Розробка уроку. Тема: Культура спілкування.

Про матеріал
Розробка комбінованого уроку з предмета "Основи здров"я". Метою уроку є розширення уявлення учнів про культуру спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Культура спілкування.

Мета: розширити уявлення учнів про культуру мовлення і спілкування; вчити володіти словами ввічливості; розвивати навички етичних норм поведінки під час спілкування; сприяти розвитку пам’яті, активізації словника;  показати важливість ставлення з повагою до інших; виховувати увагу до слова, повагу до людей і самих себе.

Обладнання: сигнальні картки, прислів’я та приказки, плакати з ребусами.

Тип уроку: комбінований.

                                              Хід уроку        

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 -   Мені потрібні 2 учні, щоб погратись в гру «Хто більше знає?»

Станьте на однаковому рівні. По черзі ви маєте називати: 1 учень – права дитини, а 2 учень – обов’язки. При цьому робите 1 крок. Хто більше назве, той і переможець.

(* Право на життя і здоровий розвиток.

** Обов’язок гарно вчитися

* Право на відпочинок і дозвілля.

** Допомагати дорослим.  …)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтесь, яких правил потрібно дотримуватися під час спілкування.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

- Ти постійно спілкуєшся з різними людьми, з рідними, учителями, дітьми. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини, емоційний стан, здоров’я.

Пам’ятай «золоте правило» спілкування: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе.

2. Проблемна ситуація.

- Прослухайте вірші і складіть правила спілкування.

1) Юрко з Тарасом розмовляв,

Крутився на всі боки,

Неначе він сорока;

До неба очі заводив,

В канаву зазирнув…

А Тарас терпів, терпів:

«Ти до кого говорив?».

- Отже, яким буде перше правило?

(Коли говориш — дивись в очі співрозмовникові.)

2) Юля з Танею зі школи

Йдуть по скверику поволі.

«Ой, дивись,— горлає Юля,—

Листя клена шелестять

І, як літачки, летять!»

«Ой-ой-ой,— верещить, заливається,—

Горобці у пилюці купаються!»

Чути Юлю аж ген, за майданом.

Може, Таня чує погано?

(Хочеш, щоб тебе почули, не кричи. Говори спокійно, чітко…)

3) Я у театрі був учора.

Мені сподобалась ігра,—

Так повідомив друзям Коля…

Від сміху шибки задзвеніли в школі.

Навчити Колю говорить давно пора:

Не можна так калічити слова.

(Слова вимовляй правильно.)

4) Стрілись якось Рома й Вова.

— Я був на стадіоні вчора. Кльово!

— Ми класно у футбола намотались…

Де слів таких вони набрались?

Хороші наші, Ромо й Вова,

Хіба це, друзі, гарна мова?

(Слова вживай за призначенням)

-  Які, на вашу думку, можна додати правила ще?

Давайте відкриємо підручник і перевіримо.

 

3. Робота за підручником. (с. 53-54)

- Роздивіться с. 53. Яких правил потрібно дотримуватись, щоб тебе поважали і приязно ставились до тебе? ( Першим вітатись. Бути привітним і доброзичливим. Ставитись з повагою до старших.)

- Поясніть вислови написані у вашому підручнику.

* Добре слово краще за мед.

* Слова щирого вітання дорожчі від частування.

 -  Прочитайте вірш, який розміщений у підручнику.

       ЗНАЙТЕ ВСІ

Знайте всі, як два по два,

Що образливі слова

І на вулиці, і вдома

Вибухають, наче бомба,

Заважають їсти, спати...

То навіщо ж їх казати?

А слова ласкаві, щирі

З плеч знімають смутку гирі,

Добрі усмішки дарують,

Пестять, міць дають, лікують...

                         Емілія Саталкіна

- Чого вчить цей вірш? (Що погані слова все псують, заважають у житті, а добрі – покращують настрій, творять дива.)

4. Руханка. «Град»

     Діти, утворіть коло. Пригадайте, як іде дощ, а за ним – град. Почнемо разом повільно тупотіти ногами, імітуючи падіння градин. Поступово темп тупотіння доводиться до дуже швидкого, а потім сповільнюється до повного припинення.

5. Робота в зошиті.

- Завдання 1.  У зошиті ви маєте скласти і записати прислів’я з «розсипаних» слів. (Ввічливості двері всім відкриті.)

- Що воно означає? (Кожна людина завжди може бути ввічлива.)

- Завдання 2. Поєднайте намистинки і запишіть утворені чарівні слова.

(добрий день! Здрастуйте! Привіт! Спасибі. Дякую. Дуже вдячний.)

 

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Робота над прислів'ями та приказками

- Діти, як ви розумієте ці прислів'я та приказки?

• Погане слово краще проковтнути, ніж промовити.

• Яка людина, така її мова.

• Вмієш сказати — вмій і змовчати.

• Слово не стріла, а серце пробиває.

• Гарне слово дорожче за гроші.

• Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по бесіді.

• Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати. 

2. Гра «Семафор ввічливості»

- У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати репліки, а ви маєте сказати, де правильно поводяться діти, а де — ні. Якщо правильно — зелена картка, неправильно — червона.

— Дайте мені хлібину,— звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червоний)

— Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисне, — каже дівчинка в автобусі. (Зелений)

— Алло! Покличте Мені Колю. (Червоний)

Тамаро Іванівно, будь ласка, поясніть мені розв’язання цього виразу. (Зелений)

— Покличте до телефону Марину. (Червоний)

— Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі,— сказала дівчинка бібліотекареві. (Червоний). 

3. Робота над ребусами.

— Мені потрібно два бажаючих. Ваше завдання: уважно розглянути картинки та відгадати зашифровані слова. (Див. додаток 1)

(Доброта. Байдужість.)

— Чи мають ці слова відношення до сьогоднішнього уроку? Чому? (Так. Бо ввічлива людина добра. Не можна говорити чарівні слова байдуже. )

VI. Підсумок уроку

— Які правила спілкування ви запам’ятали?

А тепер подивіться на картку і перевірте чи все назвали ( Див. додаток 2)

— Чому їх слід дотримуватися?

— Послухайте вірш і скажіть, чи всі ці ввічливі слова ви вживаєте?

«Будь ласка», « Спасибі» і «Будьте здорові» —

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день, як завжди, зачинайте

Зі слів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

L:\Новая папка (3)\images (2).jpg

 

 

L:\Новая папка (3)\10.JPG

 

docx
Додано
24 липня 2019
Переглядів
2167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку