Навчальна програма для учнів 6 класів закладів загальної середньої освіти

Про матеріал
Права людини у вільній країні (35 годин) Навчальна програма для учнів 6 класів закладів загальної середньої освіти
Перегляд файлу

       

 

Права людини у вільній країні

 

Навчальна програма для учнів 6 класів  закладів загальної середньої освіти

 

35 годин

 

 

 

 

   

 

     

 

Автори: Майорський В.В., кандидат педагогічних наук, вчитель-методист

                Левчишена О.М., кандидат історичних наук

 

Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (протокол № 2 від 8 червня 2018 року) (лист Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 02.07.2018 р. № 22.1/12-Г-472)

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Пояснювальна записка

 

Демократизація українського суспільства, формування  правової  держави, закріплені  у  Конституції  України, вимагають  невідкладних  та  ефективних  заходів  із  вдосконалення  правового  навчання  і  виховання, організації  юридичного  всеобучу, який  має  охоплювати  всі  групи  населення, і, перед  усім, здобувачів загальної середньої освіти.

Головною  задачею  правового  навчання  є  мобілізація  всього  комплексу  правового  виховання  на  формування  високої  правосвідомості  і  традицій  поваги  до  законодавства.

Учні  закладів загальної середньої освіти, у  відповідності  до  типових освітніх програм, здійснюють  ознайомлення  з  правовим  курсом  у  9  класі, вивчаючи  навчальний  предмет  «Основи правознавства». Вивчення  у  10-11  класах  юридичного профілю курсу  «Основи  правознавства»  продовжує  формування  правових  предметних компетентностей здобувачів освіти. Однак формування правових компетентностей варто починати здійснювати з молодшого шкільного віку за рахунок запровадження у варіативній частині предметів правового спрямування.

Курс за вибором «Права людини у вільній країні» є варіативною частиною суспільствознавчої освіти, метою якої є соціалізація особистості, формування в учнів національної свідомості й світоглядних засад, аналітичного мислення й відповідальності за власні вчинки, а також розвиток культурних потреб і творчих здібностей, дослідницьких навичок та здатності до самонавчання й самовдосконалення в умовах глобальних змін і викликів. 

Курс «Права людини у вільній країні» є логічним продовженням курсу «Права дитини», який вивчається як варіативний у 5 класі.

 

Мета і завдання курсу

 

Метою  вивчення  курсу  є  ознайомлення  здобувачів освіти – учнів 6 класів закладів загальної середньої освіти  із  правами  людини, сприяння  осмисленню  ними  найважливіших  гарантованих  державою  законів, спрямованих  на  захист  прав людини, формуванню  правового  світогляду  учнів, розумінню   прав  і  свобод  людини, розвитку  ціннісних  орієнтирів, ідеалів  та  переконань.

Відповідно  до  поставленої  мети  головними  завдання  вивчення  курсу  є:

-                      формування  в  учнів  стійкого  інтересу  до  вивчення  предметів  правового  та  громадянського  спрямування; потреби  поважати  права  й  свободи  інших  людей; навички  життя  в  колективі, вміння  обирати  спосіб  поведінки  відповідно  до  життєвих  обставин;

-                      ознайомлення  учнів  з  правами  людини, тобто  їх  особистими  правами  як  основою  самореалізації, підготовки  до  дорослого  життя;

-                      сприяння  розвитку громадянської компетентності, всебічному  розвиткові  та  духовному  збагаченню  особистості  й  правової  культури  учнів 6 класу;

-                      навчання  аналізу  ситуацій  з  власного  життя  та  літературних  творів  з  погляду  прав  людини;

-                      удосконалення  вміння  власного  правового  захисту, самооцінки  власних  вчинків;

-                      виховання  в  учнів  почуття  поваги  до  держави  і  права, необхідності  дотримання  міжнародного  та  національного  законодавства.

 

Компетентнісний потенціал курсу (за ключовими компетентностями)

 

з/п

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему необхідності захисту прав людини; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах  (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти правових ситуацій (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з правознавства (у галузі прав людини), чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику захисту прав людини; поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій в галузі захисту прав людини, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів з тематики захисту прав людини; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів (з тематики захисту прав людини) із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією з проблематики захисту прав дитини; встановлювати

 

 

 

відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях (на приклади ситуацій з проблематики захисту прав людини).

Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення предметів суспільствознавчого циклу.

Навчальні ресурси: розв'язування задач,  які моделюють реальні життєві ситуації, де права людини потребують захисту.

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій.

усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях, які можуть бути використані для захисту прав людини у різних життєвих ситуаціях. Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу.

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: структурувати дані з проблематики захисту прав людини; діяти за алгоритмом та складати алгоритми захисту людиною своїх прав; визначати достатність даних для розв’язання певних правових ситуацій; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію з проблематики захисту прав людини та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень з проблематики захисту прав людини.

Ставлення: критичне осмислення інформації з проблематики захисту прав людини та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач..

Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання з проблематики захисту прав людини та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну

 

 

 

діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння: генерувати нові ідеї стосовно захисту прав людини, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8

Соціальна і громадянська компетентності

Уміння: висловлювати власну думку з проблематики захисту прав людини, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію з проблематики захисту прав людини; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.

Навчальні ресурси: завдання соціального змісту

9

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку щодо проблематики захисту прав людини, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні

 

 

особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).

Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

Навчальні ресурси: навчальні проекти з різних видів мистецтва

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціальноекономічні події в державі на основі різних даних (у т.ч.

їхній вплив на ситуацію, пов’язану їз захистом прав людини); враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. 

Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

 

Наскрізні змістові лінії

 

Наскрізні змістові лінії проходять через усі навчальні предмети, а також і через варіативний курс «Права людини у вільній країні», відбиваючи провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються в освітньому процесі; змістові лінії співвідносяться з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Навчання по змістових лініях реалізується через актуалізацію відповідних знаннєвих, діяльнісних і оцінно-ціннісних компонентів, творчу роботу при міжпредметній та внутрішньопредметній інтеграції, позакласну роботу і роботу гуртків за інтересами.

Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. В межах курсу вона реалізується за допомогою вивчення навколишнього середовища, охороною якого держава гарантує забезпечення екологічних прав людини. 

Змістова лінія «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню діяльного члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям громадянської відповідальності  у власній поведінці. Вивчення предмету «Права людини у вільній країні» має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.

Змістова лінія «Здоров’я і безпека» має на меті сформувати учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного члена суспільства, здатного дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я. Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я, можливим порушення права людини на охорону здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування ситуацій з прав дитини, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» націлена на розвиток людських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів власного життя. Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

 

Міжпредметні та предметні змістові лінії

 

Змістова лінія «Культурна самосвідомість» спрямована на розвиток здобувача освіти як особистості, яка розуміє роль культури у формуванні мислення, усвідомлює зміни різних культур упродовж історії, має уявлення про різноманіття культур та їх особливості, цінує свою культуру та культурну багатоманітність світу. Під час вивчення курсу діяльність вчителя має бути спрямована на реалізацію учнями свого права на користування культурною спадщиною.

Головною метою змістової лінії «Інформаційне середовище» є зростання здобувача освіти як людини, яка сприймає і розуміє колишнє інформаційне середовище, здатна його критично аналізувати, а також діяти в ньому відповідно до своїх цілей і прийнятої в суспільстві комунікаційної етики. Під час вивчення курсу слід планувати практичні блоки занять, під час яких знайомити здобувачів освіти з інформаційними джерелами та адаптованого відповідно віку нормативно-правовими документами, навчати їх пошуковим методам, аналізу, узагальненню, презентації результатів.

Наскрізна змістова лінія «Цінності і моральність» спрямована на формування учня як морально повноцінної людини, яка знає загальновизнані правила поведінки, дотримується їх у закладі освіти і поза ним, не байдужа до нехтування ними і за потреби реагує на це відповідно до можливостей. При вивчення курсу головний акцент робиться на тому, що у країнах світу до цього часу відбуваються порушення прав людини, але світове співтовариство шукає шляхи виходу з подібних ситуацій.

 

 

 

 

 

 

 

Структура програми та організація навчання учнів

 

Програма складається з пояснювальної записки, структурованих за урочними темами очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти і тем занять з курсу.

Програма розрахована на 35 навчальних годин, може використовуватися при навчанні здобувачів освіти – учнів 6 класів. Програма не передбачає жорстокого поурочного поділу (наявний поділ є орієнтовним), а окреслює необхідний навчальний матеріал, на основі якого має відбуватися розвиток правового мислення учнів. Подібний підхід надає більше свободи вчителю при плануванні занять, дозволяє більш раціонально розподіляти навчальний матеріал, обирати оптимальні форми й методи навчання.

 

Права людини у вільній країні

Курс за вибором (35 годин)

 

 

Орієнтовні напрями навчальної діяльності здобувачів освіти

Тема заняття

 

ВСТУП. ЛЮДИНА ТА ЇЇ ПРАВА   

1

учень/учениця:

пояснює, що  таке  права  людини; поважає  права  своїх  ровесників, інших  людей; виявляє  цікавість  до  правових  знань.

Вступ. Згадаємо, що вже знаємо про права людини.

 

 

ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ

2-3

учень/учениця: пояснює поняття: соціальні норми;  визначає види соціальних норм; вміє класифікувати соціальні норми по видам.

Соціальні норми, їх історія та значення.

4

учень/учениця:

пояснює поняття: мораль, звичай, релігія;

пояснює еволюцію норм моралі; визначає взаємозв’язок моральних вимог та поведінки людей.

Норми моралі: від релігійних вірувань до правил ввічливості.

5

учень/учениця:

пояснює поняття: закон; визначає спільне та відмінне у характеристиці моралі і закону; прагне  втілювати  в  життя  цінності  справедливості, гідності  та  гуманності.

Мораль і закон: спільне і відмінне.

 

ІСТОРІЯ ПРАВ ЛЮДИНИ

6-7

учень/учениця: пояснює поняття: цивілізація; називає давні держави та визначає умови їх виникнення;

визначає основні ознаки та функції держави;

пояснює роль держави як досягнення

Людина перших цивілізацій.

Виникнення стародавніх держав.

 

 

культури та умов розвитку цивілізації.

 

8

учень/учениця: оцінює роль права як основи держави та досягнення давніх цивілізацій; визначає умови виникнення права в стародавніх державах;

називає держави, в яких було видано перші збірники законодавства та дає коротку  характеристику цим збірникам.

Хто створював перші закони?

9

учень/учениця:  оцінює роль права у формуванні ранньофеодальних держав; дає коротку характеристику актам законодавства держав Середньовіччя; вміє пояснювати певні положення актів законодавства. 

Людина та її права: від Середньовіччя до Нового часу.

10

учень/учениця: пояснює поняття: абсолютизм, демократія; визначає хронологічні рамки періоду Просвітництва;

дає коротку характеристику поглядам на людину як автономну особистість у вченні Джона Локка, Жан Жака Руссо, Дені Дидро;

називає перші конституційні документи світу;

прагне втілити в життя отримані на уроці навички.

Теорія природних права людини – досягнення епохи Просвітництва.

Шлях людства від абсолютизму до демократії.

11

учень/учениця: пояснює поняття: світова війна, тоталітаризм;

визначає порушення прав людини в тоталітарних державах; оцінює необхідність захисту прав людини, особливо під час воєнних конфліктів.

Права людини: між двома світовими війнами.

ПРАВА ЛЮДИНИ В ДОКУМЕНТАХ МІЖНАРОДНОГО ТА

НАЦІОНАЛЬНОГО ПРАВА

12

учень/учениця: пояснює  поняття: декларація; називає  основний  міжнародний  документ  із  захисту  прав  людини – Загальну декларацію прав людини; вміє  пояснювати  основні  положення  міжнародних  та  національних  документів  із  захисту  прав  людини; визначає  пріоритетні  потреби  й  обґрунтовує  свій  вибір;

Загальна декларація прав людини –           їх міжнародне визнання. 

 

 

прагне  чинити  гідні  вчинки; вміє  обстоювати  власні  погляди  та  поважати  чужі.

 

13

учень/учениця: вміє розрізняти види прав і свобод людини; називає покоління прав людини; оцінює необхідність захисту прав людини Україні і світі.

Види прав і свобод людини.

14

учень/учениця: пояснює поняття: фундаментальні права і свободи людини;

називає основні міжнародні, регіональні та національні документи із захисту прав людини;

вміє пояснювати положення окремих документів з прав людини;

визначає різнорівневі механізми захисту прав людини.

Як захищати права людини?

15

учень/учениця пояснює поняття: Конституція України; висловлює свою думку відносно того, чому права і свободи людини мають бути закріплені в конституції держави; називає основні права та свободи людини і громадянина, закріплені в Конституції України;

визначає взаємозв’язок прав і обов’язків людини і громадянина в Конституції України.

Конституція України та права людини. 

16

учень/учениця: пояснює основні етапи еволюції прав людини;

називає основні міжнародні, регіональні та національні документи із захисту прав людини та вміє пояснювати їх окремі положення;

оцінює необхідність захисту прав людини в Україні і світі.

Узагальнення.

ГРОМАДЯНСЬКІ (ОСОБИСТІ) ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

17

учень/учениця:

визначає, що  право  на  життя  э  основним  в  житті  людини; пояснює, які  цінності  людського  суспільства  є  найважливішими; визначає  пріоритетні  потреби  і  обґрунтовує  свій  вибір.

Право на життя.

18

учень/учениця:

пояснює поняття: громадянство; визначає важливість права на свободу

Право на свободу пересування та вибору місця проживання.

 

 

пересування та вибору місця проживання;

вміє  пояснювати  окремі  положення документів  з  прав  людини; оцінює  необхідність  захисту  прав  людини  в  Україні  і  світі.

 

19

учень/учениця:

визначає важливість захисту гідності особи;

вміє  відстоювати  власні  погляди  та  поважати  чужі;

цінує  власну  гідність  і  поважає  гідність  інших  людей, їх  свободу  та  недоторканість.

Право на захист гідності особи.

20

учень/учениця: пояснює поняття: релігії, віросповідання;

визначає важливість захисту свободи думки, совісті та релігія.;

прагне  втілювати  в  життя  цінності  справедливості, гідності  та  гуманності

Право на свободу думки, совісті та віросповідання.

ПОЛІТИЧНІ ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

21

учень/учениця:

визначає, що всі громадяни рівні перед законом, незалежно від соціального походження та майнового  стану;

вміє  пояснювати  окремі  положення документів  з  прав  людини; оцінює  необхідність  захисту  прав  людини  в  Україні  і  світі.

Рівність громадян перед законом.

22

учень/учениця: пояснює зміст права на свободу зібрань; вміє відстоювати свої погляди та поважати чужі;

обирає спосіб поведінки відповідно до життєвих обставин.

Право на свободу зібрань.

23

учень/учениця: пояснює зміст свободи слова і друку та визначає важливість її захисту; цінує власну гідність та поважає гідність інших людей;

прагне втілювати у життя принципи справедливості та гуманізму.

Право на свободу слова і друку.

24

учень/учениця: пояснює поняття: вибори, референдум; визначає важливість принципів демократії;

пояснює свою роль в управлінні державою;

поважає право інших людей на

Право брати участь в управлінні своєю державою.

 

 

самовираження.

 

ЕКОНОМІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРАВА

25

учень/учениця: розуміє  значення  праці;

усвідомлює  свій  обов’язок  вносити  посильну  працю  як  члена  сім’ї; виявляє  піклування  про  своїх  рідних  та  близьких;

розуміє  роль  самовиховання  позитивних  звичок, їх  цінність.

Право на працю та свободу праці.

26

учень/учениця:

пояснює поняття: сім’я;

усвідомлює свою роль як члена своєї

сім’ї;

обирає спосіб поведінки відповідно до життєвих обставин.

Право на охорону сім’ї.

27

учень/учениця: пояснює  поняття: соціальний  захист; вміє  пояснювати  окремі  положення  міжнародних  документів  та  національного  законодавства; оцінює  необхідність  соціального  захисту  людини;

прагне  втілювати  в  життя  цінності  справедливості, гідності  та  гуманності.

Право на соціальне забезпечення.

28

учень/учениця: пояснює  зміст  права  на  житло; вміє  відстоювати  власні  погляди  та  поважати  чужі;

цінує  власну  гідність  і  поважає  гідність  інших  людей, їх  свободу  та  недоторканість.

Право на житло.

29

учень/учениця:

знає  і  вміє  пояснювати  окремі  положення  міжнародних  та  національних  документів  з  прав  людини, що  захищають  право  на  освіту;

вміє  визначати  свої  здібності  та  інтереси;

розвиває  бажання  здобувати  знання і вміння  вчитися.

Право на освіту.

30

учень/учениця: визначає важливість охорони здоров’я; оцінює необхідність забезпечення державою якісної медичної допомоги своїм громадянам;

 прагне втілювати у життя принципи справедливості та гуманізму.

 

Право на охорону здоров’я та медичну допомогу.

КУЛЬТУРНІ ТА ЕКОЛОГІЧНІ ПРАВА.

ГОРТАЄМО СТОРІНКИ ЗАГАЛЬНОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ

31

учень/учениця: визначає необхідність захисту державою свободи творчості людини; усвідомлює цінність наукових знань людства та його культурної спадщини; поважає права інших людей на самовираження.

Право на свободу наук та мистецтв.

32

учень/учениця: пояснює поняття: екологія; визначає важливість захисту навколишнього середовища; визначає пріоритетні потреби та обґрунтовує свій вибір.

Право на сприятливе оточуюче середовище.

33

учень/учениця: визначає важливість захисту прав і свобод людини як основи сучасної демократії;

обирає спосіб поведінки відповідно до життєвих обставин;

цінує власну гідність та гідність інших людей.

Крок за кроком до прав людини.

34-35

учень/учениця: розуміє  сутність  прав  людини; вміє розрізняти види прав і свобод людини;

визначає, які  права  відносяться до кожного з видів;

усвідомлює, яке  значення  він/вона  придає  своїм  правам;

оцінює  необхідність  захисту  прав  людини;

пояснює   положення  міжнародних  та  нормативних  документів  про  захист  прав  людини;

розуміє  значення  виховання  правової   самосвідомості, позитивних  звичок, їх  цінність.

Узагальнення.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучеренко Елена
    Дякую за запропонований матеріал. Курс цікавий за своїм змістовим наповненням і корисний для формування компетентностей здобувачів освіти.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Правознавство, Планування
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
3487
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку