"Навчальна програма з математики , 5 клас"

Про матеріал
МАТЕМАТИКА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 5 КЛАСУ Розроблена на основі модельної програми «Математика 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С 2022 рік
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 

«ВЕЛИКОАНДРУСІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»

ВЕЛИКОАНДРУСІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради

від «___» _____ 202__ р.

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 5 КЛАСУ

 

Розроблена на основі  модельної програми

«Математика 5-6 класи» для закладів загальної  середньої освіти

(автор Істер О.С

2022 рік

Пояснювальна записка

Навчальна програма з математики для 5 класу закладів загальної середньої освіти  відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, Державному стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт), Типовій освітній програмі для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 N 795, модельній програмі «Математика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»  (автор Істер О.С.)

Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань, можливостей учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:

  • повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;
  • створення освітнього середовища, у якому забезпечено атмосферу довіри та рівного доступу кожного учня до освіти                    без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу та проявів насильства (булінгу);
  • дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;
  • становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток  критичного мислення та впевненості в собі;
  • формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;
  •   утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;
  • формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;
  • плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

 

Метою математичної освітньої галузі є розвиток особистості учня через формування математичної компетентності у взаємозв’язку з іншими ключовими компетентностями для успішної освітньої та подальшої професійної діяльності впродовж життя, що передбачає засвоєння системи знань, удосконалення вміння розв’язувати математичні та практичні задачі; розвиток логічного мислення та психічних властивостей особистості; розуміння можливостей застосування математики в особистому та суспільному житті.


Ключові

компетентності

Уміння та ставлення

1

Вільне володіння державною мовою

Уміння:

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог,

поповнювати свій словниковий запас

Ставлення:

визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови

2

Здатність

спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами

Здатність спілкуватися рідною разі відмінності від державної) мовою

Уміння:

розуміти і перетворювати тексти математичного змісту рідною мовою, зіставляти математичні терміни та поняття рідною та державною мовами,

правильно та доречно вживати математичну термінологію, грамотно висловлюватися

Ставлення:

розуміння цінності мовного різноманіття та повага до рідної мови

 

Здатність спілкуватися іноземними мовами

 

 

Уміння:

поповнювати словниковий запас математичними термінами іншомовного походження,

зіставляти математичний термін або його буквене позначення з відповідником іноземною мовою для пошуку інформації в іншомовних джерелах

Ставлення:

усвідомлення важливості правильного використання математичних термінів та позначення їх у різних мовах у навчанні та повсякденному житті

3.

Математична компетентність

Уміння:

оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі,

встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач,

доводити правильність тверджень,

застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач,

пов’язаних з реальними об’єктами,

використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях

Ставлення:

готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів,

усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки та технологій

4

Компетентності в галузі

природничих наук, техніки і технологій

Уміння:

будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень,

обґрунтовувати рішення

Ставлення:

критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу,

5

Інноваційність

Уміння:

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення

Ставлення:

відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб

6

Екологічна компетентність

Уміння:

розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики,

оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ

Ставлення:

зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталому розвитку суспільства,

визнання ролі математики в розв’язанні проблем довкілля

7

Інформаційно- комунікаційна компетентність

Уміння:

структурувати дані,

діяти за алгоритмом та складати алгоритм,

визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,

оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень Ставлення:

критичне осмислення інформації та джерел її отримання,

усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

8

Навчання

впродовж життя

Уміння:

організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення:

усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь,

зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності

9

Громадянські та соціальні компетентності

Громадянські компетентності

Уміння:

висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів,

аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення:

налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

 

Соціальні компетентності

Уміння:

співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію,

приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення:

відповідальність та ініціативність, упевненість у собі,

рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу

10

Культурна компетентність

Уміння:

бачити математику у картинах, музиці і т. д., будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі,

здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення:

усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо,

розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру

11

Підприємливість та ініціативність

Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

 Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА 5 КЛАС

 ( 5 год на тиждень, всього 175 год)

Назва теми

Кількість годин

Узагальнення та систематизація знань за курс початкової школи

12 годин

Натуральні числа і дії з ними. Геометричні фiгури і величини 

68 годин

Подільність натуральних чисел

13годин

Дробові числа та дії з ними

64 годин

Повторення і систематизація навчального матеріалу   

18 годин

Всього

175 годин

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Зміст навчального матеріалу (тема уроку)

Кількість годин

Результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Види роботи

Наскрізні змістові лінії, ключові компетент-

ності; конкретні результати

 

 

Тематичний блок 1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (12 год)

 

1

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел

1

відтворює послідовність чисел у           межах мільйона;

 

Короткі усні/письмові відповіді на запитання;   усний рахунок

Предметна

 

2-3

Арифметичні дії з натуральними числами

2

володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона;

 

Пошук раціональних способів         обчислень числових виразів; встановлення залежності між різними одиницями однієї величини

Предметна

 

 

 

4

Поняття дробу. Порівняння дробів

1

розуміє спосіб одержання дробу, суть                              чисельника і знаменника дробу;

Виконання вправ

Громадянська відповідальність

 

5

Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу

1

застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу;

Створення моделей для ілюстрації  звичайних дробів

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

6-7

Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами

2

знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час;

перетворює величини, подані в двох  одиницях найменувань, в одну, і навпаки; виконує арифметичні дії з іменованими числами;

Пошук  раціональних способів  обчислень числових виразів;

встановлення залежності між різними одиницями однієї  величини

Міжпредметна

 

(6 МАО 1.2.2)

 

8-9

Числові та буквені вирази. Рівняння

2

знаходить значення числового виразу  та буквеного виразу із заданим значенням букви;

розв’язує рівняння з одним невідомим  на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної                 дії;

перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння;

Розв’язування рівнянь

 

Міжпредметна

 

10

Геометричні фігури на площині

1

розпізнає і класифікує геометричні        фігури за  істотними ознаками;

називає істотні ознаки прямокутника            (квадрата);

будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра;

Користування вимірювальними приладами: лінійка,

 

Міжпредметна

(6 МАО 4.1.1)

 

 

11

Геометричні фігури на площині. Самостійна робота № 1

1

знаходить периметр многокутника та  площу прямокутника (квадрата) в

навчальних і практичних

ситуаціях.

Визначення периметра та (або) площі многокутника дослідницьким           шляхом

Міжпредметна

 

(6 МАО 4.2.1)

 

12

Тематична контрольна  (діагностична) робота № 1

1

розв’язує: рівняння; знаходить: значення числового виразу; периметр многокутника; площу прямокутника та квадрата

виконання вправ та розв’язування         задач, передбачених очікуваними

результатами навчання, тематичних контрольних робіт

Предметна

 

(6 МАО 3.2.2)

 

 

Тема 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (68 год )

 

 

13-14

Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

2

наводить приклади: натуральних  чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь;

пояснює, що таке: натуральне число;

усний рахунок; короткі усні/письмові відповіді на         запитання

Міжпредметна

 

15-16

Порівняння натуральних чисел. Числові нерівності

2

розрізняє: цифри і числа;

читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові нерівності;

Встановлення  істинності  чи  хибності числової  нерівності

Предметна

 

17

Округлення натуральних чисел

1

пояснює правила: округлення натуральних чисел;

короткі усні/письмові відповіді на запитання

Предметна

 

18

Округлення натуральних чисел. Самостійна робота № 2

1

пояснює правила: округлення натуральних  чисел ; використовує властивості округлення натуральних чисел

виконання вправ та розв’язування                                       задач, передбачених очікуваними

результатами навчання

Предметна

 

( 6 МАО 1.2.2)

 

19-20

Додавання натуральних чисел. Властивості додавання

2

використовує: властивості

арифметичних дій з натуральними   числами;

робота з підручником

Здоров'я і безпека

 

21-22

Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання

2

використовує: властивості

арифметичних дій з натуральними   числами; записує і пояснює формули:

робота з підручником

 

Громадянська відповідальність

 

23

Додавання і віднімання натуральних чисел. Самостійна робота № 3

1

розв’язує вправи, що

передбачають: запис числа у вигляді   суми розрядних доданків; порівняння   та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами;

виконання вправ та розв’язування  задач, передбачених очікуваними

результатами  навчання, самостійних робіт

Уміння вчитися впродовж життя

 

( 6 МАО 2.2.1)

 

24

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

розв’язує вправи, що

передбачають: запис числа у вигляді   суми розрядних доданків; порівняння                                                  та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами;

виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними

результатами навчання, самостійних робіт

 

Предметна

 

25

Тематична контрольна (діагностична) робота № 2

1

розв’язує вправи, що

передбачають: запис числа у вигляді   суми розрядних доданків; порівняння  та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами;

виконання вправ та розв’язування  задач, передбачених очікуваними

результатами  навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших  видів робіт для діагностики,

контролю знань та оцінювання                                                                                          результатів навчання

 

Предметна

 

( 6 МАО 2.4.2)

 

26-27

Множення натуральних чисел

2

пояснює правила: множення  натуральних чисел;

робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя.

 

28-29

Властивості множення

2

знає властивості множення та використовує їх

робота з підручником

Міжпредметна

 

30

Властивості множення. Самостійна робота № 4

1

розв’язує приклади, що передбачають застосування властивостей множення

виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними

результатами навчання

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 2.2.1)

 

31-32

Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа

2

пояснює, що таке:  степінь

натурального числа, квадрат і куб

натурального числа;

розв’язує вправи, що

передбачають: піднесення натурального числа до квадрата та куба

робота з підручником

 

Екологічна грамотність і здорове життя

 

33-34

Ділення натуральних чисел

2

пояснює правила: ділення натуральних чисел

виконання вправ та розв’язування   задач, передбачених очікуваними

результатами навчання

Уміння вчитися впродовж життя

 

35

Ділення з остачею

1

Пояснює правила: ; виконання ділення з остачею; розв’язує вправи, що передбачають: ділення з остачею

виконання вправ та розв’язування    задач, передбачених очікуваними

результатами навчання

Уміння вчитися впродовж життя

 

36

Ділення з остачею. Самостійна робота № 5

1

розв’язує вправи, що

передбачають: ділення з остачею

 

виконання вправ та розв’язування                                                                                                                               задач, передбачених очікуваними

результатами  навчання, самостійних  робіт

Екологічна грамотність і здорове життя

 

( 6 МАО 2.4.2)

 

37

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

розв’язує вправи, що передбачають: множення та ділення натуральних чисел; піднесення натурального числа до квадрата та куба

інтерактивні форми роботи.

Інформаційно-комунікаційна

 

38

Тематична контрольна (діагностична) робота № 3

1

розв’язує вправи, що передбачають: множення та ділення натуральних чисел; піднесення натурального числа до

квадрата та куба

виконання вправ та розв’язування  задач, передбачених очікуваними

результатами  навчання,  тематичних контрольних робіт

Предметна

 

( 6 МАО 3.2.1)

 

39-40

Числові вирази. Буквені вирази та формули

2

наводить приклади: числових і буквених виразів, формул;

 

короткі усні/ письмові відповіді на     запитання

Ініціативність і підприємливість

 

41-42

Рівняння

2

наводить приклади: рівнянь;

 

встановлення існування коренів  рівняння

Екологічна грамотність і здорове життя

 

43

Рівняння

Самостійна робота № 6.

1

розв’язує: рівняння на основі

залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій;

виконання вправ та розв’язування  задач, передбачених очікуваними

результатами  навчання, самостійних  робіт

Уміння вчитися впродовж життя

 

( 6 МАО 1.2.1)

 

44-45

Текстові задачі на рух

2

розв’язує: текстові задачі на рух

дослідження кількості  способів розв’язування текстової задачі та їх раціональності

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.1.1)

 

46-47

Текстові задачі економічного змісту

2

розв’язує: текстові задачі на  роботу та пов’язані з купівлею -

продажем арифметичним способом;

обговорення проблемних ситуацій

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.2.2)

( 6 МАО 2.4.1)

 

48-49

Вправи на всі дії з натуральними числами

2

розв’язує: рівняння на основі

залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею -

продажем арифметичним способом;

 

виконання письмових вправ

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 2.4.2)

( 6 МАО 3.2.1)

 

50

Вправи на всі дії з натуральними числами. Самостійна робота № 7

1

обирає числові дані, необхідні  і                                               достатні для відповіді на запитання задачі;

 

виконання вправ та розв’язування   задач, передбачених очікуваними

результатами   навчання, самостійних  робіт

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.1.1)

 

51

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

розв’язує: рівняння на основі

залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі на рух та економічного змісту; вправи на всі дії з натуральними числами.

виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними

результатами   навчання, самостійних  робіт

Предметна

( 6 МАО 4.2.1)

 

52

Тематична контрольна (діагностична) робота № 4

1

розв’язує: рівняння на основі

залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі на рух та економічного змісту; вправи на всі дії з натуральними числами.

виконання вправ та розв’язування  задач, передбачених очікуваними

результатами   навчання, тематичних контрольних робіт

Предметна

( 6 МАО 4.2.2)

 

53

Відрізок та його довжина. Одиниці вимірювання довжини відрізка

1

знаходить на малюнках: відрізок даної довжини; знає одиниці вимірювання

довжини відрізка та співвідношення між ними; зображує: відрізок даної довжини

Побудова та вимірювання довжини відрізка

Уміння вчитися впродовж життя

 

54-55

Промінь, пряма. Координатний промінь

2

пояснює, що таке: відрізок, пряма;     промінь; координатний промінь;

 

робота на вимірювання та побудову

Уміння вчитися впродовж життя

 

56

Координатний промінь. Шкала

1

пояснює, що таке: відрізок, пряма;     промінь;  координатний промінь; шкала;

робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

57

Координатний промінь. Шкала. Самостійна робота № 8

1

зображує: натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка;

 

виконання вправ та розв’язування    задач, передбачених очікуваними

результатами навчання, самостійних  робіт

Предметна

( 6 МАО 2.1.1)

 

58

Лінійні та стовпчасті діаграми

1

знаходить на малюнках: стовпчасті  діаграми;

 

Побудова лінійних та стовпчастих діаграм за допомогою комп’ютерних   програм, в тому числі діаграм за реальними даними

 

Інформаційно-комунікаційна

( 6 МАО 4.2.3)

 

59-60

Кут. Види кутів

2

знаходить на малюнках: кут даної градусної   міри;

Робота з підручником

 

Предметна

 

61

Величина кута. Вимірювання кутів

1

класифікує: кути за їхньою градусною мірою; вимірює та обчислює: градусну міру кута;

Робота з додатковим матеріалом

Предметна

 

62

Величина кута. Побудова кутів

1

зображує: кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за

допомогою лінійки, косинця, транспортира;

Робота з підручником. Практична робота на вимірювання та  побудову

Уміння вчитися впродовж

( 6 МАО 2.3.2)

 

63

Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами

1

знаходить на малюнках: геометричні фігури, вказані у змісті; пояснює, що таке: трикутник, види трикутників; класифікує: трикутники за  видами їхніх кутів та довжиною сторін;

 

Дослідження взаємозв’язків між елементами трикутника (нерівність                                          трикутника, сума градусних мір

кутів)

Громадянська відповідальність

 

64

Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами та сторонами. Самостійна робота № 9

1

вимірює та обчислює: периметр трикутника;

Дослідження взаємозв’язків між елементами трикутника (нерівність  трикутника, сума градусних мір кутів)

Громадянська відповідальність

( 6 МАО 4.1.1)

 

65

Прямокутник. Квадрат. Периметр квадрата і прямокутника

1

вимірює та обчислює: довжину відрізків прямокутника та квадрату; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження, периметра  прямокутника і квадрата;

Ознайомлення з правильними многокутниками

 

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.2.1)

 

66-67

Прямокутник. Квадрат. Рівність фігур

2

пояснює, що таке: квадрат;

прямокутник; рівні фігури

Робота з підручником

Підприємливість і фінансова грамотність

 

68-69

Площа прямокутника і квадрата. Одиниці вимірювання

площі

2

записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; розуміє та записує співвідношення         між одиницями вимірювання площі;

Визначення площі плоских фігур дослідницьким шляхом

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

( 6 МАО 4.3.1)

 

 

70

Площа прямокутника і квадрата. Самостійна робота № 10

1

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів

рідного краю; знаходження периметрів  та площ земельних ділянок, підлоги

класної кімнати

виконання вправ та розв’язування                         задач, передбачених очікуваними

 результатами навчання,   самостійних  робіт

Уміння вчитися впродовж життя

 ( 6 МАО 4.1.1)

 

71

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

вимірює та обчислює: довжину відрізків прямокутника та квадрату; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження , периметра і площі прямокутника і квадрата;

 

виконання вправ та розв’язування   задач, передбачених очікуваними

результатами навчання, самостійних  робіт

Предметна

( 6 МАО 4.1.2)

 

72

Тематична контрольна (діагностична) робота № 5

1

вимірює та обчислює: довжину відрізків прямокутника та квадрату; розв’язує вправи, що передбачають:

знаходження, периметра і площі прямокутника і квадрата;

 

виконання вправ та розв’язування                                                                                                         задач, передбачених очікуваними

результатами навчання, самостійних і    тематичних контрольних робіт

Предметна

 

73-74

Найпростіші комбінаторні задачі

2

обирає числові дані, необхідні і   достатні для відповіді на запитання задачі;

 

дослідження кількості способів розв’язування текстової задачі та їх  раціональності

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 3.2.1)

 

75

Розв’язування текстових задач алгебраїчним методом

1

розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею -

продажем арифметичним способом

дослідження кількості способів розв’язування текстової задачі та їх раціональності

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 2.4.2)

 

76-77

Логічні задачі

2

створює допоміжну модель задачі  різними способами

пошук  інформації в друкованих

джерелах та інтернеті

 

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.2.3)

 

78-79

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

2

розв’язує  задачі і вправи з вивчених тем

виконання вправ та розв’язування   задач, передбачених очікуваними

результатами   навчання, самостійних і  тематичних контрольних робіт, інших  видів робіт для діагностики,

контролю знань та оцінювання         результатів навчання

 

Предметна

( 6 МАО 4.2.2)

 

80

Підбиття підсумків першого семестру

1

розв’язує  задачі і вправи з вивчених тем

виконання вправ та розв’язування        задач

Предметна

 

 

ІІ семестр (95 год)

 

            

  Тема 3. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (13 год)

 

81

Дільники та кратні натурального числа

1

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних

чисел

Робота з підручником та додатковими матеріалами

Предметна

( 6 МАО 1.2.1)

 

82

Дільники та кратні натурального числа

1

формулює означення понять: дільник, кратне

Інтерактивні форми роботи

Міжпредметна

 

83

Ознаки подільності на 2, 5, 10

1

розпізнає числа, що діляться націло на 2, 5,10.

Формулює ознаки подільності на 2,5, 10.

Розв’язує завдання, що передбачають використання ознак подільності чисел на 2, 5, 10.

Дослідницькі задачі на встановлення подільності чисел на задане число. Робота з підручником

 

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.1.1)

 

84

Ознаки подільності на 9 і 3

1

Розпізнає числа, що діляться націло на 3, 9.

Формулює ознаки подільності на 3, 9.

Розв’язує завдання, що передбачають використання ознак подільності чисел на 3,  9.

Встановлення кількості чисел, що можна утворити з заданої кількості цифр. Робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя

( 6 МАО 4.1.2).

 

85

Прості та складені числа

1

розв’язує завдання, що передбачають розкладання натуральних чисел на прості множники.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Ініціативність і підприємливість

 

86

Прості та складені числа. Самостійна робота № 11

1

розв’язує вправи, що

передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10;

Інтерактивні форми роботи.

Предметна

 

87

Розкладання чисел на прості множники

1

Наводить приклад та має уявлення про прості і складені числа. Розрізняє прості і складені числа.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:.

Визначення виду числа (просте чи складене).

Ініціативність і підприємливість

( 6 МАО 2.4.2)

 

88

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

1

Розв’язує завдання, що передбачають розкладання натуральних чисел на прості множники та знаходження НСД

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Ініціативність і підприємливість

 

89

Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа

1

Розв’язує завдання, що передбачають розкладання натуральних чисел на прості множники та знаходження НСД

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Ініціативність і підприємливість

 

90

Найменше спільне кратне

1

Розв’язує завдання, що передбачають розкладання натуральних чисел на прості множники та знаходження НСК

Інтерактивні форми роботи.

Ініціативність і підприємливість

 

91

Найменше спільне кратне.Самостійна робота № 12

1

Володіє навичкою знаходження НСД, НСК

Розпізнає аналогію щодо способу розв’язання нової проблемної ситуації до вже відомої. Виявляє ініціативу під час розв’язування задач і вправ.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Побудова алгоритмів чи блок-схем.

Предметна

 

92

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації. Інтерпретує розв’язок завдання  відповідно до умови.

Інтерактивні форми роботи.

Міжпредметна

( 6 МАО 2.4.2)

 

93

Тематична контрольна (діагностична) робота № 6

1

Презентує свої  розв’язання письмово.

Контрольна робота.

Предметна

 

Тема 4. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (64 год)

94

Звичайні дроби

1

Наводить приклади:

звичайних дробів

Пояснює, що таке:

чисельник і знаменник дробу; читає і записує:

звичайні дроби;

Використання ІКТ для моделювання звичайних дробів, зокрема середовища програмування.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.2.1)

 

95

Знаходження дробу від числа

1

Розрізняє задачі на дріб від числа. Розв’язує завдання, що передбачають знаходження дробу від числа та числа.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Предметна

 

96

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

1

Розрізняє задачі на знаходження числа за значенням його дробу.

Розв’язує завдання, що передбачають знаходження числа за його дробом (на основі означення дробу).

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

( 6 МАО 4.2.2)

 

97

Дріб як частка двох натуральних чисел

1

Розрізняє задачі на дріб від числа та числа за значенням його дробу.

Розв’язує завдання, що передбачають: знаходження дробу від числа та числа за його дробом (на основі означення дробу).

Дослідницька і проектна діяльність. Наприклад:

Використання звичайних дробів у побуті.

Уміння вчитися впродовж життя

 

98

Порівняння звичайних дробів з

однаковими знаменниками

1

Розрізняє скоротні і нескоротні дробів.

 

Порівняння дробів як частин цілого. Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.2.1)

 

99

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

1

Розв’язує завдання, що передбачають:

порівняння дробів з однаковими знаменниками;

 

Дослідницька і проектна діяльність. Наприклад,

Дослідження і порівняння дробів як частин цілого.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.2.2)

 

100

Правильні і неправильні дроби

1

Розрізняє правильні і неправильні дроби.

 

Використання ІКТ для моделювання звичайних дробів, зокрема середовища програмування.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.2.3)

 

101

Правильні і неправильні дроби. Самостійна робота № 13

 

1

Застосовує прийоми  порівняння дробів з однаковими знаменниками; знаходить дріб від числа та число за його дробом

Інтерактивні форми роботи.

Предметна

 

102

Мішані числа

1

Наводить приклади мішаних чисел; пяснює, що таке мішане число;

Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

103

Мішані числа

1

Розв’язує завдання, що передбачають: перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число;

Використання ІКТ для моделювання звичайних дробів, зокрема середовища програмування.

Уміння вчитися впродовж життя

 

104

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

1

Виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

 Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

105

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

1

Виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

106

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

1

Виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

107

Додавання і віднімання мішаних чисел

1

Розв’язує завдання, що передбачають: додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи.

Міжпредметна

( 6 МАО 4.2.1)

 

108

Додавання і віднімання мішаних чисел

1

Розв’язує завдання, що передбачають: додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Міжпредметна

( 6 МАО 4.2.2)

 

109

Додавання і віднімання мішаних чисел

1

Розв’язує завдання, що передбачають: додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Міжпредметна

( 6 МАО 1.2.1)

 

110

Додавання і віднімання мішаних чисел.

Самостійна робота № 14

1

Застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні та відніманні дробів з однаковими знаменниками.

Інтерактивні форми роботи.

Предметна

( 6 МАО 4.2.2)

 

111

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації.

Інтерпретує розв’язок завдання  відповідно до умови.

Дослідницька і проектна діяльність. Наприклад:

Створення малюнків на основі наперед заданої частки, що припадає на одну з ознак (форма, колір, розмір) тощо.

Міжпредметна

 ( 6 МАО 4.2.3)

 

112

Тематична контрольна (діагностична)робота № 7

1

Презентує свої висновки чи розв’язання усно або письмово.

Контрольна робота.

Предметна

 

113

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

1

Має уявлення та наводить приклад десяткових дробів.

Читає і записує десяткові дроби.

Знає назви розрядів десяткових знаків у запису десяткового дробу.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Дослідження форм запису десяткових дробів (дописування та відкидання нулів після коми).

Міжпредметна

 

114

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

1

Знає взаємозв’язок деяких звичайних дробів і десяткових дробів.

Розрізняє звичайні і десяткові дроби.

Дослідницька і проектна діяльність

Наприклад:

Дослідження взаємозв’язку десяткових і звичайних дробів.

Уміння вчитися впродовж життя

 

115

Порівняння десяткових дробів

1

Пояснює й розуміє правило порівняння десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Здоров'я і безпека

( 6 МАО 1.2.1)

 

116

Порівняння десяткових дробів

1

Розв’язує завдання, що передбачають порівняння десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи.

Екологічна грамотність і здорове життя

( 6 МАО 1.2.2)

 

117

Порівняння десяткових дробів.

Самостійна робота № 15.

1

Розв’язує завдання, що передбачають порівняння десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи.

Екологічна грамотність і здорове життя

( 6 МАО 1.2.3)

 

118

Округлення десяткових дробів

1

Пояснює й розуміє правило округлення десяткових дробів. Володіє обчислювальними навичками округлення десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ, зокрема середовища програмування.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 3.1.1)

 

119

Округлення десяткових дробів

1

Розв’язує завдання, що передбачають: округлення   десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя

( 6 МАО 3.1.2)

 

120

Додавання і віднімання десяткових дробів

1

Пояснює й розуміє правило додавання десяткових дробів.

Володіє обчислювальними навичками додавання десяткових дробів.

Розв’язує завдання, що передбачають: додавання  десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя

 

121

Властивості додавання десяткових дробів

1

Використовує властивості додавання з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом.

Застосовує арифметичні дії  (додавання) з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Пошук раціональних способів обчислень.

Уміння вчитися впродовж життя

 

122

Додавання і віднімання десяткових дробів.

1

Пояснює й розуміє правило віднімання десяткових дробів.

Володіє обчислювальними навичками віднімання десяткових дробів.

Розв’язує завдання, що передбачають: віднімання  десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Міжпредметна

 

123

Додавання і віднімання десяткових дробів.

Самостійна робота № 16

1

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій (додавання та віднімання) з десятковими дробами.

Розпізнає аналогію щодо способу розв’язання нової проблемної ситуації до вже відомої.

Виявляє ініціативу під час розв’язування задач і вправ.

Інтерактивні форми роботи.

Міжпредметна

 

124

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації.

Інтерпретує розв’язок завдання  відповідно до умови.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Розв’язування задач дослідницького характеру з десятковими дробами.

Здоров'я і безпека

 

125

Тематична контрольна (діагностична)робота № 8

1

Презентує свої висновки чи розв’язання усно або письмово.

Контрольна робота.

Міжпредметна

 

126

Множення десяткових дробів

1

Розв’язує завдання, що передбачають: множення десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя

 

127

Множення десяткових дробів

1

Розв’язує завдання, що передбачають: множення десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Використання ІКТ, зокрема середовища програмування.

Міжпредметна

 

128

Множення десяткових дробів. Властивості множення

1

Розв’язує завдання, що передбачають: властивості множення десяткових дробів

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Екологічна грамотність і здорове життя

( 6 МАО 3.2.1)

 

129

Множення десяткових дробів. Властивості множення

1

Розв’язує завдання, що передбачають: властивості  множення десяткових дробів.

Інтерактивні форми роботи. Використання ІКТ, зокрема середовища програмування.

Міжпредметна

( 6 МАО 3.2.2)

 

130

Окремі випадки множення десяткових дробів

1

Використовує окремі випадки множення з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Здоров'я і безпека

( 6 МАО 4.1.1)

 

131

Окремі випадки множення десяткових дробів

1

Застосовує окремі випадки множення з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Пошук раціональних способів обчислень.

Громадянська відповідальність

( 6 МАО 4.1.2)

 

132

Множення десяткових дробів. Самостійна робота № 17

1

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій (додавання, віднімання та множення) з десятковими дробами.

Розпізнає аналогію щодо способу розв’язання нової проблемної ситуації до вже відомої.

Виявляє ініціативу під час розв’язування задач і вправ.

Інтерактивні форми роботи.

Предметна

 

133

Ділення десяткового дробу на натуральне число

1

Пояснює й розуміє правило ділення десяткового дробу на натуральне число.

 

Робота з підручником

Уміння вчитися впродовж життя

 

134

Ділення десяткового дробу на натуральне число

1

Володіє обчислювальними навичками ділення десяткового дробу на натуральне число.

Інтерактивні форми роботи.

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

 

135

Ділення десяткових дробів на 10, 100, 1000, ...

1

Розв’язує завдання, що передбачають: ділення десяткового дробу на 10, 100, 1000….

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

 

136

Ділення десяткових дробів на натуральне число

1

Розв’язує завдання, що передбачають: ділення десяткового дробу на натуральне число.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

 

137

Ділення десяткових дробів на натуральне число

1

Розв’язує завдання, що передбачають: ділення десяткового дробу на натуральне число.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

 

138

Ділення на десятковий дріб

1

Пояснює й розуміє правило ділення на десятковий дріб.

 

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

( 6 МАО 4.2.1)

 

139

Ділення на десятковий дріб

1

Володіє обчислювальними навичками ділення на десятковий дріб.

Інтерактивні форми роботи. Робота з підручником

Проектно-технологічна

( 6 МАО 4.2.2)

 

140

Ділення на десятковий дріб

1

Розв’язує завдання, що передбачають ділення на десятковий дріб.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ, зокрема середовища програмування.

Соціальна

( 6 МАО 4.2.3)

 

141

Ділення на десятковий дріб

1

Розв’язує завдання, що передбачають ділення на десятковий дріб.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ, зокрема середовища програмування.

Соціальна

 

142

Ділення на десятковий дріб

1

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій (ділення) з десятковими дробами.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Пошук раціональних способів обчислень.

Міжпредметна

 

143

Ділення на десятковий дріб. Самостійна робота № 18

1

Володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами.

Розпізнає аналогію щодо способу розв’язання нової проблемної ситуації до вже відомої.

Виявляє ініціативу під час розв’язування задач і вправ.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Дослідження залежностей між швидкістю, відстанню і часом та іншими взаємопов’язаними трійками величин.

Предметна

 

144

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації.

Інтерпретує розв’язок завдання  відповідно до умови.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Розв’язування задачі дослідницького характеру з десятковими дробами.

Міжпредметна

 

145

Тематична контрольна (діагностична)робота № 9

1

Презентує свої висновки чи розв’язання письмово.

Контрольна робота.

Предметна

 

146

Середнє арифметичне

1

Має уявлення про середнє арифметичне.

Розрізняє середнє арифметичне та середнє значення величини.

Вміє: знаходити середнє арифметичне кількох чисел;

знаходити середнє значення величин.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.2.3)

 

147

Середнє арифметичне

1

Розв’язує текстові задачі, що передбачають знаходження середнього арифметичного кількох чисел.

Робота з підручником

Проектно-технологічна

( 6 МАО 4.2.3)

 

148

Середнє значення величини

1

Має уявлення про середнє значення величини;

Розрізняє середнє арифметичне та середнє значення величини

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.3.1)

 

149

Середнє значення величини

1

Розв’язує текстові задачі, що передбачають знаходження середнього значення величини.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Задачі дослідницького характеру на середнє значення величини.

 

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 4.3.2)

 

150

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

1

Виконує вправи на всі дії  з натуральними числами і десятковими дробами;

Робота з підручником.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ

Предметна

 

151

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

1

Виконує вправи на всі дії  з натуральними числами і десятковими дробами;

Робота з підручником.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ

Предметна

( 6 МАО 4.2.3)

 

152

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

1

Виконує вправи на всі дії  з натуральними числами і десятковими дробами;

Робота з підручником.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ

Предметна

( 6 МАО 4.2.3)

 

153

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

1

Виконує вправи на всі дії  з натуральними числами і десятковими дробами;

Робота з підручником.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ

Предметна

( 6 МАО 4.2.3)

 

154

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

1

Виконує вправи на всі дії  з натуральними числами і десятковими дробами;

Робота з підручником

Предметна

 

155

Вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами.Самостійна робота № 19

1

Володіє навичкою усного та письмового обчислення  середнього арифметичного кількох чисел; середнього значення величини; виконує вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами;

Розпізнає аналогію щодо способу розв’язання нової проблемної ситуації до вже відомої.

Виявляє ініціативу під час розв’язування задач і вправ.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ.

Предметна

( 6 МАО 4.2.3)

 

156

Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації.

Інтерпретує розв’язок завдання  відповідно до умови

Інтерактивні форми роботи.

Міжпредметна

 

157

Тематична контрольна (діагностична)робота № 10

1

Презентує свої висновки чи розв’язання усно або письмово

Контрольна робота.

Предметна

 

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (18 год)

158

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Округлення натуральних чисел. Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості

1

Наводить приклади простих і складених чисел.

Розв’язує задачі, що передбачають використання ознак подільності.

Складає власні задачі.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на порівняння чисел та округлення

Екологічна безпека і сталий розвиток

( 6 МАО 2.2.1)

 

159

Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості. Квадрат і куб числа. Порядок виконання арифметичних дій у виразах. Ділення з остачею

1

Наводить приклади простих і складених чисел.

Розв’язує задачі, що передбачають порядок виконання арифметичних дій.

 

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на дослідження арифметичних дій

Екологічна безпека і сталий розвиток

( 6 МАО 4.1.1)

 

160

Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння. Текстові задачі

1

Розв’язує рівняння;

Складає власні задачі , що зводяться до простіших рівнянь.

Інтерактивні форми роботи.

Обізнаність і самовираження у сфері культури

( 6 МАО 4.3.1)

 

161

Задачі геометричного змісту (плоскі фігури).

1

Наводить приклади об’єктів довкілля, що мають формул плоских  геометричних фігур.

Дослідницька і проєктна діяльність.

 

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.2.3)

 

162

Задачі геометричного змісту (плоскі фігури).

1

Наводить приклади об’єктів довкілля, що мають формул плоских  геометричних фігур.

 

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад:

Визначення площі дослідницьким шляхом.

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.2.3)

 

163

Задачі геометричного змісту (плоскі фігури).

1

Наводить приклади об’єктів довкілля, що мають формул плоских  геометричних фігур.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад:

Визначення площі дослідницьким шляхом.

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.2.3)

 

164

Задачі геометричного змісту (плоскі фігури).

1

Наводить приклади об’єктів довкілля, що мають формул плоских  геометричних фігур.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад:

Визначення площі дослідницьким шляхом.

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.2.3)

 

165

Звичайні дроби

1

Наводить приклади:

звичайних дробів (правильних, неправильних; скоротних, нескоротних); десяткових дробів.

Складає власні задачі.

Інтерактивні форми роботи.

Громадянська відповідальність

( 6 МАО 2.4.2)

 

166

Звичайні дроби

1

Розв’язує задачі, що передбачають:додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками;

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на дослідження (звичайні дроби).

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 2.4.2)

 

167

Десятковий дріб. Порівняння десяткових дробів. Округлення десяткових дробів

1

Розв’язує задачі,  що передбачають: дії з десятковими дробами та округлення.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на дослідження (звичайні дроби, десяткові дроби, відсотки).

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.3.1)

 

168

Арифметичні дії з десятковими дробами

1

Розв’язує задачі, що передбачають: дії з десятковими дробами та округлення.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на дослідження (звичайні дроби, десяткові дроби, відсотки).

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.3.1)

 

169

Арифметичні дії з десятковими дробами

1

Розв’язує задачі, що передбачають: дії з десятковими дробами та округлення.

Дослідницька і проєктна діяльність.

Наприклад

Розв’язування задач на дослідження (звичайні дроби, десяткові дроби, відсотки).

Підприємливість і фінансова грамотність

( 6 МАО 4.3.1)

 

170

Арифметичні дії з десятковими дробами.Середнє арифметичне

1

Розв’язує завдання, що передбачають знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу.

Складає власні задачі. на дроби.

Інтерактивні форми роботи.

Громадянська відповідальність

( 6 МАО 2.1.2)

 

171

Підсумкова контрольна робота

1

Презентує свої висновки чи розв’язання письмово.

Контрольна робота.

Предметна

 

172

Аналіз результатів підсумкової контрольної роботи

1

Обґрунтовує свій вибір щодо розв’язання завдань.

Вибирає потрібні стратегії та наводить обґрунтовані аргументи для вибору способу розв`язання проблемної ситуації.

Інтерактивні форми роботи.

Пошук інформації в друкованих джерелах та інтернеті.

Уміння вчитися впродовж життя

( 6 МАО 1.3.1)

 

173

Розв'язування сюжетних задач з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху.

1

Обґрунтовує свій вибір щодо розв’язання сюжетних задач з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху.

Вибирає потрібні стратегії та наводить обґрунтовані аргументи для вибору способу розв`язання проблемної ситуації.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Дослідження різних форм використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху.

Проектно-технологічна

( 6 МАО 1.3.1)

 

174

Розв'язування сюжетних задач з реальними даними щодо знаходження периметрів та площ предметів довкілля, об’ємів предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда.

1

Пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації, яка складається при розв'язуванні сюжетних задач з реальними даними щодо знаходження периметрів та площ предметів довкілля, об’ємів предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда.

Дослідницька і проектна діяльність.

Наприклад:

Дослідження та знаходження периметрів та площ предметів довкілля, об’ємів предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда.

Обізнаність та самовираження

( 6 МАО 1.3.1)

 

175

Підсумковий урок

1

Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами.

Інтерактивні форми роботи.

Обізнаність та самовираження ( 6 МАО 1.1.2)

 

 

 

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

 

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Початковий рівень

1

Учень: розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)

2

Учень: виконує однокрокові дії з числами, найпростішими виразами; впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір.

3

Учень: співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

Середній рівень

4

Учень: відтворює означення математичних понять і Формулювання тверджень; формулює деякі властивості математичних об’єктів; виконує за зразком завдання обов’язкового рівня.

5

Учень: ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв’язує завдання обов’язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням.

6

Учень: ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв’язує завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки.

Достатній рівень

7

Учень: застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язування завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об’єктів; самостійно виправляє вказані йому помилки; розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень.

8

Учень: володіє визначеним програмаю навчальним матеріалом; розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує свої дії спираючись на раніше вивчений матеріал

9

Учень: володіє визначеним прогримаю навчальним матеріалом; розв’язує завдання, передбачені програмою без допомоги вчителя, з частковим поясненням своїх рішень та вміє частково доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням

Високий рівень

10

Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема, учень: усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; розв’язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням.

11

Учень: вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях; знає передбачені програмою основні методи розв’язування завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням.

12

Учень: виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язування математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ.

 

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5 класу,

які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Заклади освіти мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання за рішенням педагогічної ради. Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого або бального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо).

Основною ланкою в системі контролю у закладах загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного контролю – навчальна. Запитання, завдання, тести, тощо спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою класу. Також звертаємо увагу на важливість урахування мотиваційно-стимулюючої функції поточного оцінювання.

Тематичне оцінювання пропонується здійснювати на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт, або без проведення подібних робіт залежно від специфіки навчального предмета. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються. Семестрове оцінювання може здійснюватися за результатами контролю груп, загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень, яке вчитель складає на власний розсуд.

Семестровий контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем, розділів і підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізувати диференційований підхід до навчання. Звертаємо увагу, що Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Фіксація записів тематичного та семестрового оцінювання проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів.

 Залежно від специфіки навчального предмета та кількості годин, передбачених навчальним планом на його вивчення (одногодинні курси) контроль групи результатів може проводитись упродовж навчального року. Вчитель може змістити акценти на результати опанування більш важливих тем, попередивши про це учнів на початку семестру. Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри.

Окремі види контрольних робіт, як правило, не проводяться. Запропоновані загальні критерії оцінювання результатів навчання (Додаток 2) є орієнтовними і можуть бути застосовані в частині, що відповідає очікуваним результатам навчання, визначеним відповідною навчальною програмою. Критерії оцінювання за предметами або освітніми галузями розробляються відповідно до загальних критеріїв оцінювання з урахуванням характеристик груп загальних результатів відповідної галузі.

Орієнтовні критерії з кожного навчального предмета можуть міститися в навчальних програмах дисциплін і конкретизуються в освітній програмі закладу освіти. Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані групи результатів навчання, передбачені навчальною програмою з відповідного предмета або курсу. Якщо рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не атестований(а) (н/а)». Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я. При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мусінкевич Інна Володимирівна
    Дякую, що так правильно і логічно розробили програму! Звичайно, для мене внести свої корективи буде набагато легше, ніж з нуля виконати такий об'єм роботи. Шукаючи робочу навчальну програму я майже опустила руки. Дивлячись на програми інших колег я вже думала, що ніхто так і "не в'їхав" в суть цього питання і працюють по інерції. Дуже Вам вдячна.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
2231
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку