Цінність людського життя. Помічники у домі

Про матеріал
Мета: розповісти учням про побутові прилади, небезпечні речовини в побуті, можливість отруєння ліками, небезпеку ігор із сірниками, запальничками і засобами побутової хімії; спонукати учнів до виконання правил користування найуживанішими побутовими приладами; вчити правильно поводитися з небезпечними речовинами; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.
Перегляд файлу

Тема: «Цінність людського життя. Помічники у домі».

Мета: розповісти учням про побутові прилади, небезпечні речовини в побуті, можливість отруєння ліками, небезпеку ігор із сірниками, запальничками і засобами побутової хімії; спонукати учнів до виконання правил користування найуживанішими побутовими приладами; вчити правильно поводитися з небезпечними речовинами; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

Обладнання:

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок –

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім  класі

Діти - просто молодці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Учитель. Діти, сьогодні у нашій школі проходить День цивільного захисту. Тож нас з вами чекають захоплюючі пригоди на уроці. Не будемо гаяти часу і вперед працювати.

 Для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього класного часу давайте відгадаємо загадки. За кожну правильну відповідь, маємо можливість із частин скласти малюнок. (Слайд 1 «будинок»)

По проводці я біжу,

Без проводки я стою.

Де мене немає,

Там світло не палає. (Електрика).

 

Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води –

Відразу помирає! (Вогонь).

Без крил, без рук, без ніг, а вгору піднімається (Дим).

 

Його машині потрібно пити,

Щоб вантажі і людей возити. (Бензин)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель. Сьогодні   ми дізнаємось, які предмети роблять наш дім комфортним, сучасним і приходять на допомогу усім членам родини, а також, в чому полягає небезпека побутових приладів, засобів побутової хімії, ліків та легкозаймистих речовин.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 Учитель. У кожній оселі є безліч приладів, які світять, гріють, печуть, перуть, прибирають. Якщо правильно ними користуватися, вони будуть справно служити. В іншому разі — можуть стати дуже небезпечними.

Почнемо будинком подорожувати, але тут багато треба знати. Ступаємо на поріг звичний і зустрічаємо лампочку електричну

Виходить дівчинка «Електрична лампочка» (Слайд 2 «лампочка»)

Я живу у кожнім домі

І доволі всім знайома.

Скляний балончик, вогник всередині.

Вдень я сплю,

А як стемніє,

Я світитись починаю.

Ні хвилинки не втрачаю.

людям я роблю добро –

Світло стане враз кругом.

Та не збагну я, діти,

Хто мені допомагає світити?

Учитель. Дорога лампочко! Не сумуй. Зараз розкажуть діти, що відбувається з тобою у світі.

1.Є у нас безліч рік,

Там шумить води потік.

Він турбіни повертає

І  в енергію переробляє.

 

Гідроелектростанції потрібні нам,

Щоб енергію перетворити в струм

І пустити його по дротах,

І безпечним зробити цей шлях.

До кожного будинку, лікарні та школи,

Щоб без світла ми не залишились ніколи.

 

То ж запам’ятай, лампочко,

І запам’ятайте, діти!

Що є у нас один дружок.

Могутній і величний,

А зветься він, а зветься він

Струмом електричним!

Учитель. Знайомтесь, діти!

Входить хлопчик «Електричний струм» (Слайд 3 «електричний струм»)

По дротах я біжу,

і без дротів я не можу.

Де мене, діти, немає

Світло там ніхто не включає.

Дуже корисним я людям буваю.

А ви, діти, прошу не мовчіть,

А скоріше мені допоможіть.

Відповідайте, де я помічник для вас?

Де використовують мене люди повсякчас?

Учитель. Давайте згадаємо, де використовують електричний струм у побуті.

  • Коли включають телевізор.
  • Коли користуються пилососом.
  • Коли працюють за комп’ютером.
  • Коли включають електрочайник.
  • Коли працює пральна машинка та інше.

Учитель. Наші діти знають, чим ти людям допомагаєш. Дякуємо вам  лампочка і електричний струм.

Ви знаєте, що електричний струм дуже допомагає нам у побуті, але він може бути дуже небезпечним і треба знати правила безпеки користування електроприладами.

Про ці правила ми дізнаємося подивившись мультфільм (Уроки обережності – Електрика)

Учитель. Про які правила користування електроприладами ви дізналися?

  • Брати за дроти електричних приладів мокрими руками
  • Витягати вилку з розетки за дріт
  • Користуватися несправними електроприладами
  • Торкатися обірваних і повислих дротів та інше.

Учитель. А ми подорожуємо далі нашим будинком. І для того, щоб дізнатися кого ми зустрінемо давайте відгадаємо загадки.

1.Всю білизну позбирає

І старанно покупає.

Буде знову вся чистенька,

Незабруднена, гарненька. (Пральна машина)

Дуже любить він тканини,

Сукні, светрики, гардини.

Всі їх складочки знайде!

Розізлиться – пара    йде! (Праска)

Суп, морозиво, ковбаси,

Сало, м'ясо, яйця, кваси…

Все в животику ховає

І свіженьким зберігає. (Холодильник)

Де кого нагородили,

Де супутник запустили.

фільми, казочки, новини

Нам транслює щохвилини.(Телевізор)

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти…

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає.(Комп’ютер)

Може моркву покришити,

Свіжий сік для нас зробити.

Непотрібно йому рук –

Має функцій безліч штук.(Кухонний комбайн)

Розморожувати вміє.

Що потрібно розігріє.

Піцу зробить за хвилину.

Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)

Учитель. Молодці! А як всі ці прилади, що ми зустріли, можна назвати одним словом? (побутові прилади). Напевно, майже кожен із цих «домашніх помічників» є у тебе вдома. Давайте пограємо в гру. На дошці зображені предмети і дії які вони виконують. Ви повинні з’єднати побутовий прилад і те, що він робить. 

  • Це пральна машина. Вона пере одяг;
  • Це холодильник. В ньому зберігають продукти;
  • Це плита. На ній готують їжу;
  • Це міксер. Ним збивають крем, замішують тісто;
  • Це мікрохвильова піч. В ній розігрівають їжу;
  • Це електрочайник. Ним гріють воду.

Учитель. Дякую вам. Ви такі розумні, так багато знаєте. А тепер давайте подивимося мультфільм про правили користування побутовими приладами. (Уроки обережності – Побутові прилади)

 Учитель.

  • Чи сподобався вам мультфільм?
  • Що не так робив хлопчик?
  • Що роблять пилососом?
  • Можна в холодильник ховатися?
  • А діткам можна вмикати побутові прилади?
  • А можна гратися біля побутових приладів?

Учитель. Давайте ще раз повторює з дітьми правила безпеки:

  • Побутові прилади дітям не можна вмикати.
  • Не можна гратися біля побутових приладів.

Фізкультхвилинка (електрона)

Учитель. Подорожуємо нашим будинком далі. Подивіться на дошку і розгадайте анаграму.

н  з  б   і   п  е  ч  е  н  е

1 5  3 10  6  2  8  4  9  7 (небезпечні)

ч  е  в  и   р  о  и  н

  1. 2  5  6  1  4  8  7 (речовини)

 Учитель. Молодці, ви дуже добре впоралися з анаграмою. І наступне, що ми зустрічаємо в нашому будинку – це небезпечні речовини.

До небезпечних речовин належать - фарби, лаки, бензин, пральні порошки, засоби для миття посуду, ліки, засоби від гризунів (так звані дихлофоси), ацетон, лаки для волосся та інші пожежонебезпечні речовини та матеріали . Вони отруйні й вогненебезпечні, тому повинні зберігатися окремо, наприклад у коморі. А щоб уникнути нещасних випадків, треба чітко знати інструкції та правила користування таких предметів у побуті! Цим зазвичай займаються дорослі.

У побуті використовують речовини — фарби, лаки, розчинники, — які можуть стати причиною лиха. Багато з них отруйні та легкозаймисті. Загораються від іскри, а загасити їх майже неможливо! На етикетках таких речовин зазвичай написано: «Вогненебезпечно!» та «Тримати в недоступних для дітей місцях!».

Запам'ятай правила:

  • НЕ користуйся отруйними і легкозаймистими речовинами без дорослих;
  • НЕ пий рідину з невідомих пляшок і банок;
  • НЕ користуйся сірниками біля банок або пляшок із різким запахом.

  А щоб ви краще запам'ятали ці правила у вас на партах є пам’ятки. Давайте їх прочитаємо.

Пам'ятки

Важливе правило для дітвори - оці предмети в руки не бери!!!

Правило 1: Не грайся аерозольними балончиками.

Правило 2: На небезпечних предметах поміщають застережні знаки, ознайомтесь з ними.

Правило 3: Якщо ти побачив такий предмет, не підходь до нього близько, не бери його в руки. Від найменшого дотику до нього може статися вибух величезної сили.

Правило 4: Якщо ти виявив вибухонебезпечний предмет, повідом дорослих та зателефонуй до міліції за номером 101.

 Учитель. Також до небезпечних речовин належать ліки. Вони повинні зберігатися в зачиненій домашній аптечці. Та коли такої аптечки немає, в жодному разі не вживай самостійно будь-які ліки, навіть вітаміни. Ними можна смертельно отруїтися. Але якщо ти ненароком щось проковтнув, негайно скажи про це дорослим.

 Учитель. Давайте подивимося мультфільм про те, що буває з неслухняними дітьми. (Уроки обережності – Ліки)

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

Учитель. А тепер діти давайте перевіримо себе, що ми дізналися нового, і як це допоможе зберегти наше життя.

Тестування

1) Підкресли назви небезпечних предметів.

Олія, ацетон, газ, молоток, мінеральна вода, хліб, цвяхи, ножиці, ртуть, ліки, морозиво, газова плита, оцет, спирт, масло, фарби, розчинники, телевізор.

2) Які речовини отруйні та легкозаймисті?

а) фарби;

б) ацетон;

в) вода;

г) бензин;

д) лак.

3) Небезпечні речовини — це:

а) бензин;

б) ацетон;

в) акварельні фарби;

г) лаки.

4) Як небезпечні речовини впливають на організм людини?

а) Вони небезпечні для здоров’я;

б) вони отруйні;

в) вони корисні для здоров’я;

г) вони поліпшують настрій.

5) Токсичні речовини в побуті можуть використовувати:

а) діти;

б) дорослі;

в) фахівці;

г) люди літнього віку.

6) Познач засоби допомоги собі при отруєнні токсичними речовинами.

а) Терміновий виклик лікаря;

б) повідомлення дорослих;

в) самостійний прийом ліків;

г) нічого не треба робити.

7) До легкозаймистих матеріалів належать:

а) пісок;

б) деревина;

в) тканина.

8) Якщо ти знайшов пляшку з невідомою речовиною, ти:

а) відкриєш пляшку і понюхаєш речовину;

б) наллєш речовину в долоню і понюхаєш її;

в) запитаєш у дорослих, що в пляшці, і не відкриватимеш її.

VІ. Підсумок уроку

— Які речовини, що можуть стати причиною лиха, використовують у побуті?

— Яку небезпеку становлять ліки?

— Чому не можна грати із засобами побутової хімії?

— Які електроприлади є у вас удома?

— Які правила користування електроприладами ви вивчили на сьогоднішньому уроці?

Учитель. Діти, погляньте на дошку, на наш затишний будиночок. (Слайд)

У нашім домі горить світло.

Йде мирно струм по дротах.

Працюють справно електропобутові речі,

І так комфортно, діти, нам.

І так буде завжди,

Коли правил дотримуємось ми.

Ви їх усі запам’ятайте.

Вони врятують нам життя.

Учитель. Отже, життя людини — найвища цінність. Бережімо себе, своє здоров’я, життя, адже навіть мить прожити заново, по вернути чи виправити щось буває часто вже просто неможливо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одеська загальноосвітня школа № 48 І-ІІІ ступенів

Одеської міської ради Одеської області

 

 

 

 

 

 

Виховна година

на тему: «Цінність людського життя. Помічники у домі».

Related image

 

Викладач: Табарча Г. В.

Клас: 2-Б

 

 

 

Одеса 2019 н. р

 

docx
Додано
19 липня 2019
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку