та почипити на карту  сердечко.

 

 

 

 

 

І група

Датотека:Italy map with regions.svgІталійці вважають своїм обов'язком дарувати в цей день улюбленим солодощі. Цей день так і називається в Італії – солодкий день . Колись в давнину італійці святкували в цей день свято весни, а тому всі дійства відбувались на відкритій місцевості: молодь збиралась в альтанках і садах, насолоджувалась музикою і поезією.

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняІІ група

     Фіни відзначають 14 лютого День друзів, дарують один одному подарунки у формі серця. А також в цей день робляться подарунки мамам, так як жіночого дня, подібного 8 Березня, у Фінляндії немає.

 

Пов’язане зображенняІІІ група

Польща. Поляки  цього дня відвідують Познань. (По́знань — місто в центральній частині західної Польщі ) Там, за повір’ям, лежать мощі Святого Валентина, а над головним престолом висить його чудодійна ікона. Яка допомагає.

 

  1. Хвилинка відпочинку.

А зараз ми з вами трішки відпочинемо і розгадаємо загадки.


  1. Для введення цих чисел

Вагомі є причини:

Виміряти треба

Нам різні величини

У прикладі в задачі

Допомогти готові

Тут числа нам… дробові

 

  1. Із комами дружать

Людям вірно служать

Нам допомогти готові

Що це дроби…десяткові

 

  1. Вона – особа граматична,

Але і до обчислень звична,

З дробом десятковим дружить

І знаком розділовим служить

Вона усім відома

А зветься вона – кома

 

  1. Дія ця із плюсом дружить,

І вона важлива дуже,

Бо вона – даю вам слово –

Арифметики основа

Щирі вам вітання

Від дії… додавання

 

  1. Від числа число відняти –

Можна результат дістати.

Зовсім це не таємниця,

Зветься результатом… різниця


Усна робота в тестовій формі

ТЕСТИ

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2*;             б)9,3;                    в)9,9;           г)9,12;           д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357*;                    б)27;                     в)27,3;         г)27,35;    д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;                  б)6,3*;                 в)6,7;                 г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;                 б) 49,77;             в)48;         г) 52,77;            д)48,77*.

5. Виконати додавання: 38,25 + 21,13 =

а)59,38*;                б) 59;                 в)59,13;          г) 59,35;         д)59,25.

6. Виконати додавання: 3,1 + 12,2983 =

а)15;      б) 12,6083;          в)12,2983;           г) 12,2914;         д)15,3983*.

7. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;          б) 23,5*;            в) 23,05;          г)2,35;           д)0,235.

8. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78*;         б) 57,5;         в) 0,578;        г)5,78;        д)578.

 

  1. Підсумок  уроку.

 

 Метод рефлексії.

Наша подорож завершена. Чи сподобалась вам ця своєрідна мандрівка у     країни європи? Яка зупинка вам найбільше запамяталась? Що вам вдавалось важко? Чи досягли ви очікуваних результатів?

Я бажаю вам завжди ставити перед собою конкретну мету і досягати її, пам’ятаючи:

  1. для її досягнення потрібно працювати;
  2. став мету, яка не зашкодить іншим;
  3. на шляху до мети допомагай завжди тим, хто поруч.

А зараз я вс іх вас вітаю з цим чудовим святом, бажаю вам великої дружби, здоров’я і терпіння до навчання.

  1. Домашнє завдання:

Підготуватись до контрольної роботи.

№ 882

1

 

docx
Додано
25 квітня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку