Навчальна програма «Мистецтво 7 клас» НУШ до підручника Кондратової Л.Г.

Про матеріал
Навчальна програма «Мистецтво 7 клас» НУШ розроблена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 7–9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кондратова Л. Г.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883). До підручника інтегрованого курсу для 7 класу закладів загальної середньої освіти «Мистецтво 7 клас». Автор Кондратова Л.Г.Рік видання 2024.
Перегляд файлу

                                            Пояснювальна записка

Програма є органічним продовженням модельної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (авторки Кондратової Л.Г.). Згідно з авторською концепцією збережено структурні елементи програми, розподіл на музичну та образотворчі складові, види мистецької діяльності тощо.

Очікуваним результатом навчання за програмою є формування в здобувачів освіти комплексу мистецьких компетентностей в процесі вивчення мистецтва різних епох минулого та сучасного мистецтва.

 

Мeтoю прoгрaми є цілісний різнобічний розвиток успішної особистості учня у процесі формування мистецької грамотності опанування мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації в міжкультурному комунікаційному просторі; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в сфері мистецької діяльності та комунікації; розкриття творчого потенціалу, залучення до культурних мистецьких подій та процесів в Україні.

 

Досягнення поставленої мети досягається за умови дотримання таких зaвдaнь зaгaльнoї мистeцькoї oсвiти:

  •       виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб;
  •       формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв;
  •       розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;
  •       стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації;
  •       розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу;

формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті

 

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з мистецької освітньої галузі, які передбачають, що учень/учениця:

  •   опановує різні види, жанри та стилі мистецтва, інтерпретує художні образи, набуває досвіду емоційних переживань, розвиває ціннісне ставлення до мистецтва;
  •   розвиває художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва;
  •   пізнає себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об'єктами, розвиває емоційний інтелект;
  •   використовує інформаційне й цифрове середовище у власній творчості та художній мистецькій комунікації.

 

Програма може слугувати календарно – тематичними планом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво» (7-9класи)

 Цикл базового предметного навчання базової середньої освіти. 7-9 класи

70 годин на рік (дві години на тиждень)

 

Очікуванні результати навчання

 

        Зміст навчального предмета   і

         Інтегрованого курсу

Дата

 

Види навчальної діяльності

 

                                             Тема 1. «СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО В ЖИТТІ ЛЮДЕЙ»

                                                      «СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО В ЖИТТІ ЛЮДЕЙ»    МУЗИЧНА СКЛАДОВА   (16 годин)

Мистецька грамотність

1.Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація хyдожніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва

Пояснює особливості художньої мови творів різних видів, жанрів мистецтва, розрізняє спільне і відмінне у трактуванні однієї теми/сюжету засобами різних видів мистецтва, виявляє характерні особливості твору мистецтва, наводить приклади із знайомих творів за характерними ознаками, визначає окремі характерні ознаки певного виду, жанру в новому для себе творі.

Наводить приклади, порівнює твори, засоби художньої виразності різних видів, жанрів музичного мистецтва; розрізняє засоби виразності музичного мистецтва, встановлює зв'язки між народним і професійним мистецтвом.

Орієнтується в особливостях українського народного мистецтва, зокрема мистецтва рідного краю, виявляє обізнаність у мистецтві етносів України та різних народів світу, наводить приклади використання етнічних мотивів у творах митців, зокрема у творах українських письменників.

Орієнтується в поняттях обробка та аранжування музики, види аранжування в інструментальній та

вокальній музиці, наводить приклади особливостей аранжування та обробки в народній та академічній музиці.

Наводить приклади, порівнює твори, засоби художньої виразності з видами аранжування в інструментальній та вокальній музиці, а також встановлює зв'язки народного мистецтва із сучасними мистецькими тенденціями.

 

Мистецька діяльність

2.Художньо-образне, соціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

Сприймає твори мистецтва, інтерпретує твори вербально та залучає невербальні засоби. Виокремлює виразні засоби у творах різних видів, жанрів мистецтва для пояснення власного враження та висловлює своє ставлення до творів мистецтва. Застосовує у процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Пояснює цінності, закладені в художньому творі, та коментує своє ставлення до них, реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму.

Реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму, опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом, новою діяльністю.

Виконує народні пісні/обробки пісень/сучасні твори на фольклорній основі тощо; бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їхні обробки (в хорі/ансамблі/соло), грає на елементарних музичних інструментах. Самостійно обирає вид художньої діяльності для імпровізації, імпровізує, поєднує різні засоби та способи виконання (засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду тощо), застосовуючи набуті  вміння  художнього  творення,  опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом.

Реалізує ідеї самостійно або в групі, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використовує знання й уміння з інших освітніх галузей.

Спостерігає, досліджує довкілля, застосовує результати спостережень у мистецькій діяльності: музикування, пластичні рухи, використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва, бере участь у проєктній діяльності.

 

          Мистецька комунікація

3.Пізнання сeбe чeрeз взаgмодію з різноманітними мистeцькими об’єктами; розвиток eмоційного інтeлeкту

Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення вмінь, аналізує власний творчий розвиток, оцінює свої сильні та слабкі сторони в мистецькій творчості, характеризує причини труднощів, усвідомлено самовдосконалюється.

Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб, аргументує та може дискутувати, відстоюючи свою позицію у власній творчій діяльності, цілісно представляє та обґрунтовує задум/ідею.

Пояснює свої бажання і можливості у творчості, розуміє власні сильні сторони, враховує свої досягнення під час самопрезентації, конструктивно сприймає критику вчителя чи інших осіб, аналізує помилки з метою самовдосконалення.

Визнає можливість варіативності інтерпретацій творчого задуму, аргументовано обстоює позицію у творчості та право на самовираження, виявляє ініціативність в обговореннях творів мистецтва і

створенні спільного творчого продукту; підтверджує думку аргументами.

4.Використання інформаційного середовища y власній творчості та хyдожній комyнікації

Створює, обробляє та з урахуванням відповідальності поширює мистецький медіатекст, де, зокрема, поєднано кілька видів медіа; самостійно застосовує спосіб художньої комунікації відповідно до форми передавання інформації,може прокоментувати задум та обґрунтувати вибір.

Самостійно шукає й добирає аудіо-, відео-, ілюстративні та текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання, самостійно впорядковує дібрані матеріали, розрізняє первинні й вторинні джерела інформації для власного художнього пізнання та здобуття знань про мистецтво. Визначає функції знаків охорони авторського права, дотримується авторського права, знає, для чого існують вільні ліцензії, виявляє і з урахуванням відповідальності використовує  ліцензований/авторський  продукт,

зокрема у власній мистецькій діяльності.

1. Мистецтво відчиняє двері. Сучасне мистецтво та його роль в житті людей

 

2.Мистецтво рідного краю.

Музична культура рідного краю

 

3.Шляхами народного мистецтва.

Стилізований фольклор

 

4.Українське етнічне мистецтво.

Етнічна музика

 

5.Етнічне мистецтво інших народів

 

6.Імпровізація, обробка в мистецтві.

Імпровізація, обробка народної вокальної музики

 

7.Аранжування та стилізація в мистецтві

 

8.Традиції та нове трактування в мистецтві.

Академічна музика,академічний стиль,інструментування(оркестрування).

Тематичне оцінювання

 

9.Перевтілювання в мистецтві.

Аранжування народної музики

 

10.Багатство голосів і барв.

Вокальне аранжування, хорове аранжування

 

11.Різнобарвність звуків та кольорів

Поліфонія

 

12.Подих імпровізації та творчості в мистецтві.

Каприс, джазове аранжування

 

13.Електронне аранжування та цифрова стилізація.

Електронне аранжування

 

14.Танцювальні та портретні стилізації

 

15.Сторінками європейських мистецьких конкурсів та виставок

 

 

16.Шляхами сучасного мистецтва.Узагальнення знань з теми «Сучасне мистецтво в житті людей». Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оволодіння основами музичної грамотності.

 

 Знайомство з роллю сучасного мистецтва в житті людей, музичними інструментами, творчістю композиторів, з мистецтвом рідного краю, творчістю композиторів та митців рідного краю.

 

Пізнання української етнічної музики, етнічної музики різних народів світу, ознайомлення з прикладами використання етнічних мотивів у творах митців.

 

Знайомство з музичним фольклором України, народними українськими традиціями та обрядами, використанням фольклору в професійній музиці.

 

Огляд прикладів обробок музики та аранжування в музиці, видів аранжування в музичному мистецтві, вокальними та інструментальними імпровізаціями тощо.

 

Оволодіння музичною грамотою (за необхідністю для мистецької діяльності).

 

Участь у бесідах, обговореннях, читання мистецького тексту, робота з підручником, самостійна пошукова діяльність, початкові етапи з набуття навичок здійснення досліджень під керівництвом учителя.

 

Сприймання, інтерпретація творів мистецтва, здійснення аналізу, інтерпретації та критичного оцінювання творів мистецтва.

 

Виконання пісень (зокрема народних та їхніх обробок) хором, соло, ансамблем, формування навичок і набуття досвіду та здійснення вокальної (мелодійної), інструментальної              ритмічної імпровізації. Музикування, створення музичного супроводу, інструментальної ритмічної імпровізації. Виконання пластичних рухів під музику, пластична імпровізація.

Театралізована творчість, ігрова діяльність, участь у створенні мистецьких проєктів.

 

Здійснення мистецької комунікації через пізнання себе у взаємодії з різноманітними мистецькими об'єктами на основі оцінювання власних мистецьких здобутків; розвиток емоційного інтелекту,використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації.

 

Робота з мистецьким медіатекстом для художнього самовираження, творчого задуму.

 

                                                             « СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО В ЖИТТІ ЛЮДЕЙ»   ОБРАЗОТВОРЧА СКЛАДОВА   (16 годин)

Мистецька грамотність

1. Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва

Пізнає та розширює знання про засоби художньої виразності, художню мову різних видів, жанрів образотворчого мистецтва; наводить приклади творів. Пояснює особливості художньої мови творів різних видів, жанрів мистецтва, розрізняє спільне і відмінне у трактуванні однієї теми/сюжету засобами різних видів мистецтва встановлює зв'язки між народним і професійним мистецтвом.

Орієнтується в особливостях українського народного мистецтва, зокрема мистецтва рідного краю, виявляє обізнаність у мистецтві етносів України і різних народів світу. На прикладах встановлює зв'язки народного мистецтва із сучасними мистецькими тенденціями.

Досліджує синтез мистецтв у творах, зв'язки між видами мистецтва; встановлює зв'язки між мистецтвом, життям і різними галузями знань. Досліджує зв'язки, встановлює аналогії між художніми образами у творах різних видів мистецтва/різних авторів. Наводить приклади синтезу мистецтв, порівнює художній образ і явища навколишнього середовища. Розпізнає характерні риси різних видів образотворчого мистецтва; розрізняє засоби художньої виразності та наводить приклади творів образотворчого мистецтва; характеризує особливості технік виконання творів образотворчого мистецтва.

 

Мистецька діяльність

2.Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

Сприймає твори різних видів, жанрів мистецтва;аргументовано інтерпретує твори, формулює своє ціннісне ставлення до них, використовуючи власний ;              користується              довідниковими/ енциклопедичними джерелами для подолання труднощів під час аналізу творів, зіставляє з іншими творами, опрацьованими раніше, виокремлює цінності, закладені у творі мистецтва, ідентифікує їх зрозумілість для себе, формулює оцінні судження про твір мистецтва, пов'язує зміст твору і соціокультурний контекст.

Реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, фактури, засоби дизайну, знання та уміння з інших освітніх галузей, свідомо враховує закони композиції для реалізації творчого задуму. Розробляє сценографічне оформлення відповідно до сценічного/екранного образу, використовує художні засоби (ракурси/ плани/освітлення) під час фільмування.

Обирає цифрові технології для втілення задуму, може поєднувати їх з іншими засобами, демонструє наполегливість у досягненні мети, зокрема реалізації власних ідей, використовує етномотиви у власній творчості,імпровізує експериментує, поєднує, візуалізує тощо) художніми засобами (зокрема цифровими) для реалізації мистецької ідеї, пропонує різні варіанти втілення, самостійно обирає вид художньої діяльності для імпровізації.

Створює зображення під час експерименту з кольорами, лініями, формами тощо (графічні, живописні, пластичні, анімаційні, відео тощо), опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом, новою діяльністю. Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами

 

Мистецька комунікація

3. Пізнання сeбe чeрeз взаgмодію з різноманітними мистeцькими об’єктами; розвиток eмоційного інтeлeкту

Оцінює власні мистецькі здобутки; оцінює власні успіхи та досягнення, зауважує помилки та частково самостійно виправляє їх. Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення вмінь, аналізує власний творчий розвиток.

Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб, аргументує та може дискутувати, відстоюючи свою позицію у власній творчій діяльності, цілісно представляє та обґрунтовує задум/ідею, конструктивно сприймає критику вчителя чи інших осіб, аналізує помилки з метою самовдосконалення, визнає можливість варіативності інтерпретацій творчого задуму, аргументовано обстоює позицію у творчості та право на самовираження. Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими і дослідницькими проєктами, виявляє толерантність і доброзичливість під час порівняння різних творчих ідей, аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва

4.Використання інформаційного середовища y власній творчості та хyдожній комyнікації

Створює, обробляє та з урахуванням відповідальності поширює мистецький медіатекст, де, зокрема, поєднано кілька видів медіа; самостійно застосовує спосіб художньої комунікації відповідно до форми передавання інформації. Обирає способи творення, зокрема медіаформати (додавання ілюстрацій, створення нескладних графічних зображень, аудіо-/відеороликів, фото тощо) для художнього самовираження,може прокоментувати задум та обґрунтувати вибір, розрізняє первинні та вторинні джерела інформації для власного художнього пізнання й здобуття знань про мистецтво.

1.Мистецтво відчиняє двері

 

2.Мистецтво рідного краю.

Панно

 

3.Шляхами народного мистецтва.

Символ, стилізація

 

4.Українське етнічне мистецтво.

Етнічний, гобелен

 

5.Етнічне мистецтво інших народів

 

6.Імпровізація, обробка в мистецтві.

Імпровізація в образотворчому мистецтві

 

7.Аранжування та стилізація в мистецтві.Вишивка

 

8.Традиції та нове трактування в мистецтві. Кераміка

Тематичне оцінювання

 

9.Перевтілювання в мистецтві.

 Витинанка

10.Багатство голосів і барв.Ковальство, гравіювання, художнє гравіювання, карбування(чеканка), гутництво, лозоплетіння

 

11.Різнобарвність звуків та кольорів.

Декоративна композиція, декоративний пейзаж

 

12.Подих імпровізації та творчості в мистецтві.Декоративний натюрморт

 

13.Електронне аранжування та цифрова стилізація. Стилізована анімалістка, репліка, репродукція, фотодрук

 

14.Танцювальні та портретні стилізації. Стилізований портрет

 

15.Сторінками європейських мистецьких конкурсів та виставок

 

16.Шляхами сучасного мистецтва.Узагальнення знань з теми «Сучасне мистецтво в житті людей». Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пізнання явищ мистецтва; засвоєння відповідної мистецької термінології.

 

Оволодіння мистецькою термінологією образотворчого мистецтва, знаннями про засоби виразності різних видів образотворчого мистецтва.

 

Участь у бесідах, обговореннях, робота з підручником, самостійна пошукова діяльність, початкові етапи з набуття навичок, здійснення досліджень під керівництвом учителя.

 

Сприймання та інтерпретація творів образотворчого мистецтва, здійснення аналізу, інтерпретації і критичного оцінювання художньої мови та художніх образів у творах мистецтва.

 

Виконання тренувальних, навчальних вправ.

 

Практична мистецька творча діяльність і з втілення художньої ідеї, набуття досвіду в способах творення художніх образів у різних видах образотворчого мистецтва, імпровізування (експериментування, поєднування, візуалізування тощо) художніми засобами (зокрема цифровими) для реалізації мистецької ідеї, пропонування різних варіантів втілення, використання різних технік у мистецькій діяльності.

 

Створення візуальних образів (малювання, ліплення, просторове проєктування тощо).

 

Експериментування, поєднання, візуалізація різними художніми засобами для реалізації мистецьких ідей, дотримання основних законів композиції, зображень об'єктів навколишнього світу різними засобами.

 

Участь у мистецьких проєктах, пізнання мистецьких професій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Тема 2  «НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА»

                                            «НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА»   МУЗИЧНА СКЛАДОВА (19 годин)

Мистецька грамотність

1. Пiзнaння рiзних видiв мистeцтвa, iнтeрпрeтaцiя худoжнiх oбрaзiв, дoсвiд eмoцiйних пeрeживaнь, цiннiснe стaвлeння дo мистeцтвa

Пояснює особливості художньої мови творів різних видів, жанрів мистецтва в новітніх музичних явищах, розрізняє спільне і відмінне у трактуванні однієї теми/сюжету засобами різних видів мистецтва, виявляє характерні особливості сучасних творів мистецтва, наводить приклади зі знайомих творів за характерними ознаками, визначає окремі характерні ознаки певного виду, жанру в новому для себе творі.

Наводить приклади, порівнює твори, засоби художньої виразності різних видів, жанрів музичного мистецтва; розрізняє засоби виразності музичного мистецтва, встановлює зв'язки між народним і професійним мистецтвом.

Орієнтується в музичних явищах та сучасних тенденціях мистецтва, виявляє обізнаність у мистецтві в музичних явищах ХХ — початку ХХІ століття, наводить приклади.

Орієнтується в поняттях джазова музика, рок- музика, популярна музика, наводить приклади особливостей використання електронних музичних інструментів та електронної музики.

Наводить приклади, порівнює твори, засоби художньої виразності в інструментальній та вокальній музиці та встановлює зв'язки народного мистецтва із сучасними мистецькими тенденціями

 

Мистецька діяльність

2.Худoжньo-oбрaзнe, aсoцiaтивнe мислeння пiд чaс твoрчoї дiяльнoстi в рiзних видaх мистeцтвa

Сприймає твори мистецтва, інтерпретує твори вербально  та  залучає  невербальні  засоби.

Виокремлює виразні засоби у творах різних видів, жанрів мистецтва для пояснення власного враження та висловлює своє ставлення до творів мистецтва. Застосовує у процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Пояснює цінності, закладені в художньому творі, та коментує своє ставлення до них, реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму.

Реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму, опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом, новою діяльністю.

Виконує народні пісні/обробки пісень/сучасні твори на фольклорній основі тощо; бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їхні обробки (в хорі/ансамблі/соло), грає на елементарних музичних інструментах. Самостійно обирає вид художньої діяльності для імпровізації, імпровізує, поєднує різні засоби та способи виконання (засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду тощо), застосовуючи набуті вміння художнього творення, опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом.

Демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму.

Реалізує ідеї самостійно або в групі, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використовує знання та уміння з інших освітніх галузей.

Спостерігає, досліджує довкілля, використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: музикування, пластичні рухи, використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва, бере участь у проєктній діяльності.

 

Мистецька комунікація

3. Пізнання сeбe чeрeз взаgмодію з різноманітними мистeцькими об’gктами; розвиток eмоційного інтeлeкту

Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення вмінь, аналізує власний творчий розвиток, оцінює свої сильні та слабкі сторони в мистецькій творчості, характеризує причини труднощів, усвідомлено самовдосконалюється.

Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб, аргументує та може дискутувати, відстоюючи свою позицію у власній творчій діяльності, цілісно представляє та обґрунтовує задум/ідею.

Пояснює свої бажання та можливості у творчості, розуміє власні сильні сторони, враховує свої досягнення під час самопрезентації, конструктивно сприймає критику вчителя чи інших осіб, аналізує помилки з метою самовдосконалення.

Визнає можливість варіативності інтерпретацій творчого задуму, аргументовано обстоює позицію у творчості й право на самовираження, виявляє ініціативність в обговореннях творів мистецтва та створенні спільного творчого продукту; підтверджує думку аргументами.

Обирає цифрові технології для втілення задуму, може поєднувати їх з іншими засобами, демонструє наполегливість у досягненні мети, зокрема реалізації власних ідей. Оцінює власні мистецькі здобутки та власну творчість; демонструє власні досягнення, презентує результати власної творчості публічно.

Взаємодіє з іншими особами через мистецтво, бере участь у мистецьких і дослідницьких проєктах, долучається до мистецьких заходів; регулює власний емоційний стан засобами мистецтва; пояснює свої вподобання.

Створює мистецький медіатекст у процесі художньої   комунікації,   поширює   простий мистецький медіатекст під керівництвом учителя або інших осіб.

4.Використання інформаційного середовища y власній творчості та хyдожній комyнікації

Створює, обробляє та з урахуванням відповідальності поширює мистецький медіатекст, де, зокрема, поєднано кілька видів медіа; самостійно застосовує спосіб художньої комунікації відповідно до форми передавання інформації, обирає способи творення, зокрема медіаформати (додавання ілюстрацій, створення нескладних графічних зображень, аудіо-/відеороликів, фото тощо) для художнього самовираження, може прокоментувати задум та обґрунтувати вибір.

Самостійно шукає та добирає аудіо-, відео-, ілюстративні та текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання, самостійно впорядковує дібрані матеріали, розрізняє первинні та вторинні джерела інформації для власного художнього пізнання і здобуття знань про мистецтво. Визначає функції знаків охорони авторського права, дотримується авторського права, знає, для чого існують вільні ліцензії, виявляє і з урахуванням відповідальності використовує ліцензований/ авторський продукт, зокрема у власній мистецькій діяльності

17.Мистецькі явища та тенденції сьогодення.Музичний стиль,автентичне музикування

 

18.Мистецькі поєднання. Джаз

 

19.Енергія ритму в мистецтві.

Ритм-енд-блюз, рок-н-рол

 

20.Історія легенд. Рок – музика

 

21.Популярне в сучасності. Попмузика

 

22.Авторські пісні і новий живопис.

Бард, авторська пісня

 

23.Ансамблеве мистецтво та монументальний живопис.

Музичний колектив, диско

 

24.Від шансону до екомистецтва.

Шансон, шансоньє

 

25.Театральні та фото шедеври.  Театральна музика, рок-опера  

Тематичне оцінювання

 

26.Від музики до інсталяцій.

Мюзикл, кіно мюзикл

 

27.Сучасні музичні тенденції та дизайн. Саунд-арт, світломузика

 

28.Цифрове мистецтво.

Електронна музика, електронні музичні інструменти

 

29.Танцюють і малюють усі.

Вуличний танець, хіп-хоп

 

30.Нові тенденції в мистецтві.

Імерсивний театр, перформанс

 

31.Цікаве в кіно, мультиплікації та дизайні

 

32.Музика масових свят, шоу та фешн – індустрія. Масові свята, парад, шоу

 

33.Новітні технології в мистецтві.

Хіт-парад

 

34.Мистецтво не знає кордонів.

Мікс, ремікс

 

35.Узагальнення знань з теми «Нові тенденції сучасного мистецтва». Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайомство із засобами художньої виразності, характерними ознаками різних напрямів сучасного музичного, хореографічного, театрального та кіномистецтва.

 

Оволодіння музичною грамотою (за необхідністю для мистецької діяльності). Участь у бесідах, обговореннях, читання мистецького тексту, робота з підручником, самостійна пошукова діяльність, початкові етапи з набуття навичок здійснення досліджень під керівництвом вчителя, використання цифрових технологій та медіатекстів

 

Сприймання, інтерпретація музичних творів джазової музики, рок-музики, популярної музики.

 

Аналіз, інтерпретації та критичне оцінювання змісту, тем/сюжетів, особливостей засобів виразності авторської пісні, творів електронної музики,творів хореографії.

 

Сприймання особливостей художніх образів творів, характерних ознак інструментальних, вокальних, сучасних творів музичного мистецтва.

 

Виконання сучасних та народних пісень та їхніх обробок (хором, соло, ансамблем),набуття досвіду здійснення вокальної (мелодійної) та ритмічної імпровізації.

 

Музикування,створення музичного супроводу, нструментальної ритмічної імпровізації.

 

Виконання пластичних рухів під музику,пластична імпровізація.

 

 Театралізована творчість, ігрова діяльність, участь у створенні мистецьких проєктів. Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації.

 

Робота з мистецьким медіатекстом для художнього самовираження, творчого задуму.

 

Здійснення мистецької комунікації через пізнання себе у взаємодії з різноманітними мистецькими об'єктами на основі оцінювання власних мистецьких здобутків; розвиток емоційного інтелекту,використанняінформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації.

 

Робота з мистецьким медіатекстом для художнього самовираження, творчого задуму.

                                        «НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА»  ОБРАЗОТВОРЧА СКЛАДОВА (19 годин)

Мистецька грамотність

1. Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація хyдожніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва

Пізнає та розширює знання про засоби художньої виразності, художню мову різних видів, жанрів образотворчого мистецтва; наводить приклади творів. Пояснює особливості художньої мови творів різних  видів,  жанрів  мистецтва,  різних  видів

дизайну, розрізняє спільне і відмінне у трактуванні однієї  теми/сюжету  засобами  різних  видів мистецтва, встановлює зв'язки між народним та професійним мистецтвом.

Орієнтується в особливостях мистецьких явищ та сучасних тенденціях в образотворчому мистецтві. Розбирається в різних видах дизайну, сучасних тенденціях, знає використання різних технік та цифрових і медіатехнологій для створення творів образотворчого мистецтва України й зарубіжжя.

Досліджує синтез мистецтв у творах, зв'язки між видами мистецтва; встановлює зв'язки між мистецтвом, життям і різними галузями знань. Досліджує зв'язки, встановлює аналогії між художніми образами у творах різних видів мистецтва/різних авторів. Hаводить приклади синтезу мистецтв, порівнює художній образ і явища навколишнього середовища. Розпізнає характерні риси різних видів образотворчого мистецтва; розрізняє засоби художньої виразності та наводить приклади творів образотворчого мистецтва; характеризує особливості технік виконання творів образотворчого мистецтва

 

Мистецька діяльність

2.Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

Сприймає твори різних видів, жанрів, мистецтва; аргументовано інтерпретує твори, формулює своє ціннісне ставлення до них, використовуючи власний досвід;              користується              довідниковими/ енциклопедичними джерелами для подолання труднощів під час аналізу творів, зіставляє з іншими творами, опрацьованими раніше, виокремлює цінності, закладені у творі мистецтва, ідентифікує їх зрозумілість для себе, формулює оцінні судження про твір мистецтва, пов'язує зміст твору і соціокультурний контекст.

Реалізує художні ідеї/задуми в різних видах і жанрах мистецтва, застосовує різні прийоми, художні  техніки,  матеріали,  формати,  фактури,

засоби дизайну, знання та уміння з інших освітніх галузей, свідомо враховує закони композиції для реалізації творчого задуму. Розробляє сценографічне оформлення відповідно до сценічного/екранного образу, використовує художні засоби (ракурси/ плани/освітлення) під час фільмування.

Обирає цифрові технології для втілення задуму, може поєднувати їх з іншими засобами, демонструє наполегливість у досягненні мети, зокрема реалізації власних ідей, використовує етномотиви у власній творчості, імпровізує (експериментує, поєднує, візуалізує тощо) художніми засобами (зокрема цифровими) для реалізації мистецької ідеї, пропонує різні варіанти втілення, самостійно обирає вид художньої діяльності для імпровізації.

Створює зображення під час експерименту з кольорами, лініями, формами тощо (графічні, живописні,пластичні, анімаційні, відео тощо), опановує окремі нові прийоми роботи під час виконання творчих завдань, обираючи з-поміж них ті, що є викликом, новою діяльністю. Спостерігає, досліджує навколишнє середовище, стежить за мистецькими подіями, явищами.

Мистецька комунікація

3. Пізнання себе через взаgмодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту

Оцінює власні мистецькі здобутки; оцінює власні успіхи та досягнення, зауважує помилки та частково самостійно виправляє їх. Критично оцінює власні досягнення за обраними критеріями, визначає способи вдосконалення вмінь, аналізує власний творчий розвиток.

Демонструє створене, реагує на інформацію та аналіз від інших осіб, аргументує та може дискутувати, відстоюючи свою позицію у власній творчій діяльності, цілісно представляє та обґрунтовує задум/ідею, конструктивно сприймає критику вчителя чи інших осіб, аналізує помилки з метою  самовдосконалення,  визнає  можливість

варіативності  інтерпретацій  творчого  задуму, аргументовано обстоює позицію у творчості та право на самовираження. Аргументує свою позицію під час обговорень творів мистецтва, виконує різноманітні ролі, співпрацюючи в групах над мистецькими та дослідницькими проєктами, виявляє толерантність і доброзичливість під час порівняння різних творчих ідей, аналізує власні емоції від творів різних видів мистецтва.

4.Використання інформаційного середовища y власній творчості та хyдожній комyнікації

Створює, обробляє та з урахуванням відповідальності поширює мистецький медіатекст, де, зокрема, поєднано кілька видів медіа; самостійно застосовує спосіб художньої комунікації відповідно до форми передавання інформації. Обирає способи творення, зокрема медіаформати (додавання ілюстрацій, створення нескладних графічних зображень, аудіо-/відеороликів, фото тощо) для художнього самовираження, може прокоментувати задум та обґрунтувати вибір, розрізняє первинні та вторинні джерела інформації для власного художнього пізнання і здобуття знань про мистецтво.

17.Мистецькі явища та тенденції сьогодення. Мурал, 3D – графіка, архітектура

 

18.Мистецькі поєднання.Екстер’єр

 

19.Енергія ритму в мистецтві.Інтер’єр

 

20.Історія легенд.Ландшафтна архітектура

 

21.Популярне в сучасності.Скульптура

 

22.Авторські пісні і новий живопис.

Сегментовані(модульні) картини

 

23.Ансамблеве мистецтво та монументальний живопис.

Монументальний живопис, мурал

 

24.Від шансону до екомистецтва.

Екологічне мистецтво, колаж, плакат

 

25.Театральні та фото шедеври.

Художня фотографія, селфі, скрапбукінг

Тематичне оцінювання

 

26.Від музики до інсталяцій.

Інсталяція, імерсивні технології

 

27.Сучасні музичні тенденції та дизайн. Дизайн, промисловий дизайн, графічний дизайн

 

28.Цифрове мистецтво.

Графічний дизайн, композиція в дизайні, гармонія, комп’ютерний дизайн.вебдизайн, 3D – моделювання

 

29.Танцюють і малюють усі.

Шрифт, спрейарт

 

30.Нові тенденції в мистецтві.

Дизайн середовища

 

31.Цікаве в кіно,мультиплікації та дизайні

 

32.Музика масових свят, шоу та фешн – індустрія.Мода ,індустрія моди, дизайнери моди

 

33.Новітні технології в мистецтві

 

34.Мистецтво не знає кордонів.

Артдизайн

 

35.Узагальнення знань з теми «Нові тенденції сучасного мистецтва». Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пізнання явищ та сучасних тенденцій в образотворчому мистецтві; засвоєння відповідної мистецької термінології.

 

Оволодіння мистецькою термінологією образотворчого мистецтва, знаннями про засоби виразності різних видів дизайну.

 

Участь у бесідах, обговореннях, робота з підручником, самостійна пошукова діяльність, початкові етапи з набуття навичок, здійснення досліджень під керівництвом учителя.

 

Сприймання, нтерпретація творів різних видів, жанрів образотворчого мистецтва, творів різних видів дизайну.

 

Виконання тренувальних, навчальних  вправ, оволодіння    різними образотворчими техніками, створення ескізів, схем; відпрацювання                            основних                            елементів              орнаменту, ліплення, підготовка до виконання творчих завдань. Виконання творчих завдань різними засобами і способами              із               застосуванням різних                                          прийомів, художніх технік, матеріалів, форматів, імпровізація з кольорами, лініями, формами з урахуванням національних               традицій,                            сучасних                            тенденцій.

 

Hабуття практичних навичок щодо застосування різних технік, прийомів та матеріалів для реалізації творчого задуму у різних видах образотворчого мистецтва. Ескізи проєктів, макети екстер'єру й інтер'єру.

 

Створення ескізів дизайну середовища; ескізів одягу з урахуванням національних традицій та сучасних тенденцій у моді; ескізи для різних видів поліграфічної продукції.

 

Моделювання транспортних засобів, побутових предметів на основі природних форм. Цифрові та медіатехнології у процесі створення дизайнерського родукту тощо.

 

Здійснення мистецької комунікації через пізнання себе у взаємодії з різноманітними мистецькими об'єктами на основі оцінювання власних мистецьких здобутків.

 

Розвиток емоційного інтелекту, використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації. Робота з мистецьким медіатекстом для художнього самовираження, творчого задуму.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Галина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жлобич Катерина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хлань Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Литовченко Мария
    дякую за вашу працю, за доступ до матеріалу, за цікавий зміст підручника,
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Замковая Юлия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Планування
Додано
22 серпня
Переглядів
10464
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку